Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maidon hinta syöksyy...  (Luettu 38064 kertaa)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Maidon hinta syöksyy...
Jos sunnuntaitavasten yöllä laittaa menemään niin jopa tiistaina saattaa
sähköpostia pukata, aika ylivoimasta on  8)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Vs: Maidon hinta syöksyy...
   En ole merkkiuskollinen ,voin vaihtaa merkkiä jos siltä tuntuu.
Maken tuttavapiirissä on yksi Ingmannilta valioon hypännyt, kun keruuaika ei miellyttänyt.
Tästä lähistöltä on vaihtanut valiolta Ingmannille kohta kymmenkunta...
Ja SKF puhui ihan totta näistä markkinaosuuksien puolustamisesta.    Mutta se strategia ei toimi
maailman tappiin...     Tuottajat loppuu ainakin täältä etelästä.   

Ihmettelen vaan sitä, että heti on ollaan kimpussa jos faktoja latelee valiosta.  8)
Hyvin luulet mun kaverini tuntevasi.   :o Tässä aivan lähiseudulla on useita Valioon vaihtaneita, joiden kanssa olen paljonkin tekemisissä. Näiden vaihdosta on jo enemmän aikaa, mutta edelleen ne jaksavat ihmetellä, kuinka huonosti tuottajia kohdeltiin Ingmannilla.

Eikös siellä arlassa ole maailman parraat tuottaja edut jos jupeexxxxlsiltä kysytään??? En mie tiiä mitä tuottaja palveluja sitä ees voe tarvita?  Ku rehunäytteet.maitotankin huoltoneen ja joskus pullakahvi päevää siinä sivussa ja itämeijän aikana tuo meijärinvalikoima parantanut kuin sika juoksua maratoonilla hinnallisesti ja laadullisesti 8) Valistakaa nuorta  ja tyhmää. Silti on maetoo saatu tankkiin joskus enemmän joskus vähemään eikä meijärillä siihen ole ollut osaa eikä arpaa. Kaippase on ku ei oo siitä paremmasta reijästätietoo niin näillä mentävä  ;)

Kuinkahan monen muun meijerin myymälän pihalla on laiteltu urakoitsijan paalainta kuntoon hyllystä löytyvillä osilla kesken kiireisen kesäpäivän? Tankin ja lypsykoneen osat on löytyny laidasta laitaan. Koneisiinkin uskomattoman paljon. Täällä sanotaankin jos ei muista kaupoista tarvitsemaansa löydä, että hae meijerin pojilta. Koskaan ei ole ainuttakaan maitolitraa menny hukkaan tankin tai lypsykoneen rikkoutumisen takia. Aina on apu tullu kun on tar*****, oli pyhä tai arki ja aina nopeasti ja ennenkaikkea kohtuullisella hinnalla. Täällä meijerin myymälä/huolto on tärkeä paitsi tuottajille myös paikallisille asukkaille ja muille yrittäjille. Ja tärkeä se näky olevan myös lähellä oleville Valiolaisille. Ilmeisesti niillä ei sitten itellä ole moisia palveluja. Mutta hyvä niin, kyllä meille ylimääräiset jälkitilisentit kelpaa kilpailijankin lompakosta :) Voisin vieläkin lisää luetella mutta lypsylle välissä... Jatkanko illalla  ;)


Onneksi meillä korjaamo ja meijäri erillään. Paalaimet pitäs huoltaa niin että niillä ajellaan koko suvi ilman huoltoja (joojoo koneitasärkyy). Paljo se tuo maidontuottajalle joka vaikka teekee noukkarilla rehut niin lisäarvoa että meijäriltä kaspäin paalamen osia syömässä hyllytilaa lehmien hoitotuotteilta?  Jos ei lypsyaikana ole mitään järin suurta ilmaantunut niin kyllä aivan noilla perustein menis hommaa kehumaan? Kuinka muuten rehu näytteet arlassa?

