Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: malanko - 24.04.26 - klo:19:08

Otsikko: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: malanko - 24.04.26 - klo:19:08
Uhka, vai mahdollisuus?
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: ht - 24.04.26 - klo:20:46
Ei oikein kumpaakaan. Neljänkympin perä, nykymittapuun mukaan aika vaatimaton hydrauliikka, pienet renkaat. Halpahan tuo on. Mutta tuskin tulee mikään markkinatykki olemaan.
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Toivo Tonta - 24.04.26 - klo:20:53
Ei taida olla vetokoukkuakaan?
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Paalimies - 24.04.26 - klo:21:25
Näissä omissa hommissa oli monesti ihan käypänen, kun olisi kestävä etuakseli ja iso etukuormain. Pihatraktorilla kun ajetaan kovalla alustalla, ja siirrellään paaleja kuormaimella kasasta ja lantaa kolataan kasalle. Korkeintaan nostolaitteella nostetaan paalia. Harvoin olen yli kymmentä minuuttia  kerrallaan hytissä, kulkuja tulee päivässä paljon.

Halvan hinnan lisäksi tarttee olla osia saatavilla ja noita varmaan melkein joka paja pystyy korjaan, onko niissä mystysiä vikakoodeja?
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: ht - 24.04.26 - klo:21:31
noita varmaan melkein joka paja pystyy korjaan, onko niissä mystysiä vikakoodeja?

Kyllähän tuossakin on tuo sininen korkki, eli jos se (ureat) alkaa kenkkuilemaan niin ei ihan joka nyrkkipaja korjaa.
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Paalimies - 24.04.26 - klo:22:11
Joo ja osat voi olla hakusessa. Siksipä pitäydyn noissa peltikeula Valmeteissa ja vanhemmissa. Tarpeeksi yksinkertaisia mulle käyttää ja monella pajalla onnistuu remontti.
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Noneman - 25.04.26 - klo:02:19
Ainakin hytin osia voi näköjään hakea CNH:n tiskiltä. Hytti näyttää CNH kopiolta. Kysymys on että noilla suoritus arvoilla saa päämerkkien koneitakin ja hinta ei ole kaukana tuosta. Niistäkään ei ole kuin pienen klapikoneen eteen. Mikä mahtaa olla käytetyn kiinalaisen koneen myyntiarvo?
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: malanko - 25.04.26 - klo:08:41
Ainakin hytin osia voi näköjään hakea CNH:n tiskiltä. Hytti näyttää CNH kopiolta. Kysymys on että noilla suoritus arvoilla saa päämerkkien koneitakin ja hinta ei ole kaukana tuosta. Niistäkään ei ole kuin pienen klapikoneen eteen. Mikä mahtaa olla käytetyn kiinalaisen koneen myyntiarvo?

Ei ole nyykkärin koppia nähnytkään.
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Agronautti - 25.04.26 - klo:11:34
Nostolaitteen nostovoima aika surkea 110hv koneeksi... ::)

https://www.kellfri.fi/traktorit-ja-lisavarusteet/traktorit-2382/40-p4110fl-110-hv-n-lovol-nelivetotraktori-4wd-etukuormaajalla
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Toivo Tonta - 25.04.26 - klo:11:37
Nostolaitteen nostovoima aika surkea 110hv koneeksi... ::)

https://www.kellfri.fi/traktorit-ja-lisavarusteet/traktorit-2382/40-p4110fl-110-hv-n-lovol-nelivetotraktori-4wd-etukuormaajalla
-70 luvulta, muuten hydrauliikka -80 luvulta.
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: icefarmer - 25.04.26 - klo:11:40
ois taas jutun tynkää hetkeksi  kun oksa virattomaksi jääneellä zetorilla vaihtaisi lovolin  :) ;) :D ;D
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Oksa - 25.04.26 - klo:12:08
ei huoli miun punavannetta vaihossa..   mut ohan tuo kiva 80- luvun tekniikkaa täynnä...
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: lypsyukko - 03.05.26 - klo:08:32
ei huoli miun punavannetta vaihossa..   mut ohan tuo kiva 80- luvun tekniikkaa täynnä...

