Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ojala - 19.09.09 - klo:21:32
-
Siis vanha keksintö tää "3-aluetta ja välit portaattomasti" ::)
Valtterin ja Deeren keksintöö ennen on ajettu jo vuodesta -75 samalla
tavalla 3-aluetta ja välit portaattomasti, toimii varmasti
jopa pakkasella niinku Suolahen slogan menee :o
Tälläkin palstalla vaikuttava edelläkävijä sen oheisessa kuvassa todistaa 8)
http://www.fellow.fi/puinti_pop.html#
Kuva 4 kertoo totuuden tästäkin "portaattomasta voimansiirrosta" täs pitää vielä käyttää
kytkintä vaihteiden välillä mut tietotekniikkaa on tullu hiukan lisää hallintaan ::) ::) :o
-
Ei kannata Ojala hakata päätä seinään. Ei ne ymmärrä mikä on portaaton vaihteisto.
-
Ei kannata Ojala hakata päätä seinään. Ei ne ymmärrä mikä on portaaton vaihteisto.
Ei valtramiähen tartte ymmärtää mitään. Ne tiätää kaiken ja uskoo kaiken mitä Suolahden mafia niille syöttäää...
Niin minäkin uskoin joskus, mut en enää.
Se valtismi on pirulainen tiukemmassa kuin tupakka, mut molemmista taitaa kuitenkin päästä eroon.
-
(http://www.mythic-beasts.com/~dct25/photos/cooks-matches.jpg)
-
Ei kannata Ojala hakata päätä seinään. Ei ne ymmärrä mikä on portaaton vaihteisto.
Ei valtramiähen tartte ymmärtää mitään. Ne tiätää kaiken ja uskoo kaiken mitä Suolahden mafia niille syöttäää...
Niin minäkin uskoin joskus, mut en enää.
Se valtismi on pirulainen tiukemmassa kuin tupakka, mut molemmista taitaa kuitenkin päästä eroon.
No yhtä hirveän näköistä touhua on se deeretismi, niin kuin myös raisiotismikin. Onneksi en ole vielä toista kokenut ja toisesta pääsin erileen.
-
Siis kuinka on varaa ajella muilla kuin Variolla ?
http://www.fendt.fi/1091.asp
-
Siis kuinka on varaa ajella muilla kuin Variolla ?
http://www.fendt.fi/1091.asp
Vaihtamalla löpö kauppaa. ;D
-
http://www.youtube.com/watch?v=VrjK-92Qa5E Ojala lähteny röpöttelemään :P ::) :P
-
Ojalaan iski paniikki kun näki uuden Zetor Maxterran.
-
Siis vanha keksintö tää "3-aluetta ja välit portaattomasti" ::)
Valtterin ja Deeren keksintöö ennen on ajettu jo vuodesta -75 samalla
tavalla 3-aluetta ja välit portaattomasti, toimii varmasti
jopa pakkasella niinku Suolahen slogan menee :o
Tälläkin palstalla vaikuttava edelläkävijä sen oheisessa kuvassa todistaa 8)
http://www.fellow.fi/puinti_pop.html#
Kuva 4 kertoo totuuden tästäkin "portaattomasta voimansiirrosta" täs pitää vielä käyttää
kytkintä vaihteiden välillä mut tietotekniikkaa on tullu hiukan lisää hallintaan ::) ::) :o
Onko Ojala herännyt todellisuuteen? Päivä päivältä ollaan lähempänä hetkeä jolloin Vario on taaksejäänyttä historiaa huonoine hyötysuhteineen ;D ;D
-
Siis vanha keksintö tää "3-aluetta ja välit portaattomasti" ::)
Valtterin ja Deeren keksintöö ennen on ajettu jo vuodesta -75 samalla
tavalla 3-aluetta ja välit portaattomasti, toimii varmasti
jopa pakkasella niinku Suolahen slogan menee :o
Tälläkin palstalla vaikuttava edelläkävijä sen oheisessa kuvassa todistaa 8)
http://www.fellow.fi/puinti_pop.html#
Kuva 4 kertoo totuuden tästäkin "portaattomasta voimansiirrosta" täs pitää vielä käyttää
kytkintä vaihteiden välillä mut tietotekniikkaa on tullu hiukan lisää hallintaan ::) ::) :o
Onko Ojala herännyt todellisuuteen? Päivä päivältä ollaan lähempänä hetkeä jolloin Vario on taaksejäänyttä historiaa huonoine hyötysuhteineen ;D ;D
kyllähän ojala fiksuna miehenä asian jo tiedostaa, sen hyväksymisessä saattaa mennä aikaa. Eli paljon hauskaa luettavaa tulossa jatkossa...
ojala - lyönkö ventin tulille? Nyt viivalle!
mike - mullon viilattu verkun ja linja-auton sekoitus, aika kova vakio valtu saa olla että menee eelle. Se lähtee että tsup tsup tsup :o
- valitettavasti me ollaan jo eellä! Hyrskyn myrskyn.
kiitokset siitä videosta! :D
-
Case inssiltä kuulin just että Case CVX olisi paras hyötysuhteiltaan ???
Menee kuulemma ohi Valtun Ja jopa Fendtin ::)
-
Case inssiltä kuulin just että Case CVX olisi paras hyötysuhteiltaan ???
