Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe NH Ts115 Es  (Luettu 10285 kertaa)

Salesman

  • Vieras
Vs: NH Ts115 Es
Tää traktori oli ahdettu.


Se tarvii viilennettyä happea ja ruokaa.


Eli eipä pumppua penkitetty, syöttöruuvia vain sormeiltu. Savua tulee jossain vaiheessa ja vähän tehoa. Kyllä vetää jos homma osataan. Erään turvemiehen mukaan jolla T-Valtra 170,  niin oikein viritettynä vetää kuulemma paremmin.

Niitti

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 148
Vs: NH Ts115 Es
Se ei ole tehty traktorin moottoriksi laisinkaan vaan kevytkuorma-auton moottoriksi siitä hieman muunneltu ja sitten mainokseen jotta on hyvä traktorin moottori.
Kuorma-autoissa näitä ei todellakaan ole ollut.
Itse asiassa tavallaan on ollut kuorma-autoissakin.
Fordin 4,4-litraisesta traktorinmoottorista kehitettiin 80-luvulla kuorma-autonmoottori Brasilian markkinoille. Sen pohjalta kehiteltiin myös 7,8-litrainen kuorma-autonmoottori Yhdysvaltoja varten.
Uudemmat 7,5 litran Powerstarit ovat yhdistelmä uutta suunnittelua, vanhaa 6,6-litraista moottoria ja em. kuorma-autonmoottoria.
Sinun menestyksesi on erikoisamme

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: NH Ts115 Es
Se ei ole tehty traktorin moottoriksi laisinkaan vaan kevytkuorma-auton moottoriksi siitä hieman muunneltu ja sitten mainokseen jotta on hyvä traktorin moottori.
Kuorma-autoissa näitä ei todellakaan ole ollut.
Itse asiassa tavallaan on ollut kuorma-autoissakin.
Fordin 4,4-litraisesta traktorinmoottorista kehitettiin 80-luvulla kuorma-autonmoottori Brasilian markkinoille. Sen pohjalta kehiteltiin myös 7,8-litrainen kuorma-autonmoottori Yhdysvaltoja varten.
Uudemmat 7,5 litran Powerstarit ovat yhdistelmä uutta suunnittelua, vanhaa 6,6-litraista moottoria ja em. kuorma-autonmoottoria.
Eiks tämä on nyt juuri sellainen muna vaiko kana juttu?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: NH Ts115 Es
Tää traktori oli ahdettu.


Se tarvii viilennettyä happea ja ruokaa.


Eli eipä pumppua penkitetty, syöttöruuvia vain sormeiltu. Savua tulee jossain vaiheessa ja vähän tehoa. Kyllä vetää jos homma osataan. Erään turvemiehen mukaan jolla T-Valtra 170,  niin oikein viritettynä vetää kuulemma paremmin.

Eiks toi ollu vaan ahdettu?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: NH Ts115 Es
Foortilla tuo ei ole ensi kerta kun maataloustraktoriin muualta katellaan moottoria ja aina loppu tulos on surkea. Muistamme varmaan surullisen OK 6 jossa oli teollisuusmoottori,meillä oli uudesta saakka se ja 1500 tuntia kun oli ajettu mäntä sano työsopimuksen irti ,niin kestävä moottori oli se.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: NH Ts115 Es
Foortilla tuo ei ole ensi kerta kun maataloustraktoriin muualta katellaan moottoria ja aina loppu tulos on surkea. Muistamme varmaan surullisen OK 6 jossa oli teollisuusmoottori,meillä oli uudesta saakka se ja 1500 tuntia kun oli ajettu mäntä sano työsopimuksen irti ,niin kestävä moottori oli se.

Varmaan on totta, tosin elettiin aikakautta ku Kekkosella kasvo hiukset ja SASkin oli oletettavasti lähes täysijärkinen.

Ei sinne Toholammille varmaan ollu rantatunu vielä niihin aikoihin tietämystä voitelusta ja sen aikasten kirnupiimävoiteluaineiden vaihtovälistä. Nuppi punasena ajettiin rankaa mettästä hankintahakkuuna vailla tietämystä kylmäkäynnistyksistä tai muusta.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Salesman

  • Vieras
Vs: NH Ts115 Es
Foortilla tuo ei ole ensi kerta kun maataloustraktoriin muualta katellaan moottoria ja aina loppu tulos on surkea. Muistamme varmaan surullisen OK 6 jossa oli teollisuusmoottori,meillä oli uudesta saakka se ja 1500 tuntia kun oli ajettu mäntä sano työsopimuksen irti ,niin kestävä moottori oli se.

Varmaan on totta, tosin elettiin aikakautta ku Kekkosella kasvo hiukset ja SASkin oli oletettavasti lähes täysijärkinen.

Ei sinne Toholammille varmaan ollu rantatunu vielä niihin aikoihin tietämystä voitelusta ja sen aikasten kirnupiimävoiteluaineiden vaihtovälistä. Nuppi punasena ajettiin rankaa mettästä hankintahakkuuna vailla tietämystä kylmäkäynnistyksistä tai muusta.


Ei ole vielä tähän päivään asti tehty semmoosta moottoria, joista ei yhtään olis jollain lailla särkynny. Jonkin diagnoosin tuo tuollaisten lausuntojen antaminen vaatisi. Sanokoon nyt joku vaikka hep, jos täysin viattomaan konemerkkiin on törmännyt.

