Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: tarvas - 23.09.09 - klo:21:12
-
onko kellään hyviä kokemuksia deeren portaattomasta 6620/6630
itseltä alkaa usko loppua
-
onko kellään hyviä kokemuksia deeren portaattomasta 6620/6630
itseltä alkaa usko loppua
Mitäs häikkää ollut?
-
onko kellään hyviä kokemuksia deeren portaattomasta 6620/6630
Mulla ei muita olekaan 6620:stä kuin hyviä kokemuksia.
-
onko kellään hyviä kokemuksia deeren portaattomasta 6620/6630
itseltä alkaa usko loppua
Kerran pari kokeillu... ihan hyvä ajaa, muttei sopinu kätehen. Poljinajo puuttuu ja jarrut on tehottomat koneen kokoon suhteutettuna.
Kuulopuheiden mukaan öljy-, lämpenemis-, ja anturiongelmia. Samojen kuulopuheiden mukaan vain yhdestä on rikkoutunu jotain mekaanista.
Kovasti paljon noita 2000-5000 tuntia ajettuja autopovereita on tuolla seurakunnan vaihtokonesivustolla.
-
onko kellään hyviä kokemuksia deeren portaattomasta 6620/6630
itseltä alkaa usko loppua
Kerran pari kokeillu... ihan hyvä ajaa, muttei sopinu kätehen. Poljinajo puuttuu ja jarrut on tehottomat koneen kokoon suhteutettuna.
Kuulopuheiden mukaan öljy-, lämpenemis-, ja anturiongelmia. Samojen kuulopuheiden mukaan vain yhdestä on rikkoutunu jotain mekaanista.
Kovasti paljon noita 2000-5000 tuntia ajettuja autopovereita on tuolla seurakunnan vaihtokonesivustolla.
jotkut vaihtaa traktoria 2000h välein ja toiset 5 vuoden eli tästä ei voi päätellä mitään kun jonnikan portaattomia on kuitenkin yli 1000kpl liikkeellä suomessa...
-
onko kellään hyviä kokemuksia deeren portaattomasta 6620/6630
itseltä alkaa usko loppua
Kerran pari kokeillu... ihan hyvä ajaa, muttei sopinu kätehen. Poljinajo puuttuu ja jarrut on tehottomat koneen kokoon suhteutettuna.
Kuulopuheiden mukaan öljy-, lämpenemis-, ja anturiongelmia. Samojen kuulopuheiden mukaan vain yhdestä on rikkoutunu jotain mekaanista.
Kovasti paljon noita 2000-5000 tuntia ajettuja autopovereita on tuolla seurakunnan vaihtokonesivustolla.
jotkut vaihtaa traktoria 2000h välein ja toiset 5 vuoden eli tästä ei voi päätellä mitään kun jonnikan portaattomia on kuitenkin yli 1000kpl liikkeellä suomessa...
Väitinkö/päättelinkö mukamas jotain tuosta vaihtokonevalikoimasta. Oli vaan toteamus, että niitä on rivistössä ihan kohtuullisesti, mutta ajossa varmasti hyvinkin paljon enemmän. Ei kannata tehdä vääriä johtopäätöksiä... Oikeampi johtopäätös on se, että liuta oman merkin koneita merkkiliikkeen vaihtokonerivistössä/-listalla kertoo merkkiuskollisuudesta(kin)
-
6920 s :stä omat kokemukset hyviä vajaa 5th ajettu nelivedon venttiilissä oli jotain häikkää ja takapyörän laakerit uusittu
-
onko kellään hyviä kokemuksia deeren portaattomasta 6620/6630
itseltä alkaa usko loppua
Annappas nyt matoa koukkuun,tiedä vaikka jotain tietoa olisi tarjolla.
Sulla lienee molemmat?