Kyllä mulle vaan on merkitystä sillä kuin nopeaa rehuntekovehkeet saa kuntoon. Se on lompakolle käyvää hommaa jos on 40 ha. heinää nurin ja paalainta ei saa kuntoon. Ja kyllä ne laakerit, ketjut, nivelakselit yms. löytyy varmaan noukkariinkin. Nhk:n varaosapalvelun ja huollon tietäen on jumalattoman tärkeää että ees jostain saa apua. Ja son liian pieni myymälä jos osat syö lehmänhoitotuotteiden tilan. Ei tuolla vaan oo syöny. Kaikki mitä on tarvinnu on löytyny. Noo... Startti autoon kun siirryin niin se tuli toimitettuna. (saas nähä pukkaako vassut ripulille kun tuntuu olevan jotkut sen firman omistajat niin kitkeriä. Saattaa maistua rehussakin). On siellä korjailtu puhki palanutta lämpökeskuksen palopäätä ja tinailtu metsäkoneen syyläriäkin :)
Valiolle menee rehunäytteet... Vissiin tekee halvimmalla? Meijeri maksaa perusanalyysit.

Ja luuletko että vaikka mie ostasin saatuhanne euron edestä tavaraa niin se siirrettäs sulle tai teille arlalaisille maidontuottajille tille lisäsentteinä. Taetaa mennä danskepankkiin miiinus tulosta paikkaamaan  8)

En luule.... TIEDÄN!
Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Vs: Maidon hinta syöksyy...
Paljonkos Keisari itämaijolla maksaa sen tankin vuokra? Laskin tuossa pikaseen että yhen robon tankki maksaa 0,17 c/litra + korjauskulut. Laskettu hankintahinta - avustus, 80 % keskim. täyttöaste, 15 v. poistoaika ja 1% korko.
Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Maidon hinta syöksyy...
Paljonkos Keisari itämaijolla maksaa sen tankin vuokra? Laskin tuossa pikaseen että yhen robon tankki maksaa 0,17 c/litra + korjauskulut. Laskettu hankintahinta - avustus, 80 % keskim. täyttöaste, 15 v. poistoaika ja 1% korko.
Sinä et sitä tajua,oli se tankki oma vuokrattu tai mitä vaan aina sen itse maksat.Meijeriltä vuokratun jopa kahteen kertaan.

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Vs: Maidon hinta syöksyy...
Paljonkos Keisari itämaijolla maksaa sen tankin vuokra? Laskin tuossa pikaseen että yhen robon tankki maksaa 0,17 c/litra + korjauskulut. Laskettu hankintahinta - avustus, 80 % keskim. täyttöaste, 15 v. poistoaika ja 1% korko.
Sinä et sitä tajua,oli se tankki oma vuokrattu tai mitä vaan aina sen itse maksat.Meijeriltä vuokratun jopa kahteen kertaan.
Onko sulla vähän vaikiaa kotona? Päättelen vaan nuista tekstiesi tasosta  :(
Yleensä tuon tyylinen kirjoittelu kertoo kirjoittajansa henkisestä pahoinvoinnista. Kannattaisiko hakea apua?

Viimeksi muokattu: 26.04.12 - klo:11:26 kirjoittanut jupexx

Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Maidon hinta syöksyy...
Paljonkos Keisari itämaijolla maksaa sen tankin vuokra? Laskin tuossa pikaseen että yhen robon tankki maksaa 0,17 c/litra + korjauskulut. Laskettu hankintahinta - avustus, 80 % keskim. täyttöaste, 15 v. poistoaika ja 1% korko.
Sinä et sitä tajua,oli se tankki oma vuokrattu tai mitä vaan aina sen itse maksat.Meijeriltä vuokratun jopa kahteen kertaan.
    Mut sinä se et tajua, jos kerran meijerin tankin vuokraa ei peritä, niin silloin sitä ei peritä !
Ja silloin sitä et joudu maksamaan kertaakaan.       Ja silti maidon hinta on monen vuoden tarkastelulla
sen pari senttiä yli kuninkaan.  :)
Tuskahiki on köyhän sauna...

