Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtu  (Luettu 23676 kertaa)

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Valtu
mutta onko nuo siinä' missä kättä lepuutat sen 12- 15 tuntia päivässä?      ite en näköjään voi enää valtua hankkia kun ei enää kepillä ja napeilla hoideta mitään.     ja kiva kun tuo pelkän ilmapenkin johto antautuu jo muutaman vuoden kopisteluula niin miten mahtaa tuo " kaapeli"tehä ja kuin sen liitin mahtaa toimia vuonna 2022???
Et sä muutenkaan ole mitään traktoria ostamassa niin mitä turhia murehdit.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20008
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Valtu
Airbus A320 on jo 30-vuotias konemalli, oli ensimmäinen täysin sähköisillä ohjuslaitteilla ohjattu iso kaupallinen lentokone, aika vähän niitä on tullut tonttiin sähköhäiriön takia.

Mikseivät semmoiset sähkönapit kestäisi Valtrassakin. Ja jos joku virhe tulee, ei ainakaan putoa kymmentä kilometriä alas.

-SS-

Lypsybotti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 896
Vs: Valtu
Airbus A320 on jo 30-vuotias konemalli, oli ensimmäinen täysin sähköisillä ohjuslaitteilla ohjattu iso kaupallinen lentokone, aika vähän niitä on tullut tonttiin sähköhäiriön takia.

Mikseivät semmoiset sähkönapit kestäisi Valtrassakin. Ja jos joku virhe tulee, ei ainakaan putoa kymmentä kilometriä alas.

-SS-
A320:n huolto/ylläpito-ohjelmat ja Valtran isäntälinjan huollossa ei varmaankaan ole MITÄÄN eroa käytännössä...

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Valtu
Airbus A320 on jo 30-vuotias konemalli, oli ensimmäinen täysin sähköisillä ohjuslaitteilla ohjattu iso kaupallinen lentokone, aika vähän niitä on tullut tonttiin sähköhäiriön takia.

Mikseivät semmoiset sähkönapit kestäisi Valtrassakin. Ja jos joku virhe tulee, ei ainakaan putoa kymmentä kilometriä alas.

-SS-
A320:n huolto/ylläpito-ohjelmat ja Valtran isäntälinjan huollossa ei varmaankaan ole MITÄÄN eroa käytännössä...
Sehän nyt taas on aivan oma syy, jos ei koneitaan huolla oikein. Ihan oikein, että semmoisilla isännillä leviävät.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4409
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Valtu
Airbus A320 on jo 30-vuotias konemalli, oli ensimmäinen täysin sähköisillä ohjuslaitteilla ohjattu iso kaupallinen lentokone, aika vähän niitä on tullut tonttiin sähköhäiriön takia.

Mikseivät semmoiset sähkönapit kestäisi Valtrassakin. Ja jos joku virhe tulee, ei ainakaan putoa kymmentä kilometriä alas.

-SS-
A320:n huolto/ylläpito-ohjelmat ja Valtran isäntälinjan huollossa ei varmaankaan ole MITÄÄN eroa käytännössä...
Sehän nyt taas on aivan oma syy, jos ei koneitaan huolla oikein. Ihan oikein, että semmoisilla isännillä leviävät.

On se sikäli eri juttu että ainakaan mun traktorini eivät tuota niin paljon että kärsisi maksaa liikennekoneen huollon tasoista huoltopalvelua :-(
Niihin avioniikkasysteemeihin ja niiden sijoituspaikan olosuhteisiin lienee uhrattu myös laatua enemmän, luulisin että sen tekniikan hinnalla saa useammankin Valtun, muustakin kuin A-sarjasta.

Kone joka pysyy toimintakykyisenä pienillä ylläpitokuluilla ja vähillä häiriöilä on parempi kuin sellainen joka vaatii kolminkertaista vaalimista ja tuplasti rahaa.

Traktori ei tosiaan tipu taivaalta, mutta kyllä epäluotettava työkalu/-kone on aika ärsyttävä tekijä. Ja tämä ei tosiaan ole mitenkään Valtraan erityisesti liittyvä juttu.

