Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 5

Viestit - casseus

Mulla vois olla alkuperäsiä IH leimalla olevia painoja 4-5 kpl myynnissä
Ei tartee olla kun joku ääntä johattava, esim metallinen hydrauliputki on vähä vika paikassa ja  ottaa kopin lattiian kiini niin melu on mahtava!
mihin muuten perustuu tuo hukin parempi toimiminen?    ite katellu että ei pahemmin eroa noista nykylingoista.

No eikai se "vuosiin" lie ollut mitenkään ihmeellisen erikoinen nielemään lunta, mutta onhan siinä jo aikanaan ollut perinteisesti hyväksihavaittuja ominaisuuksia. Niihin lukisin suuren heittokammion, suuret ulostuloluukut, lapasyöttö, joka pienentää lumiköntit ja syöttö- ja heittokoneisto on sijoitettu suhteellisen alhaalle, kynnys maasta ei ole mahdottoman iso.

Ihan kova suoritus suunnittelijalta kun lingon malli ei ole tainnut juurikaan vuosien varrella muuttua. Ja onkai noita tehty tuolla mallilla kymmeniä vuosia.
Pakko lisätä pyörivä takaseinä ! On nuoskalumella hyvä ominaisuus joka oli aikoinaan oliko se nyt ?  runnin lingoissa ?
Jokainen joutuu itse kantapään kautta kokemaan fusionin ennen kuin tajuaa sen... Kuinka helppoa sen paalirehun tekeminen voikaan olla. Itelle ei äkkiä tule toista konetta mieleen millä voi lähteä hyvin mielin urakoimaan 5000-10000 paalia kesässä yli 50 000 ajettuna.
Jos tahtoo hienoja ominaisuuksia niin ostaa niitä, mutta jos haluaa paaleja helposti ja luotettavasti niin toistaiseksi fusion on ainoa ratkaisu. I love it.
Näin juuri, tuli itsekin koettua muita merkkejä ensin  ;D Tyhmyydestä sakotetaan  :D :D
No itellä on nyt kolmas Fusion 2! Näillä kolmella on paalattu ehkä 35-40 t Paalia ja ostettavat varasoat teriä lukkunottamata on 0 euro! Ihan tosi ainoa kulu on ollut katkeneet terä! Fusion ykösestä meni muutamia teräakselin putkisokkia mutta nekin löyty varaosapussiasta! Näissä kakosissa on muistaakseni 12 milliset putkisokat ja niitä ei ole katkennut . Terät "joustaa" oon paalannut samalla lohkolla vikonin ja pulssin kans ja jos otetaan vaikka 12 tuntia niin mäkkäriä vastaan pitää olla 1,5 muun merkkistä paalainta että saadan yhtä monta ha päivä nippuun ja tämä on tosi! Muissa merkeissä kun tulee näköjään niitä 4 tunnin "huolto" taukoja aina sillon tälöin.. Monesti on agronic ajettu paali sisälle tehtaalle kuset housussa,  samalta lohkolta missä oon ollut paalaamassa!
Ja kun paskaa saa kerrankin puhua, niin puhutaan lisää  ;D Pihatoissa kun on usein niitä virtsanerotuskouruja, niin miten se virtsa johdetaan lantalaan ? Siis putoaako se suoraan kourun päästä lannan joukkoon... voisi ajatella, että jatkuva kusivirta pääsee lantalaan liukkaasti ja sitten se virtsasta erotettu lanta on liian kuivaa valumaan perässä  ??? Se lantahan putoaa kouruun raapan tahdistamana "kasaksi", josta virtsa sitten erottuu lopullisesti  ???

Jos tässä ajatuksessa on mitään perää, niin silloin ritiläpalkkinavetoissa näitä ongelmia olisi vähemmän ja kiinteillä lattioilla enemmän  ???

Tämä kaikki on tietysti arvailua..
Se kuivapaska menee lantalaan ja kouruihin menevät kuset valuvat omaan säiliöönsä, onko tässä yhtälössä jotain vaikeaselkoista?

