Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: aaknuuti - 23.06.09 - klo:13:00

Otsikko: 6030 Autopowr
Kirjoitti: aaknuuti - 23.06.09 - klo:13:00
Tietääkö joku kuinka monta prosenttia 6000 -sarjan JD:istä myydään autopowereina. Jotenkin tuntuu että markkinointi painottuu nykyään keppivaihteisiin. Kertokaa jos ootte itse ostanu tai naapuriin on tullut. Ei ole käyttäjäjuttuja enää agrimarketin nettisivuilla.
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: zetor8045 - 23.06.09 - klo:16:50
Kyllähän noi käyttäjäjutut sieltä löytyy ja mitäs sitä portaatonta erikseen mainitsemaan senhän kuuluisi olla jo vakiovaruste nykypäivänä  ;D http://www.agrimarket.fi/Koneet/Traktorit/Kayttajajutut/
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: Konehemmo - 23.06.09 - klo:20:39
Kyllähän noi käyttäjäjutut sieltä löytyy ja mitäs sitä portaatonta erikseen mainitsemaan senhän kuuluisi olla jo vakiovaruste nykypäivänä  ;D http://www.agrimarket.fi/Koneet/Traktorit/Kayttajajutut/

Niinkun pakotettiin dikipoksinki hankkiminen? Jos kaik yhen merkin raktorit ois portaattomia, pittääkö vaihtaa merkkiä että pääsee vähemmällä vaivalla sisälle vai pittääkö ite kyhätä portaattomaan jotkut?  :D
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: juumassi - 23.06.09 - klo:23:52
Tietääkö joku kuinka monta prosenttia 6000 -sarjan JD:istä myydään autopowereina. Jotenkin tuntuu että markkinointi painottuu nykyään keppivaihteisiin. Kertokaa jos ootte itse ostanu tai naapuriin on tullut. Ei ole käyttäjäjuttuja enää agrimarketin nettisivuilla.

miksi jokaisessa jutussa kehutaan huoltomiehiä?

niitä on tar*****vjd:n kohdalla enemmän kuin laki sallii. ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: Henkka - 24.06.09 - klo:15:45
Jos yli 1000 portaatonta peuraa on liikkellä. Jos jontikankin ostaa on pakko ostaa premiumi et saa 50km/h laatikolla. Eikös portaattoman lisähinta ole premiumiin sen 10-15t€?

Naapurilla tuollanen 6920 autopower ja komeestihan se liikkuu.
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: masto - 24.06.09 - klo:19:31
Autopoweri-ongelmia on voinu huonot öljytkin tehdä. Ekös agrimarketti myy/suosittele niihin shellin öljyjä jotka ei varmaan ole ihan castrollin laatua. Huhun kuullu että castrollilla kestäis paljon paremmin, mene ja tiedä.
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: Maalaispoika - 24.06.09 - klo:23:04
Mulla on molemmissa vihreissä jontikan omat öljyt (Hy-Gard) vaihteistossa, mutta shellin valmistamaahan sekin on. Pitäisi kumminkin olla parempaa. Autopower ollut nyt kaksi vuotta, eikä mitään moittimista. Aiva hyvin voisi tulevaisuudessakin ostaa sellaisen.
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: Imme - 25.06.09 - klo:10:16

Naapurilla tuollanen 6920 autopower ja komeestihan se liikkuu.

Voi kristus näitä kommentteja.

Turha selitellä täällä, iso joukko koneista porsinut vähintään kerran. Monet useasti. Pikkutarkan isännän kone (JD ei niinkään portaaton). Muilla se kestää, ei JD:llä. Ongelma avoin, ei auta shellit tai castrollit. Veikkaus ongelman syyksi, sama öljytila apulaitteiden, jarrujen, vaihteiston ja hydrauliikan kanssa. Muilla eroavaisuutta tässä. Öljytila pieni kaiken huipuksi. Osta ongelmia, osta JD autopw.

Vielä käyttäjävikoihin, kyllä tekniikka (tuhannen anturia) suojelee itse itseään, paikat kestää vaikka millainen DHL apilas olisi hytissä. Ongelma vain muualla. Edellämainitut oli minun arvailua tuttujen asioita seurattua. Kaiken huippuhan se olisi jos selviäisi että ne sadat laatikonvaihdot olisikin softavian syytä.
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: aaknuuti - 25.06.09 - klo:11:09
Käyttäjäjuttuja Agrimarketin sivuilla ei ole tehty 2009 vuodelta ja 2008 vuoden jutut painottuvat muualle kuin autopoweriin. Oletteko nähneet onko näitä vielä myyty kilpailun kovennuttua MF:n Fendtin ja Casen toimesta. Kotiseudullani on paljon tyytyväisiä käyttäjiä, mutta uusia ei ole viime vuosina enää tullut.
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: Timppa - 25.06.09 - klo:14:02
paikat kestää vaikka millainen DHL apilas olisi hytissä.

veeepmaaasterrrr!!!! apilasta kiusataan taas!!!!
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: Imme - 25.06.09 - klo:17:57

Mies kiroaa muiden kommentteja ja itse arvuuttelee "tuttujen asioita"........  ;D
Ei tartte arvuutella, sen verta tutuista kyse että omassa lompakossa tuntunut
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: apilas - 25.06.09 - klo:20:08
paikat kestää vaikka millainen DHL apilas olisi hytissä.

veeepmaaasterrrr!!!! apilasta kiusataan taas!!!!

timppaa ei tartte kiusata se kiusaa ittiää dena vt:llä ;D
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: Timppa - 25.06.09 - klo:22:41
paikat kestää vaikka millainen DHL apilas olisi hytissä.

veeepmaaasterrrr!!!! apilasta kiusataan taas!!!!

timppaa ei tartte kiusata se kiusaa ittiää dena vt:llä ;D

***Lähetä ny ruikutusviesti vepmaasterille. Mitäs siinä itket.
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: apilas - 25.06.09 - klo:23:18
toiveesi toteutui ;D
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: Ala-Pertti - 28.06.09 - klo:00:08

Mies kiroaa muiden kommentteja ja itse arvuuttelee "tuttujen asioita"........  ;D
Ei tartte arvuutella, sen verta tutuista kyse että omassa lompakossa tuntunut
Meillä koneissa on takuu ja sen jälkeen konerikkovakuutus jos sattuis ongelmia tulemaan.mutta ei oo mikään kone ollut niin huono että pitäis anopilta remonttirahat lainata.ostan jatkossakin Jd autopowr niin jää rahaa näköjään muuhunkin 8)

Eikä muutenkaan ole huolta remonteista. Kun käytän Valtran huollossa, tulee siitä lasku eikä siinä mitään. työnjälki on hyvää ja tehdystä työstä pitääkin maksaa.
Mutta siellä seinän takana, sielläpähän Valtan myyntipuolella on vielä paremmat asentajat. Viime syksynä vaihtoivat meidän uusimpaan keltavanteiseen uuden vaihteiston ETÄTYÖNÄ, eivätkä laskuttaneet senttiäkään ja työnjälki todella siistiä, ei ollut maali hilseillyt yhdenkään pultin kannasta ja mikä parasta, koneen ei tarvinnut poistua työmaaltaan vaan sai olla koko ajan hankkeessa.
Tuollainen ennakoiva huolto on paitsi edullinen, antaa myös varmuutta ja uskoa koneen toimintakyvyn ylläpitoon.
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: Verku - 28.06.09 - klo:01:12

Mies kiroaa muiden kommentteja ja itse arvuuttelee "tuttujen asioita"........  ;D
Ei tartte arvuutella, sen verta tutuista kyse että omassa lompakossa tuntunut
Meillä koneissa on takuu ja sen jälkeen konerikkovakuutus jos sattuis ongelmia tulemaan.mutta ei oo mikään kone ollut niin huono että pitäis anopilta remonttirahat lainata.ostan jatkossakin Jd autopowr niin jää rahaa näköjään muuhunkin 8)

Eikä muutenkaan ole huolta remonteista. Kun käytän Valtran huollossa, tulee siitä lasku eikä siinä mitään. työnjälki on hyvää ja tehdystä työstä pitääkin maksaa.
Mutta siellä seinän takana, sielläpähän Valtan myyntipuolella on vielä paremmat asentajat. Viime syksynä vaihtoivat meidän uusimpaan keltavanteiseen uuden vaihteiston ETÄTYÖNÄ, eivätkä laskuttaneet senttiäkään ja työnjälki todella siistiä, ei ollut maali hilseillyt yhdenkään pultin kannasta ja mikä parasta, koneen ei tarvinnut poistua työmaaltaan vaan sai olla koko ajan hankkeessa.
Tuollainen ennakoiva huolto on paitsi edullinen, antaa myös varmuutta ja uskoa koneen toimintakyvyn ylläpitoon.



