Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 20

Viestit - HEINÄMIES-07

Hevoset / Noutopaalin oikea hinta?
: 08.12.12 - klo:18:45
Minkänän verran pitäisi laittaa kotoa noudettaville suurpaaleille lisähintaa?

Hommahan menee usein näin: Asiakas kyselee paalia , lyödään lukkoon kummallekkin käypä noutoaika.Sen jälkeen viljelijä  laittaa kuormainkoneen lämmitykseen .Parintunnin jälkeen kone saadaan talvipakkasella käymään ja noudetaan paali tai kaksi pihapiiriin.So*****noutoaika lähestyy,alat päivystää pihapiirissä.Kello käy,asiakasta ei näy.  Kusetat rukkasia pihapiirissä, vaikka  pitäs olla taas jo muissa hommissa kaukana pihapiiristä.
Asiakas soittaa että tuleekin vasta parintunnin päästä tai huomenna, kun nyt tuli muuta tekemistä .Yritä siinä nyt sitten hyvän asikaspalvelun nimissä kertoa että huomenna on kenties kokopäivä kuorman ajoja tai jopa  se ainoa vapaapäivä kuukauteen.
Ammatinvalinta kysymys sanoo viisaat ,mutta kysymys kuuluu onko  yksittäisten paalien suoramyynti sittenkään kannattavaa talvipakkasella?
Ja laittaa hyvissä  ajoin ennen pakkasia talvilaatua tankkiin.
Nythän kävi kerran pakkanen -10 paikkeilla.T160 lähti kyllä käyntiin ja kävi,mutta koodia heitti tauluun.Tankissa TBn kesälöpö,liekö -6 paikkeilla kesto.

Nää koodit ei tarvii kun yhden pakkasyön ilahduttaakseen valtramiestä ;)
Muistaakseni +8 astetta on lämpötila, jossa eri laadut varmasti sekoittuvat. Ja tuo lämpötila kyllä näin syksyllä saavutetaan, kunhan ajetaan sillä traktorilla, dieselissä kun osa polttoaineesta aina palutuu takasin tankkiin ja sekoitus on siis jatkuvasti päällä. Täytyy kyllä myöntää, että varmaankaan 15 vuoteen en tuolla Valtralla ole edes miettinyt koko asiaa, olen ajanut läpi vuoden kesälaadulla, kertaakaan en ole tielle jäänyt, kiitos runkotankin, joka on moottorin ja vaihdelootan välissä.
Mulla on 6850 valtra vm.06. Jos pakkasta yli -5 niin tulee pilarinäyttöön koodi polttoaine suodin tukossa :(!Ei tulis mieleenkään leikkiä kesälaaadulla kun talvilaatukin keksitty :o.
 Mielenkiintoisia on ollut Tumella ajolinjat.Kun paali valmistui niin karhon sivuun ja täyskäännös. On se pyöröpaalauskin vaatinut pitkän tien näihin nykyajan Canbuscväyläkoneisiin. Mites Tumessa naru katkaistiin?Ja oliko paljon sidontavaihtoehtoja?Kiva olis nähdä kone käytännön töissä perisuomalaisella tilkkutäkki pellolla.Saattas olla isännät aikas tyytyväisiä tänpäivän koneisiin.
Koneviestin juhlaliitteen kannessa komeilee Tume (lundel) paalain.Onkos kukaan nähnyt tommosta härveliä oikein livenä?Itse muistelin tollasen pikkupoikana nähneeni jossain työnäytöksessä(muistikuvia  erilaisista koneista on todistetusti kolmevuotiaasta alkaen ;)) .Paalattavaa heinää pyöritettiin maata vasten ja tiivistystela painoi tavaran rullalle.Olikohan niitä rullia kolme ja kaikki eri kokoa.
Mutta kuinka siinä koneessa paali oikein sidotaan ? Vai sidotaanko ollenkaan?
Suomessa ei taida suurempi koneasematouhuilu onnistua, kun välimatkat ovat pitkiä ja sesongit lyhyitä. :'(

 Mikä pahinta: Naapurit on kateelisia että tuo hyötyy, joten ostan oman koneen!!  Kait toi urakoitsijan käyttäminen on nyt vähitellen nostanut päätään. Edelliset sukupolvet ovat tottuneet että kaikki tehdään itse.  :)

Se on sitä omavaraista maataloutta.

 Kävimme myös toisella tilalla jossa oli kaikki traktorit MF-merkkisiä. Hän kertoi viljelevänsä 400 ha alaa ja käyttävänsä paljonkin urakoitsijoiden palveluja, koska Massikoilla ei yksinkertaisesti pysty tekemään luotettavasti töitä. Kysyin sitten että miksi hänellä sitten on niin monta (4kpl) Massikkaa , hän vastasi että hänen paras kaverinsa on Massikka-myyjä...  ::) ::)
Ja vanha SS upseeri punasteli selän takana ;D
Hevoset / Vs: Velalliset
: 19.11.12 - klo:17:48
nimilistan voisi kirjoittaa... Mutta se pitää kirjoittaa vähän väärin 

Esim. Persidentti Maltti Ah Tizaar on vapaata riistaa koska kyseessä on selvästi taruolento. Taruolennoista jotka asuvat satupaikkakunnilla voi kirjoitella mitä vaan. Se että joku näkee sitten yhteyksia tosielämään... se on ihan lukijan omassa päässä. Nettisivulla voisi olla siis epävirallinen satuosio jossa kerrottaisiin örkeistä ja menninkäisistä 