-
portaaton,vm06 6620 vaihteisto vaihdettu kerran ja vaihtovaihteiston vaihdosta neuvotellaan,takaperän tasauspyörästö vaihdettu (keski/ristitappi petti korjaussarjassa vahvistettu) samoin jarrulevyt ei käytön vaan jarrupintojen lohkeamisen takia
tähän päälle epämääräisiä vikailmoituksia jotka kuittautuvat huollon läppärillä ja katoavat bittiavaruuteen
suunnanvaihto jota ei voi säätää muuten kuin vaihteistoa vaihtamalla oli ensimmäisellä vaihteistolla suht koht "normaali" tällä paikollaan olevalla askilla "tuumii"ensin ja sitten vasta vaihtaa"normaalisti"
ja kaiken huipuksi jos pysäytät ojanpenkalle/jyrkkään rinteeseen pitää varautua 3sekunnin syöksyyn ennen kuin vaihteisto kytkee vedon jarrupolkimen noston jälkeen eikä tietenkään tee kyseistä oiretta kuin silloin tällöin
kaikki tämä alle 3th tuntia ajetussa koneessa. onneksi edes vaihteisto on mennyt takuuseen (hajosi kesken kiireimmän säilörehun teon)
itse käytynä vertailemassa vaihtokone riveissä vastaavia koneita kuin omani niin huomiona täytyy todeta että toinen vaihtaa laiskasti toinen pudottaa penkiltä suuntaa vaihdettaessa ja vasta kolmas toimii normaalisti
-
portaaton,vm06 6620 vaihteisto vaihdettu kerran ja vaihtovaihteiston vaihdosta neuvotellaan,takaperän tasauspyörästö vaihdettu (keski/ristitappi petti korjaussarjassa vahvistettu) samoin jarrulevyt ei käytön vaan jarrupintojen lohkeamisen takia
tähän päälle epämääräisiä vikailmoituksia jotka kuittautuvat huollon läppärillä ja katoavat bittiavaruuteen
suunnanvaihto jota ei voi säätää muuten kuin vaihteistoa vaihtamalla oli ensimmäisellä vaihteistolla suht koht "normaali" tällä paikollaan olevalla askilla "tuumii"ensin ja sitten vasta vaihtaa"normaalisti"
ja kaiken huipuksi jos pysäytät ojanpenkalle/jyrkkään rinteeseen pitää varautua 3sekunnin syöksyyn ennen kuin vaihteisto kytkee vedon jarrupolkimen noston jälkeen eikä tietenkään tee kyseistä oiretta kuin silloin tällöin
kaikki tämä alle 3th tuntia ajetussa koneessa. onneksi edes vaihteisto on mennyt takuuseen (hajosi kesken kiireimmän säilörehun teon)
itse käytynä vertailemassa vaihtokone riveissä vastaavia koneita kuin omani niin huomiona täytyy todeta että toinen vaihtaa laiskasti toinen pudottaa penkiltä suuntaa vaihdettaessa ja vasta kolmas toimii normaalisti
No voi sun suatana, miten se nuin?
Saman valamistajan ölijyn sihhuuttaja voimaa välittämässä tuossa teutsissaki, eikä tuommosesta mittään havaintoja.
Ei taijja jonteeressä toimia suunnanvaihin jarruna sitten?
Meleko kätevä ominaisuus vaikka perälevy hommissa jossa jatkuvaa eestaas sahhausta kohtuu noppeuvvella. Pehemiästi jarruttaa ku nakkaa suunnanvaihtimen vastakkaiseen asentoon mihin on menossa ja muistaa pittää oikianpuoleisen ronttosen pohojan ajo(=kaasu)polokimesta erillään. Pysähtymismatkan kun oppii sovittamaan kulloiseenkin noppeuteen näin toimiessa niin periaatteessa nuissa tuon tapasissa hommeleissa ei juuri tartte varsinaisiin jarruihin kajota.
Niijja raktorihan sitte pyssyy paikallansa kunnes 45 taas tavoittelee ajopolokimen pintaa. Eipä siinä tartte orastavasta vanahuuvvesta kärsivän (=meikäläisen) palijo ylimäärästä keppiä sun muuta vipstaakkia hämmentää ja työ joutuu.
Se vainen harmittaa ku eijjoo oppinu vielä sitä työnohesa mopilisointia, elikkä kännykkäpuhelua. Siis sitä tyyliä ku päätä kallistettaan 90 astetta olokapäätä kohen ja kännykkä litistetään siihen korvan ja olokapään välliin. Aina häätyy heittää muut hommat sikseen jos meinaa mopilisoijja kesken töitten. Ihimeen notkiat niskat näkkyy nuilla nuorilla olevan ku tuommosiin akropaattisiin suorituksiin kykenevät.