Siiläkin uhalla että sarkasmi oli niin piilevää etten sitä tajunnut niin mikä se oli se syy kun sitähän tässä nyt moni on arvuutellut?

Kai ne muutakin sano kuin että "saadaan kestämään".

Luulis niiden nyt tietävän missä vika on kun ennakoivasti laatikko vaihdetaan, sarjanumeroiden avullahan noiden elämää seurataan.... ???

Tai sitten ne ooli vaan valtterin myyjät pirullisia mutta kun nyt en ihan varmaks tajunnut..... :)
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: dexta super - 28.06.09 - klo:09:01
Mutta siellä seinän takana, sielläpähän Valtan myyntipuolella on vielä paremmat asentajat. Viime syksynä vaihtoivat meidän uusimpaan keltavanteiseen uuden vaihteiston ETÄTYÖNÄ, eivätkä laskuttaneet senttiäkään ja työnjälki todella siistiä, ei ollut maali hilseillyt yhdenkään pultin kannasta ja mikä parasta, koneen ei tarvinnut poistua työmaaltaan vaan sai olla koko ajan hankkeessa.
Tuollainen ennakoiva huolto on paitsi edullinen, antaa myös varmuutta ja uskoa koneen toimintakyvyn ylläpitoon.

Heh heh! Niin tuttua, niin tuttua. Net on nuot myyjät usiasti melekolailla hölöppää porukkaa. Toisinaan net tietää immeisistä asijoita joista asijanosasella ei oo aavistustakaan.  ??? Eikä aina oo konneet kysseessä. Muistavat sitte vielä niin auliisti jaella tätä "tietoansa" ympäri kyliä. >:(
Terveisin nimimerkki: "plussapalloilla pommitettu" :-\
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: Ala-Pertti - 28.06.09 - klo:14:30
Mutta siellä seinän takana, sielläpähän Valtan myyntipuolella on vielä paremmat asentajat. Viime syksynä vaihtoivat meidän uusimpaan keltavanteiseen uuden vaihteiston ETÄTYÖNÄ, eivätkä laskuttaneet senttiäkään ja työnjälki todella siistiä, ei ollut maali hilseillyt yhdenkään pultin kannasta ja mikä parasta, koneen ei tarvinnut poistua työmaaltaan vaan sai olla koko ajan hankkeessa.
Tuollainen ennakoiva huolto on paitsi edullinen, antaa myös varmuutta ja uskoa koneen toimintakyvyn ylläpitoon.

Heh heh! Niin tuttua, niin tuttua. Net on nuot myyjät usiasti melekolailla hölöppää porukkaa. Toisinaan net tietää immeisistä asijoita joista asijanosasella ei oo aavistustakaan.  ??? Eikä aina oo konneet kysseessä. Muistavat sitte vielä niin auliisti jaella tätä "tietoansa" ympäri kyliä. >:(
Terveisin nimimerkki: "plussapalloilla pommitettu" :-\

Olen minä käynyt joskus pojilta kysymässä jotta mitäpä sitä MEILLE kuuluu nykyisin.
Kyllähän net myyntimiehetkin pohjimmiltaan sen tietää kuka se on ja kenenkä töissä, mutta noita ylilyöntejähän aina sattuu. Puolin jos toisinkin.
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: KJL - 29.06.09 - klo:23:12
Porsii tai ei. Ei se mitään haittaa, jos takuu ei takkua, mutta jotenkin ei mahdu järkeen, että härpäke lähtee ryömimään, kun suunnanvaihdinvivun naksauttaa eteen tai taakse. Pitää olla jarrulle hyppimäs, jos haluu, että kone pysyy paikallaan. Ajopolkimestahan portaattoman pitäs liikkua, ei ittekseen...
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: +200 - 29.06.09 - klo:23:18
On muuten ihmehomma kun poikkesin paikallises k-huollos,neljä massikkaa työn alla.Kun hain jonnen sudattimia paikalliselta jonnen huoltomieheltä,siäki oli kolme ferkkua ja KJLn etuakseli ja etukehto ;D ;D Kuoliskohan jonnen huoltomies nälkään jos se ei korjais massikoita ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: kuu - 30.06.09 - klo:08:58
Kyllä se on yhteinen öljytila peräöljyn kanssa kun tätä rikkoo. Paskainen öljy siellä kiertää ilman suodatusta.
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: KJL - 01.07.09 - klo:12:12
On muuten ihmehomma kun poikkesin paikallises k-huollos,neljä massikkaa työn alla.Kun hain jonnen sudattimia paikalliselta jonnen huoltomieheltä,siäki oli kolme ferkkua ja KJLn etuakseli ja etukehto ;D ;D Kuoliskohan jonnen huoltomies nälkään jos se ei korjais massikoita ;D ;D ;D

Ö-höm... No sehän ei oo mikään salaisuus, että 100,200,500,600 sarjojen vanhanmallinen pystyakselilla toteutettu ohjaussysteemi ei oo mikää vakaa ajettava tiellä uutenakaan saati sitten 11600 ajetus konehes. Tilalle vaihtui 390 takatuupparin etukehto ja akseli. Nyt voin väittää, että lopputuloksena on Suomen vakaimmin kulkeva 690 takapotku. Ei enää seilaa puolelta toiselle. Sopi paikalleen lähes heittämällä, vain maskia piti madaltaa.
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: zetor8045 - 09.07.09 - klo:12:21
Kyllähän noi käyttäjäjutut sieltä löytyy ja mitäs sitä portaatonta erikseen mainitsemaan senhän kuuluisi olla jo vakiovaruste nykypäivänä  ;D http://www.agrimarket.fi/Koneet/Traktorit/Kayttajajutut/

Niinkun pakotettiin dikipoksinki hankkiminen? Jos kaik yhen merkin raktorit ois portaattomia, pittääkö vaihtaa merkkiä että pääsee vähemmällä vaivalla sisälle vai pittääkö ite kyhätä portaattomaan jotkut?  :D
hissi  ::)
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: lypsyukko - 09.07.09 - klo:18:29
Kyllä se on yhteinen öljytila peräöljyn kanssa kun tätä rikkoo. Paskainen öljy siellä kiertää ilman suodatusta.

Itte mitään asiasta tietämättä totean seuraavaa : kaikissahan merkeissä taitaa looras ja peräs olla sama öljy. Mutta Jonnikas sitä öljyä vaan on vähemmän kuin muis... sekä jonnikan öljyt lauhdutellaan  lähes kiehuvalla nesteellä kun muis öljyt lauhdutetaan ilmalla joka ei ole varmastikkaan yhtä lämmintä kuin neste  :P Voin olla toki väärässäkin , mutta eipä Jonnikka miesten murheet mulle kuulukkaan.  Eiköhän niistä pikkuhiljaa tule Keskon vaihtokone markkinoiden murheita  ::)
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: oltsik - 09.07.09 - klo:19:01
Kyllä se on yhteinen öljytila peräöljyn kanssa kun tätä rikkoo. Paskainen öljy siellä kiertää ilman suodatusta.

Itte mitään asiasta tietämättä totean seuraavaa : kaikissahan merkeissä taitaa looras ja peräs olla sama öljy. Mutta Jonnikas sitä öljyä vaan on vähemmän kuin muis... sekä jonnikan öljyt lauhdutellaan  lähes kiehuvalla nesteellä kun muis öljyt lauhdutetaan ilmalla joka ei ole varmastikkaan yhtä lämmintä kuin neste  :P Voin olla toki väärässäkin , mutta eipä Jonnikka miesten murheet mulle kuulukkaan.  Eiköhän niistä pikkuhiljaa tule Keskon vaihtokone markkinoiden murheita  ::)

Taitaa aika monella olla portaattomissa erillään joka on minustakin paras vaihtoehto. Jäähdytysteho riippuu muustakin kuin jäähdyttävän elementin omasta lämpötilasta, en ole energiaininööri, mutta uskalataisin väittää että ei kuumankaan jäähdytysnesteen käyttö öljyn jäähdyttämisessä ole välttämättä huonompi vaihtoehto. Eihän moottoriakaan jäähdytetä ilmavirralla enää, vaan nesteellä. Uskoisin että kys. virman insinöörit on kyllä miettinyt näitä öljyn jäähdytysasioita, onhan heidän tuotekehitysbudjetti luokkaa Valtran liikevaihto ;D ;D

Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: Topker - 09.07.09 - klo:19:32

[/quote]

Taitaa aika monella olla portaattomissa erillään joka on minustakin paras vaihtoehto. Jäähdytysteho riippuu muustakin kuin jäähdyttävän elementin omasta lämpötilasta, en ole energiaininööri, mutta uskalataisin väittää että ei kuumankaan jäähdytysnesteen käyttö öljyn jäähdyttämisessä ole välttämättä huonompi vaihtoehto. Eihän moottoriakaan jäähdytetä ilmavirralla enää, vaan nesteellä. Uskoisin että kys. virman insinöörit on kyllä miettinyt näitä öljyn jäähdytysasioita, onhan heidän tuotekehitysbudjetti luokkaa Valtran liikevaihto ;D ;D

[/quote]
Ja silti ei tahdo onnistua... ;D
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: oltsik - 09.07.09 - klo:22:01


Taitaa aika monella olla portaattomissa erillään joka on minustakin paras vaihtoehto. Jäähdytysteho riippuu muustakin kuin jäähdyttävän elementin omasta lämpötilasta, en ole energiaininööri, mutta uskalataisin väittää että ei kuumankaan jäähdytysnesteen käyttö öljyn jäähdyttämisessä ole välttämättä huonompi vaihtoehto. Eihän moottoriakaan jäähdytetä ilmavirralla enää, vaan nesteellä. Uskoisin että kys. virman insinöörit on kyllä miettinyt näitä öljyn jäähdytysasioita, onhan heidän tuotekehitysbudjetti luokkaa Valtran liikevaihto ;D ;D

[/quote]
Ja silti ei tahdo onnistua... ;D
[/quote]

No joo olihan tuo vähän kärjistetysti sanottu:D Käsittääkseni portaatoman ongelmat ei johdu jäähdytysongelmista. Pohjimmainen syy lienee niinkin yksinkertainen että ei vaan onnistu lyödä kahden erivalmistajan osat yhteen, Jd:n ja zf:n siis.
Otsikko: Vs: 6030 Autopowr
Kirjoitti: icefarmer - 09.07.09 - klo:23:54


Taitaa aika monella olla portaattomissa erillään joka on minustakin paras vaihtoehto. Jäähdytysteho riippuu muustakin kuin jäähdyttävän elementin omasta l :-\ :-\ :-\ämpötilasta, en ole energiaininööri, mutta uskalataisin väittää että ei kuumankaan jäähdytysnesteen käyttö öljyn jäähdyttämisessä ole välttämättä huonompi vaihtoehto. Eihän moottoriakaan jäähdytetä ilmavirralla enää, vaan nesteellä. Uskoisin että kys. virman insinöörit on kyllä miettinyt näitä öljyn jäähdytysasioita, onhan heidän tuotekehitysbudjetti luokkaa Valtran liikevaihto ;D ;D

Ja silti ei tahdo onnistua... ;D
[/quote]

No joo olihan tuo vähän kärjistetysti sanottu:D Käsittääkseni portaatoman ongelmat ei johdu jäähdytysongelmista. Pohjimmainen syy lienee niinkin yksinkertainen että ei vaan onnistu lyödä kahden erivalmistajan osat yhteen, Jd:n ja zf:n siis.
[/quote]tekeekös valumöntti ite portaattoman lootasa, jos näin on ni hattua täytyy nostaa, ei ainakaan huonommin voi onnistua mitä peuramiehil ;) ;) ;) ;)muistaakseni valtrassa voidaan laatikon ja hyd.öljyn lämpöjä tasata keskenään, vaiko lie harhapuhetta :-\ :-\ :-\ :-\