Menee kuulemma ohi Valtun Ja jopa Fendtin ::)
CVX mekaanisine kytkimineen taitaa olla hyötysuhteeltaan ok mut muuten "sucs" :P
-
http://www.youtube.com/watch?v=VrjK-92Qa5E Ojala lähteny röpöttelemään :P ::) :P
Tuos 415:es onkin hukkaportti turbo :o
Mitenkäs se menikään tsiiiih tsihih, tsiiiiih tsihshs... ai niin Variossa ei vaihdeta ollenkaan,
kuuluu vaan tsiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.... Vähä niin ku Wolkkari: -nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn ;D
-
Siis vanha keksintö tää "3-aluetta ja välit portaattomasti" ::)
Valtterin ja Deeren keksintöö ennen on ajettu jo vuodesta -75 samalla
tavalla 3-aluetta ja välit portaattomasti, toimii varmasti
jopa pakkasella niinku Suolahen slogan menee :o
Tälläkin palstalla vaikuttava edelläkävijä sen oheisessa kuvassa todistaa 8)
http://www.fellow.fi/puinti_pop.html#
Kuva 4 kertoo totuuden tästäkin "portaattomasta voimansiirrosta" täs pitää vielä käyttää
kytkintä vaihteiden välillä mut tietotekniikkaa on tullu hiukan lisää hallintaan ::) ::) :o
Onko Ojala herännyt todellisuuteen? Päivä päivältä ollaan lähempänä hetkeä jolloin Vario on taaksejäänyttä historiaa huonoine hyötysuhteineen ;D ;D
http://www.fendt.fi/1097.asp
-
http://www.youtube.com/watch?v=VrjK-92Qa5E Ojala lähteny röpöttelemään :P ::) :P
Tuos 415:es onkin hukkaportti turbo :o
Mitenkäs se menikään tsiiiih tsihih, tsiiiiih tsihshs... ai niin Variossa ei vaihdeta ollenkaan,
kuuluu vaan tsiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.... Vähä niin ku Wolkkari: -nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn ;D
Se on "Volkkari". Volks on kansan ja wagen on vaunu.
Mene nurkkaan häpeämään ja vielä ilkeät kirjoitella
saksalaisesta traktorimerkistä.
-
Oottako työ jumaliste seonnu kaikki noitten portaattomienne kans! :P ;D
Meilä vaihettii iha kepistä jo sillon ku työ kusitte vielä vaippoihinne ja vaihetaa edelleenkin ja työ vaan vieläki taijatten kusta vaippaan! ;D :-*
-
http://www.youtube.com/watch?v=VrjK-92Qa5E Ojala lähteny röpöttelemään :P ::) :P
Tuos 415:es onkin hukkaportti turbo :o
Mitenkäs se menikään tsiiiih tsihih, tsiiiiih tsihshs... ai niin Variossa ei vaihdeta ollenkaan,
kuuluu vaan tsiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.... Vähä niin ku Wolkkari: -nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn ;D
Se on "Volkkari". Volks on kansan ja wagen on vaunu.
Mene nurkkaan häpeämään ja vielä ilkeät kirjoitella
saksalaisesta traktorimerkistä.
Se nyt on kuule jikowi aiva sama kuinka tää kiriootteloo väärin, ku maahantuojienki nettisivuulla puhutaan "pöyröpaalaimesta" tai "jäälleenmyyjistä". Sekin on kans yks hailee näyttääkö maxterra ventiltä vai toisippäin. En kuitenkaan osta setoria, vaikka kuinka Fendtiltä näyttäisikin... 8)
-
Siis vanha keksintö tää "3-aluetta ja välit portaattomasti" ::)
Valtterin ja Deeren keksintöö ennen on ajettu jo vuodesta -75 samalla
tavalla 3-aluetta ja välit portaattomasti, toimii varmasti
jopa pakkasella niinku Suolahen slogan menee :o
Tälläkin palstalla vaikuttava edelläkävijä sen oheisessa kuvassa todistaa 8)
http://www.fellow.fi/puinti_pop.html#
Kuva 4 kertoo totuuden tästäkin "portaattomasta voimansiirrosta" täs pitää vielä käyttää
kytkintä vaihteiden välillä mut tietotekniikkaa on tullu hiukan lisää hallintaan ::) ::) :o
Onko Ojala herännyt todellisuuteen? Päivä päivältä ollaan lähempänä hetkeä jolloin Vario on taaksejäänyttä historiaa huonoine hyötysuhteineen ;D ;D
http://www.fendt.fi/1097.asp
Hoh-huijaa.... :-X
Onhan se noinkin jos haluaa olla laput silmillä ja uskoa kaiken mitä myyjä kertoo mutta mites sitten kun kahden vuoden päästä se kilpailija tuo mallin joka menee samalla kulutuksella...
Viiden vuoden päästä -20% pienemmällä kulutuksella kuin fendt...
Ja mitäs se jumalaton fentti maksoikaan uutena...?
Ojalan ja muiden pöhk.... siis fenttiläisyyteen hurahtaneiden puolesta voin sanoa että kyllä mäkin uuden fentin hommaisin, siis jos tunteja tulis vuoteen +2000 niinkuin teillä fenttikuskeilla varmaan tulee per kone kun ne koneet "kannattaa" niin hyvin...
