Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Milwaukee HD28 PD  (Luettu 6474 kertaa)

ohrapellonpoika

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 31
Milwaukee HD28 PD
Kellään kokemusta Milwaukeen HD28 PD porakoneesta?Luin arvostelun maaliskuun Koneviestistä ja ajattelin et moinen kone olisi passeli ensikesän kuivuri/siilo työmaalle. Olisi tarpeen kone joka menee eikä meinaa ja että aika ei menisi vain akkujen vaihtoon.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Milwaukee HD28 PD
Raskas ja muutenkin "metallisen oloinen". Vaikuttaa pitkäikäiseltä ystävältä  8)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

antti-x

  • Vieras
Vs: Milwaukee HD28 PD
Puolta halvempi makita vääntää varmaan saman määrän pienempiä ruuveja/akku + että oma kokemus milwaukeen litiumakuista on vähän huono. Mutta onhan tuo komea ja vahvasti vääntävä peli jos sellaista tarvitsee. Tietty aika harvoin tarvitsee, betoniruuveja varten olisi kyllä passeli, tarvitsevat paljon vääntöä mutta iskuja ei saisi olla.

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Milwaukee HD28 PD
Itellä on tuon pikkuveli m18 sarjaa ja ihan tyytyväinen oon ollu ainakin toistaiseks.. No aiemmin ei oo ollu 18v koneita et ei oo kyllä vertailu pohjaa..

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Milwaukee HD28 PD
Käy vielä mallailemassa kaupassa muitakin vehkeitä. Semmoinen vaihtoehto tulis mieleen, että hankkisi mielesen 18V akkuporakonesarjan ja siihen pultinväänninrungon. Makitaa itse suosittelisin kun itsellä pääsääntöisesti positiivisia kokemuksia merkistä.

Iskulla varustettu järeä  akkuporakoneväännin on monesti painonsa takia aika kölhö pienempiin askareisiin ja saattaa sentakia jäädä hyllylle makaamaan.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Milwaukee HD28 PD
Koko saattaa olla tosiaan rasite varsinkin kuivurityömaalla. Makita on muuten hyvä mutta akut paskoja. 3 kpl 12V runkoja ja 10 akkua joista osa pimeenä ja osa ei enää pidä virtaa. Syy saattaa olla liian vähäinen käyttö jos sellaista haetaan.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Topias Funke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • aSiantuntija
Vs: Milwaukee HD28 PD
Osta valamiita  reikiä ni et tarvihe porakonetta. :-X
aSiantuntija lausuntoja maksusta.

Jyvänmonistaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 57
  • Länsi-Siperian tähkän viruttajat
Vs: Milwaukee HD28 PD
Asian viereen hilppastaan, mut kuivurityömaalle hommaa akkupulttikone, osta tai vuokraa, et tule katumaan. Merkkiä en käy tuputtamaan, myö käytettiin purkuvaiheessa makitaa ja dewalttia, molemmat toimi asiallisesti. Dewaltti oli noista pätevämpi vääntömomenttinsa ansiosta ja sen akkujen kesto oli parempi. Purettiin siis käytetty kuivurikoneisto ja siilot. Kasausvaiheessa sitten oli jo oma pulttimopo käytössä, tosin milwaukeen niminen.
Tällanen http://www.milwaukee.fi/int%5Cfi%5Cfi_products.nsf/vwToolsLink/3685FAD7EEEDDAEEC1257B17006DB954?OpenDocument&nav1=pro tuolla pultattiin suurin osa kamppeista kasaan ja ilman murheita. Ja ei, en antais pois mistään hinnasta tai ainakin pitäis uus antaa tilalle. ;)

Nii siis siitä kyseisestä porakoneesta ei oo mitää havaintoo. MuTuna hyvältä vaikuttas. ;)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Milwaukee HD28 PD
Kellään kokemusta Milwaukeen HD28 PD porakoneesta?Luin arvostelun maaliskuun Koneviestistä ja ajattelin et moinen kone olisi passeli ensikesän kuivuri/siilo työmaalle. Olisi tarpeen kone joka menee eikä meinaa ja että aika ei menisi vain akkujen vaihtoon.
http://www.toolstop.co.uk/makita-bdf451rfe-13mm-18v-li-ion-cordless-drill-driver-3-speed-2-x-3ah-batteries-p8463   Tällaista olen käyttänyt kierteiden vääntämiseen ja olen tykännyt.  Kaksi olen noita runkoversiona ostanut.  Nyt ei enää näytä runkoversiona olevankaan :-\      Todellisessa kestotestissä tuo oli kun kiersin sillä yli satametrisen spiraalin viimeiset kolmekymmentä metriä paikalleen :o

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Milwaukee HD28 PD
Khyl Milwaukee ihan hyuvä vehe on ollu. Mutta kokeile viellä Hitashiakin niillä on kannssa hyviä koneita. Niin ja se makita no joo hiukan lelumainen mutta kait ihan toimii.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

antti-x

  • Vieras
Vs: Milwaukee HD28 PD
Makitalta on kanssa muuten  vastaava BHP458 tullut hetki sitten myyntiin, speksien valossa samaa luokkaa tosin akun kesto varmaan 18 volttisella vähän huonompi.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Milwaukee HD28 PD
Aika lailla täytyy pitää kiinni jos kone vääntää 80Nm :-\   Miten muuten, joko Milwaukeen takuuasiat nykyään toimii?

antti-x

  • Vieras
Vs: Milwaukee HD28 PD
http://www.toolstop.co.uk/hitachi-dv18dsdl-jw-18v-cordless-li-ion-combi-drill-2-x-4ah-batteries-p52827

Tuollaisen itse laittaisin jos ei makitan järjestelmään jo olisi sitoutunut. Pari 4 amppeerin akkua ja yli 90Nm vääntömomentti, akun tason ilmaisin, työkohdeledi yms. perusjutut löytyy. Ja hinta posteineen 300€ paikkeilla sis alv ja tuolta voi ostaa alv 0. hinnoilla.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Milwaukee HD28 PD
Makitoissa on kieltämättä hinnassa hieman "makita lisää"

Akkurälläkkäkin oli mielestäni hitaksilla hieman terhakampi kuin Makitan tuote.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Milwaukee HD28 PD
Makitoissa on kieltämättä hinnassa hieman "makita lisää"

Akkurälläkkäkin oli mielestäni hitaksilla hieman terhakampi kuin Makitan tuote.
Makitan akkurällä on kyllä vähän hengetön. Nyt muutaman viikon ollut käytössä dewalttin xr-lion akkurälläkkä 4 ah akuin ja siitä olen kyllä tykännyt vaikka vähän mokale onkin. Pyörimisnopeus on ilmoitettu olevan pienempi mutta ei se tunnu haittaavan :o    Hitachin ilmoitettuihin vääntöihin itse suhtautuisin lähinnä skeptisesti, koneetkin on vähä scifin näkösiä mutta ainakin ne mitä olen itse kokeillut niin aivan toimivia.   Makitan Nm vaan saattaa olla 1,5 Hitachin Newtonmetriä ;D    Hitachin akkurälläkkää en ole muistaakseni edes kosketellut ikinä joten siitä en voi sanoa mitään, Panasonic ja Milwaukee yhtäkkiä samaa tyyppiä makitan kanssa mutta niistäkin aika vähän kokemusta :-\