Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sisäänajettu Valmet 8100  (Luettu 14906 kertaa)

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Sisäänajettu Valmet 8100
Oli kuinka oli,hattua on nostettava miehelle joka tuossa kajuutassa on viitsinyt viettää 30000 tuntia.

 Puoltoääni työnsankarin arvonimeen hälle myös täältä, eilen ajelin sisuvaltulla, tuntee itsensä poikkeuksellisen touhukkaaksi kun tuolla tieltä lunta poistaa. ;D
 
 Mutta siinä hirttää prioriteettiventtiili, eikä ratti käänny kyllä sitten yhtään, ulkohydr. vivun poikkeutus auttaa, pitääkö vaihtaa uus vai saako sen korjattua?
oiskohan kannattanut huolto ulkoistaa edellämainitun esimerkin mukaan ;D ;D ;D ;D. työnsankarihan hän ois vasta sitte jos ois jollain muulla merkillä yrittäny puita ajaa vetävän kärryn kans, kannettavan ne ois ollu puut metästä tien varteen >:( >:( >:( >:(

 Tuo laite on kyllä ulkoistettu alkuvuodesta Kuopion valtralta, kai sitä joku valtuhenkilö olis voinu vähä kätellä, mutta käytetty on käytetty, vaikkei siinä oo kun reilu kymppi mittarissa...

Teroman

Vs: Sisäänajettu Valmet 8100

Poijupainoksi käy enempi tai vähempi ajettu Valtu,,,,,,

Merenkulkulaitokseen vaan yhteys
 :'(

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Sisäänajettu Valmet 8100
Valmettien ja Valtrojen mittareissa on järkiään ajotunteja enempi kuin muissa merkeissä ,niillä tehdään töitä eikä seisoteta pihakoristeena. ;)
     Katoppa Saksalaisten traktoridiilerien nettisivuille ja ihmettele paljonko ne siellä FENDTillä ajaa...
      :o :o :o :o     
Tuskahiki on köyhän sauna...

tissinkoittaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 189
Vs: Sisäänajettu Valmet 8100
Valmettien ja Valtrojen mittareissa on järkiään ajotunteja enempi kuin muissa merkeissä ,niillä tehdään töitä eikä seisoteta pihakoristeena. ;)
     Katoppa Saksalaisten traktoridiilerien nettisivuille ja ihmettele paljonko ne siellä FENDTillä ajaa...
      :o :o :o :o     

Mikä se tuo ventti on ei niitä kyllä paljoo suomessa nää aika harvinainen merkki ;)

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Sisäänajettu Valmet 8100
Oli kuinka oli,hattua on nostettava miehelle joka tuossa kajuutassa on viitsinyt viettää 30000 tuntia.
sairaseläkkeellähän ne tuppaa olemaan jotka verkulla on tuota yrittäneet ;) ;) ;) ;)

Totta toinen puoli tuossa icen väitteessä.
Muistan nimittäin mossina setäni maatilalla, kun ajettiin samanlaisia päiviä massikalla ja valteemilla.
Valteemi nimittäin keräsi mittariinsa tunteja samassa ajassa noin kolme kertaa enemmän, kuin masseri.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Sisäänajettu Valmet 8100
siinä tuli taas kootut selitykset...


tohon 8100:een tulee tunti tunnissa. eli hieno saavutus. etenkin kun kone ja laatikko avamatta.

massikkaan saa tulemaan alle tai yli tunnin jos mekaaninen mittari, pätee myös muihin mekaanisiin, myös valmetin.

Verku

Vs: Sisäänajettu Valmet 8100
Oli kuinka oli,hattua on nostettava miehelle joka tuossa kajuutassa on viitsinyt viettää 30000 tuntia.
sairaseläkkeellähän ne tuppaa olemaan jotka verkulla on tuota yrittäneet ;) ;) ;) ;)

Totta toinen puoli tuossa icen väitteessä.
Muistan nimittäin mossina setäni maatilalla, kun ajettiin samanlaisia päiviä massikalla ja valteemilla.
Valteemi nimittäin keräsi mittariinsa tunteja samassa ajassa noin kolme kertaa enemmän, kuin masseri.

Eikös tuo oo paha, jos samasta ajassa tulee kolme kertaa enemmän mittarituntia. :D Laskee pikku-valmetin jälleenmyyntihinta ratikaalisti. ;)

MF 135 ('67) ehti 30 vuodessa kerätä sen 9000h, näistä valtaosa tuli 80-luvun alkupuoleen mennessä jolloin se käytännössä jäi perunanistutus- ja nostokoneen veturin virkaan (~20h vuoteen huviajoineen).
Kypsä tapaus

Verku

Vs: Sisäänajettu Valmet 8100
siinä tuli taas kootut selitykset...


tohon 8100:een tulee tunti tunnissa. eli hieno saavutus. etenkin kun kone ja laatikko avamatta.

massikkaan saa tulemaan alle tai yli tunnin jos mekaaninen mittari, pätee myös muihin mekaanisiin, myös valmetin.