;D
-
Siis vanha keksintö tää "3-aluetta ja välit portaattomasti" ::)
Valtterin ja Deeren keksintöö ennen on ajettu jo vuodesta -75 samalla
tavalla 3-aluetta ja välit portaattomasti, toimii varmasti
jopa pakkasella niinku Suolahen slogan menee :o
Tälläkin palstalla vaikuttava edelläkävijä sen oheisessa kuvassa todistaa 8)
http://www.fellow.fi/puinti_pop.html#
Kuva 4 kertoo totuuden tästäkin "portaattomasta voimansiirrosta" täs pitää vielä käyttää
kytkintä vaihteiden välillä mut tietotekniikkaa on tullu hiukan lisää hallintaan ::) ::) :o
Onko Ojala herännyt todellisuuteen? Päivä päivältä ollaan lähempänä hetkeä jolloin Vario on taaksejäänyttä historiaa huonoine hyötysuhteineen ;D ;D
http://www.fendt.fi/1097.asp
Hoh-huijaa.... :-X
Onhan se noinkin jos haluaa olla laput silmillä ja uskoa kaiken mitä myyjä kertoo mutta mites sitten kun kahden vuoden päästä se kilpailija tuo mallin joka menee samalla kulutuksella...
Viiden vuoden päästä -20% pienemmällä kulutuksella kuin fendt...
Ja mitäs se jumalaton fentti maksoikaan uutena...?
Ojalan ja muiden pöhk.... siis fenttiläisyyteen hurahtaneiden puolesta voin sanoa että kyllä mäkin uuden fentin hommaisin, siis jos tunteja tulis vuoteen +2000 niinkuin teillä fenttikuskeilla varmaan tulee per kone kun ne koneet "kannattaa" niin hyvin...
;D
Jo yli 5000 tuntia Fendt kokemusta antaa perspektiiviä jutustella :P
Deere kokemusta yli 10 000, Case IH hiukan alle 10 000 ja muita marginaalisesti
muutamista tunneista johinkin tuhansiin :P
Mitä taas myyjien kertomuksiin Fendtistä tulee niin asiakas on useimmissa tapauksissa
enemmän asiantuntija vrt. myyjä ::)
Porukalla kun aikanaan Fendtiä lähettiin ostamaan, oli kyydissä porukka jolla oli monella
kokemusta merkistä ennestään, tiedettiin mitä haetaan. Myyntimies järkkäs
perehdyttämiskurssin ennen kauppoihin ryhtymistä porukalle, vain yksi jätti ostamatta
ja nyt vielä 7 vuotta jälkeenpäin harmittelee Valtujensa kanssa ettei rykässy ::)
-
Mites se nyt menikään.... ???
Ai niin, joukossa tyhmyys tiivistyy. :D
-
Mutta vaihtokoneista kattellessa niintua, tuntimääriä kattottaessa ne on suolahtelaasia mllä on työt tehty, ja kaikenmaailman nyyhollannit on ollu joko pihavahtina tai odottamassa ylityöllistetys huoltomiehen pihassa, ku valmetit on liikkunu.
Hyvä että nuota valmetteja myydään, huoltomiehet olis muuten työttömiä, jos ei olisi uusien määrä-aikaishuoltoja tehtävänä. Kun uusissa oleva tekniikka on jatkojalostettua entuudestaan varmaksi tiedetystä tekniikasta, niin se laatu on eittämättä omalla tasollaan. Ei liian suuria uudistuksia kerrallaan. Kova kohtalo rattorilla, kun pelliisä lukee valtra, ne ei kerkiä pihaa vahtimaan..
-
Mutta vaihtokoneista kattellessa niintua, tuntimääriä kattottaessa ne on suolahtelaasia mllä on työt tehty
Taitaa olla ylivoimaasen nopiat tuntimittarit Valtraaktoreissa... ;D
-
Kun uusissa oleva tekniikka on jatkojalostettua entuudestaan varmaksi tiedetystä tekniikasta, niin se laatu on eittämättä omalla tasollaan. Ei liian suuria uudistuksia kerrallaan. Kova kohtalo rattorilla, kun pelliisä lukee valtra, ne ei kerkiä pihaa vahtimaan..
Sähköjä ei sen sijaan ole vielä opittu tekemään, tai sitten taito on hukkunut kehityksessä..
-
Kun uusissa oleva tekniikka on jatkojalostettua entuudestaan varmaksi tiedetystä tekniikasta, niin se laatu on eittämättä omalla tasollaan.
Juu, sillä 1970-luvun tasolla.
-
Kun uusissa oleva tekniikka on jatkojalostettua entuudestaan varmaksi tiedetystä tekniikasta, niin se laatu on eittämättä omalla tasollaan.
Juu, sillä 1970-luvun tasolla.
Niin? 1970 luvun koneet ovat vielä täydessä työntouhussa. Tietysti niitä poistoja ei saa kun ei tartte rattoria vaihtaa 5 vuoden välein. Onhan siinä sekin tietysti..
-
Kun uusissa oleva tekniikka on jatkojalostettua entuudestaan varmaksi tiedetystä tekniikasta, niin se laatu on eittämättä omalla tasollaan.
Juu, sillä 1970-luvun tasolla.
Niin? 1970 luvun koneet ovat vielä täydessä työntouhussa. Tietysti niitä poistoja ei saa kun ei tartte rattoria vaihtaa 5 vuoden välein. Onhan siinä sekin tietysti..
niin, monesti oon miettiny mihin nämä nykyset raktorit menee parikymppisinä, auraileeko joku kesämökkisä tienpätkää fariofentillä ja elvistelee naapurin papalle jolla 502 valmetti :D :D :D :D
-
Jaa mihinkä nää hykyaikaaset traktorit menee 20v päästä??
Ne menee traktorien hautausmaalle..niitä ei kannata korjailla enää
Mut se mökkinaapuri vanha pappa ajelee sillä 70-lukusella 502sella..tai 168 massikalla..tai 5000sella foortilla..jos ei noi isojoen miähet niitä kaikkii kerkee tonne afrikkaan kärräämään.. ;)
-
Jaa mihinkä nää hykyaikaaset traktorit menee 20v päästä??
Ne menee traktorien hautausmaalle..niitä ei kannata korjailla enää
Mut se mökkinaapuri vanha pappa ajelee sillä 70-lukusella 502sella..tai 168 massikalla..tai 5000sella foortilla..jos ei noi isojoen miähet niitä kaikkii kerkee tonne afrikkaan kärräämään.. ;)
Väärin.
Kaikkea on opittu tähänkin asti korjaamaan,miksi ei näitä uusia sitten muka?
Ihmisten tekemiä,tunnen monta heppua jotka korjaa sähkö-elektroniikka-
canväylä ym puolelta mitä vaan.
Business raakaa,niinkauan kuin osaamista/tietoa on vaan valtuutetuilla,maksavat myös osat jotain aivan älytöntä.
Kyllä se siitä,ei masennuta.
-
Jo yli 5000 tuntia Fendt kokemusta antaa perspektiiviä jutustella :P
Deere kokemusta yli 10 000, Case IH hiukan alle 10 000 ja muita marginaalisesti
muutamista tunneista johinkin tuhansiin :P
Eli Ojala on istunut joka arkipäivä yli 15v vähintään 8h traktorissa, täytyy tehdä siis tosissaan töitä niillä.
[/quote]
-
Tossa tullu ny vedeltyä muokkaria jotain 10-kunta tuntia CVX:llä,maantieajot päälle.
Kyllä CVX:llä työ käy,mielestäni valtavasta tekniikkamäärästä huolimatta ihan helppo ajaa.
Kannattaa kyllä kokeilla jos portaatonta tuosta luokasta mielii.
-
Jo yli 5000 tuntia Fendt kokemusta antaa perspektiiviä jutustella :P
Deere kokemusta yli 10 000, Case IH hiukan alle 10 000 ja muita marginaalisesti
muutamista tunneista johinkin tuhansiin :P
Eli Ojala on istunut joka arkipäivä yli 15v vähintään 8h traktorissa, täytyy tehdä siis tosissaan töitä niillä.
Eihän tuo tee kuin 1000 tuntia vuoteen keskiarvoksi ::)
[/quote]
ps: Ojala täyttää kohta 50 ja istunu traktorissa lähes 35 vuotta kuskiina ;)
-
joo cvx.llä ajaminen on kyllä helppoa vaikka toimintoja riittää.täytyy käydä kokeilemassa sinistäkin. nyykkärin inssi sanoi että koneen ajokahva ja vaihteiston käyttö on ihan erilainen sinisessä.tottumuskysymys sitten kummasta tykkää enemmän.hydrauliikkassa tuotot ainakin riittää.
-
Kyllä CVX:llä työ käy,mielestäni valtavasta tekniikkamäärästä huolimatta ihan helppo ajaa.
Kannattaa kyllä kokeilla jos portaatonta tuosta luokasta mielii.
***Tuossa puhutaan kahdesta eri asiasta. CVX:stä ja portaattomasta. CVX ei ole portaaton vaan jotain muuta.
-
Tossa tullu ny vedeltyä muokkaria jotain 10-kunta tuntia CVX:llä,maantieajot päälle.
Kyllä CVX:llä työ käy,mielestäni valtavasta tekniikkamäärästä huolimatta ihan helppo ajaa.
Kannattaa kyllä kokeilla jos portaatonta tuosta luokasta mielii.
Eiks lautasten vetäminen o ni yksinkertast, et jos työ ei kävis ni se ois ihme.
-
minkä lainen olis ttv m620? tekivät tuollasesta ihan mukavan tarjouksen.
-
Jo yli 5000 tuntia Fendt kokemusta antaa perspektiiviä jutustella :P
Deere kokemusta yli 10 000, Case IH hiukan alle 10 000 ja muita marginaalisesti
muutamista tunneista johinkin tuhansiin :P
Eli Ojala on istunut joka arkipäivä yli 15v vähintään 8h traktorissa, täytyy tehdä siis tosissaan töitä niillä.
Eihän tuo tee kuin 1000 tuntia vuoteen keskiarvoksi ::)
ps: Ojala täyttää kohta 50 ja istunu traktorissa lähes 35 vuotta kuskiina ;)
...siitä pisteet kotiin että henkinen ikä on selkeesti alle 20 vee toisin kuin joillakin muilla täällä.... :D
-
Tossa tullu ny vedeltyä muokkaria jotain 10-kunta tuntia CVX:llä,maantieajot päälle.
Kyllä CVX:llä työ käy,mielestäni valtavasta tekniikkamäärästä huolimatta ihan helppo ajaa.
Kannattaa kyllä kokeilla jos portaatonta tuosta luokasta mielii.
Eiks lautasten vetäminen o ni yksinkertast, et jos työ ei kävis ni se ois ihme.
--tarkoitin sitä,että CVXn ajaminen on verrattuna muihin traktoreihin helppoa
--kaikki jotka ovat hytissä käyneet taivastelevat nappien määrää.Vaihtoehtojahan esim.suunnanvaihtoon
löytyy,samoin muihin toimintoihin.
