Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Navikaattori, ja kämmit..  (Luettu 11329 kertaa)

jariman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1336
Navikaattori, ja kämmit..
Tarttis kai hommata Navikaattori, mallit ja kartat kehittynyt
huimasti, sekä hinnat tulleet alaspäin.

mut tekeekö sillä päätieverkon ulkopuolella mitään,
ruuhkasuomen yläpuolella?

sekä, "onko" "ajokelpoinen" navin reitti, neuvoo esmeks kylän/kaupungin
läpi, vaikka pääväylä olis 5 km pitempi reitti

elikkä, luotatko sokeasti naviin, paperikartta kummiskin mukana?

alkuaikana sai hinailla kuorkkeja/ym. kun navin neuvomana
kinttupoluille eksyivät, kuski repii huumoria, kun
täydellä yhdistelmällä savisella pikkutiellä umpiperään ajaa,
navin mukaan vielä 50m päätielle...

Jesse

  • Vieras
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
Tarttis kai hommata Navikaattori, mallit ja kartat kehittynyt
huimasti, sekä hinnat tulleet alaspäin.

mut tekeekö sillä päätieverkon ulkopuolella mitään,
ruuhkasuomen yläpuolella?

sekä, "onko" "ajokelpoinen" navin reitti, neuvoo esmeks kylän/kaupungin
läpi, vaikka pääväylä olis 5 km pitempi reitti

elikkä, luotatko sokeasti naviin, paperikartta kummiskin mukana?

alkuaikana sai hinailla kuorkkeja/ym. kun navin neuvomana
kinttupoluille eksyivät, kuski repii huumoria, kun
täydellä yhdistelmällä savisella pikkutiellä umpiperään ajaa,
navin mukaan vielä 50m päätielle...

Kunhan jätät sen "halavan ja hyvän" kaupanhyllylle ja ostat sen hyvän.
Panasonic on ainakin toiminut luotettavasti maaseudulla ja kaupungeissa, yhtään virhettä ei ole ollut mutta tämä pysyykin ajokelpoisilla teillä eikä ajata umpimettään niiku edellinen "hyvä ja halpa".

df70

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
joopa.tässä pätee vanha sanonta, että halvalla ei hyvää saa.itselläni on ollut vuoden päivät tomtom, ei moittimista toistaaseks.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
Aina on perille opastanut. Muutaman kerran on tullut ylimääräistä ajoa yli 5 km, kerran olisi tullut 20km kun puuttui yksi moottoritien liittymä navigaattorin tiedoista mutta kun on tottunut oikkuihin niin huomattiin ajoissa. Kommunikaattorin reittiopas olisi käytössä muuten mutta se opastaa ihan miten sattuu. Lisäapuna kyllä hyvä kun löytää määränpään ja näyttää etäisyyden ja ilmansuunnat ja kulkusuunnan, ei tule ajettua kovin pitkästi aivan vikasuuntaan. Toimii joka maassa. Löytää nopeasti sijainnin ja lataa kartan ympärille.
 Aiemmin oli navigore oppaana, nyt on jo kolmisen vuotta ollut tomtom. Ja vajaan vuoden tuo ei niin kovin hyvä työpuhelin, kommunikaattori. :P

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
Tarttis kai hommata Navikaattori, mallit ja kartat kehittynyt
huimasti, sekä hinnat tulleet alaspäin.

mut tekeekö sillä päätieverkon ulkopuolella mitään,
ruuhkasuomen yläpuolella?

sekä, "onko" "ajokelpoinen" navin reitti, neuvoo esmeks kylän/kaupungin
läpi, vaikka pääväylä olis 5 km pitempi reitti

elikkä, luotatko sokeasti naviin, paperikartta kummiskin mukana?

alkuaikana sai hinailla kuorkkeja/ym. kun navin neuvomana
kinttupoluille eksyivät, kuski repii huumoria, kun
täydellä yhdistelmällä savisella pikkutiellä umpiperään ajaa,
navin mukaan vielä 50m päätielle...

