Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 4

Viestit - Viiamäkä

Kyllä löytyy tyytymättömiä asiakkaita täältäkin, neuvon välttämään puljua. Ei vastaa puhelimeen eikä s-posteihin.

Asiasta ei enempää kun on vielä kesken... Ihme venkoilijoita ovat, suoraan sanoen valehtelevat päin naamaa.
Atrian mainoksen sanoin,


Vaihda tuoreempaan

John Deere 7920

Ei mikään Eccom, vaan aito alkuperäinen John Deere engineering product!  8)



Kyllä Jonnikka olis varmaan hyvä vaihtoehto, mutta tässä viime aikoina olen alkanut jostain kumman syystä arvostaa lähellä olevaa huoltoa/huoltomiehiä. Ja melkein voisin vannoa että suomessa parhaimman huoltoverkoston omaa Valtra, ja jos ei löydy niin per...le vien koneen vaikka suolahteen...
Nyt palo kiinni tuon traktorimaailman sitikan kanssa (Case), pirun hyvä ajaa mutta jatkuvasti rempassa.

Ajattelin vaihtaa Valtraan. Joko Ensimmäisiä T-sarjalaisia tai viimeisiä 8000-sarjalaisia. Mitä lueskellut niin tuntuisivat arvostavan tuota 8000-sarjaa enemmän ja osa jopa vaihtamassa takaisin T-sarjasta. Onko nuo T-sarjalaiset huonoja? 5-kymppiä tarttee kulkea ja mahdollisimman vähän rikkimeneviä hienouksia. Onkos noissa 8000-sarjalaisten pikavaihteissa ollut jotain hämminkiä?



Joo-o, ite vaihdoin kans mx135 ->t190 ja pakko myöntää, jotta enää ei ole korjaamoa tarvinnut kutsua varikoksi. Case oli ihan mukava traktori, mutta liikaa oli "huoltokulua". Molemmissa tullessaan reilu 3000h, Caseen tuli reilu 6000 tuntia mittariin ja nyt T:ssä 6600h.

Hitech mallin 8000 sarjalaises ja T-sarjas nyt ei ihmeemmin eroja ole perustekniikas, molemmat varmoja käyttää ja työn kannalta oleelliset asiat on kunnossa - hyvä suunnanvaihto ja mukavasti toimivat pikavaihteet. Itse on menisi enää millään ihan classic-malliin, repivät pikavaihteet ja kepistä suunnanvaihto ei mun käyttöön enää istu.

Itse asiassa meillä menis kyllä vaikka Classicitkin, alkaa olemaan aika paljon allergiaa joka ikiseen hienouteen. Huoltokulutkin vielä kestää, mutta alkaa jo ansionmenetykset tuntua kun jouduttu ostamaan ajot, lykkäämään ja perumaan töitä, järjestämään lavettikyytejä, hinaamaan tienlaidasta ym. Parempi kun ei laske... Kolme kertaa jättänyt tien päälle kuukauden aikana, kerran keskelle risteystä 12tn maakuorma kärryllä. Viimeisiltä reissulta rauhallinen kuskikin tuli pää punaisena ja ilmoitti ettei enää aja laitetta... Oli lyönyt ohjauksen jäykäksi käännyttäessä isolle tielle, melkein vastaantulijoiden kaistalle.
Nyt palo kiinni tuon traktorimaailman sitikan kanssa (Case), pirun hyvä ajaa mutta jatkuvasti rempassa.

Ajattelin vaihtaa Valtraan. Joko Ensimmäisiä T-sarjalaisia tai viimeisiä 8000-sarjalaisia. Mitä lueskellut niin tuntuisivat arvostavan tuota 8000-sarjaa enemmän ja osa jopa vaihtamassa takaisin T-sarjasta. Onko nuo T-sarjalaiset huonoja? 5-kymppiä tarttee kulkea ja mahdollisimman vähän rikkimeneviä hienouksia. Onkos noissa 8000-sarjalaisten pikavaihteissa ollut jotain hämminkiä?

Peta-Metallin myllystä ei ainakaan ole moitittavaa, muutama kymmenen myllyllistä on vasta takana. Kulmavaihde siinä pitäisi olla järein, ainakin painon mukaan.

Kyllä se Peta ainakin tietojen mukaan vaikuttais vahvemmalta, mutta mietityttää tuo suppilon puute mikä olis taas tuossa mammutissa. Mammutti olis muutaman satasen halvempikin.

Petametallinen ollu ehkä kymmenen vuotta ja joitain satoja satseja. Pohjassa alkaa olemaan aika isoja uria, samoin reunimmaiset sekoituslaput vaihtokypsiä. Aika tarkka täytöstä ja järjestyksestä että saa tasalaatuisen massan.

Muuten kyllä pelannu kuin junan vessa. Eikös sen suppilon voi tehdä vaikka ite?

Kyllähän sen suppilon voi tehdä itse, mutta niin voi koko myllynkin. Ajatus oli ostaa suoraan työmaalle paras hinta/ominaisuus/laatu-suhteen omaava mylly. Tosin vaikuttais et se olis Peta. Mammutti on viimeistellymmän oloinen, mutta eipä se taida olla kriteeri myllyä ostettaessa.
Peta-Metallin myllystä ei ainakaan ole moitittavaa, muutama kymmenen myllyllistä on vasta takana. Kulmavaihde siinä pitäisi olla järein, ainakin painon mukaan.