--tietysti toimintojen hyödyntäminen vaatii sitten perehtymistä.
-
Tuolla Jokirannassa Portaaton näytti kyllä kyntensä Raskaan Simban 5,5 tn kanssa.
Olisi ollu keppi - vaihteella ihmettelemistä sorminäppäryydessä.
Voimaa oli keskimäärin käytössä 80 % mutta nousuissa 125 % ja laskut meni jotain 70 % Poltolla
Kaikkiaan myönteinen yllätys Oli CASE CVX 195 PUUMA
8) ::)
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/09/26/8143010478555229295orig.jpg
::)
-
Jo yli 5000 tuntia Fendt kokemusta antaa perspektiiviä jutustella :P
Deere kokemusta yli 10 000, Case IH hiukan alle 10 000 ja muita marginaalisesti
muutamista tunneista johinkin tuhansiin :P
Eli Ojala on istunut joka arkipäivä yli 15v vähintään 8h traktorissa, täytyy tehdä siis tosissaan töitä niillä.
Eihän tuo tee kuin 1000 tuntia vuoteen keskiarvoksi ::)
ps: Ojala täyttää kohta 50 ja istunu traktorissa lähes 35 vuotta kuskiina ;)
...siitä pisteet kotiin että henkinen ikä on selkeesti alle 20 vee toisin kuin joillakin muilla täällä.... :D
Siksi minä ton laskelman teinkin.....
-
Henkinen kehitys on vissiin pysähtynyt siihen hetkeen kun on ensimmäisen kerran rattiin päässyt, pojat on poikia hautaan saakka....
-
Henkinen kehitys on vissiin pysähtynyt siihen hetkeen kun on ensimmäisen kerran rattiin päässyt, pojat on poikia hautaan saakka....
Tätä toivoo omallekkin nuorisolle. :D
-
Kyllä CVX:llä työ käy,mielestäni valtavasta tekniikkamäärästä huolimatta ihan helppo ajaa.
Kannattaa kyllä kokeilla jos portaatonta tuosta luokasta mielii.
***Tuossa puhutaan kahdesta eri asiasta. CVX:stä ja portaattomasta. CVX ei ole portaaton vaan jotain muuta.
Kyyyllä se CVX ihan riittävän portaattomalta tuntu, kun viimeksi kokkeilin... ;D
-
Se on sukkela tunne ku raktori muuttuu portaattomaksi.. Tultihin sitte pikahissillä alaha kopista kun konet muuttu portaattomaksi.. ;D
Nuosta nykyrattoriista, niin kertakäyttöyhteiskunta tuommoosta teettää.. Kulutakulutakuluta.... Säästäväisyys ja rahankerääminen ei oo ollenkaa trendikästä ;)
-
On se vaan kauheen voimakas tuo CVX ,,,,,,
http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/pub/2009/09/26/8143010478555229295orig.jpg
:o 8)
-
Siinä sitä sekoitellaan rikkaruohoja........
-
Just just
Ja sekaisin menee tehokkaasti ;
http://agripiste.files.wordpress.com/2009/09/xxcimg6508.jpg
Onkoos tuo NH 7050 auto command vastaava kuin Case puma ???
??? 8)
-
Just just
Ja sekaisin menee tehokkaasti ;
http://agripiste.files.wordpress.com/2009/09/xxcimg6508.jpg
Onkoos tuo NH 7050 auto command vastaava kuin Case puma ???
??? 8
--onhan se,erona ohjaamon hallintalaitteet..niinkuin muissakin Case/NH mallisarjoissa
-
saattaa olla paras portaaton 150-200hv luokassa toi uus case?
mihinkäs ne hinnat asettuu?
vanha cvx monen ulkomaalaisen urakoitsijan mielestä parempi kun fendt.
liekkö siinä yhtäkään heikkoa paikkaa/ominaisuutta?
onko tuo uus portaaton ihan puhtaalta paperilta tehty vai onko sukua vanhalle steyrin laatikolle?
-
Onko tämä saksalaisen "laadun" ihannointi vieläkin sitä kiitollisuuden velkaa sodan ajalta? Ilman SS.n 2. ja 3. vuoristodivisioonan rintamavastuuta pojoisessa, ja osasto kuhlmeyn toimintaa kannaksella tilanne olisi päättynyt toisin. Aijemmin talvisodan päättymiseen eivät vaikuttaneet länsiliittouman TYHJÄT lupaukset vaan siihen vaikutti saksan lupaus, jos teette nyt rauhan, saatte kaiken takaisin. Ja vapaussodan aikaan, olisiko Tampere saatu vapaaksi ilman jääkäreitä? Olisiko voitonparaatin kä'rjessä ollut muuan valkoinen kenraali?
-
Fendtit Marttilassa maanantaina, moniko menossa ?
Köckerlingejä myös näytillä klo 10 alkaa show ,,,,,,,,,,,,, ::) ???
-
saattaa olla paras portaaton 150-200hv luokassa toi uus case?
mihinkäs ne hinnat asettuu?
vanha cvx monen ulkomaalaisen urakoitsijan mielestä parempi kun fendt.
liekkö siinä yhtäkään heikkoa paikkaa/ominaisuutta?
onko tuo uus portaaton ihan puhtaalta paperilta tehty vai onko sukua vanhalle steyrin laatikolle?
No miksi se sitten piti uusiksi tehdä, jos vanha niin hyvä?
-
saattaa olla paras portaaton 150-200hv luokassa toi uus case?
mihinkäs ne hinnat asettuu?
