Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe koska saa rahaa?  (Luettu 57666 kertaa)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: koska saa rahaa?
Tätä lukiessa alkaa tajuta miksi viljelijät on köyhiä ja taitavat sellaisiksi jäädäkkin ::)

Toi oli ihan paras selitys toi velka vs luotollinen tili, vesi tuli silmistä melkein :o

Itellä jos käyttötili putoo viisnumeroiseksi, niin alan miettiä mihin se riittää enää ja käyttötilin korko muuten 1,5 ja lainojen 2,0 8)
  Mulla on kyllä tuottavampaa toimintaa kuin lepuuttaa sata tonnia pankin tilillä. ;D
  Kaikki mitä tulee sijoitetaan uudestaan välittömästi ja sit joutaa metille. ;D

 Täytyyhän sitä sen verran käyttörahaakin olla. Ei niitä sijoituksia ja metsiä saa samalla sekunnilla realisoitua. Jos vaikka vie jonkun mimmin syömään niin onhan se kivempi maksaa kun on rahaa vähän tililläkin, eikä tarvi velaks ostaa Toyotaan bensiiniä...Sijoitukset ja muu omaisuus ovat tietysti erikseen, mutta sanokaa mitä sanotte: -Ei auta itku markkinoilla, rahaa siellä pitää olla.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: koska saa rahaa?
Pankin sedän kanssa on vaan niin pirun paljon joustavampaa neuvotella uusista kuvioista kun käyttötilillä on vaikka se 50 donaa sen sijaan, että on pakkasella saman verran.

 En tiedä miten joustavaa se sitten olisi. Multa on lähinnä kyselty ettenkö tarvitsisi enempää?

 Mutta minusta tässä on oleellista erot alojen välillä, karjapuolella hyvä kassa on aina perusteltu. Ei sen tarvi olla noin korkea, mutta selvästi plussalla. Eli sitä rahan dynamiikkaa.. samoin 15 lehmän karja pärjää (tuotannon puolesta) pienemmällä kassalla kuin 150 lehmän karja.

Miksi plussalla? Hyvä _maksuvalmius_ on tarpeen. Mulla lähes aina tili miinuksella mutta se on mahdollistanut vaikka sen että vielä 1,5-2v. lannoitan lannoitteella jonka keskim. hinta on 240€/t verolla kotona+korko, eikä se ole ainoa juttu..   ;) 

 
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5278
Vs: koska saa rahaa?
Tuotantosuunnan ja sukupolven lisäksi tässä huomaa eron myös siinä kuinka paljon viljelijävuosia on takana. Jos tila on ostettu vaikka 5 - 7 vuotta sitten ja sen jälkeen on tehty muutakin kuin maattu pankolla, niin mistäpä sitä rahaa olisi se 50 000 donaa sille tilille tullut? Tietty jos isi olisi lahjoittanut tilan ja antanut vielä vähän riihikuivaa pöydän alta, niin röyhistelisin minäkin eri tavalla.
Tähän Paulina Veijolle (siis Alistetut kotikiusatut -sarjaa Radio Suomesta) voi vain todeta, että "tuttua, tuttua".

Petri

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: koska saa rahaa?
Tuotantosuunnan ja sukupolven lisäksi tässä huomaa eron myös siinä kuinka paljon viljelijävuosia on takana. Jos tila on ostettu vaikka 5 - 7 vuotta sitten ja sen jälkeen on tehty muutakin kuin maattu pankolla, niin mistäpä sitä rahaa olisi se 50 000 donaa sille tilille tullut? Tietty jos isi olisi lahjoittanut tilan ja antanut vielä vähän riihikuivaa pöydän alta, niin röyhistelisin minäkin eri tavalla.
Tähän Paulina Veijolle (siis Alistetut kotikiusatut -sarjaa Radio Suomesta) voi vain todeta, että "tuttua, tuttua".

Petri

niin moni vaikuttaa siihen paljonko voi/haluaa pankkitilillä ropoja makuuttaa, itte kanssa käyttänyt limiittitiliä säännöllisesti, käyttö tulisi olla vain suunnitelmallista ja harkittua. maksuvalmius on tärkeintä toteutetaan se itse niinkuin parhaaksi nähdään...

tuo toiminnanvaihe ja yrityksen tavoitteet vaikuttaa paljon siihen miten raha liikkuu ja TUOTANTOSUUNTA. erätuottajat joutuvat eniten miettimään rahojaan tai niiden puutetta...

anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

AgerSilva

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 799
Vs: koska saa rahaa?
Tuotantosuunnan ja sukupolven lisäksi tässä huomaa eron myös siinä kuinka paljon viljelijävuosia on takana. Jos tila on ostettu vaikka 5 - 7 vuotta sitten ja sen jälkeen on tehty muutakin kuin maattu pankolla, niin mistäpä sitä rahaa olisi se 50 000 donaa sille tilille tullut? Tietty jos isi olisi lahjoittanut tilan ja antanut vielä vähän riihikuivaa pöydän alta, niin röyhistelisin minäkin eri tavalla.
Tähän Paulina Veijolle (siis Alistetut kotikiusatut -sarjaa Radio Suomesta) voi vain todeta, että "tuttua, tuttua".

Petri

Lisäisin vielä, että jos pitää vielä vanhuksille asunto hommata ja edellinen sukupolvi jättäny talon ylläpidon, että joudut käymään koko asuintalon läpi ja remppaamaan läpikotaisin niin saa sitä perämehtää olla joku hehtaari... tosin edellinen sukupolvi nekin hävittäny.
Siinä sitä nuorelle isännälle onkin pähkäileminen mistä rahaks muuttuu  ???

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: koska saa rahaa?
Monta taloa on taas pidetty pystyssä ilmaisella eläkeläistyövoimalla.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: koska saa rahaa?
>Monta taloa on taas pidetty pystyssä ilmaisella eläkeläistyövoimalla.

Täällä päin on useampia taloja,joissa ei muuta työvoimaa oiekaan.

Eräässäkin talossa loppui viljelyt samantein,kun vanha isäntä kupsahti.Samantein meni pellot vuokralle ja muutaman vuoden päästä metsät putsattiin.No tuossa tapauksessa ei kyseessä ollut mikään ökytila.

emo-heikki

  • Vieras
Vs: koska saa rahaa?
Tätä lukiessa alkaa tajuta miksi viljelijät on köyhiä ja taitavat sellaisiksi jäädäkkin ::)

Toi oli ihan paras selitys toi velka vs luotollinen tili, vesi tuli silmistä melkein :o

Itellä jos käyttötili putoo viisnumeroiseksi, niin alan miettiä mihin se riittää enää ja käyttötilin korko muuten 1,5 ja lainojen 2,0 8)

Minä en aio jäädä köyhäksi, mutta toistaiseksi pitää sinnitellä. Olen köyhä siksi, että valitsemani strategia jäi tukipolitiikan muutosten jalkoihin ja tällä Suomen tehokkaimman maatalouden alueella ollaan kovassa kilpailutilanteessa jatkuvasti. Et sinäkään kyllä mikään talousnero ole, jos seisotat käyttötilillä toistasataa tuhatta.
Minä toteaisin tohon vaan, että aika on aina yksi tekijä, nelikymppisellä ei ehkä ole tilillä kovinkaan paljoa, kuuskymppsellä pitäisi jo olla koska eläkepäivät lähestyy ja silloin on tienattuna se, mikä on tienattuna ...

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: koska saa rahaa?
>Monta taloa on taas pidetty pystyssä ilmaisella eläkeläistyövoimalla.

Täällä päin on useampia taloja,joissa ei muuta työvoimaa oiekaan.