Niitti

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 148
Vs: NH Ts115 Es
Foortilla tuo ei ole ensi kerta kun maataloustraktoriin muualta katellaan moottoria ja aina loppu tulos on surkea. Muistamme varmaan surullisen OK 6 jossa oli teollisuusmoottori,meillä oli uudesta saakka se ja 1500 tuntia kun oli ajettu mäntä sano työsopimuksen irti ,niin kestävä moottori oli se.
OK-6:n moottorivalinnan kanssahan ei ole Fordilla mitään tekemistä. Suomalainen valmistaja nyt vain sattui valitsemaan kyseisen moottorin.

Eikä Fordin Powerstar-moottori mikään kuorma-auton moottori ole. Tuohon aikaan kuorma-autojen päästömääräykset olivat jo tiukat ja traktoreiden määräyksiä oltiin tiukentamassa. Koska samantapainen moottori oli jo sovitettu määräyksiin kuorma-autopuolella, hyödynnettiin siihen kehitettyä tekniikkaa uusien traktorinmoottoreiden suunnittelussa. Powerstar on siis täysin traktorinmoottoriksi suunniteltu, mutta päästömääräyksiin sovittamisessa hyödynnettiin samankaltaisen kuorma-autonmoottorin tekniikkaa.
Sinun menestyksesi on erikoisamme

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: NH Ts115 Es
Ei kannattaisi SASinkaan joka väliin noita iänikuisia muisteloitaan tunkea, menee loppukin uskottavuus. Powerstar on oikeasti hyvä ja luotettava moottori. Puhutaan ihan eri moottoreista kuin vanhemmissa Fordeissa, jotka eivät ihan joka suhteessa olleet niin hyviä.

Mutta tuohon aloittajan ongelmaan palatakseni, niin jos kerran turbotettu kone, eikä vedä kunnolla, jossain on vikaa, koska ei tuollainen kone oikein säädettynä ja maltillakin turbotettuna ole mikään nuhapumppu. Tai sitten mittari on ajettu kerran tai pari ympäri tai vaihdettu, jolloin ajomäärä on jotain muuta kuin taulussa.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: NH Ts115 Es
Ei kannattaisi SASinkaan joka väliin noita iänikuisia muisteloitaan tunkea, menee loppukin uskottavuus. Powerstar on oikeasti hyvä ja luotettava moottori. Puhutaan ihan eri moottoreista kuin vanhemmissa Fordeissa, jotka eivät ihan joka suhteessa olleet niin hyviä.

Mutta tuohon aloittajan ongelmaan palatakseni, niin jos kerran turbotettu kone, eikä vedä kunnolla, jossain on vikaa, koska ei tuollainen kone oikein säädettynä ja maltillakin turbotettuna ole mikään nuhapumppu. Tai sitten mittari on ajettu kerran tai pari ympäri tai vaihdettu, jolloin ajomäärä on jotain muuta kuin taulussa.
Joka ei tunne historiaa ei osaa hahmottaa tulevaisuutta.Powerstar moottorin kestävyydestä voidaan olla myös toista mieltä.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3150
Vs: NH Ts115 Es
Ei se sassi tiiä mitään fordeistä. Powerstar kun on kehitetty on käytetty ka moottorin palikoita, mutta kuten todettu, traktori moottori se on. Aika moni ford malli on joku muu tehny kun ford ite tehny, vain koottu fordin osista. Kuten kaikki countyt, ok6, 8100, tais olla ensimäiset 7810 jonkun muun kasaamat ja ne ensimiset nelivedot, ennen kuin ford ite teki nelvedolisia traktoreita

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: NH Ts115 Es
Ei kai ne öljyt ja jäähdytinnesteet ollu ihan yhtä hyviä kuin joskus myöhempinä aikoina. Valmetin varaosatiskilläkin sanottiin, että keltaisten koneiden aikaan, kun tuli talvi, niin halli oli täynnä moottoriremonttia kaipaavia traktoreita. Nykyään moottoriremontti on hyvin harvinainen ilmestys.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: NH Ts115 Es
Ei kai ne öljyt ja jäähdytinnesteet ollu ihan yhtä hyviä kuin joskus myöhempinä aikoina. Valmetin varaosatiskilläkin sanottiin, että keltaisten koneiden aikaan, kun tuli talvi, niin halli oli täynnä moottoriremonttia kaipaavia traktoreita. Nykyään moottoriremontti on hyvin harvinainen ilmestys.
Ei ,mutta tuossa rikossa niillä ei ollut mitään osuutta.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: NH Ts115 Es
Ei kai ne öljyt ja jäähdytinnesteet ollu ihan yhtä hyviä kuin joskus myöhempinä aikoina. Valmetin varaosatiskilläkin sanottiin, että keltaisten koneiden aikaan, kun tuli talvi, niin halli oli täynnä moottoriremonttia kaipaavia traktoreita. Nykyään moottoriremontti on hyvin harvinainen ilmestys.
Ei ,mutta tuossa rikossa niillä ei ollut mitään osuutta.

Eipä tietenkään, tyhmistä käyttäjistä voi syyttää vaan valmistajaa.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: NH Ts115 Es
Ei kai ne öljyt ja jäähdytinnesteet ollu ihan yhtä hyviä kuin joskus myöhempinä aikoina. Valmetin varaosatiskilläkin sanottiin, että keltaisten koneiden aikaan, kun tuli talvi, niin halli oli täynnä moottoriremonttia kaipaavia traktoreita. Nykyään moottoriremontti on hyvin harvinainen ilmestys.
Ei ,mutta tuossa rikossa niillä ei ollut mitään osuutta.

Eipä tietenkään, tyhmistä käyttäjistä voi syyttää vaan valmistajaa.
Loimaan typerykselle vastaus sylinteri oli soikea johtuuko se käyttäjästä hä typerys?
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !