Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Riittääkö  (Luettu 12242 kertaa)

karvankasvattaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 572
Vs: Riittääkö
..lehmä on metsän pahin tuholainen..

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Riittääkö
..lehmä on metsän pahin tuholainen..

Sika oli joskus....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Don Essex

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1545
Vs: Riittääkö
Riittää juuri sopivasti. Pari yllätystä vei kassabudjetin vähän sekaisin, mutta vähän pihistellen menee ok. Tilit ovat kyllä miinuksella, mutta vähän vähemmän kun viime vuonna.
Don Essex

TDK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2069
  • Kotimaisen ruuan tuottaja - kallis harrastus
Vs: Riittääkö
Tiukkaa on. Emäntä lähti töihin, minä yksin navetalla. Paksu nippu laskuja odottaa tukia...
Itekki muualla töissä sen mitä ikinä vaan ehtii. Mutta nukkuakki pitäs...

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096
Vs: Riittääkö
Eiköhän mutta tiukille vetää. Karhu pahin vihollinen mulle, s**tana mikkä lisäverot oottaa. Verojahan makselee mielellään, kun niillä sais jotain järkevää, muttakun menee jonnekin moppen prseeseen >:(

Eniten noissa verojen maksussa kyrsii kun toisaalla toitotetaan että viljelijät ei maksa veroja. Verot ylivoimaisesti suurin yksittäinen kuluerä tilan taloudessa, eikä niitä mitenkään voi leikata :(
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Riittääkö
Eiköhän mutta tiukille vetää. Karhu pahin vihollinen mulle, s**tana mikkä lisäverot oottaa. Verojahan makselee mielellään, kun niillä sais jotain järkevää, muttakun menee jonnekin moppen prseeseen >:(

Eniten noissa verojen maksussa kyrsii kun toisaalla toitotetaan että viljelijät ei maksa veroja. Verot ylivoimaisesti suurin yksittäinen kuluerä tilan taloudessa, eikä niitä mitenkään voi leikata :(
Jos sulla on oikeesti isot tulot niin voithan sä niitä "leikata" muuttamalla tilan osakeyhtiöksi.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096
Vs: Riittääkö
Eiköhän mutta tiukille vetää. Karhu pahin vihollinen mulle, s**tana mikkä lisäverot oottaa. Verojahan makselee mielellään, kun niillä sais jotain järkevää, muttakun menee jonnekin moppen prseeseen >:(

Eniten noissa verojen maksussa kyrsii kun toisaalla toitotetaan että viljelijät ei maksa veroja. Verot ylivoimaisesti suurin yksittäinen kuluerä tilan taloudessa, eikä niitä mitenkään voi leikata :(
Jos sulla on oikeesti isot tulot niin voithan sä niitä "leikata" muuttamalla tilan osakeyhtiöksi.

Ei mulla oikeesti mitään isoja tuloja oo, verot on kovat :P Isot tulot pitäisi näkyä muuallakin kuin verottajan kirjoissa. Yhtiöittäminen ei oo pikkutilojen juttu, pitää olla oikeasti aika paljon tuloja että kannattaa. Ja veronkierron vuoksi ollaan hataralla pohjalla, hallituksen vaihtuu ja samalla verotuksen perusteetkin.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

navettapiika

  • Vieras
Vs: Riittääkö
Eiköhän mutta tiukille vetää. Karhu pahin vihollinen mulle, s**tana mikkä lisäverot oottaa. Verojahan makselee mielellään, kun niillä sais jotain järkevää, muttakun menee jonnekin moppen prseeseen >:(

Eniten noissa verojen maksussa kyrsii kun toisaalla toitotetaan että viljelijät ei maksa veroja. Verot ylivoimaisesti suurin yksittäinen kuluerä tilan taloudessa, eikä niitä mitenkään voi leikata :(
Jos sulla on oikeesti isot tulot niin voithan sä niitä "leikata" muuttamalla tilan osakeyhtiöksi.
Meilläkin jamottu, että jotain pitää tuon verotuksen takia tehdä.. Kuritetaan vähän liian kovalla kädellä, kun on vain yksi virallinen yrittäjä..
Raha riittää jos venyttää ja vanuttaa, mutta helpotustakin toivoisi kyllä.. ::)

Ei mulla oikeesti mitään isoja tuloja oo, verot on kovat :P Isot tulot pitäisi näkyä muuallakin kuin verottajan kirjoissa. Yhtiöittäminen ei oo pikkutilojen juttu, pitää olla oikeasti aika paljon tuloja että kannattaa. Ja veronkierron vuoksi ollaan hataralla pohjalla, hallituksen vaihtuu ja samalla verotuksen perusteetkin.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Riittääkö
Yhdyn ajatuksissa tuosta verottajasta. Helvetinmoiset jälkiverot odottaa vaikka ennakoitakin muka maksettiin ihan oikeesti. Se välitilinpäätös pitäs kai ottaa ohjelmaan.