Siihen tarvittaisiin verpaalista lahjakkuutta tai ainakin runsasta mielikuvitusta.Jos sellaista itseltäni löytyisi en olisi enää tulokas ;).
Hevoset / Velalliset
: 18.11.12 - klo:18:17
Heinä ja olkipellettikauppias Virosta julkaisee kotisivuillaan listaa maksuhaluttomista asiakkaistaan.
Olisi erittäin mukava lisäosio jokaisen kauppaa tekevän yrittäjän kotisivulle.Eikä koske pelkkää heinäkauppaa.
Tuossakin listassa näkyi pari tuttua heinänostajaa "mainostavan" ???.Todennäköisesti kielletty toimintamalli Suomessa ,koska rikollisia suojellaan ja rehelliset saa kärsiä >:(.
Kieltääköhän joku direktiivi nimilistan julkaisemisen?
Joskus ennen ankeina aikoina ajelin Valtra-valmet 900+kuikka930(vastaa jotakuinkin A.sarjalaisia) ja nostolaite J-F 2800 yhdistelmällä paljonkin.Vannepainot oli 160 kg per vanne. Myöskin kumpuilevilla pelloilla. Hyvin kulki kunnes meni voa.n laakerit.Seuraavalla omistajalla hajos myöhemmin vaihdelaatikko(korjauskustannus 16T/€).
Kasvintuotanto / Vs: Puinnit 2012
: 29.10.12 - klo:19:08
Tänään iltahämärissä Kt 54 varrella Kärkölässä puitiin härkäpapua.Perin on eksoottisen  näköistä kun maassa on vähän lunta ja puimuri nielee mustaa papukasvustoa.Minkähän näköinen on puimuri sisältäpäin ? Palkitaankohan ahkeruus?
Mulla on -08 Rangeri se uusi malli taitaa olla kyllä jonkin verran muuttunut. Mutta noi kaappariovet tulevat varmasti seuraavaankin. On niin mahottoman näppärä viedä tavaraa sisätiloissa.Ei oo voortista pahaa sanottavaa jos nyt ei heikkoa alavääntöä oteta mukaan. Herkkä sammumaan jos ei anna kaasua lähdöissä. Ja ne kiinnityspisteet lavan ylälaidassa ei saa mitään muuta kiinni kun korkeita taakkoja.
Mitään vikaa siinä ei ole ollut vast 70tonnii kylläkin mittarissa.
Toisena ajokkina 91 Caddy ja kummasti sekin viel kuljettaa!

Mites sitä tavaraa saa kuljetella lava-auton sisätilöissa ,kun k-a,n ohjaamossa ei saa olla kun asiapaperit?Tuli meinaan tyhjästä pahvilaatikosta kerran huomautus raskaankaluston ratsiassa!
Piristystä synkkään syksyyn :)
Jussi suuntasi baaritiskille,heitti kassinsa tiskille ja tilasi juoman.Baarimikko ihmetteli oudosti liikehtivää kassia ja kysyi:-Anteeksi ,mutta saanko kysyä.Mitähän sinulla mahtaa kassissa olla?
Jussi kertoi hymyillen,että kassissa on 30 senttiä pitkä muurahainen.Baarimikko ei tietenkään uskonut.Jussi avasi kassinsa ja siellä oli kuin olikin 30cm. pitkä muurahainen.
-mistä olet tuollaisen saanut?
-Kassissa on myös taikalamppu,joka täyttää toiveita.Lampun henki antoi minulle tämän muurahaisen.
Baarimikko innostui ja kysyi ,että voisiko hän lainata lamppua ?
-Kyllähän se käy, sanoi Jussi ja nosti taikalampun baaritiskille.
-Toivon kymmentä miljoonaa dollaria,baarimikko huokaisi intoa täynnä.
Hetken kuluttua baariin alkoi rynnätä poliiseja oven täydeltä. poliiseja tuli aina vain lisää,lisää,lisää ja lisää. . . .
Mitä ihmettä tämä nyt on? Pyysin kymmentä miljoonaa dollaria ja tänne ryntää valtava lauma pollareita.
-Ikävä kyllä lampunhenki on kovin huonokuuloinen.Vai luulitko tosiaan että toivoin 30-senttistä murkkua.
Lisää kokemuksia 2 roottorisista karhottimista? Kuhn kiinnostas etenkin kun aika edullinen näkyy kaupan olevan käytettynä...

Jos kuhn on edullinen käytettynä se on jostain ulkomailta "hyvänä ja halpana"nettikuvien perusteella ostettu ja laitetaan vahinko kiertämään.  Vaihtoehtoisesti kone on muuten vaan loppuunajettu!
Vielä kun saisivat päivitettyä tuon 20 vuotta vanhan Mezzon ohjaamon tälle vuosituhannelle, niin voisi harkita.

Tulos on...

Onko tietoa milloin uus hytti on valmis? Toi uus T:hän näyttää kyllä huomattavasti vanhoja mk 0, 1, 2, 3 -malleja paremmalta ja särmikkäämmältä, ne ne vasta muumeja ovat.  Ihan hyvä että pitkä nokka säilyy, onhan noita etukuormainhommiin muita takapainoisia kutosia vaikka millä mitalla. Uusi hytti vaan ja kääntyvyys kuntoon (liekö jo tässä jotenkin korjattu, ainakin aires näyttäisi olevan vanha?), niin ainakin Versu-T on kilpailykykyinen.

Ilmeisesti parin vuoden sisällä. Joku kaarevalasinen koppi sieltä on tulos.
Saavatkohan uuteen ohjaamoon desipelit  vihdoinkin alle 80 ?
Sivuja: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 20