Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Multiva TRM 150 farmer  (Luettu 32393 kertaa)

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Multiva TRM 150 farmer

Onko mUltivan laatu jo parantunut robotti kaudella ?

Taannoin katselin niitä ja ei oikein voi kehua  ainakaan Laatu sanalla ,,,,,,
 :'(



Perusteluja?

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Multiva TRM 150 farmer

Onko mUltivan laatu jo parantunut robotti kaudella ?

Taannoin katselin niitä ja ei oikein voi kehua  ainakaan Laatu sanalla ,,,,,,
 :'(



Perusteluja?


Ei sen tartte, se on sättinyt kyseisen firman tuotteita mailman sivun, ihan periaatteessa ???

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Multiva TRM 150 farmer
 ;D no joo-o..jos Dometalissa ei tehdä laadukasta työtä, niin oletettavasti nimimerkillä on esittää jokin valmistaja, missä esim. runkojen suoruus, hitsaus saumat, viimeistely hionnat tai roiskeenpoistot tai maalaus on suoritettu huolellisemmin?
Ai jaa, eikö olekkaan? No voi ihme.. ;D
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Multiva TRM 150 farmer
Tyypillistä suomalaista laatutyötä  ;D Hiotaan roiskeet tarkkaan, maalataan nätiksi, ja svengaava nimitarra kylkeen. Mutta se tärkein , eli kestävyys tuppaa unohtumaan.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Multiva TRM 150 farmer
Tyypillistä suomalaista laatutyötä  ;D Hiotaan roiskeet tarkkaan, maalataan nätiksi, ja svengaava nimitarra kylkeen. Mutta se tärkein , eli kestävyys tuppaa unohtumaan.

Dometallin laatu on hämmästyttävää  :o Kun rikastun niin ostan jotain tuolta firmasta ihan vaan periaatteesta  :D

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Multiva TRM 150 farmer
On voinut jossain ketjussa ollakin juttua, mutta tuli mieleen kysyä, että mitä tuollaisen 15 tn kärryn pitää kestää? Eli onko mitoitusperiaate se, että laite kestää päivästä toiseen sen nimellisen 15 tn kuorman kuljettamisen. Vai niin, että maksimissaan kestää tuon ja jollain todennäköisyydellä yleensä viedään pienempiä kuormia, kuljetetaan eri materiaalia tms. ja tapahtuu tarpeellsessa määrin risteilyä niin, että suunnittelijan ja loppukäyttäjän kuvitelmat kestävuyydestä kohtaavat?

Tietysti on tärkeää, että (jaa niin mitäköhän autuaakitekevää tähänkin kuvittelin kirjoittavani). Ehkä sen, että laitteita käytetään siihen mihin ne on tarkoitettukin.

Vois kuvitella, että maksimikestävyyden vuoksi pitäisi tämmöinen laite vähän ylimitoittaa omaan tarpeeseen nähden, jos käyttö on erityisen kuormittavaa?

Vrt. keskustelu traktorien tehoista. Eli että pitäiskö olla vähän ylisuuri traktori, jolla ei tarvi koko aikaa ajaa lisäteholla, mutta jossa sitten jotain hommaa varten on se tarvittava potku?

Mulla kun ei kokemusta ole noista peräkärryistä. Mutta jos 40 vuotta vanhat (puulaiteiset) peräkärryt vielä ovat käytettävissä, niin ei niitä montaa kertaa ole voinut rajusti ylikuormittaa. Kyseessä ovat seitsemän tonnin Ryskyt vm. 1971. Kuivan viljan kuljetukseen pitää takakulmiin laittaa säkit, muuten ei kuorma pysy kyydissä, sen verran ovat laidat maanajossa kuluneet. Ryskyissähän viljalaidat laitetaan matalien päälle eikä vaihdeta korkeampiin kuten esim. KIPAssa.

Määkin ostaisin mielelläni Dometalin tuotteita, mutta ei tapahdu tässä elämässä. Ainakaan uutena.

Viimeksi muokattu: 07.10.10 - klo:16:48 kirjoittanut maraani

Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Multiva TRM 150 farmer
Tyypillistä suomalaista laatutyötä  ;D Hiotaan roiskeet tarkkaan, maalataan nätiksi, ja svengaava nimitarra kylkeen. Mutta se tärkein , eli kestävyys tuppaa unohtumaan.