H Hehtolitra

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2569
Vs: Maidon hinta syöksyy...
Paljonkos Keisari itämaijolla maksaa sen tankin vuokra? Laskin tuossa pikaseen että yhen robon tankki maksaa 0,17 c/litra + korjauskulut. Laskettu hankintahinta - avustus, 80 % keskim. täyttöaste, 15 v. poistoaika ja 1% korko.
Sinä et sitä tajua,oli se tankki oma vuokrattu tai mitä vaan aina sen itse maksat.Meijeriltä vuokratun jopa kahteen kertaan.
    Mut sinä se et tajua, jos kerran meijerin tankin vuokraa ei peritä, niin silloin sitä ei peritä !
Ja silloin sitä et joudu maksamaan kertaakaan.       Ja silti maidon hinta on monen vuoden tarkastelulla
sen pari senttiä yli kuninkaan.  :)

Ei makseta myöskään huoltokäyntejä, eikä remontteja.
Vikatapauksissa on pieni omavastuumaksu, ettei aivan turhasta soiteltaisi.

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Maidon hinta syöksyy...
Paljonkos Keisari itämaijolla maksaa sen tankin vuokra? Laskin tuossa pikaseen että yhen robon tankki maksaa 0,17 c/litra + korjauskulut. Laskettu hankintahinta - avustus, 80 % keskim. täyttöaste, 15 v. poistoaika ja 1% korko.
Sinä et sitä tajua,oli se tankki oma vuokrattu tai mitä vaan aina sen itse maksat.Meijeriltä vuokratun jopa kahteen kertaan.
Onko sulla vähän vaikiaa kotona? Päättelen vaan nuista tekstiesi tasosta  :(
Yleensä tuon tyylinen kirjoittelu kertoo kirjoittajansa henkisestä pahoinvoinnista. Kannattaisiko hakea apua?
No eipähän tarte ainakaan meijerin seinien takia noin kimpaantua.Mulle on kuule ihan sama minne maitos työnnät,kukin tehköön niinkö haluaa.Mutta jos joku esittää täällä täyttä faktaa,te alatte heti käännellä ja väännellä asioita.Meillä on kaikki niin ***** hyvin tyyliin,eikä mikään ole huonosti.

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Vs: Maidon hinta syöksyy...

[/quote]No eipähän tarte ainakaan meijerin seinien takia noin kimpaantua.Mulle on kuule ihan sama minne maitos työnnät,kukin tehköön niinkö haluaa.Mutta jos joku esittää täällä täyttä faktaa,te alatte heti käännellä ja väännellä asioita.Meillä on kaikki niin ***** hyvin tyyliin,eikä mikään ole huonosti.
[/quote]

"Se koira älähtää johon keppi kolahtaa" sanoo vanha Suomalainen sananlasku.

Miksi valittaa jos ei oo aihetta? Ihan vaan valittamisen ilostako? Meleko ahasta on nupissa jos ajattelee kaikkea vain negatiivisesti. Silloin kun on aihetta voi kehua ja jos valittamista niin antaa paskan lentää.

Terve kriittisyys ja asioiden kyseenalaistaminen kuuluu menestyvien yrittäjien ominaisuuksiin. Etenkin tämmöisten nettisaittien juttuihin joissa jotkut nälvii muka nimimerkkien suojasta  ;D Jos luulet saavasi tuolla jotain aikaan niin ehkä enintään sääliviä katseita. Kirjoituksesi minulle ja bobbarille kertoo kyllä täysjärkiselle lukijalle enemmän kirjoittajasta kuin kirjoituksen kohteesta  :)
Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Vs: Maidon hinta syöksyy...
Paljonkos Keisari itämaijolla maksaa sen tankin vuokra? Laskin tuossa pikaseen että yhen robon tankki maksaa 0,17 c/litra + korjauskulut. Laskettu hankintahinta - avustus, 80 % keskim. täyttöaste, 15 v. poistoaika ja 1% korko.
Sinä et sitä tajua,oli se tankki oma vuokrattu tai mitä vaan aina sen itse maksat.Meijeriltä vuokratun jopa kahteen kertaan.
    Mut sinä se et tajua, jos kerran meijerin tankin vuokraa ei peritä, niin silloin sitä ei peritä !
Ja silloin sitä et joudu maksamaan kertaakaan.       Ja silti maidon hinta on monen vuoden tarkastelulla
sen pari senttiä yli kuninkaan.  :)

Tykkään  :) Tuota sanotaan tuottajapalveluksi. Mielenkiinnolla odotan kertooko Keisari itse Itämaijon vuokrahinnan? Kuulis että onko se tuottajapalvelua vai rahastusta  ;D
On muuten tullu lypsettyä maitoa sinne Hämeenlinnan meijerinkin purkkeihin. Varmaan olisi Bobbarin kanssa yhteisiä tuttuja jos alkais kaivamaan  :)
Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...

