Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe koska saa rahaa?  (Luettu 57314 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: koska saa rahaa?
En ole vielä kurkannut, mutta tänään pitäisi olla rahat tilillä ja hyvä niin. Illalla ne onkin sitten jo kulutettu kun raivaan tuon pöydälle kertyneen vuoren laskuja, joista puolet on jo myöhässä.

Paljonkos porukalla oli rahaa tilillä ennen tukien saapumista, mulla oli tilillä 16,58 euroa ja visaa oli kulutettu jo runsaalla parilla tonnilla. Ei tässä vielä mitään hätää ollut...  ::)

Mulle jää vielä yli tonni kun maksan autovakuutuksen jonka bonusprosentti on 75  8) Mä olen hyvä taloudenhoitaja ja autokuski ;D

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: koska saa rahaa?


Paljonkos porukalla oli rahaa tilillä ennen tukien saapumista, mulla oli tilillä 16,58 euroa ja visaa oli kulutettu jo runsaalla parilla tonnilla. Ei tässä vielä mitään hätää ollut...  ::)

 Noin -55000€.
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: koska saa rahaa?
TUli ja meni. Nettipankki ylikuumeni ja parin viimeisen laskun kanssa oli takkuista. Pankkikin oli laittanut ko 30.9. menevän lainan näkyviin sinne odottelemaan, ettei vaan tule mieleenkään revitellä. TIli oli jotain -19987 ennen tukia. Lompakossa 40, yksityistilillä 9€, Visat ym. kymmpiä vaille tapissa. Ainoina rajoittamattoma St1 ja Neste luottokortit eivät ole olleet maksimikäytössä. Sitten vartoilemaan luomutukea...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: koska saa rahaa?
Onkö tuo viiva tilin saldon edessä siis miinus vaikö ranskalainen viiva?

Tietämätön kun olen.
Kui mää ain olen paras?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: koska saa rahaa?
Onkö tuo viiva tilin saldon edessä siis miinus vaikö ranskalainen viiva?

Tietämätön kun olen.

Jos se viiva on sellaista valkoista jauhetta, niin sitten se on kokaiinia  ???

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: koska saa rahaa?
koskaas tulee ensimmäiset tuet tilille?

Onko jollain päässy kassavaje yllättämään?
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: koska saa rahaa?
koskaas tulee ensimmäiset tuet tilille?

Onko jollain päässy kassavaje yllättämään?
AINA ja ikuisesti.
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: koska saa rahaa?
koskaas tulee ensimmäiset tuet tilille?

Onko jollain päässy kassavaje yllättämään?
AINA ja ikuisesti.
mitenkä vakituinen olotila yllättäisi...  ??? ::)
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

antti-x

  • Vieras
Vs: koska saa rahaa?
Ideaalitapauksessa kassavirran kuvaaja on vähän nollan yläpuolella väräjävä viiva. Yleensä se on nollan yläpuolella pysyvä aaltokuvio jonka ylin kohta voi olla melkein puolet liikevaihdosta  (eli on turhaan paljon rahaa tilillä). Joidenkin maataloudessa kuvaaja on ilmeisesti aaltokuvio jonka ylimmät kohdat käyvät nollan yläpuolella? Onnea vaan, tavallisen yrittäjän joku olisi jo hakenut konkurssiin siinä vaiheessa :)

Naturalis

  • Vieras
Vs: koska saa rahaa?
Ideaalitapauksessa kassavirran kuvaaja on vähän nollan yläpuolella väräjävä viiva. Yleensä se on nollan yläpuolella pysyvä aaltokuvio jonka ylin kohta voi olla melkein puolet liikevaihdosta  (eli on turhaan paljon rahaa tilillä). Joidenkin maataloudessa kuvaaja on ilmeisesti aaltokuvio jonka ylimmät kohdat käyvät nollan yläpuolella? Onnea vaan, tavallisen yrittäjän joku olisi jo hakenut konkurssiin siinä vaiheessa :)

No esimerkiksi kasvinviljelytilalla kassavirta voi olla miinusmerkkinen 10kk vuodesta, sitten kahden kuukauden aikana se on merkittävästi plussalla, eli tuo tunnusluku ei kuvaa yhtään mitään...  ;D

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: koska saa rahaa?
 Tollaset luotolliset tilit ovat paholaisen keksintö. Onneksi en ole sellaseen sortunut ja Visalla ei makseta mitään, paitsi ehkä ulkomailla ja sielläkin käy nykyisin aika pitkälti Eurot. Kyllähän ihmisen tulee elää varojensa mukaan eikä ottaa velkaa velan päälle...No, itse olenkin sen vuoksi elellyt hyvin vaatimattomasti ja kohtuudella tavallisen pienviljelijän arkea. Tuet tuli tuet jää tilille...
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: koska saa rahaa?
Tollaset luotolliset tilit ovat paholaisen keksintö. Onneksi en ole sellaseen sortunut ja Visalla ei makseta mitään, paitsi ehkä ulkomailla ja sielläkin käy nykyisin aika pitkälti Eurot. Kyllähän ihmisen tulee elää varojensa mukaan eikä ottaa velkaa velan päälle...No, itse olenkin sen vuoksi elellyt hyvin vaatimattomasti ja kohtuudella tavallisen pienviljelijän arkea. Tuet tuli tuet jää tilille...

Persaukinen vois ottaa tuon *****iluna.... ::)
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: koska saa rahaa?
Näinpä..
Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: koska saa rahaa?
> nykyisin aika pitkälti Eurot. Kyllähän ihmisen tulee elää varojensa mukaan eikä ottaa velkaa velan päälle...No, itse olenkin sen vuoksi elellyt hyvin vaatimattomasti ja kohtuudella tavallisen pienviljelijän arkea.

Selkeästi näkee kirjoituksestasi,ettet ole nähnyt sikoja kuin kuvissa.Jos olisit puheet olisivat toisenlaiset.

Ja Visaa nimenomaan käytetään joka välissä missä mahdollista.Kaikillehan se
ei sovi,kun on pakkomielle pistää kaikki sileäksi.

Viimeksi muokattu: 06.09.11 - klo:22:49 kirjoittanut Last Man Standing

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: koska saa rahaa?
Tollaset luotolliset tilit ovat paholaisen keksintö. Onneksi en ole sellaseen sortunut ja Visalla ei makseta mitään, paitsi ehkä ulkomailla ja sielläkin käy nykyisin aika pitkälti Eurot. Kyllähän ihmisen tulee elää varojensa mukaan eikä ottaa velkaa velan päälle...No, itse olenkin sen vuoksi elellyt hyvin vaatimattomasti ja kohtuudella tavallisen pienviljelijän arkea. Tuet tuli tuet jää tilille...
Omatoiminen ulkomaillamatkailu ilman visaa on kyllä melko hankalaa, onnistuu kyllä, mutta melko hankalaa. Ja vaikka visaa vinguttaakkin, ei ole pakko käyttää luottoa. Mä en ikinä luovu luottokortin käytöstä. Ja sitte toinen näkökulma noihin luotollisiin tileihin, eikös se ole juuri varojensa mukaan elämistä jos tässä kuussa ei ole rahaa, mutta kahden kuukauden kuluttua on? Mä olen ainakin nuorempna opiskellessani venyttänyt penniä ihan riittävästi jotta enää en viitsi vetää kuukautta hevosella kyntöauraa ja elää kaurapuurolla jos on olemassa välineet joilla selviää helpommalla. Silti ei tarvii olla persaukinen...  ::)

Viimeksi muokattu: 06.09.11 - klo:22:50 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing