Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: erppo - 24.08.09 - klo:22:14

Otsikko: Stanadynesta Boschiin...
Kirjoitti: erppo - 24.08.09 - klo:22:14
Siispä, onko raatilaisilla kokemusta 4-mukisen Valtran Stanadyne-jakajapumpun korvaamisesta Boschin kamppeella ?
Otsikko: Vs: Stanadynesta Boschiin...
Kirjoitti: juumassi - 24.08.09 - klo:22:16
Siispä, onko raatilaisilla kokemusta 4-mukisen Valtran Stanadyne-jakajapumpun korvaamisesta Boschin kamppeella ?

miksi pitäisi korvata?
Otsikko: Vs: Stanadynesta Boschiin...
Kirjoitti: Ana - 24.08.09 - klo:22:45
Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta kaveri vaihtoo 6850 bossilaisen ja polttoaineenkulutus tippuu huomattavasti ja alkoo voimaakin löytymään, turbo vain alkaa käymään pieneksi jos pumpun äärirajoja hakoo.. Niin ja lysti tais kustantaa noin 2500€
Otsikko: Vs: Stanadynesta Boschiin...
Kirjoitti: 232126151 - 24.08.09 - klo:23:07
Tarkoitat rivi bosch?
Jakopään kotelo 705-805 vallusta..
Otsikko: Vs: Stanadynesta Boschiin...
Kirjoitti: Mikkis - 24.08.09 - klo:23:20
Ei mitään rivejä ku jako!

Operaatio tehty Valtra 8150 ja ero on Waltava. Polttoaineen kulutus laski ja voimaa tuli. Menee heittämällä ainakin 6 tilaansa , paitti jotta suutinputkia pitää vähä väännellä kun eri kulmis pumppujen päädyissä.

Niin tuttu laitto 6850 tuon operaation ja vastaavat vaikutukset kuin meillä 8150:ssä

Suosittelen, turbon vaihto voi neloses tulla vastaan jos sitä voimaa rutkasti halajaa.
Otsikko: Vs: Stanadynesta Boschiin...
Kirjoitti: ss3 - 24.08.09 - klo:23:49
http://www.youtube.com/watch?v=aTyXn1SXLh4&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=aTyXn1SXLh4&feature=related)
;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Stanadynesta Boschiin...
Kirjoitti: icefarmer - 25.08.09 - klo:18:45
Ei mitään rivejä ku jako!

Operaatio tehty Valtra 8150 ja ero on Waltava. Polttoaineen kulutus laski ja voimaa tuli. Menee heittämällä ainakin 6 tilaansa , paitti jotta suutinputkia pitää vähä väännellä kun eri kulmis pumppujen päädyissä.

Niin tuttu laitto 6850 tuon operaation ja vastaavat vaikutukset kuin meillä 8150:ssä

Suosittelen, turbon vaihto voi neloses tulla vastaan jos sitä voimaa rutkasti halajaa.
mistä moinen ero johtuu :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Stanadynesta Boschiin...
Kirjoitti: farmex - 25.08.09 - klo:19:47
Kalliita mielikuvia.
Otsikko: Vs: Stanadynesta Boschiin...
Kirjoitti: dmem - 25.08.09 - klo:20:54
Mistä moinen ero johtuu :-\ :-\ :-\ :-\

kannattaa suhtautua varauksella näihin "valtaviin kulutuseroihin" ja muuhun hehkutukseen.
Otsikko: Vs: Stanadynesta Boschiin...
Kirjoitti: Konemies - 25.08.09 - klo:21:03
15-20% pieneni kulutus samassa ajossa syöttöpuolen päivittämisellä Boschin laitteisiin, puhumattakaan sopivasta tehonlisästä. Tosin kuutoskone kyseessä aiheesta poiketen.
Otsikko: Vs: Stanadynesta Boschiin...
Kirjoitti: jariman - 25.08.09 - klo:21:35
 

Operaatio tehty Valtra 8150 ja ero on Waltava. Polttoaineen kulutus laski ja voimaa tuli. Menee heittämällä ainakin 6 tilaansa , paitti jotta suutinputkia pitää vähä väännellä kun eri kulmis pumppujen päädyissä.

