Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe pitäisiköhän viljanviljelijöiden tukia laskea  (Luettu 69805 kertaa)

Jova

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 56
Vs: pitäisiköhän viljanviljelijöiden tukia laskea
Mikä sinulla Antti-x on eläintiheys? Entä paljonko ostat rehua? Ei minua kadehduta sinun saamasi tuet, kiinnostaa vaan millainen on jako pelto- ja eläintukien välillä. Tottahan työmies on palkkansa ansainnut, mutta Vms  ei ole ymmärtävinään viljanviljelyn pääomavaltaisuutta. Jos viljahehtaareilta lähtee tuet, lähtee ne silloin heinältäkin ja miten silloin suu pannaan?

wtf

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 221
Vs: pitäisiköhän viljanviljelijöiden tukia laskea
Mikä sinulla Antti-x on eläintiheys? Entä paljonko ostat rehua? Ei minua kadehduta sinun saamasi tuet, kiinnostaa vaan millainen on jako pelto- ja eläintukien välillä. Tottahan työmies on palkkansa ansainnut, mutta Vms  ei ole ymmärtävinään viljanviljelyn pääomavaltaisuutta. Jos viljahehtaareilta lähtee tuet, lähtee ne silloin heinältäkin ja miten silloin suu pannaan?

Kyllä vms:n ongelma on kyvyttömyys ajatustyöskentelyyn. Ryssä laittaa rajan kiinni ja tilinauha ohenee enemmän kuin jauholakilla, niin pitäähän siihen joku oikaisu saada.

Maito on Kingi, kaikki maatalouden sektorit palvelevat sitä. Jos totuttuun elintasoon ei päästä agronetissä roikkumalla, niin otetaan viljanviljelijältä siivu. Ei voi olla niin että Kuningas Tissimiehestä tuntuu siltä että viljalla elelee leveämmin kuin maidolla.

Pistä vms oma talous kuntoon ennen kuin käyt toisten kukkarolla.

wtf

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 221
Vs: pitäisiköhän viljanviljelijöiden tukia laskea
>Samalla työmäärällä tulos on

Ihan turha nostaa taas esille sitä,että kun rypee paskassa 24/7 pitää saada enemmän liksaa kun kasvinviljelystä.

Tilaa auton hakemaan paskaperseet pois,jos niin kovasti kadehdituttaa.
Pitäisköhän kaurakeisareillakin sitten lopettaa peltokauppatappioista itkeminen :-\
Mistä sitten enää vois valittaa :'(

Kuka? Missä?  ??? ???

Lähes poikkeuksetta nämä itkuvirret aloittaa taho jolla eläimiä on. Yhteinen piirre näille nillittäjille on se, että tulonsiirto viljalta maidolle on välttämätön.

Ei maitokaan niin korkean asteen jaloste ole, sivutuotteena syntyy kusta ja paskaa. Tehkää nyt kokeeksi vaikka juustoa.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8443
Vs: pitäisiköhän viljanviljelijöiden tukia laskea
Maito yleensäkään ole mikään jalostustuote. Bulkkia, niinkuin kaikki maataloustuotteet. Periaatteessa maitomannen tuet kuuluisivat lehmälle eikä isännälle.

On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: pitäisiköhän viljanviljelijöiden tukia laskea
>Samalla työmäärällä tulos on

Ihan turha nostaa taas esille sitä,että kun rypee paskassa 24/7 pitää saada enemmän liksaa kun kasvinviljelystä.

Tilaa auton hakemaan paskaperseet pois,jos niin kovasti kadehdituttaa.
Pitäisköhän kaurakeisareillakin sitten lopettaa peltokauppatappioista itkeminen :-\
Mistä sitten enää vois valittaa :'(

Kuka? Missä?  ??? ???

Lähes poikkeuksetta nämä itkuvirret aloittaa taho jolla eläimiä on. Yhteinen piirre näille nillittäjille on se, että tulonsiirto viljalta maidolle on välttämätön.

Ei maitokaan niin korkean asteen jaloste ole, sivutuotteena syntyy kusta ja paskaa. Tehkää nyt kokeeksi vaikka juustoa.
Luenkohan mä eri agronettiä :o
Munmielestä suurimmat valittajat on viljamiehiä :-\ Ja niistäkin pääasiassa harrastelijat :-\

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: pitäisiköhän viljanviljelijöiden tukia laskea
>harrastelijat

Mistä tietää onko harrastelija?