-
Ei taijja jonteeressä toimia suunnanvaihin jarruna sitten?
Meleko kätevä ominaisuus vaikka perälevy hommissa jossa jatkuvaa eestaas sahhausta kohtuu noppeuvvella. Pehemiästi jarruttaa ku nakkaa suunnanvaihtimen vastakkaiseen asentoon mihin on menossa ja muistaa pittää oikianpuoleisen ronttosen pohojan ajo(=kaasu)polokimesta erillään. Pysähtymismatkan kun oppii sovittamaan kulloiseenkin noppeuteen näin toimiessa niin periaatteessa nuissa tuon tapasissa hommeleissa ei juuri tartte varsinaisiin jarruihin kajota.
Kuulostaa hieman epäterveelliseltä koneenkäytöltä että jarrutetaan vauhti nollaan suunnanvaihtajan pakalla. Ittellä ei ole kattavaa tietoa siitä miten eri merkeissä suunnanvaihto kestää tuollaista "ylimääräistä" rasitusta, sen vaan tiedän että isompia koneita on ainakin katkaistu tuon takia kun ei viitsitä tappaa vauhtia käyttöjarrulla vaan heilutellaan suunnanvaihtovipua. Kannattaisi kysyä huollon mielipidettä tuosta ettei myöhemmin joudu pakkaremonttia tekemään tuon takia.
Harvoin tulee vaihdettua suuntaa pelkällä vivulla, yleensä se jalkajarrutus tulee tehtyä ihan vaistomaisesti.
-
Ei taijja jonteeressä toimia suunnanvaihin jarruna sitten?
Meleko kätevä ominaisuus vaikka perälevy hommissa jossa jatkuvaa eestaas sahhausta kohtuu noppeuvvella. Pehemiästi jarruttaa ku nakkaa suunnanvaihtimen vastakkaiseen asentoon mihin on menossa ja muistaa pittää oikianpuoleisen ronttosen pohojan ajo(=kaasu)polokimesta erillään. Pysähtymismatkan kun oppii sovittamaan kulloiseenkin noppeuteen näin toimiessa niin periaatteessa nuissa tuon tapasissa hommeleissa ei juuri tartte varsinaisiin jarruihin kajota.
Kuulostaa hieman epäterveelliseltä koneenkäytöltä että jarrutetaan vauhti nollaan suunnanvaihtajan pakalla. Ittellä ei ole kattavaa tietoa siitä miten eri merkeissä suunnanvaihto kestää tuollaista "ylimääräistä" rasitusta, sen vaan tiedän että isompia koneita on ainakin katkaistu tuon takia kun ei viitsitä tappaa vauhtia käyttöjarrulla vaan heilutellaan suunnanvaihtovipua. Kannattaisi kysyä huollon mielipidettä tuosta ettei myöhemmin joudu pakkaremonttia tekemään tuon takia.
Harvoin tulee vaihdettua suuntaa pelkällä vivulla, yleensä se jalkajarrutus tulee tehtyä ihan vaistomaisesti.
Mulla ei ole kuin mekaanisella suunnanvaihdolla varustettu kone, mutta olen tähän asti ollut niin yksinkertainen, että olen luullut viiksivaihtimilla varustettujen koneiden kestävän tuollaisen vauhdissa vaihdon. Olen melko varma, että monelle tämä on yllätys. Mahtaakohan myyjätkään sitä esittelyssä mainita? ”Kato kuinka hienosti vaihtaa täydestäkin vauhdista, kun vipua kääntää” ja isäntä on myyty.
-
Ei taijja jonteeressä toimia suunnanvaihin jarruna sitten?
Meleko kätevä ominaisuus vaikka perälevy hommissa jossa jatkuvaa eestaas sahhausta kohtuu noppeuvvella. Pehemiästi jarruttaa ku nakkaa suunnanvaihtimen vastakkaiseen asentoon mihin on menossa ja muistaa pittää oikianpuoleisen ronttosen pohojan ajo(=kaasu)polokimesta erillään. Pysähtymismatkan kun oppii sovittamaan kulloiseenkin noppeuteen näin toimiessa niin periaatteessa nuissa tuon tapasissa hommeleissa ei juuri tartte varsinaisiin jarruihin kajota.
