Onkoha siitä juuri muuta haitta kun työkonetta perään laittaessa, rattia kääntäessä perä menee aina väärään suuntaan. Toisaalta hiukan pystyt liikuttamaan sivuttain pelkästään kääntämällä pyöriä.telaversiossa saa olla jatkuvasti kötöstämässä telaa etuaksilan ympäriltä takas rattaille :o :o :o :o
Miksi jossain puimureissa on takapyörät ihan lintassa? Ihan kuin olis 25 astetta negatiivista camper-kulmaa.Jörnikässä on sentään pyörä suorassa! Eli telakin pysyy päällä kun ajaa suoraan. Ei levikkeiden kanssa ole isompaa ongelmaa. Vanhemmissa taittuu pyörä alle kun mersuissa.
Miksi laadukkaissa autoissa, myös kuorkeissa, etupyörä kallistuu pyörää kääntäessä.rengas nostaa tällöin autoa josta taas seuraa ohjauksen palautusmomentti, mutta traktorin ohjausjärjestelmässä tällä ei liene mitään käytännön merkitystä....
Kannattaa tutustua käsitteisiin camber ja caster ihan muutenki, löytyy kaikkea kivaa ku niitä funtsii.
P.S. Jos yläreuna on ulompana kun alareuna on camber sillon positiivinen
Miksi laadukkaissa autoissa, myös kuorkeissa, etupyörä kallistuu pyörää kääntäessä.rengas nostaa tällöin autoa josta taas seuraa ohjauksen palautusmomentti, mutta traktorin ohjausjärjestelmässä tällä ei liene mitään käytännön merkitystä....
Kannattaa tutustua käsitteisiin camber ja caster ihan muutenki, löytyy kaikkea kivaa ku niitä funtsii.
P.S. Jos yläreuna on ulompana kun alareuna on camber sillon positiivinen
Siitä tulee ketterämpi :o Ainiin valmettimiehet ei oo sitä sanaa kuulleetkaan ;DOnks Zetoriäijät sitten?
Kannattaa tutustua käsitteisiin camber ja caster ihan muutenki, löytyy kaikkea kivaa ku niitä funtsii.
P.S. Jos yläreuna on ulompana kun alareuna on camber sillon positiivinen
Mistäs sä tiedät kumpi on milloinkin ylä- ja kumpi alareuna, kun rengas pyörii koko ajan?
;D
Kannattaa tutustua käsitteisiin camber ja caster ihan muutenki, löytyy kaikkea kivaa ku niitä funtsii.
P.S. Jos yläreuna on ulompana kun alareuna on camber sillon positiivinen
Mistäs sä tiedät kumpi on milloinkin ylä- ja kumpi alareuna, kun rengas pyörii koko ajan?
;D
Ei sillä oo niin suurta merkitystä, jos renkaassa se ratikaal merkintä.
john deere ja moottoripyörä on semmoisia erillistapauksia joilla ei ole oikein mitään tekemistä yleisen suhteellisuusteorian ja fysiikan lakien kans, ne kannattaa käytännönläheisen ihmisen ottaa varoittavina esimerkkeinä ;D ;D ;D ;DKannattaa tutustua käsitteisiin camber ja caster ihan muutenki, löytyy kaikkea kivaa ku niitä funtsii.
P.S. Jos yläreuna on ulompana kun alareuna on camber sillon positiivinen
Mistäs sä tiedät kumpi on milloinkin ylä- ja kumpi alareuna, kun rengas pyörii koko ajan?
;D
Ei sillä oo niin suurta merkitystä, jos renkaassa se ratikaal merkintä.
No jos tota Vinnamon tekstiä kattoo, niin taaksepäin pyörii.
Mites jos moottoripyörää kallistettaessa pitää kääntää ohjaustankoa kuulemma vastakkaiseen suuntaan, niin mikä on silloin Camberin etumerkki?
Kannattaa tutustua käsitteisiin camber ja caster ihan muutenki, löytyy kaikkea kivaa ku niitä funtsii.
P.S. Jos yläreuna on ulompana kun alareuna on camber sillon positiivinen
Mistäs sä tiedät kumpi on milloinkin ylä- ja kumpi alareuna, kun rengas pyörii koko ajan?
;D
Ei sillä oo niin suurta merkitystä, jos renkaassa se ratikaal merkintä.
No jos tota Vinnamon tekstiä kattoo, niin taaksepäin pyörii.
Mites jos moottoripyörää kallistettaessa pitää kääntää ohjaustankoa kuulemma vastakkaiseen suuntaan, niin mikä on silloin Camberin etumerkki?
toimiiko tuo ihan samalla lailla siitä riippumatta onko eturatas sinä polvien välissä vaiko 2 metrin päässä ;D ;D ;D ;DKannattaa tutustua käsitteisiin camber ja caster ihan muutenki, löytyy kaikkea kivaa ku niitä funtsii.
