Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hyvä draivi  (Luettu 3335 kertaa)

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Hyvä draivi
Uutta navettaa pukkaa ja sellainen positiivinen pöhinä näyttäs olevan maakunnissa vaikka nykytilanne on mitä on. Oikein. Tällaiset kriisit mitkä nyt on päällä, ne on hetkellisiä!
 :)
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

antti-x

  • Vieras
Vs: Hyvä draivi
Mikäs teikäläisen kelkan on kääntänyt?   ???

Tosin hyvä draivi on saksassakin, 10 000 000 litraa vuodessa tuottava isäntä (jolla suunnitteilla viereen toinen 800 lehmän halli) laskeskeli että tällä hetkellä 28 senttiä/litra tarvitaan kaikkiin muihin kuluihin (kiinteät, muutuvat, pääoma yms.) paitsi omaan ja emännän ja puolta päivää tekeviee 2 lapsen palkkaan (myös 2009-10 rakennetun navetan maksaminen sisältyy 28 senttiin), ja 30 sentillä sitten jo saa sen 50 tonnia elämiseen / nuppi.

Eikä ole mitään litratukia tms. tuolla.


Että jos tuohon pystyy niin sitten kannattaa varmaan täälläkin rakentaa. Tällä isännällä on muuten 40 hehtaaria omaa peltoa.

Viimeksi muokattu: 17.11.14 - klo:10:24 kirjoittanut antti-x

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Hyvä draivi
Mikäs teikäläisen kelkan on kääntänyt?   ???

Tosin hyvä draivi on saksassakin, 10 000 000 litraa vuodessa tuottava isäntä (jolla suunnitteilla viereen toinen 800 lehmän halli) laskeskeli että tällä hetkellä 28 senttiä/litra tarvitaan kaikkiin muihin kuluihin (kiinteät, muutuvat, pääoma yms.) paitsi omaan ja emännän ja puolta päivää tekeviee 2 lapsen palkkaan (myös 2009-10 rakennetun navetan maksaminen sisältyy 28 senttiin), ja 30 sentillä sitten jo saa sen 50 tonnia elämiseen / nuppi.

Eikä ole mitään litratukia tms. tuolla.


Että jos tuohon pystyy niin sitten kannattaa varmaan täälläkin rakentaa. Tällä isännällä on muuten 40 hehtaaria omaa peltoa.
Minkä verran hänellä oli vierasta työvoimaa oman perheen lisäksi navettahommissa.?Peltotyöt lienee urakoitettu?
Päättelin tuon hyvän pöhinän mt:n avajaisilmoitusten määrästä ja siitä fiiliksestä kun kävin tässä taannoin niissä yksissä avajaisissa.  :D
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

antti-x

  • Vieras
Vs: Hyvä draivi
Mikäs teikäläisen kelkan on kääntänyt?   ???

Tosin hyvä draivi on saksassakin, 10 000 000 litraa vuodessa tuottava isäntä (jolla suunnitteilla viereen toinen 800 lehmän halli) laskeskeli että tällä hetkellä 28 senttiä/litra tarvitaan kaikkiin muihin kuluihin (kiinteät, muutuvat, pääoma yms.) paitsi omaan ja emännän ja puolta päivää tekeviee 2 lapsen palkkaan (myös 2009-10 rakennetun navetan maksaminen sisältyy 28 senttiin), ja 30 sentillä sitten jo saa sen 50 tonnia elämiseen / nuppi.

Eikä ole mitään litratukia tms. tuolla.


Että jos tuohon pystyy niin sitten kannattaa varmaan täälläkin rakentaa. Tällä isännällä on muuten 40 hehtaaria omaa peltoa.
Minkä verran hänellä oli vierasta työvoimaa oman perheen lisäksi navettahommissa.?Peltotyöt lienee urakoitettu?
Päättelin tuon hyvän pöhinän mt:n avajaisilmoitusten määrästä ja siitä fiiliksestä kun kävin tässä taannoin niissä yksissä avajaisissa.  :D

En tarkkaan muista, mutta ehkä jotain 10-15? 3 lypsyä päivässä 50 paikkaisessa karusellissa. Hiehot rahtikasvatettuna, ja sonnivasikat myytiin valkoisen vasikanlihantuotantoon Espanjaan (laitonta saksassa). Perhe teki siis lähinnä johtohommia kaikki ja molemmat lapset opintojen ohessa.

Oli muuten laajentaessaan käyttänyt 1,1 miljoonaa euroa eläinten ostoon (juuri poikineita ensikkoja, saksassa yleinen käytäntö).

Ja jäätävät sadot maissisäilörehusta tuntuivat olevan hommassa olennaisin pointti yhdessä hyvin hoidetun navetan ja biokaasulaitoksen kanssa.

Edit: Navetta 6 rivinen ja silti jotain 20% enemmän elukoita kuin makuuparsipaikkoja, sama systeemi monessa muussakin navetassa, myös uusissa.