En tuomitsisi väylätekniikkaa silloin kun koneesta joka tapauksesa tehdään hyvin monimutkainen. Silloin kun tullaan toimeen valojen ja lämmityslaitteen puhaltimen katkaisimilla on väylä turha. Mutta kun kytkimiä tarvitaan 30 ja antureita + toimilaitteita saman verran niin itse asiassa väyläratkaisu lisää luotettavuutta ja helpottaa diagnoosia (kun on oikeat mittalaitteet). Varjopuolena on tietysti se että jos itse väylä tilttaa syystä tai toisesta niin sitten se voi mykistää koko koneen kerrasta.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8443
Vs: Valtu
Tuossa joikkarin ympärillä olisi mukava olla tilaa kämmensyrjälle ja ranteelle. Ei ole hyötyä portaattomasta liikkeestä jos sitä joutuu kabiinin hytkyessä vääntää on/off periaatteella sinne tänne. Sinänsä hyvä, että jöykkärillä voi ohjata kaikkea mahdollista hydrauliikkaa. Niinhän se pitääkin.

Nyt se vaan on pilattu onnettomalla paikalla. Ei se, että jollakin voi tehdä mitä vaan liikkeitä hyödytä ketään, jos sitä ei voi käyttää. Kyllä tuollaisen patukan käyttöä pitäisi pystyä käyttämään koko kyynärvarsi tuettuna.

Täytyy jossain käydä kokeilemassa, mutta onnettomalta kötöstykseltä tuo tuntuu.



Hei siellä suolahdessa ukot!

Laittakaa joskus namikkoja niin, että kun kyynärvartta liikuttaa oikealle tai vasemmalle, niin aina löytyy jotain uutta namikkaa tai jortikkaa. Ettei sitä helvetin olkapäätä tarvitse kääntää pois paikaltaan.

Vähän niinkuin tuossa eräässä saman paskavirman toisessa tuotteessa.






Hei, ei se kopioiminen voi olla niin vaikeaa, jos edes ajattelisi, mitä helvettiä me ollaan tekemässä.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Valtu
Airbus A320 on jo 30-vuotias konemalli, oli ensimmäinen täysin sähköisillä ohjuslaitteilla ohjattu iso kaupallinen lentokone, aika vähän niitä on tullut tonttiin sähköhäiriön takia.

Mikseivät semmoiset sähkönapit kestäisi Valtrassakin. Ja jos joku virhe tulee, ei ainakaan putoa kymmentä kilometriä alas.

-SS-
Näyttää siltä että notta airbussillakin on oma “ a sarajansa “ 118 kertaa on vissiin sähkönapukka jumittanut ?

List of accidents and incidents involving the Airbus A320 family

For the entire A320 family , 118 aviation accidents and incidents have occurred (the last one being Afriqiyah Airways Flight 209 on 23 Dec 2016),

En silti sähkövaloja öljylyhtyhin majorissa vaihtaisi.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Valtu
Airbus A320 on jo 30-vuotias konemalli, oli ensimmäinen täysin sähköisillä ohjuslaitteilla ohjattu iso kaupallinen lentokone, aika vähän niitä on tullut tonttiin sähköhäiriön takia.

Mikseivät semmoiset sähkönapit kestäisi Valtrassakin. Ja jos joku virhe tulee, ei ainakaan putoa kymmentä kilometriä alas.

-SS-
A320:n huolto/ylläpito-ohjelmat ja Valtran isäntälinjan huollossa ei varmaankaan ole MITÄÄN eroa käytännössä...
Juu ei pösöön huoltokirja niillä on käytössä
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8443
Vs: Valtu
Airbus A320 on jo 30-vuotias konemalli, oli ensimmäinen täysin sähköisillä ohjuslaitteilla ohjattu iso kaupallinen lentokone, aika vähän niitä on tullut tonttiin sähköhäiriön takia.

Mikseivät semmoiset sähkönapit kestäisi Valtrassakin. Ja jos joku virhe tulee, ei ainakaan putoa kymmentä kilometriä alas.

-SS-
A320:n huolto/ylläpito-ohjelmat ja Valtran isäntälinjan huollossa ei varmaankaan ole MITÄÄN eroa käytännössä...
Sehän nyt taas on aivan oma syy, jos ei koneitaan huolla oikein. Ihan oikein, että semmoisilla isännillä leviävät.

