Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe linkku Valmet  (Luettu 24329 kertaa)

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: linkku Valmet

Taitaa olla sama kone, joka meni paritalvee sitten katolleen ojaan, ei ole kovinkaan hyvä ajella liukkaalla tiellä. Jos lähtee lapasesta, niin sitten et saa enää millään takasin hallintaan.

Just sama kone,ja isännän tuntien - ei kohelleta päättömästi..
Ihme homma muten, muistaakseni kaikki lasit pysy ehjänä,mutta etukuormaaja meni solmuun. oli muutenkin vakuutusyhtyiölle kallis luiskahdus.
Kuormatessa irtotavaraa esim. suursäkki tyhjäksi on kyllä hienoa, kun vaan rattia kääntää niin säkki liikkuu pari metriä sivusuunnassa.
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: linkku Valmet
Täällä Suupohjassa on yksi käytössä,kaksi muutakin ollut molemmat tuhoutuivat
tulipalossa kardaaninristikon tuhottua johtosarjan keskinivelessä.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

Imme

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 775
  • "Lasten tekemät lahjat on rakkaimpia" Apple
Vs: linkku Valmet
Käsittääkseni näissä on hyvin monessa aktivoitu etuakseli uudelleen käyttöön, luokkaa 10-20 astetta. Ensin kääntyy etupyörät tappiin, sitten jatkuu kääntyminen runkonivelestä. Ilman tätä ei ole mitenkään erityisen ketterä, tuolla yhdistelmällä kyllä. Että jos joku tälläinen on metsässä nähty kyljellään, ei ohjauksenpuolesta ole mikään harvinaisuus kyseessä.

On se ketterämpi kuin vastava hitekki ilman runkoniveltä, oletko koskaan linkkuvaltraa kokeillu? Vai essollako ne on sanonu ettei käänny?

n 1800 h kokemusta, vain runkoa kääntävästä mallista. 2002-2003

502 valmetti kääntyy pienemmässä tilassa, ja ehkä ne kääntyvällä etuakselilla varustetut nyykkärit, muut on kankiampia...
Jos kyseessä on asia, jonka voi ratkaista rahalla, niin ei ole kyse ongelmasta vaan rahasta.

tehojenkki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: linkku Valmet
onks noissa linkuis muita typillisii vikoja ollu. noihin johtosarjojen kuntoon pitäs varmaan paneutuu kunnolla jos aikos hankkii moisen konee. uusi vois olla varmempi jos semmosen sais.

Puraat

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 379
  • Että tämmönen Tapaus
Vs: linkku Valmet
onks noissa linkuis muita typillisii vikoja ollu. noihin johtosarjojen kuntoon pitäs varmaan paneutuu kunnolla jos aikos hankkii moisen konee. uusi vois olla varmempi jos semmosen sais.
Eikös niissä vanhemmissa linkuissa ollu semmonen ominaisuus, että voimanulosotto pysähty kun painettiin kytkintä. Ihan kuin ennenvanhaan. Nuo haitekit ilmeisesti toimii kuin paremmatkin traktorit.

Karjankasvattaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 155
Vs: linkku Valmet
jepvanhois linkuis on turbiinikytkin ja  tavallinen kytkin eturungossa mistä johtuen  voiman ulosottokin on jouduttu tuomaan saman kytkimen kautta.
etukuormain käytössävaan turbiini on ehotonpeli

Puraat

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 379
  • Että tämmönen Tapaus
Vs: linkku Valmet
jepvanhois linkuis on turbiinikytkin ja  tavallinen kytkin eturungossa mistä johtuen  voiman ulosottokin on jouduttu tuomaan saman kytkimen kautta.
etukuormain käytössävaan turbiini on ehotonpeli

Ja oliko niin, että mekaaninen suunnanvaihtaja vanhemmissa? Jos kytkin on yhtä jäykkä kuin 6600:ssa, niin kannattaa katella suosiolla haitekki malli. Se alkaa vasenta jalkaa polttelemaan kun päivänkin polkee kytkintä. Ei enää koskaan semmosta rääkkiä.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26193
  • vastustan
Vs: linkku Valmet

Taitaa olla sama kone, joka meni paritalvee sitten katolleen ojaan, ei ole kovinkaan hyvä ajella liukkaalla tiellä. Jos lähtee lapasesta, niin sitten et saa enää millään takasin hallintaan.

Just sama kone,ja isännän tuntien - ei kohelleta päättömästi..
Ihme homma muten, muistaakseni kaikki lasit pysy ehjänä,mutta etukuormaaja meni solmuun. oli muutenkin vakuutusyhtyiölle kallis luiskahdus.
Kuormatessa irtotavaraa esim. suursäkki tyhjäksi on kyllä hienoa, kun vaan rattia kääntää niin säkki liikkuu pari metriä sivusuunnassa.
kestääkö nuissa renkaat paremmin kun tavallisissa, luulis niin olevan etenkin kuormaajakäytössä :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: linkku Valmet
jepvanhois linkuis on turbiinikytkin ja  tavallinen kytkin eturungossa mistä johtuen  voiman ulosottokin on jouduttu tuomaan saman kytkimen kautta.
etukuormain käytössävaan turbiini on ehotonpeli

Ja oliko niin, että mekaaninen suunnanvaihtaja vanhemmissa? Jos kytkin on yhtä jäykkä kuin 6600:ssa, niin kannattaa katella suosiolla haitekki malli. Se alkaa vasenta jalkaa polttelemaan kun päivänkin polkee kytkintä. Ei enää koskaan semmosta rääkkiä.