195, 127´000€
-
Fendtit Marttilassa maanantaina, moniko menossa ?
Köckerlingejä myös näytillä klo 10 alkaa show ,,,,,,,,,,,,, ::) ???
Oli muuten juhlavan näkönen se iso Kökkerlingi lavetin kyydissä kun aamusella Iisalmessa sitä vilkasin.
-
saattaa olla paras portaaton 150-200hv luokassa toi uus case?
mihinkäs ne hinnat asettuu?
vanha cvx monen ulkomaalaisen urakoitsijan mielestä parempi kun fendt.
liekkö siinä yhtäkään heikkoa paikkaa/ominaisuutta?
onko tuo uus portaaton ihan puhtaalta paperilta tehty vai onko sukua vanhalle steyrin laatikolle?
No miksi se sitten piti uusiksi tehdä, jos vanha niin hyvä?
no onko se tehty uusiksi? sitähän mä just kysyin. jos on jotain nh:n kehittelyjä niin ainakin tehon hukka on taattu ;D
-
Puma CVX:n esite:
http://www.agritek.fi/files/agritek/caseih_magnet/Agritek_Case_IH_Puma_CVX.html
-
saattaa olla paras portaaton 150-200hv luokassa toi uus case?
mihinkäs ne hinnat asettuu?
vanha cvx monen ulkomaalaisen urakoitsijan mielestä parempi kun fendt.
liekkö siinä yhtäkään heikkoa paikkaa/ominaisuutta?
onko tuo uus portaaton ihan puhtaalta paperilta tehty vai onko sukua vanhalle steyrin laatikolle?
No miksi se sitten piti uusiksi tehdä, jos vanha niin hyvä?
no onko se tehty uusiksi? sitähän mä just kysyin. jos on jotain nh:n kehittelyjä niin ainakin tehon hukka on taattu ;D
Eiköhän toi CNH:n kehittelyjä ole. Tokkopa on sukua S-Maticille, semminkin kun eräs motivaattori uuteen vaihteistoon luultavasti ZF:n tuotteen hylkääminen?
S-Maticissa aluevaihteet "koirakytkimillä" niinkus jatkuvassa hammaskosketuksessa olevassa synkroinoimattomassa laatikossa kytkentäholkit ("suorahampainen") ja synkronointi planeetta/hydro-osalla.
Uudessa CVX:ssä kaksoiskytkinrakenne ja mekaanisessa aluevaihteistossa siis tod. näk. tavan synkronikartiot.
Uusi laatikko tehdään CNH:n tehtaalla Belgiassa.
-
saattaa olla paras portaaton 150-200hv luokassa toi uus case?
mihinkäs ne hinnat asettuu?
vanha cvx monen ulkomaalaisen urakoitsijan mielestä parempi kun fendt.
liekkö siinä yhtäkään heikkoa paikkaa/ominaisuutta?
onko tuo uus portaaton ihan puhtaalta paperilta tehty vai onko sukua vanhalle steyrin laatikolle?
No miksi se sitten piti uusiksi tehdä, jos vanha niin hyvä?
no onko se tehty uusiksi? sitähän mä just kysyin. jos on jotain nh:n kehittelyjä niin ainakin tehon hukka on taattu ;D
Retkun pitää käydä ajamassa näitä direktejä ja versuja niin tiedät suomalaisen hyötysuhteen.
Varmaan 30% moottoritehosta välittyy pyörille.Tai sitten valtujen paino on noussu ;D Sen verran
vejätytti tyhjää konetta.
-
Fendt 828 60 kmh
Lienee jatkossa varteenotettava laite ???
Olisipa vielä MAN koneisena
kaikkiaan ei taida casen ja valtun portaattomien erot olla mitenkään valtaisia ?
:o
-
saattaa olla paras portaaton 150-200hv luokassa toi uus case?
mihinkäs ne hinnat asettuu?
vanha cvx monen ulkomaalaisen urakoitsijan mielestä parempi kun fendt.
liekkö siinä yhtäkään heikkoa paikkaa/ominaisuutta?
onko tuo uus portaaton ihan puhtaalta paperilta tehty vai onko sukua vanhalle steyrin laatikolle?
No miksi se sitten piti uusiksi tehdä, jos vanha niin hyvä?
no onko se tehty uusiksi? sitähän mä just kysyin. jos on jotain nh:n kehittelyjä niin ainakin tehon hukka on taattu ;D
Retkun pitää käydä ajamassa näitä direktejä ja versuja niin tiedät suomalaisen hyötysuhteen.
Varmaan 30% moottoritehosta välittyy pyörille.Tai sitten valtujen paino on noussu ;D Sen verran
vejätytti tyhjää konetta.
Paikkakunnalla on sitten varmaan direkti säädetty n.600hv tienoille, sen verran äkäseen lähti hakekärryn veturina risteyksestä :o
-
ileisesti.
182 direkti kerkesi kelata ennen ylämäkeä 47 ja alko hyytymään laki pistettä kohden.
716 fendt kelasi huippuakohden 50 ja jatkoi kiihtymistään.
-
Directin kävin kokeilemas, tosin tyhjillään pyörittelyä ilman työkoneita, eli ei nyt paljon voi todistaa, mutta käytettävyydestä sai kyllä kuvan: tässä on sellainen portaaton, että parin minuutin ohjeilla tuolla voi lähteä kuka vain töihin.
