Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Lisää maataloustuotantoa  (Luettu 4305 kertaa)

jeep

  • Vieras
Vs: Lisää maataloustuotantoa
Hävijiä ovat Suomalainen kuluttaja ja alkutuottaja. Voittajia ovat välistävetäjät (väliportaat).
Tismalleen noin  :o :o :o >:( >:( >:(
 Kyllä tuo välistävetäjä on joku saliittoteoria. Välistä vetäjiä ovat kaikki rakennusmiehet jotka rakentavat marketteja. Niitä on myös siivoojat, myyjät, pihan auraajat, sähkön toimittajat, kuljetusliikkeet, ym. Palataan omavaraistalouteen niin ei oo välistävetäjiä. ;D

Sitähan agraarisosialistinen hurmosliike Kepu juuri haluaa... etkö ole huomannut  :P :P ;D ;D :D :D

  Kyllä olen huomannut, mulle kaikki heti hurmosliikkeen ;D
"Hurmosliike" :D

Viimeksi muokattu: 05.10.09 - klo:18:33 kirjoittanut jeep

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65786
Vs: Lisää maataloustuotantoa
Ja tuo lähiviikkoina löytyny ruottalaislihasäilykkeet oli mielestäni aika veikeä juttu!  missä helkutissa oli varastoitu noin monta vuotta?  olikohan kyseessä joku hamsterin (kerbiili) perikunta joka löysi takapihalta muutaman kontin ilman avaimia...... ;D     ja eikös sitä hollannista aikoinaan löytynä se kontti voita joka oli tehty valgovenättäjällä vuonna tsernopil, säteily paljasti viranomaiset muutama vuosi sitten.    kyllä nämä nykymarkkinat on aika epeleitä, -lähellä kasvatettu salaatti käytetään vantaalla varastossa viikon ja sitten takaisin ja siitä silputaan taas salaatti pusseihin ja eikun taas vandalle!   tosi järkihommaa ja autokuskit manaa että ilman ajaavat!     Noooo, ehkä se on sitä markkinataloutta jota eräs puolue ajaa väkisin täälläkin, ja kun väkeä ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi tehdä samoin kuin jossain miljoonakaupunteissa joissa kaikki on vain 150 kilsan säteellä, -pitemmälle kun ajaa niin on ulkomailla!

Aulis Anttila

  • Vieras
Öhömmmmm... no totanoin...
Ja tuo lähiviikkoina löytyny ruottalaislihasäilykkeet oli mielestäni aika veikeä juttu!  missä helkutissa oli varastoitu noin monta vuotta?  

Mä olin -70-luvulla Hyrylässä... siellä me syötiin - kapiaisten luvalla tietty - niitä nöttiköttipurkkien sisältöjä suurella mielihalulla - ja kannessa oli pakkauspäivä... suurin osa oli vuodelta -41 ja -42... täysin virheetöntä kamaa - ja nälkä ei kyl sumentanut kieltä eikä silmää  ;D ... semmosta kamaa ei tänään kaupasta saa ees rahalla... oli se nii hyvää - vai kultaaks aika muistot  ::) ::) ::)

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Öhömmmmm... no totanoin...
Ja tuo lähiviikkoina löytyny ruottalaislihasäilykkeet oli mielestäni aika veikeä juttu!  missä helkutissa oli varastoitu noin monta vuotta?  

Mä olin -70-luvulla Hyrylässä... siellä me syötiin - kapiaisten luvalla tietty - niitä nöttiköttipurkkien sisältöjä suurella mielihalulla - ja kannessa oli pakkauspäivä... suurin osa oli vuodelta -41 ja -42... täysin virheetöntä kamaa - ja nälkä ei kyl sumentanut kieltä eikä silmää  ;D ... semmosta kamaa ei tänään kaupasta saa ees rahalla... oli se nii hyvää - vai kultaaks aika muistot  ::) ::) ::)

Aikoinaan kun suoritin varusmiespalvelusta, kaupasta ostettu nötkötti maistui hyvin, jostain syystä ei enää.

jeep

  • Vieras
Vs: JIM D: Maa ilmasta. Tuotteiden tarinat, osa 2/2
JIM Klo: 21.00 Pvm: 06.10.2009

Tuotteiden tarinat, osa 2/2

"Tehotuotannon tuhoisat vaikutukset näkyvät niin luonnossa kuin yhteiskunnassakin."

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Lisää maataloustuotantoa
Tehotuotanto... Näissä dokumenteissa mainittu tehotuotanto rinnastuu kaupunkilaisten mielissä siihen "tehotuotantoon" jota Suomessa harjoitetaan. Pelkkä JIM:in ohjelman otsikko riittää mustamaalaamaan tätä meidänkin melkoisen turvallisella pohjalla olevaa tuotantoamme.

Tuo doku on hyvä ja katsomisen arvoinen. Toivottavasti kuluttajat kaupungeissa katsovat tuon ja tajuavat mitä globalisaatio ja "edullinen ulkomainen ruoka" tarkoittavat ihan käytännössä.

Täällä maalla nämä jutut jo tajutaan.

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Väärin muistettu...
Ja tuo lähiviikkoina löytyny ruottalaislihasäilykkeet oli mielestäni aika veikeä juttu!  missä helkutissa oli varastoitu noin monta vuotta?  

Mä olin -70-luvulla Hyrylässä...

Palvelit kenttätykistössä, ihan eri vuosikymmenellä. Mainilan suunnalla...  ;D
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."