Kyllä se Peta ainakin tietojen mukaan vaikuttais vahvemmalta, mutta mietityttää tuo suppilon puute mikä olis taas tuossa mammutissa. Mammutti olis muutaman satasen halvempikin.
Tarvittais traktorin ulosotosta voimansa ottava mammuttimylly. Tarjoukset on Peta-metallilta ja Finnmammutilta. Hinnoissa ei sanottavaa eroa, onko tuotteessa? Kokemuksia?

Uus Vio 10 14900€ +alv
Ei kai se perättömyys nyt niin tärkeää oo, että kaivettaes kuskin pitäis olla taivasalla. Säätä kun ei aina voi valita.

Se oli vaan sellainen heitto kun  tuli tuollaisen hinta kysyttyä pari viikkoa aikaisemmin. En tarkoittanut että se olisi vaihtoehto Nantelle.

Vio 57 oli muistaakseni 59000 ja alvi päälle.  ;D
Uus Vio 10 14900€ +alv
Ehdottomasti sellanen että puntti pysyy telojen sisäpuolella, säästää monelta vaivalta ja vahingolta. Eikä kaivuuvakaus kärsi pätkääkään. Ja mieluummin kyllä pysyisin "laatumerkeissä" kun niitä arvostetaan vielä vaihdossakin hieman enemmän kun noita kiinalaisia, jotka eivät kylläkään töissä häviä pätkääkään näille yleisille merkeille

niin monesti arvostuskin riippuu että arvostaako merkkiä enemmän myyjä kuin ostaja?  :o

pienen peränylityksen vastapainona tulee ehdottomasti epävakaus kuormattaessa sivulle ja heikompi nostoteho. tyvitaiton ansiosta seinän vieriltä onnistuu kaivaa helpolla oli mikä tahansa pieni kone.

No sanotaan näin että tyvitaitolla pystyy paikkaamaan joitain peräylityksen tuomia haittoja, mutta se ei poista niitä. Peräylityksettömällä, tyvitaitollisella koneella kaivat esim. nurkan takaa ja nostelet vielä vieressä olevaan kärryynkin siirtämättä konetta. Peräylityksetön ei ole niin olennaisesti epävakaampi että sillä olisi käytännön kaivuutyössä mitään merkitystä. Ja nyt en puhu pelkästään toisen konetyypin käyttäjänä vaan tälläkin hetkellä minullla on molempia. Peräylityksen omaavia jopa enemmän. Mutta yhtään uutta ei enää tule jossa olisi peräylitys.

Kiinalaisia koneista ei ole mitään kokemusta. Sen verran tosin muistan, että kun Japanilaiset alkoivat yleistymään, niille naureskeltiin (Hitachi ym.) Aika näyttää käykö kiinalaisille samoin. Onhan Kiina noussut muutamassa vuodessa sellaiseen asemaan maailmalla ettei kukaan olisi uskonut. Tiedä sitten vaikka Kiinan-koneisen arvostus menisi samanlailla.
Itse katselisin peräylityksetöntä konetta. Esim. Yanmar Vio. Perustelut: Lähes 100% pientä konetta tarvitaan pieneen paikkaan, silloin ei mielestäni saa olla yhtää peräylitystä. Esim. Seinän vieressä kaivaessa tuo Nanten kuvassa näkyvä peräylitys on aika raju kun se on ton verta olohuoneen puolella.
No voipi olla tutka. Mulla kun ei näytä nopeusnäyttö mitään, ei se kyllä mun elämään vaikuta millään tavalla toimi tai ei. Jos entinen omistaja on yrittänyt korjata sitä tuota laatikkoa vaihtamalla.
Mielenkiinnosta kysyn että mikäs boxi tuossa oikean takapyörän vieressä on. Siitä lähtee muutama letku ja johto. On vain minulla hiljattain vaihdettu entisen omistajan toimesta ja mielenkiinnosta kyselen.
Itse olin konetta ostamassa (13-15tn) niin mulle annettiin ammattikuskien puolesta hitachi, cat ja volvo vaihtoehdoiksi.

Hyundaista ei ole yhtään hyvää kokemusta täälläpäin. Isäntä millä on kaksi Hyundaita ja yksi Volvo sanoi vaihtavansa toisen Hyundain pois, ihan mihin muuhun vaan. On ostanu uutena ajettu 3000tuntia ja sanoo ettei sovi vieläkään käteen, haukkuvat että hydrauliikka tunnoton, epätarkka kuulemma varsinainen hyppyheikki

Taas toinen kuski joka töissä isossa konefirmassa missä kaiken merkkisiä koneita cat:ista Kobelcoon, komatsuun Daewoon, Volvoon yms. Kehui Volvon ja Komatsun olevan parhaita. Itse asiassa sanoi jotta Hyundai ainoa mistä hän ei pidä.

No jokainen tehköön valintansa itse ja hommistahan se loppupelissä riippuu.
Sivuja: [1] 2 3 4