Dometallin laatu on hämmästyttävää  :o Kun rikastun niin ostan jotain tuolta firmasta ihan vaan periaatteesta  :D
Mulla iski taas lukihäiriö, luin monta kertaa, että "doommetallin" ja aivot surisi tyhjää, kun en tajunnut ollenkaan :D
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Multiva TRM 150 farmer
Tyypillistä suomalaista laatutyötä  ;D Hiotaan roiskeet tarkkaan, maalataan nätiksi, ja svengaava nimitarra kylkeen. Mutta se tärkein , eli kestävyys tuppaa unohtumaan.

Dometallin laatu on hämmästyttävää  :o Kun rikastun niin ostan jotain tuolta firmasta ihan vaan periaatteesta  :D
Mulla iski taas lukihäiriö, luin monta kertaa, että "doommetallin" ja aivot surisi tyhjää, kun en tajunnut ollenkaan :D
Juu  :o Kyllä hyvä doommetal Dometalin vielä voittaa  :D

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Multiva TRM 150 farmer

Mutu tietoo ;

Silikoonattuja saumoja, monenlaista taipumista korvakkeissa, suunnittelu virheitä  , ym, ym

http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-31194

http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-37534


Ei yhtää kuskis oo vikaa, jos 210:llä Multivalla ajetaan maata ja kärry kaatuu kyljelleen?? Tehtaan vikahan se on jos ne kaatuu? Vai mitä Tero man,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ??? ???

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Multiva TRM 150 farmer
Just näin, ei sellasta konetta olekkaan, mitä ei rikki sais. Jos pyörännavat pettää, niin pitäis ensin katsoa että kuinka painavalle kuormalle kärry on tarkoitettu ja paljonko kuormaa oikeasti oli kyydissä.
Samoin käyttö, Somerolla oli takavuosina Multivan kärry, josta oli aisa vääntynyt vinkkeliin. Jälkeenpäin selvisi että sillä oli koitettu kipata kuivurin vinttisillasta alas jumalatonta kivikuormaa, kärry oli hypännyt takapainoisena pystyy, vieny vielä koukussa olleen valmetinkin melkein mennessään.
Kuskin vai kärryn vika?
Kun noita pottupeltokuvia katselee, niin vois sanoa että 80% on kuskista johtuvia, ja lopuista 20% melkein joka toisesta on osat rikkoutuneet  huollon puutteesta.
Vielä loppuun täytyy ihmetellä, että jos ei Suomalaiset tehtaat osaa tehdä kuin hiottuja ja maalilla peiteltyjä leluja, jotka maksaa aika paljon niin miksiköhän kauppa käy?
Montako Multivan kiekkomuokkaria myllää suomen peltoja?
Montako Perfectiä?
Oletan että selitystulva on vuolas.. :D
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Multiva TRM 150 farmer
Tähän viimeseen sanon vaan et siks niitä multivia on siellä pellolla,kun niitä saa helposti siitä k-maatalouden pihasta pitkin suomee ja saa vielä sen pohjolan rahoituksen.....

Tuttua ja turvallista....mut ei sitä parasta
Nii se on...

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Multiva TRM 150 farmer
Eiköhän tässä koneenvalmistuksessakin päde se sääntö, että tietyillä ehdoilla tehdään tulosta. Joku tekee muutaman koneen, ja myyntihinta on hirmuinen, joku tekee todella halpaa paskaa, ja niillekin ostajia löytyy. Sitten joku tekee sellaisia kohtuullisen hintaisia kohtuullisen hyviä tietylle asiakaskunnalle, ja vieläpä keskusliikkeen vaatimuksen mukaan pitää saada paljon myytyä. Ei se sen kummempaa ole. Saattais olla tuore ropottilinja turha, jos tehtäis vaan pohjalaisen urakoittijan kestäviä maansiirtokärryjä muutamia vuodessa.

Teroman

Vs: Multiva TRM 150 farmer
Yleisellä tasolla Ongelma on kun ei ole suunnittelua, laitteet testataan maakunnassa ja viulut maksaa kansa,,,,,

Tekeminen alkaa hitsillä liittämällä muutamia RaudanPätkiä liimaamalla yhteen ja katsotaan mitä tuli ?

Toisin kuin isompien tehtaiden joilla varaa testata jotakin ennen markkinointia.
 8)

maraani

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3117
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa
Vs: Multiva TRM 150 farmer
Tuttua ja turvallista....mut ei sitä parasta
No ei ehkä parasta, mutta "riittävän hyvää laatua". Tänäpäivänä toiset mm. minä joutuu aika monessa tyytymään sen hetkiseen paikalliseen optimiin sen <kaikkein parhaan vaihtoehdon> sijaan. Voihan olla, että ei sitä parasta ole vielä keksittykään?
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...