Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - turha_poika

oho lainasin väärän tekstin johon kirjoitin :D
Eikö silppuketju-urakoijilla sitten matka vaikuta hintaan?

Ps. Paalaajat ei jätä mitään muovinriekaleita pellolle, ainakaan minun jäljiltä ei löydä rippuakaan mistään, eri juttu on tietty ne paalit, joista voi lastatessa pätkiä irrota, mutta ne otetaan sitten lastatessa mukaan ;)

mutta eikös aperuokinnassa ole etu jos paaliruokinta ja apevaunussa paaliluiska. voi käyttää pienkuormaajaa teossa ja ei vaadi 2traktoria. eli ei välttämättä aperuokinnassa ole huonompi. tilakohtainen juttu!
mie huollan paalaimen n. 12-16tunnin käytön jälkeen paineilmalla sisäpinnat ja painepesurilla kevyesti ulkopinnat. talvisäilytykseen sit samoin paitsi ulkokuoret harjan kanssa. sit kone halliin ja huoltokirjan mukainen ketjujen kireyden tarkastelut, terien teroitukset, laakereiden pintapuolinen tarkastelu ja ja ketjujen kunnollinen voitelu.. sit lappu paalimeen et mitä pitää tehdä enskäytön jälkeen, yleensä vain kulmavaihteen öljyt..  paalain pysyy hyvässä ja puhtaassa kunnossa kun säilytys aina hallissa ja kunnon puhdistus paineilmalla aika ajoin.. yleensä kaikkien koneiden huollot ja säilytys samalla tavalla ;) vasta viime keväänä kaveri kysyi et oonko vaihtanut traktorin ku tiellä ajoin vastaan, sanoin et onhan tällä jo ajeltu 8vuotta :D  Joku voi *****illa taas siitä et puunaillaan liikaa..  esim: rutinoitunut paalaimen paineilma+ vesipesu ja rasvaukseen menee 30min!
miusta isännä pitää keroa työ aina urakoitialle ja urakoitsia tekee so***** määrän, mut jos lisäystä tulee kesken työn niin urakoitsijalla aina mahdollisuus vaihtaa asiakasta so***** työn jälkeen. niin minä ainakin teen. tosin järjestän työs silleen että siinä on vähän löyhää välissä. mut joskus joutuu sit tekee 20tunnin työpäiviä jos koneet reistailee :(
Mutta yks mikä on varmaa, monipykäläiset portaattomat(hullua eikö?) on tulevaisuutta. 
 
***Perustelut?  Tietenkin koska Massikka/Fendt vario on patentoitu. 
 


No siinä on yks ja sitten se että ei maailma ole ikinä valmis. Minkä takia samassa konsernissa kehitetään parasta aikaa valtraan omaa portaatonta? Ei valtra ole sen erikoisempi että siihen ei vario sopisi. Oisko että Agco tietättää maailman mittakaavassa marginaalimerkillä uutta (varion korvaavaa?) laatikkoa, jossa hyötysuhde on paree.

Tietenkin sitä en tiedä tuleeko sähköinen voimansiirto ennen tätä jolloin koko nykyisen portaattoman konseptin hylätä.

Taitaa sittenkin tuohon peruutukseen mekaniikkakin osallistua jonkinmoisella osuudella,juurikin tuon hydrauliikan virtaussuunnan muutoksen kautta.Tän planeettamekaniikan+hydrauliikan momenttien/tehojen jakosuhteet ei ole ihan yksinkertainen juttu....



Joo kyllä se varmaan osallistuu mutta täysillä pakittaessa pitää kehäpyörän jo pyöriä sellasta vauhtia että hydrauliikka näyttelee kyllä isoa osaa.

Mutta yks mikä on varmaa, monipykäläiset portaattomat(hullua eikö?) on tulevaisuutta.
En viitti väitellä viisaampieni kanssa.

On aivan totta että varjo teoreettisesti ei kulje täysin hydraulisesti vain noin 99 prosentin osuudella.

Aikaisemmin kysyin ainoastaa hydraulipumpun pienemmästä kulmasta pakkittaessa, mutta viisaammat voivat kertoa miksikö hydraulimoottori(tai moottorit sillä 900 sarjassahan näitä on kaksi)
eivät käänny mihinkään reversellä.

Se jolla on tieto voi *****illa, se kellä ei voi jauhaa paskoo.

Ainakin tämän videon mukaan sekä pumppu että moottorit kääntyilevät pakilla.

http://www.youtube.com/watch?v=AIgEC3QTR20&feature=related

Pakkohan niiden on molempien muuttaa kulmaansa. moottorit eivät voi olla lähdössä pienillä kulmilla väännön takia ja toisaalta huippunopeudella pakittaessa pumpun pitää olla täysillä ja moottorit pienellä että saadaan korkea pyörimisnopeus kehälle. Kuinka väärässä olen?
Kasvintuotanto / Vs: Glyfosaatti
: 29.07.10 - klo:16:41
Jaahas. Kyllhän se niin on että toi luomu on puuhastelua ja järjetöntä nykypäivän sääoloille. Mitä meilläpäin katsoo niin luomu-ukkelit pistää viljat karja rehuksi kun ei niistä muuhun ole(sää olot). Ajatelkaapas sitä että jos kaikki maailman pellot olisi luomussa niin sademetsätkään pelloksi raivaamalla ei riittäisi nykyiseen ruuan tuotantoon. Hyvä ajatushan se luomu on ei siinä mitään. Mutta realiteetit pitää ottaa huomioon. Sitten kun maailman väistöstä 2/3 hävitettäisiin niin voisin itsekkin luomuun siirtyä ja se tuntuisi järkevältäkin. Mediassa uskotellaan kansalaisille luomun ihannuutta mutta faktoja ei oteta huomioon. Nykyisin luomuun siirtyy isot karjatilat joilla 100emoa ja 300ha peltoa. Pellon anti syötetään karjalle ja vasikat pistetään välitykseen... Siinäpä voi kukin ajatella paljon viljeliä saa pelkästään tukia(kuluttajan veromarkkoja) yhdestä vasikasta:) Todellisuudessa luomulihan reali hinta kaupantiskillä voi lähennellä lähemmäks 100e/kg. Glyfosaatti on myrkkyä ja käyttöä pitäisi vähentää, mielellään lopettaa, mutta tämän aineen hyötyyn ei ole järkevää ratkaisua keksitty korvaamaan.... Olisiko nyky maataloudessa panostettava luomun ja perinteisen viljelyn välimuotoon!!! Esim tavanomaiseen viljelyyn ylimääräisiä palkokasvi tukia yms... jolla kannustettaisiin kemiallisen lannoitteen vähentämistä..
Joo eli tuli hankittua 2020 schäffer apevaunun avuksi. Tarkoitus olisi nostaa rehupaalit paalikauhaan(apevaunu) mut ei paino perässä tahdo riittää. Menee välillä takarenkaat liki ilmassa eteenpäin niin tuleeko kestämään pitemmän päälle moista ajoa? tietenkään ei ajoa paljoakaan ole mutta nostelua kyllä.
Heip. Mitäs arvon golleekat ovat tästä mieltä: Ensivuonna olisi tarkoitus päästää emot laitumelle toukokuussa. Tämän jälkeen ostasin 2viikkosia sonnivasikoita tähän emonavettaan kasvamaan. Lokakuussa kun otan emot sisään niin myös puolivuoteiset sonnit välitykseen. Kannattaako? Tila on makuu parsi tyylinen ja jo lantakäytävää on käytössä 25*4.5m eli 110neliömetriä josta ajatuksena olisi puolet alueesta kuivittaa oljella ja turpeella ja puolet olisi "syöntiaidan aluetta" Paljon eläimiä sopisi tuohon alaan(makuuparsi ja vasikka käytävä on 23*3.5m eli 80neliötä)? Paljon jäisi katetta? Mitä pitäisi investoida?
Jaahas. Konkurssiin on tietenkin monta syytä, mutta olisiko tänä päivänä johtavuuden puute suurimpia tekiöitä, eli ei osata hallita tilan kehittymistä. Ja miksikä vieroksua palkallista työvoimaa. Jos tilalla on hyvin asiat ja tarvitsee työvoimaa niin on se vara palkata vaikka tuottaja hinnat ovat mitä ovat. Sillähän saadaan myös joustoa isäntäparinkin työaikoihin.
Glyfosaattia ruiskuttaessa alako paineet tippumaan pikkuhiljaa yhden tankillisen aikana. Aluksi tippu 3 baariin ja sitte alle 2 baria. Missähän mahtaa olla vikaa kun kalvot ja takaisku venttiilit vaikuttivat ehjiltä. Möys se ilmallatäytettävä pallo niin ikään vaikutti kunnossa olevalta. Meikäläiseltä loppu osaaminen, että jos jollakin on Ässä hiassa niin olisin kiitollinen vinkeistä.

Jotenkin kuulostaa vika tutulta, meillä tais osottautuu syyliseksi ihan haperot sisuskalut siinä paineensäätömutikassa missä on se säätöruuvi ja mittari. Sen sisällä olevat osat tais olla jotain muovia/silikonia jotka sitte hapertu...
Se liipaisin on potentiometri kolmannelle lohkolle, eli ei onnistu.

Aloin tässä miettimään samaa eli pitäis vetää tosiaan erilliset napit.

Sepä se kun ei ole sähköinen..Quicken mekaaninen hallinta toisessa ja toisessa Jd:n oma vipu.Deutsissa on Stollin mekaaninen.Sama kait se mistä otat jos siel on vapaita nappeja.En tiedä olisko helpompaa pyytää huoltomiestä laittamaan??

ok, sepä se kun vapaana ainoastaan liipasinkytkin ja miun sähkömiehen taidot ei riitä löytämään kyseisen liipasimen johtoja niiden 17 johdon joukosta. Voip olla et saa huoltomiestä tällä asialla vaivata.
Eikös vaihdekepin juuressa ole se nappula niin siittä siirrät hallinnan kahvaan...

Juu-u, siihen oli tarkoitus haarottaa mut edelleenkään en löydä niitä joikkarin liipasinkytkimen johtoja johtosarjasta yleismittarilla. Eikä viittis teipata mitään uusia napukoita joikkarin kylkeen kun entisetkin on käyttämättä.
Sepä se kun ei ole sähköinen..Quicken mekaaninen hallinta toisessa ja toisessa Jd:n oma vipu.Deutsissa on Stollin mekaaninen.Sama kait se mistä otat jos siel on vapaita nappeja.En tiedä olisko helpompaa pyytää huoltomiestä laittamaan??

ok, sepä se kun vapaana ainoastaan liipasinkytkin ja miun sähkömiehen taidot ei riitä löytämään kyseisen liipasimen johtoja niiden 17 johdon joukosta. Voip olla et saa huoltomiestä tällä asialla vaivata.
Sivuja: [1] 2