Kuulostaa hieman epäterveelliseltä koneenkäytöltä että jarrutetaan vauhti nollaan suunnanvaihtajan pakalla. Ittellä ei ole kattavaa tietoa siitä miten eri merkeissä suunnanvaihto kestää tuollaista "ylimääräistä" rasitusta, sen vaan tiedän että isompia koneita on ainakin katkaistu tuon takia kun ei viitsitä tappaa vauhtia käyttöjarrulla vaan heilutellaan suunnanvaihtovipua. Kannattaisi kysyä huollon mielipidettä tuosta ettei myöhemmin joudu pakkaremonttia tekemään tuon takia.
Harvoin tulee vaihdettua suuntaa pelkällä vivulla, yleensä se jalkajarrutus tulee tehtyä ihan vaistomaisesti.
Jontikassa suunnanvaihdin käyttää ajokytkintä, erillisiä suunnanvaihdon pakkoja ei siis ole. Tai näin ainakin huoltomies mutisi.
-
Ei taijja jonteeressä toimia suunnanvaihin jarruna sitten?
Meleko kätevä ominaisuus vaikka perälevy hommissa jossa jatkuvaa eestaas sahhausta kohtuu noppeuvvella. Pehemiästi jarruttaa ku nakkaa suunnanvaihtimen vastakkaiseen asentoon mihin on menossa ja muistaa pittää oikianpuoleisen ronttosen pohojan ajo(=kaasu)polokimesta erillään. Pysähtymismatkan kun oppii sovittamaan kulloiseenkin noppeuteen näin toimiessa niin periaatteessa nuissa tuon tapasissa hommeleissa ei juuri tartte varsinaisiin jarruihin kajota.
Kuulostaa hieman epäterveelliseltä koneenkäytöltä että jarrutetaan vauhti nollaan suunnanvaihtajan pakalla. Ittellä ei ole kattavaa tietoa siitä miten eri merkeissä suunnanvaihto kestää tuollaista "ylimääräistä" rasitusta, sen vaan tiedän että isompia koneita on ainakin katkaistu tuon takia kun ei viitsitä tappaa vauhtia käyttöjarrulla vaan heilutellaan suunnanvaihtovipua. Kannattaisi kysyä huollon mielipidettä tuosta ettei myöhemmin joudu pakkaremonttia tekemään tuon takia.
Harvoin tulee vaihdettua suuntaa pelkällä vivulla, yleensä se jalkajarrutus tulee tehtyä ihan vaistomaisesti.
Mulla ei ole kuin mekaanisella suunnanvaihdolla varustettu kone, mutta olen tähän asti ollut niin yksinkertainen, että olen luullut viiksivaihtimilla varustettujen koneiden kestävän tuollaisen vauhdissa vaihdon. Olen melko varma, että monelle tämä on yllätys. Mahtaakohan myyjätkään sitä esittelyssä mainita? ”Kato kuinka hienosti vaihtaa täydestäkin vauhdista, kun vipua kääntää” ja isäntä on myyty.
Ei tulis mieleenkään vaihtaa täydestä vauhdista, mutta perälevy hommissa vaihdan kyllä pelkällä vivulla.
-
Ei taijja jonteeressä toimia suunnanvaihin jarruna sitten?
Meleko kätevä ominaisuus vaikka perälevy hommissa jossa jatkuvaa eestaas sahhausta kohtuu noppeuvvella. Pehemiästi jarruttaa ku nakkaa suunnanvaihtimen vastakkaiseen asentoon mihin on menossa ja muistaa pittää oikianpuoleisen ronttosen pohojan ajo(=kaasu)polokimesta erillään. Pysähtymismatkan kun oppii sovittamaan kulloiseenkin noppeuteen näin toimiessa niin periaatteessa nuissa tuon tapasissa hommeleissa ei juuri tartte varsinaisiin jarruihin kajota.
Kuulostaa hieman epäterveelliseltä koneenkäytöltä että jarrutetaan vauhti nollaan suunnanvaihtajan pakalla. Ittellä ei ole kattavaa tietoa siitä miten eri merkeissä suunnanvaihto kestää tuollaista "ylimääräistä" rasitusta, sen vaan tiedän että isompia koneita on ainakin katkaistu tuon takia kun ei viitsitä tappaa vauhtia käyttöjarrulla vaan heilutellaan suunnanvaihtovipua. Kannattaisi kysyä huollon mielipidettä tuosta ettei myöhemmin joudu pakkaremonttia tekemään tuon takia.