Niin tuttu laitto 6850 tuon operaation ja vastaavat vaikutukset kuin meillä 8150:ssä

**** paljonko joutui muuttamaan pumpun sovituksia jakopäässä,
vai sopiko suoraan paikoilleen, ja onko tuo boschin pumppu
vielä vaijerivälitteinen  / vai sähkönen.
dieselipajalta vaiko Valtran kautta pumppu.
olis kans sama operaatio edessä.
Otsikko: Vs: Stanadynesta Boschiin...
Kirjoitti: farmex - 25.08.09 - klo:22:21
Ei moottori tiedä,minkämerkkinen pumppu ruikkii polttoainetta,joten on kuvittelua tehonnousut ja samalla kulutuksen pieneminen. :D
Otsikko: Vs: Stanadynesta Boschiin...
Kirjoitti: Hitech - 25.08.09 - klo:22:22
Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta kaveri vaihtoo 6850 bossilaisen ja polttoaineenkulutus tippuu huomattavasti ja alkoo voimaakin löytymään, turbo vain alkaa käymään pieneksi jos pumpun äärirajoja hakoo.. Niin ja lysti tais kustantaa noin 2500€

mulle kaveri selvitti et ku löytää vaan 21mm akselilla olevan Bossilaisen vaikkapa jostain autosta ni helposti käy vaihto eikä välttämättä maksa hirveesti
Otsikko: Vs: Stanadynesta Boschiin...
Kirjoitti: Konemies - 26.08.09 - klo:07:57
Ei moottori tiedä,minkämerkkinen pumppu ruikkii polttoainetta,joten on kuvittelua tehonnousut ja samalla kulutuksen pieneminen. :D

Eipä tietenkään tiedä. Oliskohan taika siinä miten, milloin ja millaisena se polttoaine sinne männän päälle tulee  :)
Otsikko: Vs: Stanadynesta Boschiin...
Kirjoitti: retku - 27.08.09 - klo:22:41
kyllä se kulutus tippuu. tehon noususta en tiedä muuta kun että 160hv 8550 anto 225hv voimanotosta. olisko ollu sitte tehopenkki hiukka optimistinen?

ei silti saa rivipumpun verosta. rivipumpunkin noihin saa soveltamalla. sitte on hyvä. 8950:ssähän se on vakiona.
Otsikko: Vs: Stanadynesta Boschiin...
Kirjoitti: Velu - 29.08.09 - klo:09:51
Ei moottori tiedä,minkämerkkinen pumppu ruikkii polttoainetta,joten on kuvittelua tehonnousut ja samalla kulutuksen pieneminen. :D

Ei se ihan noinkaan ole. Noissa vähäpäästöisissä koneissa joudutaan pumpun ennakkokäyrä tekemään päästöjen ehdoilla. Siellä on käytännössä ihan liian pieni ennakko typenoksinipäästöjen pienentämiseksi. Sen takia soppaa palaa, mutta pakokaasujen saastepitoisuus on matalampi, vaikka niitä kyllä enemmän tuleekin.

 Jos sinne laitetaan pumppu, jossa on ihan oikea ennakkokäyrä, (ruiskutusennakko säätyy kierrosten perusteella parhaiden palamisominaisuuksien mukaan), niin varmasti muutos on selvä. Ennenhän jakajapumpullisissa oli ennakot oikein, mutta päästökikkailu muutti sen asian. Rivipumpussa ei ole koko ennakon säätöä. Ei se pumpun merkki vaikuta kulutukseen vaan ennakot ja elementtien koko (vaikka stanadynellä ei paljon mitään teekään) vaan se ruiskutusennkko ja ruiskutusaika.

Taitaa vain harvemmalla olla urheilumieltä vaihtaa boschin pumppua stanadyneen.  ;D

Otsikko: Vs: Stanadynesta Boschiin...
Kirjoitti: herttu - 29.08.09 - klo:09:56


Operaatio tehty Valtra 8150 ja ero on Waltava. Polttoaineen kulutus laski ja voimaa tuli. Menee heittämällä ainakin 6 tilaansa , paitti jotta suutinputkia pitää vähä väännellä kun eri kulmis pumppujen päädyissä.
Joku ratkaisu täytyy tehdä. Polttoaineen kulutus kokoon ja tehoihin nähden aivan älytön. Neloskone.

Heititkö itse pumpun paikalleen ? Ajoitus ?