Todellisuudessahan sinne kuivan lannan sekaan menee aika paljo virtsaa pihatoissa...
Saako pihatosta jotenkin kuivapaskaa? Eiköhän se ole vähintään märkälantaa.  ::) Mielentilatutkimukseen pitäis laittaa, jos joku suunnittelee makuuparsipihattoa kuivalannalla.
Mielentilatutkimukseen pitäis laittaa, jos joku suunnittelee makuuparsipihattoa kuivalannalle!Niin Totta joka sana, jos puhutaan lypsylehmistä ja lämpymästä pihatosta !!!
Jos ei lähe urakoimaan.Ajaahan niilä oman ja naapurin  tunkion ! Itellä ollut 7 tonninen ja sit 12 tinninen ja sit tää4 kelanen !  kauvan sitte ostin uuven 7 tonnisen ja siihen sitte agroman myymän aisanjatkon että pysty ajaan levikeiden kans ..Olikohan se sitte  toinen kuorma kun aisa meni tukijalan kohalta poikki !Mut minusta tää 7 tonninen toimi paremmin mitä ne uralilla tehyt 12 tonniset ...Semmosetki oli kerran, mut 8-12 tonniset on aivan eri vehkeitä !Ovat suuniteltu että tonnin perällä pyöritetään ? Tai muuten ne kelat pyörii liian hittaasti .. Mm pohjakulettimen nopeutta pystyi muuttamaan hammaspyöriä vaihtamalla...eli työläs!Jos oikeen muistan...Pohjakulettimen ketjut oli 12 tonnisessa muistaakseni 12 millistä kun seiskassa 10 millistä ? Ja renkaat oli siinä 12 tonnisessa ne perinteiset ryssät 16??? jotain kun 7 tonninen oli mulla 400 länsi renkailla. Ja ei niitä pohjakulettimia tartee joka kuormalla kiristää..Ite taisin kiristää kerran kesässä ...Mut ei näitä ryssiä voi verratta länsi vehkeisiin .. Ostin uuden samsonin 04 vuonna  sp9  ja sillä on ajettu noin 7000 kuormaa
 ja nyt alkaa oleen peruskunnostusta vailla. On menny porakiviä, majorin vannetta ym läpi...Ainot rikot on ollut kelan tetät ja viime kesänä alkoi pohja kulettimen ketjut väsyyn,,  Varaosa kustannukset  on ollu koko 10 ajalla noin tonnin .Joo siihen ei lasketa varastettua nivelakselia! uus kiireessä  piti hakia samana päivänä!   seinjoelta ja maksoi 1800 e
Koskakohan mahtaa tulla suomen markkinoille.
Koneviestin mukaan 2015
Nyky hintoja en tiiää mut sillon 2tuhatta luvun alussa kun oli lypsäviä niin korkeimat hinnat mitä muistan, ja mistä hierottiin kauppaa..oli faban 24000 markkaa hiehosta..   :-X ja ite muistaakseni ostin 18000 markan elukoita..Siihen aikaan oli pelastus että teuraasta sai paremman hinnan.. Eli uskalti joskus riskeerata  ::) Mitkä hinnat on nyt ?
Harasoo!  Varmaan putkiki viettää itään päin  ::)
Hapottimen tangon sais saada samaan paikkaan kuin agronicissä eli sinne ylös telojen väliin. Muut asiat on jo mainittu.
On kyllä ollut uskomattoman hyvä hankinta, eiköhän tuolla tarvittavat 10v vielä mennä.

Saahan sen! yläpelti pois ja tanko tilalle! Kahdessa fusion 2 ollut sielä ylhäällä
Vuonna -96 tehtiin kylmäpihatto lypsäville vanhoista pylväistä.Pylväät upotettiin saveen/hiesuun , ilman mitään valuja ym ..Pihatto laajennettiin -03 ja silloin osa alkuperäisistä pylväistä siirrettiin.. semmonen huomio tuli tehtyä!Ei pylväät jotka oli olleet märässä savessa niin olivat hyväkuntoisia..Ja sellaiset mitkä olivat olleet kuivassa hiekassa, (hiekalla peitettynä) vaakatasossa ( hiekka esteenä olivat pehmenneet pahiten!
Eli ite upottaisin pylväät ilman mitää muovi ym juttuja pari metriä suoraan maahan!
Jos jostain joku välittää 46k€ uuden fusionin, niin täällä on heti yksi ottaja. Voin ihan maksaa kunnon palkkionkin.
Siis itse kyllä suosittelen fusionia 34000 ja risat mittarissa ja kone pelaa kuin uusi, voisi kolmoseen joskus päivittää kun näkyy olevan paljon helpompi huolettava aukinaisten kylkien ansiosta.

Tänne kans heti uusi fusioni jos tuolla hinnalla saa!
Taitaa agronicin jaakolla ottaa koville kun ei ite osata tehä toimintavarmaa paalainta.. Heh.. meinas eilen mennä kahvit väärään kurkkun kun uusinman konenviestin takakannessa oli se heidän paalisilppuri.. Voi hitto.. ! Just sen näköinen kuin olis autotallin takana köhätty... :D Voitas pistää arvauskisa pystyyn montako 8mm ruuvia tuosta köhäilmästä löytyy ?  ::)

T: Kolmas Mc fusioni talossa! :)
Konefoorumissa katselin T5:sta ja totesin että meidän kartanon seuraava mahdollinen aputraktori. Näppäränoloinen kone. 115 mallina tehoakin jo.
Mitä ne tahtoo euroja  115:sella
Agronic 1302 , näyttäisi olevan monenhintaisia ja kuntoisia vaihokkeja. Erikoisterillä ainakin silppu riittävän lyhyttä. Pesee paalinpainossa Mchalen.

Jaa Agronic "tehtaan" mieski päätti omaansa kehua!  ::) Uskoo ken tahtoo... ;D
Sivuja: [1] 2 3 ... 5