Harvoin tulee vaihdettua suuntaa pelkällä vivulla, yleensä se jalkajarrutus tulee tehtyä ihan vaistomaisesti.
Jontikassa suunnanvaihdin käyttää ajokytkintä, erillisiä suunnanvaihdon pakkoja ei siis ole. Tai näin ainakin huoltomies mutisi.
muistaakseni john deeressä pysty vaihteet vaihtaan kun laitto suunnanvaihtajan vapaalle :-\ :-\ :-\ :-\
-
[/quote]muistaakseni john deeressä pysty vaihteet vaihtaan kun laitto suunnanvaihtajan vapaalle :-\ :-\ :-\ :-\
[/quote]
Saako niin tehdä?
-
[Ei taijja jonteeressä toimia suunnanvaihin jarruna sitten?
[/quote]
Sinun ajotavallasi joutuu suunnanvaihtimenpakka toimimaan jarruna.
-
[Ei taijja jonteeressä toimia suunnanvaihin jarruna sitten?
Sinun ajotavallasi joutuu suunnanvaihtimenpakka toimimaan jarruna.
[/quote]Sinun ajotavallasi kuluu anoppi ennnenaikaisesti loppuun :P
-
Minulla saattaa olla anopin housut,mutta sinä torvi taatusti olet ollut anopin housuissa. :P ;D
-
Minulla saattaa olla anopin housut,mutta sinä torvi taatusti olet ollut anopin housuissa. :P ;D
Sillähän saa taivaspaikan 8) Samoin verkutsoonilla,kun on jo kokenu maanpäällisen helvetin ;D ;D
-
[Ei taijja jonteeressä toimia suunnanvaihin jarruna sitten?
Sinun ajotavallasi joutuu suunnanvaihtimenpakka toimimaan jarruna.
[/quote]
Selittäkää minulle mitä ihmeen merkitystä sillä on suunnanvaihtimen pakalle toimiiko se jarruna tai kytkimenä? Samaa momenttia se välittää, ainoastaan vaan eri suuntaan pyörivää.
Aivan taatusti saa vaihtaa suunnan ilman kytkintä/erillisiä jarrujen paineluita, kunhan touhussa on järki mukana. Tietysti jos esim 30 ton painavan kärrin kanssa parin kympin vauhdissa vaihtelet suuntaa niin voi olla pakka tiukilla, mut niin se on muissakin merkeissä.
-
Taisit itse selittää vastauksen kysymykseesi.Järjettömällä käytöllä ja heikolla huollolla nämä vehkeet pilataan.
Otetaan esimerkki toki autopuolelta,Vito -03 200000tkm vaihteisto sökö,ei vaan öljyjä kukaan ollut vaihtanut.
40 tonnia kauroja,sen se maksaa.
-
muistaakseni john deeressä pysty vaihteet vaihtaan kun laitto suunnanvaihtajan vapaalle :-\ :-\ :-\ :-\
[/quote]
Saako niin tehdä?
[/quote]
Saa.
-
Ei taijja jonteeressä toimia suunnanvaihin jarruna sitten?
Meleko kätevä ominaisuus vaikka perälevy hommissa jossa jatkuvaa eestaas sahhausta kohtuu noppeuvvella. Pehemiästi jarruttaa ku nakkaa suunnanvaihtimen vastakkaiseen asentoon mihin on menossa ja muistaa pittää oikianpuoleisen ronttosen pohojan ajo(=kaasu)polokimesta erillään. Pysähtymismatkan kun oppii sovittamaan kulloiseenkin noppeuteen näin toimiessa niin periaatteessa nuissa tuon tapasissa hommeleissa ei juuri tartte varsinaisiin jarruihin kajota.
Kuulostaa hieman epäterveelliseltä koneenkäytöltä että jarrutetaan vauhti nollaan suunnanvaihtajan pakalla. Ittellä ei ole kattavaa tietoa siitä miten eri merkeissä suunnanvaihto kestää tuollaista "ylimääräistä" rasitusta, sen vaan tiedän että isompia koneita on ainakin katkaistu tuon takia kun ei viitsitä tappaa vauhtia käyttöjarrulla vaan heilutellaan suunnanvaihtovipua. Kannattaisi kysyä huollon mielipidettä tuosta ettei myöhemmin joudu pakkaremonttia tekemään tuon takia.