On se sikäli eri juttu että ainakaan mun traktorini eivät tuota niin paljon että kärsisi maksaa liikennekoneen huollon tasoista huoltopalvelua :-(
Niihin avioniikkasysteemeihin ja niiden sijoituspaikan olosuhteisiin lienee uhrattu myös laatua enemmän, luulisin että sen tekniikan hinnalla saa useammankin Valtun, muustakin kuin A-sarjasta.

Kone joka pysyy toimintakykyisenä pienillä ylläpitokuluilla ja vähillä häiriöilä on parempi kuin sellainen joka vaatii kolminkertaista vaalimista ja tuplasti rahaa.

Traktori ei tosiaan tipu taivaalta, mutta kyllä epäluotettava työkalu/-kone on aika ärsyttävä tekijä. Ja tämä ei tosiaan ole mitenkään Valtraan erityisesti liittyvä juttu.

En tuomitsisi väylätekniikkaa silloin kun koneesta joka tapauksesa tehdään hyvin monimutkainen. Silloin kun tullaan toimeen valojen ja lämmityslaitteen puhaltimen katkaisimilla on väylä turha. Mutta kun kytkimiä tarvitaan 30 ja antureita + toimilaitteita saman verran niin itse asiassa väyläratkaisu lisää luotettavuutta ja helpottaa diagnoosia (kun on oikeat mittalaitteet). Varjopuolena on tietysti se että jos itse väylä tilttaa syystä tai toisesta niin sitten se voi mykistää koko koneen kerrasta.

Väylä on hyvä juttu, kun anturit ovat usein niin paskalaatuista, että kokoajan joku noksi huutaa apua. Ja lentsikassa tosiaan ei hyväksytä korroosiosta tapahtuvaa vikaa tai vikailmoitusta. Jos komponentit raktoreissakin olisi yhtä luotettavia ja pitkäikäisiä, niin silloin ilman muuta väyliä kannattaa johonkin käyttää. Kuten voimansiirron ja moottorin keskenäiseen toimintaan yms. anturointiin.

Mutta silloin ne olisivat liian hyviä ja varaosakauppa romahtaisi.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Valtu
Airbus A320 on jo 30-vuotias konemalli, oli ensimmäinen täysin sähköisillä ohjuslaitteilla ohjattu iso kaupallinen lentokone, aika vähän niitä on tullut tonttiin sähköhäiriön takia.

Mikseivät semmoiset sähkönapit kestäisi Valtrassakin. Ja jos joku virhe tulee, ei ainakaan putoa kymmentä kilometriä alas.

-SS-
A320:n huolto/ylläpito-ohjelmat ja Valtran isäntälinjan huollossa ei varmaankaan ole MITÄÄN eroa käytännössä...
Sehän nyt taas on aivan oma syy, jos ei koneitaan huolla oikein. Ihan oikein, että semmoisilla isännillä leviävät.

On se sikäli eri juttu että ainakaan mun traktorini eivät tuota niin paljon että kärsisi maksaa liikennekoneen huollon tasoista huoltopalvelua :-(
Niihin avioniikkasysteemeihin ja niiden sijoituspaikan olosuhteisiin lienee uhrattu myös laatua enemmän, luulisin että sen tekniikan hinnalla saa useammankin Valtun, muustakin kuin A-sarjasta.

Kone joka pysyy toimintakykyisenä pienillä ylläpitokuluilla ja vähillä häiriöilä on parempi kuin sellainen joka vaatii kolminkertaista vaalimista ja tuplasti rahaa.

Traktori ei tosiaan tipu taivaalta, mutta kyllä epäluotettava työkalu/-kone on aika ärsyttävä tekijä. Ja tämä ei tosiaan ole mitenkään Valtraan erityisesti liittyvä juttu.

En tuomitsisi väylätekniikkaa silloin kun koneesta joka tapauksesa tehdään hyvin monimutkainen. Silloin kun tullaan toimeen valojen ja lämmityslaitteen puhaltimen katkaisimilla on väylä turha. Mutta kun kytkimiä tarvitaan 30 ja antureita + toimilaitteita saman verran niin itse asiassa väyläratkaisu lisää luotettavuutta ja helpottaa diagnoosia (kun on oikeat mittalaitteet). Varjopuolena on tietysti se että jos itse väylä tilttaa syystä tai toisesta niin sitten se voi mykistää koko koneen kerrasta.