Tietty tällaiselle käyttäjälle kuin minä, sillä ei paljoa merkitystä, kun olen ikäni tietokoneiden kanssa pelannu, mutta valtaosa traktoreiden käyttäjistä kuitenkin on sellaisia, jotka nostavat kädet pystyyn näyttöpaneelien edessä. Tässä käyttö on hyvin yksinkertaista, yhdestä vivusta maksiminopeus, napista kiertämällä eteen-taakse ajonopeuksien suhde, ja toisesta napista turbiini-simulaation taso.
Uskaltaisin väittää, että tästä tulee agcolle menestystuote, jos vain luotettavuus osoittautuu paremmaksi kuin nykyisillä portaattomilla.
-
fendtiin ja dynään tulee siis jakos valmut motti ja laatikko nyt kyl ojalat yms saavat slaagin ;D
-
Valtra levittää juuriaan ja kavupisteitään ku syöpä ??? ??? Tiiä tässä itkeekkö vai nauraa.. Vai hakata päätä seinään :P
-
Directin kävin kokeilemas, tosin tyhjillään pyörittelyä ilman työkoneita, eli ei nyt paljon voi todistaa, mutta käytettävyydestä sai kyllä kuvan: tässä on sellainen portaaton, että parin minuutin ohjeilla tuolla voi lähteä kuka vain töihin.
Tietty tällaiselle käyttäjälle kuin minä, sillä ei paljoa merkitystä, kun olen ikäni tietokoneiden kanssa pelannu, mutta valtaosa traktoreiden käyttäjistä kuitenkin on sellaisia, jotka nostavat kädet pystyyn näyttöpaneelien edessä. Tässä käyttö on hyvin yksinkertaista, yhdestä vivusta maksiminopeus, napista kiertämällä eteen-taakse ajonopeuksien suhde, ja toisesta napista turbiini-simulaation taso.
Uskaltaisin väittää, että tästä tulee agcolle menestystuote, jos vain luotettavuus osoittautuu paremmaksi kuin nykyisillä portaattomilla.
Onko tässä Directissä poljinajomahdollisuutta?
-
On
-
Fendt 828 60 kmh
Lienee jatkossa varteenotettava laite ???
Olisipa vielä MAN koneisena
kaikkiaan ei taida casen ja valtun portaattomien erot olla mitenkään valtaisia ?
:o
Nojaa, yhteisenä tekijänä varmaan 4 aluetta ja mek. ja hyd. voiman yhdistävä planeetta.
Toimintalogiikassa sitten kyllä huomattavasti eroa. Valtrassa täysin mekaaniset alueet yhdellä kytkimellä, jotka on tarkoitettu pääasiassa valittavaksi työtehtävän mukaan, koska vedon katkeamisen vuoksi ei alueilla voi imitoida portaatonta toimintaa. Valtrassa siis todennäköisesti laajakulmaisemmat pumput/moottorit.
Casessa taas portaattomuus saavutetaan yhdistämällä alueita sopivasti planeettapyörästöön, ja toiminta on jokseenkin portaatonta. Alueet eivät ilmeisesti kuljettajalle varsinaisesti näy? Toiminnaltaan siis enemmänkin S-Maticin/Eccomin analogia, mutta trendikkäällä kaksoiskytkimellä. Powershiftin edut ainakin osittain yksinkertaisemmalla rakenteella tuossa kaksoiskytkimessä.
Valtrassa toisaalta Delta Powershiftistä pykätty "puolittaja", jolla jokaiselle alueelle saadaan (automaagisesti) enemmän mekaanista vetoa ja hyötysuhdetta. Casessa ei alueiden sisällä ole muita portaita.
-
Ja vielä kuvaa uudesta 828 sta
;D :D :)
http://www.agroterra.com/foro/foros/imagenes_usuarios/Jors/2006-09-06_114902_Fendt_Evo_828.jpg
-
Directin kävin kokeilemas, tosin tyhjillään pyörittelyä ilman työkoneita, eli ei nyt paljon voi todistaa, mutta käytettävyydestä sai kyllä kuvan: tässä on sellainen portaaton, että parin minuutin ohjeilla tuolla voi lähteä kuka vain töihin.
Tietty tällaiselle käyttäjälle kuin minä, sillä ei paljoa merkitystä, kun olen ikäni tietokoneiden kanssa pelannu, mutta valtaosa traktoreiden käyttäjistä kuitenkin on sellaisia, jotka nostavat kädet pystyyn näyttöpaneelien edessä. Tässä käyttö on hyvin yksinkertaista, yhdestä vivusta maksiminopeus, napista kiertämällä eteen-taakse ajonopeuksien suhde, ja toisesta napista turbiini-simulaation taso.
Uskaltaisin väittää, että tästä tulee agcolle menestystuote, jos vain luotettavuus osoittautuu paremmaksi kuin nykyisillä portaattomilla.
Mikä ***** turbiinisimulaatio taso?
-
menestystuote, jos vain luotettavuus osoittautuu paremmaksi kuin nykyisillä portaattomilla
***Perusteluja tuolle väitteelle? Miten voi olla luotettavampi kuin Massikan portaaton?
-
menestystuote, jos vain luotettavuus osoittautuu paremmaksi kuin nykyisillä portaattomilla
***Perusteluja tuolle väitteelle? Miten voi olla luotettavampi kuin Massikan portaaton?
Su lähtötasos o ni vaatimaton et ei täst tuu mittään.
-
Mikä ***** turbiinisimulaatio taso?