Harvoin tulee vaihdettua suuntaa pelkällä vivulla, yleensä se jalkajarrutus tulee tehtyä ihan vaistomaisesti.
Jontikassa suunnanvaihdin käyttää ajokytkintä, erillisiä suunnanvaihdon pakkoja ei siis ole. Tai näin ainakin huoltomies mutisi.
On oma pakka eteen ja taakse. Jarruttaa kyllä vauhtia suuntaa vaihdettaessa jos nopeusero riittävä, mutta ei pakoilla.
-
portaaton,vm06 6620 vaihteisto vaihdettu kerran ja vaihtovaihteiston vaihdosta neuvotellaan,takaperän tasauspyörästö vaihdettu (keski/ristitappi petti korjaussarjassa vahvistettu) samoin jarrulevyt ei käytön vaan jarrupintojen lohkeamisen takia
tähän päälle epämääräisiä vikailmoituksia jotka kuittautuvat huollon läppärillä ja katoavat bittiavaruuteen
suunnanvaihto jota ei voi säätää muuten kuin vaihteistoa vaihtamalla oli ensimmäisellä vaihteistolla suht koht "normaali" tällä paikollaan olevalla askilla "tuumii"ensin ja sitten vasta vaihtaa"normaalisti"
ja kaiken huipuksi jos pysäytät ojanpenkalle/jyrkkään rinteeseen pitää varautua 3sekunnin syöksyyn ennen kuin vaihteisto kytkee vedon jarrupolkimen noston jälkeen eikä tietenkään tee kyseistä oiretta kuin silloin tällöin
kaikki tämä alle 3th tuntia ajetussa koneessa. onneksi edes vaihteisto on mennyt takuuseen (hajosi kesken kiireimmän säilörehun teon)
itse käytynä vertailemassa vaihtokone riveissä vastaavia koneita kuin omani niin huomiona täytyy todeta että toinen vaihtaa laiskasti toinen pudottaa penkiltä suuntaa vaihdettaessa ja vasta kolmas toimii normaalisti
20 sarjassa laiskempi suunnanvaihto kuin 30 sarjalaisissa, ainakin omien kokemusten mukaan. Ole jämynä jos se loota ei toimi kunnolla,joutaavat vaihtaa. Onko ok. huoltomies? Kalibroinnit ajettu?
-
Mulla ei ole kuin mekaanisella suunnanvaihdolla varustettu kone, mutta olen tähän asti ollut niin yksinkertainen, että olen luullut viiksivaihtimilla varustettujen koneiden kestävän tuollaisen vauhdissa vaihdon. Olen melko varma, että monelle tämä on yllätys. Mahtaakohan myyjätkään sitä esittelyssä mainita? ”Kato kuinka hienosti vaihtaa täydestäkin vauhdista, kun vipua kääntää” ja isäntä on myyty.
Kestäähän se toki aikansa, voi raskaassakin käytössä kestää päälle 5000h jos huolloista on huolehdittu. Lyhemmässäkin ajassa saa toki ajettua hajalle, hommaa voi helpottaa valuttamalla peräkoteloon hydrauliikkaöljyt jotta pakassa luisto paranee :P
Mut jos vaihtoehto on että järkevällä käytöllä suunnanvaihtimen levyjen kestoikä on päälle 10000h niin kaikki laskee käyttökustannuksia.
-
Millai DynaVtssä kuluu pakat suunnanvaihtimessa?
-
ja deeren tarina jatkuu: paikallista huoltoa pitää kehua. osaa hommansa sattuu kalibroinnit kohdalleen ja lopulta uskoivat ettei vaihtolaatikon vihellys kuulu vain isännän päässä joten pitkällisen väännön jälkeen valmistaja antoi luvan vaihtaa kesäkuussa vaidetun portaattoman uudelleen (takuuasia)joten tällä kertaa toivotaan napakkaa suunnanvaihtoa ja ujeltamatonta laatikkoa (voisi luopua eareista maantie ajossa)