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: pitäisiköhän viljanviljelijöiden tukia laskea
>harrastelijat

Mistä tietää onko harrastelija?
Siitä jos tarttee valittaa,tai luulla että joku muu tuotantosuunta tienaa paremmin ;D

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: pitäisiköhän viljanviljelijöiden tukia laskea
>luulla että joku muu

Suurempi ongelma taitaa olla se että luulee itse tienaavansa mahdottomia  ja sitten menee vielä kirjottelemaan siitä palstalle.Näitä on useampiakin.

 8)



Pottunokka

  • Vieras
Vs: pitäisiköhän viljanviljelijöiden tukia laskea
Viljanviljelijä olen itse, mutta älyllisen rehellisyyden nimissä: Suomi ei ole sovelias maa erikoistuneeseen viljanviljelyyn. Maidontuotanto sopii parhaiten olosuhteisiimme.
On moraalisesti väärin, että tuetaan kaikenmaailman insinöörien ja metallimiesten viljanviljelyharrastusta, kun samaan aikaan monellla yhteiskunnan oikeasti hyödyllisellä sektorilla podetaan kroonista rahapulaa, esim. vanhustenhoidossa.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: pitäisiköhän viljanviljelijöiden tukia laskea
>luulla että joku muu

Suurempi ongelma taitaa olla se että luulee itse tienaavansa mahdottomia  ja sitten menee vielä kirjottelemaan siitä palstalle.Näitä on useampiakin.

 8)
Onko sellaisiakin ;D  V.tun mulkkuja ;D

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: pitäisiköhän viljanviljelijöiden tukia laskea
>Samalla työmäärällä tulos on

Ihan turha nostaa taas esille sitä,että kun rypee paskassa 24/7 pitää saada enemmän liksaa kun kasvinviljelystä.

Tilaa auton hakemaan paskaperseet pois,jos niin kovasti kadehdituttaa.
Pitäisköhän kaurakeisareillakin sitten lopettaa peltokauppatappioista itkeminen :-\
Mistä sitten enää vois valittaa :'(

Kuka? Missä?  ??? ???

Lähes poikkeuksetta nämä itkuvirret aloittaa taho jolla eläimiä on. Yhteinen piirre näille nillittäjille on se, että tulonsiirto viljalta maidolle on välttämätön.

Ei maitokaan niin korkean asteen jaloste ole, sivutuotteena syntyy kusta ja paskaa. Tehkää nyt kokeeksi vaikka juustoa.

Taidetaan kyllä lukea eri agroa. Itseasiassa tämä on yksi harvemmista ketjuista joka oikeasti kysenalaistaa viljanviljelyn tukia. Kaikki muut enempi tai vähempi marisee liioists tuista maitoihmisille. Jotkut käsittelee tukialueiden tukieroja.
Itselleni olisi suht tärkeä että jokainen tuotantosuunta olisi suht tasapainossa tuloksen suhteen. Näin vältetään se tilanne että pelto siirtyy siihen monologiseen vehnänviljelyyn josta nyt jo on ylitarjontaa. Siksi on tärkeä huudella tukien ja tuotteiden arvon perään jotta saadaan jokainen tuotantosuunta kannattaa riittävän hyvin jotta riittää tekijöitä. Se että ruvetaan leikkimään tällä alalla oikeaa yritystoimintaa johtaa ennemmin tai myöhemmin tuhoon mikä on liian iso tragedia maatalouden alalla työskentelevälle. Mutta yhä edelleen on tärkeää että käydään keskustelua että kohteleeko tukipolitiikka tasapuolisesti jokaista tuotantosuuntaa.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: pitäisiköhän viljanviljelijöiden tukia laskea
Olen taas miettinyt tätä mun grillikioskiani; siis jos se on pelkkä kioski, niin siellähän mä vaan myyn muiden tekemää bulkkia, mutta kun samassa on grilli, josta saa 24/7 ostaa laadukkaita makkaraperunoita niin se mielestäni ansaitsee paremman tukitason.

Samoin ehdottomasti pitäisi perustaa grilleille tukialueet A,B C, ja harakiri. AB alue on kaupunkien keskustoissa, parhailla myyntialueilla, A alueella on isot kaupungit ja B:llä sitten vähän pienemmät. C on mukava välialue ja harakiri-tukialue on se, jossa tarvitaan vakavien vaikeuksien tukea koska pitää päivystää 24/7 sitä milloin vuorokauden ainoa asiakas sattuu saapumaan. Mutta onhan minulla toki oikeus yrittää ja pitää yllä elämäntapaani sekä vaalia suvun perintönakkikojua.

Ai niin, unohtui että grilliyrittäjät ei saa kuin starttirahaa, saisko investointitukea uuteen kivijalkapalatsiin?
Nothing is Something Worth Doing

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: pitäisiköhän viljanviljelijöiden tukia laskea
Olen taas miettinyt tätä mun grillikioskiani; siis jos se on pelkkä kioski, niin siellähän mä vaan myyn muiden tekemää bulkkia, mutta kun samassa on grilli, josta saa 24/7 ostaa laadukkaita makkaraperunoita niin se mielestäni ansaitsee paremman tukitason.