Ei kannattaisi kirjoittaa kaikkea nettiin. Sulla saattaa olla Suomen tunnetui  Zetori  ;D No vitsi vitsi, pienen piirin piruilukerhohan tämä nykyään. Tosin ne täältä lähtevät huhuthan voi paisua kuin pullataikina.

Ittekkin kerran ajattelin, että ei ehkä kannattaisi kritisoida ihan suoraan. Jostain pikkujutusta täällä kerroin mielipiteeni, niin pian ko  firman sivut katos netistä. Tarvittin jonkun vuoden päästä "apua" ja löysin toki yhteystiedot hakutoiminnoilla vaikka sivuja ei enää ollutkaan. Ehkä huoleni oli turha, sillä ainakin hinnassa oli tinkivaraa entiselle asiakkaalle. Ehkä joku muu syy oli sivujen katoamiselle kuin mun anonyymit kritiikit.
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: icefarmer - 03.05.26 - klo:10:43
ei huoli miun punavannetta vaihossa..   mut ohan tuo kiva 80- luvun tekniikkaa täynnä...

Ei kannattaisi kirjoittaa kaikkea nettiin. Sulla saattaa olla Suomen tunnetui  Zetori  ;D No vitsi vitsi, pienen piirin piruilukerhohan tämä nykyään. Tosin ne täältä lähtevät huhuthan voi paisua kuin pullataikina.

Ittekkin kerran ajattelin, että ei ehkä kannattaisi kritisoida ihan suoraan. Jostain pikkujutusta täällä kerroin mielipiteeni, niin pian ko  firman sivut katos netistä. Tarvittin jonkun vuoden päästä "apua" ja löysin toki yhteystiedot hakutoiminnoilla vaikka sivuja ei enää ollutkaan. Ehkä huoleni oli turha, sillä ainakin hinnassa oli tinkivaraa entiselle asiakkaalle. Ehkä joku muu syy oli sivujen katoamiselle kuin mun anonyymit kritiikit.
jospa sieltä nyt huolto-ukot tulee laettamaan zetorin iskuun....oksaa kyllä tuntuu valmetin hytissä nyt viihtyvän kun palstallekkin hyvin harvoon kerkiää :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Paalimies - 03.05.26 - klo:11:16
Kyllähän siellä Mezzon hytissä hyä olla. Jospa on ruvennut käymään palvelutalossa riiuulla🤣 Valmetilla kuin teinit konsanaan. On enempi katu-uskottava kuin Zetor tai fiasta
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: -SS- - 03.05.26 - klo:17:01
Nostolaitteen nostovoima aika surkea 110hv koneeksi... ::)

Ennen aikaan nostovoimana ilmoitettiin pikakytkentäkourissa ylös päin saatava suurin voima.  Tuo Lovolin tulos on 60 cm etäisyydellä kourista , kolmipistetelineessä. Esimerkiksi Belarus 825  nostovoima vetovarsissa 26 kN, mutta nostotelineessä 60 cm päässä 18,8 kN. Leylandin aikanaan kehuttiin nostavan nostolaitteella 2,2 tonnia, mutta nostotelineessä se nosti 1,4 tonnia, mikä olikin huomattu, kun aikansa 1500 kg:n lannoitelavoja yritti nostaa trukkipiikeillä. Apusylinterillinen Foordi nosti vetovarsien päissä 2,7 t
ja nostotelineessä vielä 2,4t. Jopa 1,8 tonnia nostavaksi mainittu viistonninen nosti saman lannoitelavan joka Leukulla jäi nostamatta.

Ottamatta kantaa kiinantavaraan sinänsä, mutta nostolaitteen geometria myös vaikuttaa, paljonko nousee. Ehkä tuolla Lovolin nostovoimalla 3-siipinen paluuaura nousisi. Jos työntövarren kiinnityspiste on kovin alhaalla, nostaa näyttävästi, mutta tehot häviävät vivustoon.

Kuinka paljon nostolaitteen oikein pitää nostaa ? Onko hulluudella tuossa hommassa enää rajoja ? Traktorin omapaino 14 tonnia, nostovoima 13 t, etupainopuntti 5 tonnia ? Paljonko sille taka-akselille tulee painoa, ei monella paikallistien sillalla saane tuollaisilla painoilla ajaa ?

