Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3

Viestit - MxxM

Eikös nyt kannattaisi kaikkien hakea uudenpaa traktoria Englannista, kun punta on sukeltanut.
itsellä olisi ainakin tarvetta...
Sanokaas mikä on vikana, kun peruuttaessa Avantissa vetää vain yksi rengas ja eteenpäin mennessä toisen puolen eturengas ja toisen puolen taka. Välillä se ei lähde eteenpäin ollenkaan, pitää vain ihme ulinaa, sitten kun vähän peruuttaa ja koittaa uudestaan, niin sitten lähtee.

Nimim. Jumissa joka kynnyksessä.
Kasvintuotanto / Viljan ostaminen tuoreena
: 31.08.15 - klo:23:12
Onko mitään hyvää kaavaa, minkä mukaan hinta määräytyisi kosteudesta riippuen?
Meillä on 6 metrin kehävälillä Metsäwoodin kehät, aika samoissa hinnoissa olivat Laten vastaavien kans. Samasta paikasta tuli myös päätyseinien pystypalkit, erittäin mittatarkkoja olivat ja sopivat hienosti paikoilleen.

Mulla on nyt tarjoukset Metsäwoodilta ja Latelta, 7ke ero Laten hyväksi. Versowoodilta en ole tarjousta saanut ,vaikka kahdelle eri myyjälle olen pyynnön jättänyt.

Onko sulla lakatut kehät?
Oli kyllä aika karseen näkööset ne valkeet kaaret, toista ne on venelakalla kiiltäviksi
lakatut kullanväreissä hohtavat kaaret  8)

Itsekkö lakkasit?
Onko liimapuisille kehille muita valmistajia kuin versowood ja metsäwood?
Millä hintaa olette myyneet euroa/tonni?
Noukkari meni jumiin niin että räikkä rupes huutaan, sen jälkeen ei maksumin ulosotto enää pysähtyny vivusta vetämällä.
Eli tappi pyörii kaikenaikaa vivun asennosta huolimatta.

Onko kellään ollut vastaavaa?

Traktori on 5150 maxxum.
Uudelle navetalle tulee matkaa stokerilta 150-200m. Onko järkeä vetää kanaalia noin pitkää matkaa, kannattaako mieluummin laittaa navetalle jokin oma lämmönlähde? Mikä?
Kertokaas viisaammat, että mitä eroa on Kronen swadro 1401 ja 1201:sen välillä?
Myynti-ilmoituksessa on kummassakin sama työleveys?

Googlesta yritin ettiä teknisiä tietoja, mutten löytäny.
Miten olette hoitaneet, kanistereissa ostettuna hinta vissiin on aika korkea.

Saako huolttiksilta ureaa mittarista, vai mistä rekkakuskit sitä tankkaa?

Huoltiksilta saa, ei tosin kaikilta. Ureapumppu on yleensä raskaan kaluston D-pisteen yhteydessä, tarvii sopivan luottokortin. Jos otat pumpusta kanisteriin niin tarvit vielä sen irrallisen magneettikakkaran, että pumppu antaa enemmän kuin 20 millilitraa kerrallaan. Jos on muutaman kilometrin päässä huoltis, mistä ureaa saa, niin ehkä kätevintä on hankkia ko. firman yritysluottokortti ja hakea mittarilta tarvittaessa. Ei tarvi investoida omiin pumppuihin yms. ja mittarilla hintakin on yleensä kohdallaan.

Mistä tuollaisen magneettikakkaran voi ostaa? Eikö pankkikortilla voi noista ostaa, pitääkö olla virman kortti?
Miten olette hoitaneet, kanistereissa ostettuna hinta vissiin on aika korkea.

Saako huolttiksilta ureaa mittarista, vai mistä rekkakuskit sitä tankkaa?
Valtran teleskooppikoukun runko otti vähän osumaa, ja penteles murtui se koukun päällä oleva ohut osa. Suurta kuormaahan tuolle kohdalle ei tule, mitä nyt kärryn silmukka siihen joskus pökkii hidastaessa. Mutta saako sitä hitsattua vielä niin, että pysyy? 
Tarkoitus olis tuoda esittelytraktori Englannista, jolla on ajettu 370h.

Joku jossain sanoi, että tuontitraktorilla pitäisi olla mittarissa 500h, että katsotaan käytetyksi.

Onko tällä merkitystä jollain lailla?
Tollanen oli tarkoitus laittaa, kunnes kuulin etukuormainkauppiaalta, että valtralta olis ilmoitettu, ettei tuohon malliin saa kuormainta myydä, ennen kuin he tutkivat millaiset sovitteet tuohon kannattaa tehdä.

Ei kuulemma kytkinkoppa kestä...

Ainakin kaikki esittelykoneet Suomessa on kuormaajalla.

Onko kukaan kuullu näistä juttua?
Sivuja: 1 [2] 3