Toyota (1+.)ja Volkkari (3+.) näyttää pärjäävän. GM (2-.)ja Ford (4-.) menettävät markkinaosuuksiaan. Tosin onhan Toyotan maasturit ym. mallit menneet huonommin kaupaksi kuin aikaisemmin.
Sikäli mielenkiintoista kuinka Japanilainen autoteollisuus on onnistunut valloittamaan markkinat sitkeällä panostamisella tuotemerkkiin, Toyota (3.)+Lexus (1.) kärjessä. BMV (2.) lähimpänä näitä kahta.
Eiköhän nuo japsit ole panostaneet lähinnä työläistensä orjuuttamiseen pienellä palkalla. On siinä hieman eroa kun autoja tehdään Volvolla Ruotsissa tai Toyotalla missä tahansa.
Palkka on valmistusmaan palkkatasoa autotehtaissakin.
Ei ole pakko mennä autoja tekemään, jos tuntee itsensä orjuutetuksi.
Eikä kannata väittää, ettei ole muuta vaihtoehtoa, työväki on
yleensä tyytyväinen, jos lähistölle tulee auto- tai jokin vastaava tehdas.
Ja robotit tekevät suuren osan työstä.
Volvo on omat valitansa tehnyt, noutaja meinaa tulla.
Volvoa vois alkaa valmistamaan vaikka Kiinassa.
Laatu paranis.