-SS-
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Paalimies - 03.05.26 - klo:21:30
Samaa kanssa oon miettiny, isojen poikien koneista perhosniittomurskain tulee äkkiä mieleen mikä on painavin. Tuommoinen kvernelandin nelisiipinen EI variomaatti kyllä nousee Mezzo valmetilla kyllä ihan heittämällä. Ei sellaisilla kukaan tosiviljelijä enään kynnä. Viisi siipisiä näkyy jonkun verran, isommat on hinattavia
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: metsajussi - 03.05.26 - klo:22:19
Painavimpia nostolaitekoneita taitavat olla isot ruiskut, nostolaitemallin lautasmuokkarit ja runsaasti varustellut paluuaurat.
Ja ison luokan heinäkoneet (perhoset, leveät pöyhimet ja sellaiset). Joskus suunnittelin ajaa vajaan 9 m pöyhintä pienemmällä koneella mutta 1. nosto pihalla sai vaihtamaan veturia pykälää tukevampaan....

Kylvökoneet ja äkeet ovat muuttuneet jo järjestään hinattaviksi. 70-luvulla se 2,5 metrin sininen Juko-yhdistelmäkone asennutti apusylintereitä moneen koneeseen. Tai siinähän oli lisävarusteena sellainen sen oma apusysteemi.
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: -SS- - 04.05.26 - klo:00:01
Tämmänen melko keinutuoli on 9-siipinen paluuaura nostolaitteissa. Olisiko 3.5 tonnia, etupainoa tarvitaan saman verran 3-4 tonnia ? Ehkä viljan siemen kontakti maahan paranee, kun ei ole liika hötöä maata.

https://youtu.be/BKnOm6ldpfA?si=jxn1SlYYx8F1pxmo&t=144

-SS-
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Magia - 04.05.26 - klo:07:19
Samaa kanssa oon miettiny, isojen poikien koneista perhosniittomurskain tulee äkkiä mieleen mikä on painavin. Tuommoinen kvernelandin nelisiipinen EI variomaatti kyllä nousee Mezzo valmetilla kyllä ihan heittämällä. Ei sellaisilla kukaan tosiviljelijä enään kynnä. Viisi siipisiä näkyy jonkun verran, isommat on hinattavia
Perhonen ei kyllä ihan mopolla pyörikkään.
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Paalimies - 04.05.26 - klo:07:47
No ei juu, eiköhän se noin tosi toimissa sen 300 pollea taida tarvita.
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: bouli - 04.05.26 - klo:08:28
Tähän liittyen, Kanadassa ilmeisesti tehdään tällaista hyvin pelkistettyä perustraktoria, ei tietokoneita ei sähköisiä ohjauksia. Mekaaniset vivustot, -90-luvun tekniikka edustava Cumminsin moottori, mekaaninen syöttöpumppu. Ilmeisesti siellä on näissä laitteissa väljemmät päästönormit?

