Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1]

Viestit - Kaupunkilaisjuntti

Otsikko oli tarkotuksella vähän provosoiva, mutta haluan kysyä teiltä että miltä se kuulostaisi teistä jos osa suomalaisista elämäntyönään foorumeilla huutaisi tuollaista.
Ihan samalta se ainakin meikäläisen korvaan kuulostaa tuo jatkuva Valtran dissaaminen, eräskin helvetin nimeltä mainitsematon kuolasuu käynyt kaikissa mahdollisissa ketjuissa kertomassa mielipiteensä, enkä sano että kaikki sitä tekis, osa teistä kyllä ymmärtää kenenkä kanssa tässä samassa veneessä ollaan, jokainen täällä koittaa oman elantonsa raapia, myös ne Linnavuoren ja Suolahden kyläsepät jotka ei teille varmaan mitään pahaa toivo.
Ymmärrän kyllä että mittailette toisianne vehkeiden koolla ja merkeillä, siinä sitten kattellaan naapurin traktorin hintoja, jälleenmyyntiarvoja ja ilkutaan helvetisti kun toisella on vaikeeta oman kaluston kanssa. Ymmärrän kyllä senkin että joku pettyy omaansa tai saa ainoan järkevän vaihtotarjouksen toiselta merkiltä, siitä huolimatta voisi sen viidennen kolonnan työn jättää tekemättä.

Ehkä siinä joillakin valtramiehilläkin olis parantamisen varaa päästää toisesta korvasta ulos jonku massikkamiehen/nyykkärimiehen huutelut, antaa tyhjän tynnyrin kolista.

Nämät terveiset oli omistettu niille jotka saa ihan pienen ejakulaation joka kerta kun suomalaisella traktorilla menee huonosti, edes mikrotasolla.
Vapaa sana / Vs: Pride ja MTK
: 30.06.17 - klo:22:01
Ryhtykää homoiksi koko porukka, enemmän naisia mulle, yks ei tahdo piisata.
Eikait niitä olis viimevuosina niinpaljo olis ostettu jos ne ihan paskoja olis ? Nuo on kuitenkin keskimääräistä jenkkimarkkinoiden vessaa huomattavasti parempia ajettavia ja nuo dieselpadat suht ongelmattomia. Dsg tietty vähä heikossa maineessa, mut ei kai kaikki jenkitkään niin pullakäsiä ole että ne kaikki olis automaatteja.

Kateusko lie kun mahoton purpatus aina käy kun kyse on TOISTEN volkkareista ?

Ittellä ei ole yhtään volkkaria ollu, varmasti ihan mukavia autoja ajella, serkkupoika joskus kertoili mitä diesel Skodan kunnossapito makso, en muista lukuja, mutta se suutinremontti oli kyllä mehevä, muistaakseni jotain sitä luokkaa että meikäläisen ajoon osti sillä kevyesti vuoden bensat. Työkaveria haastattelin kerran Passatin huoltokuluista, se oli 500-2000€ per vuosi riippuen katsastusmiehen "kateudesta" ja tähtien asennosta. Näitä DSG-vaihteiston ongelmia ei ole rehellisistä lähteistä tullut kuultua, johtunee siitä etten tunne kun yhden ihmisen joka sellaisen omistaa, lisäksi sekin ajaa pitkää väliä eli latailee vaihteet lähtöpäässä kerran ylös ja loppupäässä tiputtelee kerran alas. Rikkoutuneet laatikot ilmeisesti enempi kaupunkiajoa nähneitä.

Sitä voi kutsua kateudeksi jos tykkää, itse pitäisin ihan toisten virheistä oppimisena.
Onhan todella ympäristöystävällistä romuttaa puoli miljoonaa huijausohjelmasta huolimatta kuitenkin hyvin vähäpäästöistä autoa ja valmistaa uudet niiden tilalle. Tämä on taas tätä tosi ekoilua ja jenkkien bisnesprotektionististien hullutusta. Nämä voisi myydä johonkin muualle edukkasti ajoon. Ei olisi paha kuskata niitä vaikka Meksikoon tai etelämmäs myytäväksi.