Väylä on hyvä juttu, kun anturit ovat usein niin paskalaatuista, että kokoajan joku noksi huutaa apua. Ja lentsikassa tosiaan ei hyväksytä korroosiosta tapahtuvaa vikaa tai vikailmoitusta. Jos komponentit raktoreissakin olisi yhtä luotettavia ja pitkäikäisiä, niin silloin ilman muuta väyliä kannattaa johonkin käyttää. Kuten voimansiirron ja moottorin keskenäiseen toimintaan yms. anturointiin.

Mutta silloin ne olisivat liian hyviä ja varaosakauppa romahtaisi.
Juu kyse on ”jälkimarkkinoininista”  eli loput katteesta otetaan suunnitellun vanhentumisen kautta.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20008
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Valtu
Airbusin tapauksessa aika vähän on täyssähköisen ohjausjärjestelmän viasta johtuvia tonttiin syöksymisiä ollut. Siinä Atlanttiin syöksyneessä koneessa , vaikka nopeusnäyttö oli jäätynyt, kone meni suunnitellusti lentotilaan, joka kuskien olisi pitänyt handlata itte. Mutta kuski vaan hidasti ja veti nokkaa ylös, vaikka oli opetettu toisin.

Vaikka se onkin vähä semmonen pösö, niin hyvin Airbussit lentää. Varmaan Valtrakin hyvin toimii, vaikk' ei lennäkään.

-SS-

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Valtu
Tuossa joikkarin ympärillä olisi mukava olla tilaa kämmensyrjälle ja ranteelle. Ei ole hyötyä portaattomasta liikkeestä jos sitä joutuu kabiinin hytkyessä vääntää on/off periaatteella sinne tänne. Sinänsä hyvä, että jöykkärillä voi ohjata kaikkea mahdollista hydrauliikkaa. Niinhän se pitääkin.

Nyt se vaan on pilattu onnettomalla paikalla. Ei se, että jollakin voi tehdä mitä vaan liikkeitä hyödytä ketään, jos sitä ei voi käyttää. Kyllä tuollaisen patukan käyttöä pitäisi pystyä käyttämään koko kyynärvarsi tuettuna.

Täytyy jossain käydä kokeilemassa, mutta onnettomalta kötöstykseltä tuo tuntuu.



Hei siellä suolahdessa ukot!

Laittakaa joskus namikkoja niin, että kun kyynärvartta liikuttaa oikealle tai vasemmalle, niin aina löytyy jotain uutta namikkaa tai jortikkaa. Ettei sitä helvetin olkapäätä tarvitse kääntää pois paikaltaan.

Vähän niinkuin tuossa eräässä saman paskavirman toisessa tuotteessa.






Hei, ei se kopioiminen voi olla niin vaikeaa, jos edes ajattelisi, mitä helvettiä me ollaan tekemässä.
Käy ihmeessä kokeilemassa, yllättävän hyvin mahtuu käsi lepäämään tuossa joykkarin oikealla puolella. Ei tuo Fendtinkään ratkaisu ole niin hyvä, Jontikassa ehkä paras. Massikassa ei tarvitse huolehtia, että painelisi vääriä nappuloita, mutta on se kyllä aika jälkeenjäänyt.

fenu

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 140
Vs: Valtu
Toisille käyttäjille tuollainen hyvä ja toisille huono. Jos työkseen urakoi traktorilla esim kunnalle lumen aurausta jne, on tuollainen hyvä. Sit kun kone on taas maatilan käytössä ja konetta käyttää kuka milloinkin, välissä vanha isäntä joka ei ymmärrä säädöistä mitään ja välissä se alaikäinen joka kaataa energiajuomat sähkölaitteille voi olla hankalempaa. Itsellä suurin ongelma on se että kädet on aina likaiset ja se lika kantautuu tuohon sähkö helvettiin. Pitäis olla käsien pesu paikka rappusten vieressä.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26180
  • vastustan
Vs: Valtu
ollaanko me vähän jäävejä puhumaan tuommosesta kun tällä hetkellä agronetin sivusta mahtuu vain kolmasosa ruudulle :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Valtu
ollaanko me vähän jäävejä puhumaan tuommosesta kun tällä hetkellä agronetin sivusta mahtuu vain kolmasosa ruudulle :-\ :-\ :-\ :-\
Onko sulla pienempi ruutu kuin valtrassa ;D
pessimisti ei pety!