https://ursa-ag.com/

https://www.farms.com/ag-industry-news/think-buying-canadian-farm-equipment-is-not-possible-meet-ursa-ag-556.aspx
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Make - 04.05.26 - klo:22:31
Taitavat madot litistyä Fendtin alla kun lokit noin seuraavat. ::)
Niittoperhonen ilman murskainta ei kauheasti voimaa tarvitse. Ajoin muutaman vuoden Pöttin S12, työleveys 11 m n 150 heppaan piristetyllä 120 heppaisella. Vähemmän tarvitsee voimaa kuin 6 m murskalla. Kuljetusasennossa aika raskas kun tulee viitisen metriä vetovarsista taaksepäin. Työasennossa ei kauheasti peltoa sotke.
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Magia - 05.05.26 - klo:06:21
Taitavat madot litistyä Fendtin alla kun lokit noin seuraavat. ::)
Niittoperhonen ilman murskainta ei kauheasti voimaa tarvitse. Ajoin muutaman vuoden Pöttin S12, työleveys 11 m n 150 heppaan piristetyllä 120 heppaisella. Vähemmän tarvitsee voimaa kuin 6 m murskalla. Kuljetusasennossa aika raskas kun tulee viitisen metriä vetovarsista taaksepäin. Työasennossa ei kauheasti peltoa sotke.
Mitäs mieltä Make on perhosesta mattoperällä?Itse olen sitä mieltä,tuossa on hyviä -ja huonojapuolia,siiloon ajettaessa ehkä enemmän niitä hyviäpuolia.
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Make - 09.05.26 - klo:21:37
Iso karho kuivuu vain pinnasta.
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Paalimies - 10.05.26 - klo:10:26
Naapuri vetää ruuvikoneella joku 9 metrinen. Nopeassa korjuussa toimii hyvin paitsi ei kuivu ja jos yrittää saada kuivaksi niin vahva karho rupee lämpiään. Huonojen satojen erikoiskone
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Oksa - 12.05.26 - klo:08:42
mahtaa olla remonttimiähellä kiirettä kun ajosilppurin laakeri pettää tuollasen pellon laitalla..   isoa karhoa on kait jonkun verran oltava valmiina kun työt alkaa?      kerran seurasin ohimennen kun oli karhotettuna lohko ja silppuri rempassa samaan aikaan.   en tietä minkätasoista rehua siitä tuli.    taitaa aika herkästi tuollainen iso myllätty karho myös lämmetä ..   
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Magia - 12.05.26 - klo:09:32
mahtaa olla remonttimiähellä kiirettä kun ajosilppurin laakeri pettää tuollasen pellon laitalla..   isoa karhoa on kait jonkun verran oltava valmiina kun työt alkaa?      kerran seurasin ohimennen kun oli karhotettuna lohko ja silppuri rempassa samaan aikaan.   en tietä minkätasoista rehua siitä tuli.    taitaa aika herkästi tuollainen iso myllätty karho myös lämmetä ..
Ajosilippurilla kyllä parhaat ajelee toista sattaa ha päivässä,että ei siinä oksan rehupelloissa kauaan menis,mikäli vehkeet soppii pellolle ylleensäkkin.Paaliin tahtoo jäähä märäks rehut tuolla mattoperällä,mutta toisaalta taas karhotinta ei tarte.Hyvä karhottaja,levälleen niitto on minusta parempi vaihtoehto.
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Paalimies - 12.05.26 - klo:11:02
Paljon parempia paaleja tulee karhoittimen jäljestä kuin mattoperän

Kerran lähti naapurin urakoitsijalta ketju noukkimesta ajosilppurissa, otettiin kuusen alta venäläisestä paskakärrystä ketju ja meno jatkui sen illan
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Make - 12.05.26 - klo:13:47
Mattoperällä niittäessä joutuu miettimään korjuukoneenkin ajolinjoja. Levälleen niitto on helpompaa.
Karhotin ajaa kosteammassa juuri ennen korjuukonetta ja kuivemmassa enemmän edellä. Kuiva karho ei ole niinkään herkkää kuumenemaan. Ajosilppureita on nykyään senverran paljon, että yleensä joku ehtii paikkaamaan mahdollista isompaa konerikkoa.
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Oksa - 13.05.26 - klo:08:49
täälläpäin on nuita koneita niiiin vähän ja niillä sen takia muutamalla tilalla just hommat samaan aikaan joten ei olekaan paikkuuseen..      ja remppoja kun ei pysty aina tekeen etes ennakkoon..   kun ei vauriota osaa uottaa..
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Make - 13.05.26 - klo:09:03
Eiköhän silppureita sadan kilometrin säteellä löydy kun täältä viljasuomestakin löytyy. Onko savolaiset sitten niin kieroja, ettei kaveria auteta? ::)
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Paalimies - 13.05.26 - klo:10:54
Eiköhän niitä siellä vähän pohjoisempana ole vaikka kuinka…
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Oksa - 13.05.26 - klo:20:12
niiiinpä.   mut kuin moni haluaa enste ajaa sen sata kilsaa tietä et pääsee pellolle?   ei taija kovinkaan moni lähtiä kun on nuo omat urakat ensin tehtävä...   hilpeetä kuin paljon olis koneita jouten rehunteon aikaan....
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Make - 13.05.26 - klo:20:36
Muualla on tapana auttaa toisia hätätilanteessa. Ei noilla silppureilla yleensä ajeta ympärivuorokauden ja muutenkin joltakin löytyy useimmiten väli paikata toisen konerikkoa. Joskus voi sitten tarvita apuja toiseen suuntaan. Joskus olen itsekin käynyt 70 km päässä niittämässä kun oli konerikko.
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Paalimies - 13.05.26 - klo:21:20
Eiköhän tuo sata liksaa ole noilla silppuri urakoitsijoilla ihan urakointialueen säde enemmin kuin halkaisija.