Viimeksi muokattu: 17.11.14 - klo:10:58 kirjoittanut antti-x

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12235
  • Virolaista kiitos!
Vs: Hyvä draivi
Päättelin tuon hyvän pöhinän mt:n avajaisilmoitusten määrästä ja siitä fiiliksestä kun kävin tässä taannoin niissä yksissä avajaisissa.  :D
Minä voin kertoa minkälaista porukkaa siellä hyvän pöhinän bileissä on. Kävin itsekin pari viikkoa sitten avajaisissa ja eräs vanhempi mieshenkilö tuli puheille. -Minkäslainen navetta sinulla on? -Minulla on tyhjä navetta. (Naurun hekotusta vastapuolella). -No niitähän löytyy, minä olen ajanut työkseni teurasautoa ja tuossa juuri tyhjennettiin 70 lehmän navetta. Isäntä vaan totesi, että viekää kaikki pois, hänelle riitti.

Kyllä meitä pällistelijöitä riittää, mutta tosi rakentajat voi olla aika vähissä.

 :D ;D

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Hyvä draivi
Päättelin tuon hyvän pöhinän mt:n avajaisilmoitusten määrästä ja siitä fiiliksestä kun kävin tässä taannoin niissä yksissä avajaisissa.  :D
Minä voin kertoa minkälaista porukkaa siellä hyvän pöhinän bileissä on. Kävin itsekin pari viikkoa sitten avajaisissa ja eräs vanhempi mieshenkilö tuli puheille. -Minkäslainen navetta sinulla on? -Minulla on tyhjä navetta. (Naurun hekotusta vastapuolella). -No niitähän löytyy, minä olen ajanut työkseni teurasautoa ja tuossa juuri tyhjennettiin 70 lehmän navetta. Isäntä vaan totesi, että viekää kaikki pois, hänelle riitti.

Kyllä meitä pällistelijöitä riittää, mutta tosi rakentajat voi olla aika vähissä.

 :D ;D
Missä, laita vaikka yyvee  :)
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65691
Vs: Hyvä draivi
kyllähän net rakentelisi mutta ymppikeskus ei anna lupia jonkun syyn takia.   just maitokuski sanoi.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: Hyvä draivi
Päättelin tuon hyvän pöhinän mt:n avajaisilmoitusten määrästä ja siitä fiiliksestä kun kävin tässä taannoin niissä yksissä avajaisissa.  :D
Minä voin kertoa minkälaista porukkaa siellä hyvän pöhinän bileissä on. Kävin itsekin pari viikkoa sitten avajaisissa ja eräs vanhempi mieshenkilö tuli puheille. -Minkäslainen navetta sinulla on? -Minulla on tyhjä navetta. (Naurun hekotusta vastapuolella). -No niitähän löytyy, minä olen ajanut työkseni teurasautoa ja tuossa juuri tyhjennettiin 70 lehmän navetta. Isäntä vaan totesi, että viekää kaikki pois, hänelle riitti.

Kyllä meitä pällistelijöitä riittää, mutta tosi rakentajat voi olla aika vähissä.

 :D ;D
Missä, laita vaikka yyvee  :)
Laita mulle kans. Tiiä vaikka olis lähellä? Ei noita kannata tyhjäksi heittää!
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Hyvä draivi
Päättelin tuon hyvän pöhinän mt:n avajaisilmoitusten määrästä ja siitä fiiliksestä kun kävin tässä taannoin niissä yksissä avajaisissa.  :D
Minä voin kertoa minkälaista porukkaa siellä hyvän pöhinän bileissä on. Kävin itsekin pari viikkoa sitten avajaisissa ja eräs vanhempi mieshenkilö tuli puheille. -Minkäslainen navetta sinulla on? -Minulla on tyhjä navetta. (Naurun hekotusta vastapuolella). -No niitähän löytyy, minä olen ajanut työkseni teurasautoa ja tuossa juuri tyhjennettiin 70 lehmän navetta. Isäntä vaan totesi, että viekää kaikki pois, hänelle riitti.

Kyllä meitä pällistelijöitä riittää, mutta tosi rakentajat voi olla aika vähissä.

 :D ;D
Missä, laita vaikka yyvee  :)
Laita mulle kans. Tiiä vaikka olis lähellä? Ei noita kannata tyhjäksi heittää!
Sulta on matkaa tuonne varmaan 500 km...
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

wolfheartscry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2216
Vs: Hyvä draivi
En tiedä pöhinästä, mutta aika hiljainen on ainakin pohjois-savossa ollut viimeisin investointihakukierros. Olikohan kuusi lypsynavettaan liittyvää hakemusta, taisi osa olla vielä jotakin pienempiä laajennuksia tms, eikä yhtään lihanautakasvattamoon viittaavaa. Taitaa nämä nyt valmistuvat olla edellisen tukikauden hedelmiä, joita ennen jakson vaihtumista haettiin.  Vai jatkuiko se kausi vielä tälle vuodelle jollakin poikkeuksella?

Toivottavasti talouslaskelmat on tehty riittävällä varmuuskertoimella. Ennen kyseltiin pelkästään insinöörin varmuuskertoimen perään, nykyisin vähintään yhtä tärkeä olisi ekonomin varmuuskerroin.

Teerinki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 239
Vs: Hyvä draivi
Viidenmiljoonan hengen asiakaskunnalle ei uusia navetoita paljon kannata rakennella.Toista se on jos on asiakkaita se 85 miljoonaa.

mah

  • Vieras
Vs: Hyvä draivi
Viidenmiljoonan hengen asiakaskunnalle ei uusia navetoita paljon kannata rakennella.Toista se on jos on asiakkaita se 85 miljoonaa.

Saati kun meidän navetassa on asiakaskunta vain miljoonasosan tuosta, 85 ammuparkaa. :'(