Samoin ehdottomasti pitäisi perustaa grilleille tukialueet A,B C, ja harakiri. AB alue on kaupunkien keskustoissa, parhailla myyntialueilla, A alueella on isot kaupungit ja B:llä sitten vähän pienemmät. C on mukava välialue ja harakiri-tukialue on se, jossa tarvitaan vakavien vaikeuksien tukea koska pitää päivystää 24/7 sitä milloin vuorokauden ainoa asiakas sattuu saapumaan. Mutta onhan minulla toki oikeus yrittää ja pitää yllä elämäntapaani sekä vaalia suvun perintönakkikojua.

Ai niin, unohtui että grilliyrittäjät ei saa kuin starttirahaa, saisko investointitukea uuteen kivijalkapalatsiin?

Mutta grilliyrittäjähän saa ostaa lähes kaikki tuotteensa alle tuotantokustannuksien koska valtio tukee niin maito, liha kuin kasvistuotantoakin. Ajattele kuinka haastavaa olisi grillin pito jos kaikki tuotteet olisi tuplahintaiset tukussa mistä haet tuotteet. :)
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: pitäisiköhän viljanviljelijöiden tukia laskea
Olen taas miettinyt tätä mun grillikioskiani; siis jos se on pelkkä kioski, niin siellähän mä vaan myyn muiden tekemää bulkkia, mutta kun samassa on grilli, josta saa 24/7 ostaa laadukkaita makkaraperunoita niin se mielestäni ansaitsee paremman tukitason.

Samoin ehdottomasti pitäisi perustaa grilleille tukialueet A,B C, ja harakiri. AB alue on kaupunkien keskustoissa, parhailla myyntialueilla, A alueella on isot kaupungit ja B:llä sitten vähän pienemmät. C on mukava välialue ja harakiri-tukialue on se, jossa tarvitaan vakavien vaikeuksien tukea koska pitää päivystää 24/7 sitä milloin vuorokauden ainoa asiakas sattuu saapumaan. Mutta onhan minulla toki oikeus yrittää ja pitää yllä elämäntapaani sekä vaalia suvun perintönakkikojua.

Ai niin, unohtui että grilliyrittäjät ei saa kuin starttirahaa, saisko investointitukea uuteen kivijalkapalatsiin?
Sulta unohtu luomugrillit.Ne jos jotku on ansainnu paremmin tukea,sijaintipaikasta riippumatta ;D

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: pitäisiköhän viljanviljelijöiden tukia laskea
Olen taas miettinyt tätä mun grillikioskiani; siis jos se on pelkkä kioski, niin siellähän mä vaan myyn muiden tekemää bulkkia, mutta kun samassa on grilli, josta saa 24/7 ostaa laadukkaita makkaraperunoita niin se mielestäni ansaitsee paremman tukitason.

Samoin ehdottomasti pitäisi perustaa grilleille tukialueet A,B C, ja harakiri. AB alue on kaupunkien keskustoissa, parhailla myyntialueilla, A alueella on isot kaupungit ja B:llä sitten vähän pienemmät. C on mukava välialue ja harakiri-tukialue on se, jossa tarvitaan vakavien vaikeuksien tukea koska pitää päivystää 24/7 sitä milloin vuorokauden ainoa asiakas sattuu saapumaan. Mutta onhan minulla toki oikeus yrittää ja pitää yllä elämäntapaani sekä vaalia suvun perintönakkikojua.

Ai niin, unohtui että grilliyrittäjät ei saa kuin starttirahaa, saisko investointitukea uuteen kivijalkapalatsiin?

Mutta grilliyrittäjähän saa ostaa lähes kaikki tuotteensa alle tuotantokustannuksien koska valtio tukee niin maito, liha kuin kasvistuotantoakin. Ajattele kuinka haastavaa olisi grillin pito jos kaikki tuotteet olisi tuplahintaiset tukussa mistä haet tuotteet. :)
Koska rahaa ei edelleenkään sada taivaasta, vaan kaikki nämäkin tukieurot on, tavalla tai toisella, kerätty erilaisina veroina, niin grilliyrittäjän kannalta on ihan sama ostanko tuotteeni tukusta alle tuotantokustannusten, vai maksanko reaalihinnan ja kuluttajalla on silti sama ostovoima kun ei tarvitse rahoittaa tulonsiirtoja maajusseille...  :o
Nothing is Something Worth Doing