Täällä käy pari urakointi ketjua, ollaan varmaan molempien ääripäässä. Toinen käy Hämeenkyrössä ja toinen Tammisaaressa, tai no nyt ainakin noi  sivusta seuranneena kuullut
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: metsajussi - 14.05.26 - klo:10:22
Joillain urakoitsijoilla taitaa olla ihan keskinäisiä kättä-päälle sopimuksia että autetaan puolin ja toisin jos vaan pystytään.

Ala ei ole niin pilalle kilpailtu että kilpailjaa ei auteta missään nimessä  :-)
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: de Citonni - 14.05.26 - klo:10:53
Naapuriapua on aina tarvittaessa annettu, joskus myös saatu.
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Magia - 14.05.26 - klo:11:53
Joillain urakoitsijoilla taitaa olla ihan keskinäisiä kättä-päälle sopimuksia että autetaan puolin ja toisin jos vaan pystytään.

Ala ei ole niin pilalle kilpailtu että kilpailjaa ei auteta missään nimessä  :-)
Urakoitsijoilla saattaa olla myös se vanaha silippuri varakonneena.
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Oksa - 15.05.26 - klo:18:27
tiällä nuo lähtöö nopsaan markkinoille vaihtokoneina...   kun ei kannata seisottaa rautaa sillä hinnalla pihan nurkassa.. 
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: metsajussi - 16.05.26 - klo:21:10
Sen verran alkuperäiseen otsikkoon liittyvää että onko kellään Lovolia / Solista / tms pihakoneena?
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: Oksa - 17.05.26 - klo:09:41
yhellä hepoistilalla tiijän moisen solisin olevan ja ei ole maininnu mitään siitä,   joten taitaa toimia kuin mikä muu pikkutraktori..  kuivaheinäpaalia siirtelee ja lunta sekä paskoo kuormaa..  ajan kanssa.
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: klapikasa - 17.05.26 - klo:10:10
Yhtä hyvä vastaus kun edeltäjällä mulla, tiedän parit semosii joka seisoo ok talopihassa ja lähinnä lumikolaamista varten, myös jonkulainen halkoma kone kans toisella.

Se soliksen myyjä joka sanoo aika suoraan mm avantista niin messuilta saisit tietoo,

Firmalle tulee nytten kohta kubotan 60hv hst vaihteistolla puisto koneeksi, koeajon perusteella on yllätävän hiljainen ja pikkukoneeksi tarpeeksi tilaa kopissa, ajo moodeja useita, ihan se perinteinen hydro poljin, sitten semmonen kuin pien pyöräkoneissa ja oli joku muu kanssa, en muista. oisko malli L266  tsp.  Ei se maataloutenn mitenkään, Mutta aika ikävä tyhjää alta sata hv, kevyt ja portaaton, ei vaan oo. Joko ison sarjan pienin, painoo turhaan, tai sitten puhdas keppikone, ei kiitos.

Parit branson? on ollut mettäkoneena just hieman kookampi ku mönkkäri jopa ihan hypro prosessoriksi. Kyllä niilläkin saa puita ulos yhtä hyvin kun aikoinaan majorilla sai? Tais olla kv tesetissä myös metässä.

(nyt juuri tuli sisään/kotiin kun countyllä ja 600 renkain ensiharvenukselta ajoin, turhan iso siihen)
Otsikko: Vs: Traktori Lovol 110 hv Kellfriltä
Kirjoitti: bouli - 18.05.26 - klo:07:59
Naapurissa on joku tommonen kiina traktori etukuormaajalla pihakoneena. Saattaa olla Branson, punainen väriltään kuitenkin. On ollut jo useamman vuoden, korvasi harmaan fergun.