kaenuunkeisari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Maidon hinta syöksyy...
Paljonkos Keisari itämaijolla maksaa sen tankin vuokra? Laskin tuossa pikaseen että yhen robon tankki maksaa 0,17 c/litra + korjauskulut. Laskettu hankintahinta - avustus, 80 % keskim. täyttöaste, 15 v. poistoaika ja 1% korko.
Sinä et sitä tajua,oli se tankki oma vuokrattu tai mitä vaan aina sen itse maksat.Meijeriltä vuokratun jopa kahteen kertaan.
    Mut sinä se et tajua, jos kerran meijerin tankin vuokraa ei peritä, niin silloin sitä ei peritä !
Ja silloin sitä et joudu maksamaan kertaakaan.       Ja silti maidon hinta on monen vuoden tarkastelulla
sen pari senttiä yli kuninkaan.  :)

Tykkään  :) Tuota sanotaan tuottajapalveluksi. Mielenkiinnolla odotan kertooko Keisari itse Itämaijon vuokrahinnan? Kuulis että onko se tuottajapalvelua vai rahastusta  ;D
On muuten tullu lypsettyä maitoa sinne Hämeenlinnan meijerinkin purkkeihin. Varmaan olisi Bobbarin kanssa yhteisiä tuttuja jos alkais kaivamaan  :)



Ihan heti kerron jostain arkistosta kaevan sen lapun. Ulkoa muistelen niin väärin menee että pölisee ja omaan päin tietenkin :P   Kun sie kerrot arlantuottajpalvelun maanparraat edut loppuun kun sitä kuulostetaan olevan niin menestyviä yrittäjiä. Mie on menestynyt missään muussa kuin velkasadonkasvattamissa,pelto,neliö ja lehmämäärän kasvatuksessa jotka kaikki suoraan verrannollia tuohon ensimmäiseen kohtaan. Tämä mun ensimmäisenä tuotanto vuotena. Vuoden keskituotoskin "romahtanut" kolmen eri lypsy tavan takia  :P 

No käännetään asia niin että entä jos 15-vuoden aikan ehkä mahollisesti tankin koko kasvaa moninkertaisesti alkuperäisestä  kuten toivottavasti minun tapauksessa niin käy ?  Alkuun vain ei oikeen sitä 10l ämpäriä 2l maijoille ole järkevää laittaa vai onko? Ja plus huollot on aeka  pitkäkin tikki huonossa tilantessa tae velekarahan nousu. Tämä vaikka 15 vuojenjänteellä? Voi tuo vuokratankki hommakin loppua niin ´näillä korteilla vain nyt mentävä mitä pakka antaa

Viimeksi muokattu: 26.04.12 - klo:18:59 kirjoittanut kaenuunkeisari

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Vs: Maidon hinta syöksyy...
Paljonkos Keisari itämaijolla maksaa sen tankin vuokra? Laskin tuossa pikaseen että yhen robon tankki maksaa 0,17 c/litra + korjauskulut. Laskettu hankintahinta - avustus, 80 % keskim. täyttöaste, 15 v. poistoaika ja 1% korko.
Sinä et sitä tajua,oli se tankki oma vuokrattu tai mitä vaan aina sen itse maksat.Meijeriltä vuokratun jopa kahteen kertaan.
    Mut sinä se et tajua, jos kerran meijerin tankin vuokraa ei peritä, niin silloin sitä ei peritä !
Ja silloin sitä et joudu maksamaan kertaakaan.       Ja silti maidon hinta on monen vuoden tarkastelulla
sen pari senttiä yli kuninkaan.  :)

Tykkään  :) Tuota sanotaan tuottajapalveluksi. Mielenkiinnolla odotan kertooko Keisari itse Itämaijon vuokrahinnan? Kuulis että onko se tuottajapalvelua vai rahastusta  ;D
On muuten tullu lypsettyä maitoa sinne Hämeenlinnan meijerinkin purkkeihin. Varmaan olisi Bobbarin kanssa yhteisiä tuttuja jos alkais kaivamaan  :)