P.S. Jos yläreuna on ulompana kun alareuna on camber sillon positiivinen
Mistäs sä tiedät kumpi on milloinkin ylä- ja kumpi alareuna, kun rengas pyörii koko ajan?
;D
Ei sillä oo niin suurta merkitystä, jos renkaassa se ratikaal merkintä.
No jos tota Vinnamon tekstiä kattoo, niin taaksepäin pyörii.
Mites jos moottoripyörää kallistettaessa pitää kääntää ohjaustankoa kuulemma vastakkaiseen suuntaan, niin mikä on silloin Camberin etumerkki?
Niin, miksi motskarilla vasemmalle kaartaessa käännetään stongaa oikealle ja päinvastoin.
toimiiko tuo ihan samalla lailla siitä riippumatta onko eturatas sinä polvien välissä vaiko 2 metrin päässä ;D ;D ;D ;D
Esim äkeenvedossa kallistuvalla pyörällä pökkii suoraan. Joutuu aina käännöksissä auttamaan kääntöjarrulla.Uskotko itsekään tohon juttuun!!
Esim äkeenvedossa kallistuvalla pyörällä pökkii suoraan. Joutuu aina käännöksissä auttamaan kääntöjarrulla.Uskotko itsekään tohon juttuun!!
2140 jonnu 4m äkeen kanssa kääntyi ilman jarruja helposti seuraavalle laistolle.. 6320 vaatii yhden siihen väliin ainakin :PEsim äkeenvedossa kallistuvalla pyörällä pökkii suoraan. Joutuu aina käännöksissä auttamaan kääntöjarrulla.Uskotko itsekään tohon juttuun!!
On kun zetori seisoo tallissa ja ajaa deutseja ja jonnikoita... Niin no joo 05 sarjalaiset valmetit oli ketteriä ;DSiitä tulee ketterämpi :o Ainiin valmettimiehet ei oo sitä sanaa kuulleetkaan ;DOnks Zetoriäijät sitten?
Mistäs sä tiedät kumpi on milloinkin ylä- ja kumpi alareuna, kun rengas pyörii koko ajan?
;D
3350 Jonnella joutuu aikalailla auttamaan jarrulla 6 m äkeen kanssa, että pääsee vierestä takaisin. 955 IH kääntyy helposti ilman jarrua, vaikka on muuten paljon kankeampi.Esim äkeenvedossa kallistuvalla pyörällä pökkii suoraan. Joutuu aina käännöksissä auttamaan kääntöjarrulla.Uskotko itsekään tohon juttuun!!
En kiistä, mutta johtuuko pyörän kallistumisesta?! Tuskin ::)3350 Jonnella joutuu aikalailla auttamaan jarrulla 6 m äkeen kanssa, että pääsee vierestä takaisin. 955 IH kääntyy helposti ilman jarrua, vaikka on muuten paljon kankeampi.Esim äkeenvedossa kallistuvalla pyörällä pökkii suoraan. Joutuu aina käännöksissä auttamaan kääntöjarrulla.Uskotko itsekään tohon juttuun!!
Olisko voinut nokan paino tai vastaava vaikuttaa asiaan...En kiistä, mutta johtuuko pyörän kallistumisesta?! Tuskin ::)3350 Jonnella joutuu aikalailla auttamaan jarrulla 6 m äkeen kanssa, että pääsee vierestä takaisin. 955 IH kääntyy helposti ilman jarrua, vaikka on muuten paljon kankeampi.Esim äkeenvedossa kallistuvalla pyörällä pökkii suoraan. Joutuu aina käännöksissä auttamaan kääntöjarrulla.Uskotko itsekään tohon juttuun!!
Jontikan etupäässä ei saa käyttää paripyöriä juuri tuon kallistuksen takia.
Valtran camber kulma esim viitossarjassa on 1 aste KPI 5 astetta ja Caster 0, juuri paripyöräkäytön takia.
Jontikan etupäässä ei saa käyttää paripyöriä juuri tuon kallistuksen takia.Joo moro taas ;D
Valtran camber kulma esim viitossarjassa on 1 aste KPI 5 astetta ja Caster 0, juuri paripyöräkäytön takia.
Jontikan etupäässä ei saa käyttää paripyöriä juuri tuon kallistuksen takia.
Valtran camber kulma esim viitossarjassa on 1 aste KPI 5 astetta ja Caster 0, juuri paripyöräkäytön takia.
Tottakai. Valtuhan on niin keulapainoinen että jo suunnittelupöydällä on päätetty että aina tarvitaan paripyörät edessä ja vannepainot takana. ;)
Renkaat kallistuu niin ruokottomasti kääntäessä, mitä ituu siinä on kun esimerkiksi paali etukuormaajassa, eikö rengas oo suunniteltu pyörimään pystyssä :-\ :-\ :-\ :-\