Huonosti ovat
peuranpoikaset suoriutuneet akunlataustehtävistään nyt talvella. Ajot ovat lyhyitä, akut (2/kone) eivät lämpiä ja valojakin on joutunut käyttämään. Nytkin on toinen vehje telakalla -> akut saamassa lataushoitoa lämpimässä tallissa.
Mutta...
Mietin tälläista. Jos tekisi koneeseen vaihtokytkimen jolla latauksen saisi käännettyä kumpaankin akkuun erikseen ja sitten vielä "kesäasennossa" molempiin. Saisiko tällä järjestelyllä lataustehoa parannettua? Luulisi tehokkaamman latauksen lämmittävän akkua myös paremmin. Tyhjään akkuun pitääkin puskea kovemmalla virralla. Ja joo.. laturi on kunnossa.
Onko mitään ideaa? Jos on niin miten tuo kannattaisi toteuttaa? Helpoin lienee laittaa päävirtakytkimet molempiin erikseen, vaikka maakaapeliin
Sähköinen, nappia painamalla toimiva olisi tietysti hieno.