Ihan heti kerron jostain arkistosta kaevan sen lapun. Ulkoa muistelen niin väärin menee että pölisee ja omaan päin tietenkin :P   Kun sie kerrot arlantuottajpalvelun maanparraat edut loppuun kun sitä kuulostetaan olevan niin menestyviä yrittäjiä. Mie on menestynyt missään muussa kuin velkasadonkasvattamissa,pelto,neliö ja lehmämäärän kasvatuksessa jotka kaikki suoraan verrannollia tuohon ensimmäiseen kohtaan. Tämä mun ensimmäisenä tuotanto vuotena. Vuoden keskituotoskin "romahtanut" kolmen eri lypsy tavan takia  :P 

En tiennykkään että oot vasta aloittanu. No ei oo sullekkaan helppoa pukannu ekana vuotena. Meinaakko ite menestyä uskomalla kaikki mitä me täällä kirjoitellaan  :D Tiiän että tästäkin kohta joku smurffi nälvii, mutta kun uskoo vaan itteensä niin pääsee jo pitkälle. Monta virhettä on tullu matkan varrella tehtyä ja monta asiaa tekisin toisin (ei tarkoita meijerin valintaa) mutta penikkana tähän leikkiin jouduinkin lähtemään. Mutta en voi sanoa ettenkö ois pärjänny. Täällä ihmiset nälvii pelkästään sen takia että on Arlan tuottaja mikä on minusta aika säälittävää. Onko siellä Valiolla joku hätä vai mistä se johtuu? Mutta so what, minä en niiden takia yöunia menetä vaan oikeastaan nautin kun saan kyseenalaistaa liian sinisiin haalareihin pukeutuneita ammattiveljiä  :)
Sää voit kysellä niistä lopuista tuottajaeduista meidän tuotantoneuvojalta. Se varmaan kertoo mielellään niistä ja katsoo samalla saisiko kulkemaan Arlan auton myös sinunkin tilalla  :)


No käännetään asia niin että entä jos 15-vuoden aikan ehkä mahollisesti tankin koko kasvaa moninkertaisesti alkuperäisestä  kuten toivottavasti minun tapauksessa niin käy ?  Alkuun vain ei oikeen sitä 10l ämpäriä 2l maijoille ole järkevää laittaa vai onko? Ja plus huollot on aeka  pitkäkin tikki huonossa tilantessa tae velekarahan nousu. Tämä vaikka 15 vuojenjänteellä? Voi tuo vuokratankki hommakin loppua niin ´näillä korteilla vain nyt mentävä mitä pakka antaa

Oot osittain oikeessa. Itellä 15 vuoden aikana kolmas tankki menossa mutta kaikki ollu pienen pääoman käytettyjä vehkeitä. Nytten kun ostan sen isomman tankin kustannus on 20% laskelmaani suurempi mutta sitten jos se tulee kokonaan käyttöön onkin litrakustannus 40% pienempi. Tuohon nykyseen 2,5 tonniseen on menny 10 vuojen aikana alle 2000€ remppoihin joten ei se litraa kohti iso kustannus ole. Mutta meillä onkin edullinen huolto ja lähellä  :)
Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Vs: Maidon hinta syöksyy...
Paljonkos Keisari itämaijolla maksaa sen tankin vuokra? Laskin tuossa pikaseen että yhen robon tankki maksaa 0,17 c/litra + korjauskulut. Laskettu hankintahinta - avustus, 80 % keskim. täyttöaste, 15 v. poistoaika ja 1% korko.

0,38 c/litra  :o
Yhen robon tankin hinta menee reilussa kuudessa vuodessa jos ei oo remontteja  ::)

Viimeksi muokattu: 26.04.12 - klo:23:09 kirjoittanut jupexx

Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...

mah

  • Vieras
Vs: Maidon hinta syöksyy...
Meidän isin meijeri on parempi kun teidän isin..... :'(

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Maidon hinta syöksyy...
Ongelma on siis se, että Suomessa meijerit kilpailevat siitä kumpi saa maksaa Euroopan parasta hintaa  ::)

Viljalla ja lihalla ei tätä ongelmaa ole. Kilpailu toimii päinvastoin. Kilpailevat siitä kuka julkeaa maksaa vähiten  :o :o Onko se parempi tilanne  ::)