Tästähän jo aikanaan melkein nyrkein väännettiin ylä-asteella kun valmetin mies ei uskonut että meirän 600-sarjan massikka kehrää tunnin tunnissa, kunhan ne kierrokset on tasan sen 1500rpm, muistaakseni. :D
Kypsä tapaus

maito paroni

  • Vieras
Vs: Sisäänajettu Valmet 8100
Pitää sanoa tosihyvin on kestänyt.oma 80-90 ajettuna 13000h eikä ole aikomustakaan vaihtaa.yleisöljyt joka paikassa ja kytkin vaihdettu 2kertaa.

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: Sisäänajettu Valmet 8100
Ei ollut tarkoitus halveerata sitä 8100:n saavutusta.Se on kunnioitettava määrä tunteja.
Mutta nuo vanhanliiton aikaiset massikat vaan keräsivät niitä tunteja melko verkkaiseen mittariinsa.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Sisäänajettu Valmet 8100
joo, mutta kun kaasu on pohjassa niin tunteja tulee lähes tuplat. aikoinan fiiattiin tuli auratessa yli tunti tunnissa...hiukka selittelemistä jos tuntihommissa oli auraamassa ja tunnit katottu koneen mittarista ,-)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26182
  • vastustan
Vs: Sisäänajettu Valmet 8100
joo, mutta kun kaasu on pohjassa niin tunteja tulee lähes tuplat. aikoinan fiiattiin tuli auratessa yli tunti tunnissa...hiukka selittelemistä jos tuntihommissa oli auraamassa ja tunnit katottu koneen mittarista ,-)
semmostahan se tapas olla...ihmetyttää monen henkilön asenne, kun joku ajaa vanhalla kalustolla hänen älynsä kyseenalaistetaan ja taloudellinen osaaminen myös. kyllä tuon ikäinen valmetti on vielä aika monen päivittäinen työkalu, samanikäistä pyöräkuormaajaa ja kuorma-autoa löytyy käytöstä vaikka millä mitalla ja ei kuskit huomaa valittaa kurjia olosuhteitaan. tokihan uudet on mukavempia mutta onko tuo mukavuus sitte niin suurta että siitä kannattaa järetön hinta maksaa ??? ??? ??? ???
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Lemmy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 917
Vs: Sisäänajettu Valmet 8100


massikkaan saa tulemaan alle tai yli tunnin jos mekaaninen mittari, pätee myös muihin mekaanisiin, myös valmetin.

Ainakin mulla tulee 300-massikkaan etukuormaajakäytössä puoli tuntia tunnissa. Siinä sähköinen 1800 rpm mittari. Muutaman kerran kellottanut tuon. Aika sama navetannurkka-ajoissa muutenkin.
Kaaoksesta nousee harha, meille se on tähtitarha.
http://haapasalontila.fi/index.html

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Sisäänajettu Valmet 8100
joo, mutta kun kaasu on pohjassa niin tunteja tulee lähes tuplat. aikoinan fiiattiin tuli auratessa yli tunti tunnissa...hiukka selittelemistä jos tuntihommissa oli auraamassa ja tunnit katottu koneen mittarista ,-)
semmostahan se tapas olla...ihmetyttää monen henkilön asenne, kun joku ajaa vanhalla kalustolla hänen älynsä kyseenalaistetaan ja taloudellinen osaaminen myös. kyllä tuon ikäinen valmetti on vielä aika monen päivittäinen työkalu, samanikäistä pyöräkuormaajaa ja kuorma-autoa löytyy käytöstä vaikka millä mitalla ja ei kuskit huomaa valittaa kurjia olosuhteitaan. tokihan uudet on mukavempia mutta onko tuo mukavuus sitte niin suurta että siitä kannattaa järetön hinta maksaa ??? ??? ??? ???

kyllä niillä vähän vanhemmillakin koneilla saa tehtyä samat työt kuin uusilla,
ja paljon rauhallisemmin nukkuu yöt kun ei ole vekseli-vetoista konetta. ;D

eikka 76

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 42
Vs: Sisäänajettu Valmet 8100
Vanhojen pelastuksien tunnit ei ainakaan ollu verkkasia normi päivänä saatto tulla kolme mittarituntia jos kello tunteja 10.Nykyään moniin sopimuksiin vaaditaan melko tuoretta kalustoa,niin siinä yksi syy kaluston pitämiseessä tuoreena eikä pelkkä mukavuuden halu