Mut se tässä mun mielestä kuitenkin pidettävä mielessä, että kun tämä on niin vahvasti tukiin pohjautuvaa, niin verotkin sietää ja on siedettävä paremmin.

Viimeksi muokattu: 09.09.15 - klo:08:01 kirjoittanut maidontuottaja

Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65696
Vs: Riittääkö
ja sekin tehä aikanaan eikä vasta 15. päivä.   ittiä tuo verottaja kiusaa ihan tarpeks.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Riittääkö
>Helvetinmoiset jälkiverot odottaa vaikka ennakoitakin muka maksettiin ihan oikeesti.

Edelleen olen sitä mieltä että maidontuotannon tuissa on reippasti leikattavaa ja jorinat jostain kriiseistä ovat tyhjiä puheita.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Riittääkö
>Helvetinmoiset jälkiverot odottaa vaikka ennakoitakin muka maksettiin ihan oikeesti.

Edelleen olen sitä mieltä että maidontuotannon tuissa on reippasti leikattavaa ja jorinat jostain kriiseistä ovat tyhjiä puheita.
Mulle on ihan sama mitä teette tuolle pohjoiselle tuelle. Ei se riitä edes ennakoiden maksuun. Kateelliset kommarit voi työntää sen vaikka persreikäänsä mun puolesta.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

Köntys

  • Vieras
Vs: Riittääkö
>Helvetinmoiset jälkiverot odottaa vaikka ennakoitakin muka maksettiin ihan oikeesti.

Edelleen olen sitä mieltä että maidontuotannon tuissa on reippasti leikattavaa ja jorinat jostain kriiseistä ovat tyhjiä puheita.
Mulle on ihan sama mitä teette tuolle pohjoiselle tuelle. Ei se riitä edes ennakoiden maksuun. Kateelliset kommarit voi työntää sen vaikka persreikäänsä mun puolesta.

Että verotettavaa tuloa siis tulee, koska veroennakoita pitää maksaa. Hyvinhän teillä menee  :D

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Riittääkö
>Helvetinmoiset jälkiverot odottaa vaikka ennakoitakin muka maksettiin ihan oikeesti.

Edelleen olen sitä mieltä että maidontuotannon tuissa on reippasti leikattavaa ja jorinat jostain kriiseistä ovat tyhjiä puheita.
Mulle on ihan sama mitä teette tuolle pohjoiselle tuelle. Ei se riitä edes ennakoiden maksuun. Kateelliset kommarit voi työntää sen vaikka persreikäänsä mun puolesta.

Että verotettavaa tuloa siis tulee, koska veroennakoita pitää maksaa. Hyvinhän teillä menee  :D
Juuh, ilmeisesti mää oon tehny kaiken päin honkia :P

Ja, vielä joku logikin, jolla on korkki onneksi toistaiseksi tiukasti kiinni! ;D

Viimeksi muokattu: 09.09.15 - klo:10:17 kirjoittanut maidontuottaja

Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096
Vs: Riittääkö
Yhdyn ajatuksissa tuosta verottajasta. Helvetinmoiset jälkiverot odottaa vaikka ennakoitakin muka maksettiin ihan oikeesti. Se välitilinpäätös pitäs kai ottaa ohjelmaan.

Mulla homma hallussa sikäli, että nuo lisäverot ei ollu yllätys ku mulle  ;D Muistelin että vähemmän olisi, kun ennakot on olleet normaalit. Välitilinpäätöksenkin tein ja hankinnat/tulot sen mukaan tasaukseen. Mulla se paha tapa, että tavoite on tehdä tulosta periaatteessa sama mitä teen. Siks ei tuu typeriä investointeja poistettavaksi, ja tavoite että investoinnit tuottaisi aina enemmän. Tässä oravanpyörä, joka alkaa ihan oikeasti vttaan, kun verottaja tyhjentää taskuja isolla kädellä.

Tulee mieleen että viduakos tässä... Vajaa pari tuntia sitten tulin puimasta, rahtia. Nyt käymään kuivaajalla, kaks kuivuria pyörii pihalla, rahtia... Eihän näitä ois pakko tehdä, tekis vähemmän. Toistaiseksi on kannattanut kuitenkin edes yrittää ja näähän on ihan omia valintoja.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)