Nää on näitä Valtran ja Fendien juttuja, ei niistä tarvi Verkumiehen välittää. Menee vaan elämä suotta liian tekniseksi.
-
ja toisesta napista turbiini-simulaation taso.
Mikä ***** turbiinisimulaatio taso?
No siitä "groop" nappulasta säädät :P
-
Niin... Halpojahan noi directit on ainakin muihin raputtomiin verrattuna. Liekö kysymykses pieni pakko, jotta saarahan vallattua portaattomien kakusta oma siivu?
-
Kun tekee lukkojarrutuksen lentää Massikan portaattomasta sisukalut, kun alkaa pyörät uudestaan pyöriä
-
Kun tekee lukkojarrutuksen lentää Massikan portaattomasta sisukalut, kun alkaa pyörät uudestaan pyöriä
Vaktatietoo varmaan kuten JD;n moottorilla/lootalla jarrutelu?
Urpaanin lekentan alku näkyvissä?
Niitä vaktoja pöytään!
-
Kun tekee lukkojarrutuksen lentää Massikan portaattomasta sisukalut, kun alkaa pyörät uudestaan pyöriä
Tippuu hytissä kasetit lattialle vai?
-
Kun tekee lukkojarrutuksen lentää Massikan portaattomasta sisukalut, kun alkaa pyörät uudestaan pyöriä
Tippuu hytissä kasetit lattialle vai?
ei perr... onko dynavtssä vielä kasettisoitin?!?!?!?
oliskohan tuos ajatus esim talvella lähestyy risteystä ja liukkaalla tulee lukkojarrutus, kone liukuu hiekalle tai sulalle jolloin nostetaan jalka jarrulta. Portaaton on kerinny säätää välityksen palttiarallaa 5 km/h kun oikea vauhti on luokkaa 35km/h.
-
Kun tekee lukkojarrutuksen lentää Massikan portaattomasta sisukalut, kun alkaa pyörät uudestaan pyöriä
Tippuu hytissä kasetit lattialle vai?
ei perr... onko dynavtssä vielä kasettisoitin?!?!?!?
oliskohan tuos ajatus esim talvella lähestyy risteystä ja liukkaalla tulee lukkojarrutus, kone liukuu hiekalle tai sulalle jolloin nostetaan jalka jarrulta. Portaaton on kerinny säätää välityksen palttiarallaa 5 km/h kun oikea vauhti on luokkaa 35km/h.
"Kuu" on tainnu kokeilla, kun noin vakuuttavasti väittää. Yleensähän tällä palstalla kirjoitellaan vain faktoja ja omiin kokemuksiin perustuvia tosiasioita. ;D
Eiköhän tuo tilanne vaadi jo käyttäjältäkin erityistoimia, että saa tuon onnistumaan. Ensinnäkin lukkojarrutukses yleensä tulee vaistomaisesti painettua kytkinpoljin pohjaan ja toisaalta lyhyissä lukkiintumisissa ei nopeuden aleneminen oo 30 km/h vaan paljon vähemmän. Lukkojarrutus on yleensä seurausta ajovirheestä - kuskin taidoista ja kokemuksesta riippumatta. Edelleen liian suuri tilannenopeus on ajovirhe sekin... kokemuksen määrästä riippumatta. Ainoastaan tilanteesta ilman vahinkoja selviäminen riippuu kokemuksesta ja taidoista.
Eipä se keppilootainenkaan kone hyvää tykkää kuvatun kaltaisesta tilanteesta, ja harvoissa nykykoneissa on vapaakytkintä, jos missään. Vanhemmistakin tulee mieleen vain vanhat Multipowerit, joissa on vapaakytkin toiminnas silloin, kun MP on hitaalla.
-
"Talviajo-ominaisuuksiin Valtralla on panostettu. Portaattomassa on valittavana talvimoodi, jolloin kone toimii automaattisesti jarrutuksissa. Kun portaattomalla Directillä jarruttaa pyörät lukkoon, pyörät kyllä lukkiutuvat. Kun jarrut päästetään irti, pyörät lähtevät rullaamaan heti, jolloin ohjattavuus säilyy paremmin."http://www.autokanta.com/urakointi_uutiset/tekniikka_ja_koeajot/traktorit/?x136437=611254
Fendillä kun laitat renkaat lukkoon niin mitä tapahtuu?
-
"Talviajo-ominaisuuksiin Valtralla on panostettu. Portaattomassa on valittavana talvimoodi, jolloin kone toimii automaattisesti jarrutuksissa. Kun portaattomalla Directillä jarruttaa pyörät lukkoon, pyörät kyllä lukkiutuvat. Kun jarrut päästetään irti, pyörät lähtevät rullaamaan heti, jolloin ohjattavuus säilyy paremmin."http://www.autokanta.com/urakointi_uutiset/tekniikka_ja_koeajot/traktorit/?x136437=611254
Fendillä kun laitat renkaat lukkoon niin mitä tapahtuu?
Niinniin, mutta ooksä itte ajanu directillä talvikelillä? Entäs Dyna-VT:llä talvikelillä? Vai ajoikko VT:n pöpelikköön? Kyllä mainostekstejä voi täpinöintiuutisista lainailla, mutta...
Ja directin jarrujen tehoa kuten myös lootan jarrutustehoa voi käsittääkseni säätää. Ainakin viimeksi kokeillessani jarrutus oli säädetty turhankin tehottomiksi, just talvikelin takia. Vaikka kuinka polki, ei tuntunu jarruttavan.