OK! Kunhan pidät Popom Phom:ista näppis erossa!
Joka ainoa rekka ja kuomuri+ henkilöauto sekä pakettiauto ajaa harhaan kärrypolulle kiertelee 10-30km viiden kilometrin matkalla! Suora reitti olisi mutta phom pomi ei osaa opastaa päätieltä toiselle päätielle vaan ajattaa kerta toisensa ja vuosi toisensa jälkeen harhaan.
Joka kevät kuskit riehuu kun painorajoitukset estää kulun vaikka sitä ei edes annetulla reitillä ole, vaan pom pom on jälleen ajattanu isäntien ja tiekuntien pitkospuille!
Paras ajo 2005 kolme kilometriä 40 cm umpihankeen peltotielle jota ei talvella aurata kun kukaan ei tietä kaipaa. Kolme metriä leveä ränni nuoskalumessa peruuttaen umpihankeen polkemaansa jälkeä iltahämärässä ja täydellä kuormalla.
Moisen aparaatin valmistaja pitäisi lailla kieltää maahantuomasta kyseisiä mieliharmeja!

SIIS    JÄTÄ     TOM TOM  OSTAMATTA   JA AINAKIN  YKSI OSAA JATKOSSAKIN PERILLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
 :D Tomtom pitää kyllä kartanlukutaidon yllä... :P

farmex

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 671
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
Tomtom on lähes kaikissa vertailuissa noteerattu parhaimmaksi navigaattoriksi.Käyttäjän pitää myös osata käyttää laitetta,eikä sysätä omaa mokaa laitteen syyksi.
Nim. tomtomiin tyytyväinen

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
Tomtom on lähes kaikissa vertailuissa noteerattu parhaimmaksi navigaattoriksi.Käyttäjän pitää myös osata käyttää laitetta,eikä sysätä omaa mokaa laitteen syyksi.
Nim. tomtomiin tyytyväinen
Saattaa olla mutta pitäisi sitte niille ostajille antaa vuoden 7 päivänen koulutus kun järjestään TOM TOM kuskit eksyilee mutta muilla samaa ongelmaa ei näytä esiintyvän. Parhaiten näyttäisi opastavan karmiini, vai onko tom tomilla vaan vanhat kartat ongelma!

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
Garminin hommailin itse muutama vuosi takaperin, kun yksi GPS:n parissa työskentelevä tyyppi suositteli. Oli kokeillut kaikki silloin markkinoilla olleet mallit, ja todennut että Garmin selviytyy parhaiten myöskin pääteiden ulkopuolella. Navteqin kartat on todettu kattaviksi.

Mä kysyn nykyään aina navigaattorin merkin siinä vaiheessa, kun meille tulossa oleva henkilö kysyy osoitteen. Ihan vain siitä syystä, että Tomtom opastaa kyllä ihan oikealle tielle, mutta noin viiden kilometrin päähän. Tietystä suunnasta tullessa opastusreitti kulkee kyllä 400 metrin päästä, ja siinä kohdassa on kyllä risteys josta pääsee tälle tielle. Eikä meidän tapaus oo läheskään ainoa missä Tomtom sekoilee.

Eli ääni Garminille täältä!

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
Mä oon toistaiseksi jättäny tumtumit ja karmiinit kaupan hyllylle, kun tuo kartanlukutaito viä on talles. Suuntavaisto hoitaa loput ja enironkin reitteihin pitää aina suhtautua varauksella (kuusseiskalta suoraan sillankaiteesta läpi Kattilakoskentielle)
tethering holes to their concave windings

bonneville

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1076
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
joko löytyy sellaanen naviaparaattori joka toimis tienpäällä ja pellolla ajoopastimena? se olis hyvä kun  pruuttailee monilokkeroisia lohkoja ei jäis haukia niin paljon ja osais vielä kotiakkin kun olis niitä myrkkyjä päivän hönkäilly.  vähän niinkun joskus ennen että isännät otti lukua pyärtänöllä jonkin aikaa että pystyy taas jatkamaan myrkyttely hommia
pessimistinen realisti tai jotain sinne päin...