Eikös -96 vuonna mekaaniset tanko ja vaijerikytkimet muuttuneet nestetoimisiksi, samalla tuli myös nappikytkin optioksi. Siis jos noissa on nappikytkin, niin normikytkinkin lienee kevyempitoiminen.

Toki mekaanisesta kytkimestkin saa kevytkäyttöisen mut se sit vaatii säätöä melkein viikottain.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

tehojenkki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: linkku Valmet
uusii tällasii ei taida saada, vähä ajettuja tai mutamavuos vanhoi ei myöskää löydy vaik miten surffais. en tiiä onks sitä vaan huono ettiin.

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: linkku Valmet
Käsittääkseni näissä on hyvin monessa aktivoitu etuakseli uudelleen käyttöön, luokkaa 10-20 astetta. Ensin kääntyy etupyörät tappiin, sitten jatkuu kääntyminen runkonivelestä. Ilman tätä ei ole mitenkään erityisen ketterä, tuolla yhdistelmällä kyllä. Että jos joku tälläinen on metsässä nähty kyljellään, ei ohjauksenpuolesta ole mikään harvinaisuus kyseessä.

On se ketterämpi kuin vastava hitekki ilman runkoniveltä, oletko koskaan linkkuvaltraa kokeillu? Vai essollako ne on sanonu ettei käänny?

n 1800 h kokemusta, vain runkoa kääntävästä mallista. 2002-2003

502 valmetti kääntyy pienemmässä tilassa, ja ehkä ne kääntyvällä etuakselilla varustetut nyykkärit, muut on kankiampia...
XM-sarjan tultua markkinoille linkkukoneet meni ihan vituiksi, koko kasvoi, näkyvyys huononi, korkeampia, tehottomampia. Itellä kokemusta x95 ja x120h, molemmat city, aivan ehottomia pelejä etukuormainhommiin, pihojen auraukseen ja muihin vastaaviin töihin. Linkun valmistus loppui kun herra AGCO osti merkin, kaikki versot karsittiin pois. A-sarjalaisesta hydsuunnanvaihdolla, ls-hydrauliikalla ja runko-ohjauksella saisi varmaan Willen verosen työkoneen.

Hempo23

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 99
Vs: linkku Valmet
Kunhan sen ohjaamon vaihtaisi N-sarjalaisen vaihtoehtoon, mielummin advance -käsinojalla. Käyttöä ja kysyntää löytyisi, jos siitä ei tehtäisi niin tuhannen kallista uutena. Versu tai dyna-6 vois olla hyvä vaihteistovaihtoehto, sopisis kuormaajatyöhön paremmin kuin keppivaihtoehto. Pellollakin pärjäisi. Portaaton tietysti oma lukunsa, mutta kustannuskannalta...

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5911
Vs: linkku Valmet
Kunhan sen ohjaamon vaihtaisi N-sarjalaisen vaihtoehtoon, mielummin advance -käsinojalla. Käyttöä ja kysyntää löytyisi, jos siitä ei tehtäisi niin tuhannen kallista uutena. 

Joo, koneesta taisi tulla kallis osin valmistustavastakin johtuen, ainakin olen käsittänyt että linjalla tehtiin perustraktori lähes valmiiksi, mikä sitten rahdattiin Wikarille, siellä kone pätkittiin ja hitsailtiin väliin runkonivel..

realisti

  • Vieras
Vs: linkku Valmet
Kunhan sen ohjaamon vaihtaisi N-sarjalaisen vaihtoehtoon, mielummin advance -käsinojalla. Käyttöä ja kysyntää löytyisi, jos siitä ei tehtäisi niin tuhannen kallista uutena. 

Joo, koneesta taisi tulla kallis osin valmistustavastakin johtuen, ainakin olen käsittänyt että linjalla tehtiin perustraktori lähes valmiiksi, mikä sitten rahdattiin Wikarille, siellä kone pätkittiin ja hitsailtiin väliin runkonivel..
ja minä kun oon aina luullut että linkku on härmän tuote?! onko se sittenkin tehty wikarilla!? ???

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: linkku Valmet
Kunhan sen ohjaamon vaihtaisi N-sarjalaisen vaihtoehtoon, mielummin advance -käsinojalla. Käyttöä ja kysyntää löytyisi, jos siitä ei tehtäisi niin tuhannen kallista uutena. 

Joo, koneesta taisi tulla kallis osin valmistustavastakin johtuen, ainakin olen käsittänyt että linjalla tehtiin perustraktori lähes valmiiksi, mikä sitten rahdattiin Wikarille, siellä kone pätkittiin ja hitsailtiin väliin runkonivel..
ja minä kun oon aina luullut että linkku on härmän tuote?! onko se sittenkin tehty wikarilla!? ???
Tulevat linkut meni täydellisinä raktoreina härmään, missä ne varusteltiin käsityönä linkuiksi, siitä varmaan osiltaan kallis hintakin juonsi juurensa.