Uskotteko tosiaan että ihmiset palauttaa näitä sen saastekysymyksen takia, joku ehkä mutta väittäisin että suurin osa haluaa paskasta eroon, myös rahoitusongelmia joukossa.
Toinen mikä tekee ongelmia on se että kohta revitään samasta myllystä vakiona 200 kaakkia mikä 6800 metsossa hikiseen  tuotti 115 konia ulos.

Mahtaako se ihan näinkään olla, resonointi on se mikä kaikki koneet hajottaa, ainevahvuuksia ja jäykistimiä lisäämällä ongelma poistuu, lohko, kampiakseli, kiertokanki, laakerit yms. voidaan mitoittaa vastaamaan uusia tehoja, ne voidaan myös suunnitella uusiksi, tehdä eri materiaaleista tai jälkikäsitellä vastaamaan uusia tehoja, pinnoittamalla, karkaisemalla yms. Ainut asia mitä ei voida loputtumasti parantaa/isontaa on pinta-alat joiden kautta lämmöt poistuvat(esim. männänrenkaat) ja epäilen ettei se nyt mikään ongelma jos litrateho pyörii 45 hujakoilla, kasvavien tehojen esteenä olleet lähinnä päästövaatimukset.
Mahtaako muuten traktoreissa olla vielä mäntä jäähdytetty alapuolisella öljysuihkulla?
juu liika palio on pikkuvikoja ja huolimattomuutta ja turhia ongelmia.. mutta miksi tuntuu että ne ongelmat on suureksi osaksi samoilla omistajilla, ajomääristä ja työnkuvasta, ja jopa merkistä riippumatta??

Ehkä sitä ensimmäisen tai toisenkaan tuotantovuoden uutta mallia ei kannata ostaa käytettynä miltään merkiltä, ellei tilan pörssi ole kunnossa.

Oon kans seuraillu paria videobloggaria Youtubesta, ensimmäisellä maatilalla kaikki vehkeet enemmän tai vähemmän paskana, toisella tip top.
Järjestänsä sen ensimmäisen tekeminen on kyllä tehokasta, mutta samalla tekemistä voi kuvailla sanoilla patenttiviritykset, sähläys ja välinpitämättömyys sekä virheiden kautta oppiminen.
Toisella kaverilla tulee kyllä hommat hoidettua, ei rääkkää vehkeitä resonassialueella äärimmilleen, toisinaan jopa hieman ajattelee ennen kuin tekee spontaanisti mitään typerää.
Taitaa molemmilla mennä sama raha ja aika loppuviimein kun sen rikkinäisten koneiden kanssa tappelun laskee mukaan.
Tulin tänne katsomaan jos löytyisi tietoa minkälaisia kärryjä lietteen levitykseen käytetään ja kuinka isoja voi käyttää ilman että ollaan säännöllisesti akseleita myöten pellolla. Eksyin sitten tähän keskusteluun ja täytyy sanoa että kyllä se maalla on kateus ja tyhmyys toisilla edelleen voimissaan, ei auta vaikka on internetit ja telkkarit. Kokeilematta tuomitaan kaikki mikä ei ole omaa keksimää, kuvitellaan että kaikilla on traktori ja klapikone tms. Esim. meillä mökillä kaadetaan tontilta joka kesä isompi puu tai kaksi, sellainen puu joka muutenkin olis tarvinnu kaataa, katkottu moottorisahalla, pilkottu kirveellä ja sillä ollaan koko seuraava kesä lämmitelty saunaa, ei siihen viittitä sen takia traktoria ostaa saati tilata ulkopuolista tekemään.

Itte tuotteesta sen verran että varmasti on paikassaan ihan toimiva peli kun oppii tekniikan, tuskin korvaa silti täysin normaalia kirvestä, varmasti täydentää kyllä. Ei niin tyhmää keksijää ole tehtykään ettei itsekritiikki pane vastaan siinä kohtaa kun huomaa valmiit maailmanlaajuiset myyntikanavat omaavan Fiskarsin kirveen olevan kaikin puolin parempi.

PS. Mulla on sitte niin suuri ego että turha tulla yrittään *****ileen jossei sanomiseni miellytä, ei kiinnosta paskan vertaa.
Sivuja: [1]