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
Garminin hommailin itse muutama vuosi takaperin, kun yksi GPS:n parissa työskentelevä tyyppi suositteli. Oli kokeillut kaikki silloin markkinoilla olleet mallit, ja todennut että Garmin selviytyy parhaiten myöskin pääteiden ulkopuolella. Navteqin kartat on todettu kattaviksi.

Mä kysyn nykyään aina navigaattorin merkin siinä vaiheessa, kun meille tulossa oleva henkilö kysyy osoitteen. Ihan vain siitä syystä, että Tomtom opastaa kyllä ihan oikealle tielle, mutta noin viiden kilometrin päähän. Tietystä suunnasta tullessa opastusreitti kulkee kyllä 400 metrin päästä, ja siinä kohdassa on kyllä risteys josta pääsee tälle tielle. Eikä meidän tapaus oo läheskään ainoa missä Tomtom sekoilee.

Eli ääni Garminille täältä!

Meillä töissä garmini ja ilmeisesti sitten ihan karvalakkiversio. Ajan pelkästään pääkaupunkiseudulla 4 kaupungin alueella. V..uttaa joka kerta kirjoittaa erikseen kaupungin nimi kun esim ajat parin kilometrin matkan kaupungista toiseen ja joudut etsimään osoitteen. Tässäkin voisi olla joku pikavalikko johon saisi ohjemoitua pari eniten käytettyä kaupunkia.
V-kirjan on liian lähellä takaisin-painiketta. Kun auto heilahtaa ja tökkäisee siihen vahingossa saa taas kirjoittaa kaiken uudestaan. :-[
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
Mulla Nokian N95 kännykässä navicore, toistaiseksi ei ole harhaan ajattanut. Yllättävän käteväkäyttöinen, esim. katuosoitetta syötettäessä alkaa heti muutaman merkin jälkeen etsiä sopivia paikkoja etäisyysjärjestyksessä, useimmiten 4-5 kirjaimen naputtelulla löytyy oikea.

JarJar

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
Mulla Nokian N95 kännykässä navicore, toistaiseksi ei ole harhaan ajattanut. Yllättävän käteväkäyttöinen, esim. katuosoitetta syötettäessä alkaa heti muutaman merkin jälkeen etsiä sopivia paikkoja etäisyysjärjestyksessä, useimmiten 4-5 kirjaimen naputtelulla löytyy oikea.

Mulla Navicore Nokia N73:sessa ja samat on kokemukset. Helppo käyttää ja neuvoo oikean reitin ilman turhia lenkkejä.

T67

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26
Vs: Navikaattori, ja kämmit..
Garmin ollut käytös reilun vuoden. En oo ainakaan mitään ihmereittejä huomannu, että olis heittäny? KLJ sano että kartalla pärjää, mutta on pakko olla tosta eri mieltä, ainakin joissain tapauksissa :)!  En tiedä miten olisin selvinnyt kunnialla Pariisin lentokentältä oikeaan osoitteeseen ilman navikkaa, joo no toki muutama huti ja parit faitit kartanlujan kans! Vaikka emäntä osaa karttaa aika hyvin lukea, väitän, että navigaattorin osto vähentää nk. kiusallista sanailua autossa!! Ihan yleisen autoiluilmapiirin vuoksi suosittelen kaikille navikan ostoa! Toki, asian toinen puoli, ongelmia saattaa esiintyä: kuskilla ei oo mitään hajua missä ollaan jos eksytään! Kävi nimittäin niin että navikka käski/pyysi ottamaan kolmannen liittymän ympyrästä ja minähän otin! Ok , "navikka-akka" tuli hulluksi ja käski tekemään ugandan?(u-käännöksen)! Mitä v..ttua ajattelin, takas ympyrään ja sama homma uudelleen?? Meillä ei tuossa vaiheessa ollu todellakaan mitään hajua missä oltiin, eikä toi francoisekielikään nyt ihan ekana hallus oo, että olis voinu maalla neuvoa kysyä! Pyörin pari kertaa ympyrää, enneku tajusin, että se eka liittymä oli joku meikäläisittäin normaali peltotie mitä se tarjos?? Perille päästiin...