Eräässäkin talossa loppui viljelyt samantein,kun vanha isäntä kupsahti.Samantein meni pellot vuokralle ja muutaman vuoden päästä metsät putsattiin.No tuossa tapauksessa ei kyseessä ollut mikään ökytila.
Juu aika hoitaa..
Itellä viime kesänä vanhin asiakas vm 1938..
Poika on insinööri, joka ei juuri oo mukana ollu touhuissa, mutta alkaa viljelijäksi, asuu 50 kilsan päässä tilalta. 20 hehtaaria, ei mitään koneita.. Täytyy tehdä parin vuoden kypsyttelyn jälkeen vuokratarjous ;)

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: koska saa rahaa?
>Monta taloa on taas pidetty pystyssä ilmaisella eläkeläistyövoimalla.

Täällä päin on useampia taloja,joissa ei muuta työvoimaa oiekaan.

Eräässäkin talossa loppui viljelyt samantein,kun vanha isäntä kupsahti.Samantein meni pellot vuokralle ja muutaman vuoden päästä metsät putsattiin.No tuossa tapauksessa ei kyseessä ollut mikään ökytila.
Juu aika hoitaa..
Itellä viime kesänä vanhin asiakas vm 1938..
Poika on insinööri, joka ei juuri oo mukana ollu touhuissa, mutta alkaa viljelijäksi, asuu 50 kilsan päässä tilalta. 20 hehtaaria, ei mitään koneita.. Täytyy tehdä parin vuoden kypsyttelyn jälkeen vuokratarjous ;)

insinööri ostaa sut pois parin vuoden kypsyttelyn jhälkeen ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: koska saa rahaa?
Ei taida olla niin paljoo rahaa..

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: koska saa rahaa?
Tätä lukiessa alkaa tajuta miksi viljelijät on köyhiä ja taitavat sellaisiksi jäädäkkin ::)

Toi oli ihan paras selitys toi velka vs luotollinen tili, vesi tuli silmistä melkein :o

Itellä jos käyttötili putoo viisnumeroiseksi, niin alan miettiä mihin se riittää enää ja käyttötilin korko muuten 1,5 ja lainojen 2,0 8)

Minä en aio jäädä köyhäksi, mutta toistaiseksi pitää sinnitellä. Olen köyhä siksi, että valitsemani strategia jäi tukipolitiikan muutosten jalkoihin ja tällä Suomen tehokkaimman maatalouden alueella ollaan kovassa kilpailutilanteessa jatkuvasti. Et sinäkään kyllä mikään talousnero ole, jos seisotat käyttötilillä toistasataa tuhatta.
Minä toteaisin tohon vaan, että aika on aina yksi tekijä, nelikymppisellä ei ehkä ole tilillä kovinkaan paljoa, kuuskymppsellä pitäisi jo olla koska eläkepäivät lähestyy ja silloin on tienattuna se, mikä on tienattuna ...
Mää oon sen aina tienny, että kunnon pesämuna kannattaa hommata  :D
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: koska saa rahaa?

Mää oon sen aina tienny, että kunnon pesämuna kannattaa hommata  :D

Moni curtun kaltainen neiti-ihminen tietää tämän, ja elää vanhan närhen munilla.  ;D

emo-heikki

  • Vieras
Vs: koska saa rahaa?
Minä toteaisin tohon vaan, että aika on aina yksi tekijä, nelikymppisellä ei ehkä ole tilillä kovinkaan paljoa, kuuskymppsellä pitäisi jo olla koska eläkepäivät lähestyy ja silloin on tienattuna se, mikä on tienattuna ...
Mää oon sen aina tienny, että kunnon pesämuna kannattaa hommata  :D
[/quote]

Kunnon pesä ja muna, vai miten se nyt oli ????

JoHaRa

  • Vieras
Vs: koska saa rahaa?

Mää oon sen aina tienny, että kunnon pesämuna kannattaa hommata  :D

Moni curtun kaltainen neiti-ihminen tietää tämän, ja elää vanhan närhen munilla.  ;D

Meinaatko että joku on näyttänyt Courtneylle närhen munat  ???