Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - tarvas

hyvä persu ! kirjoitit esiin sen todellisen syyn miksi etelään ei nouse navetoita
tehdään kevytmuokatulle pellolle "vesivako" jotta talvikauden sadevedet eivät jäisi seisomaan pellolle
pitäähän joku järki olla minkä verran luopujille tuloutetaan tulevaisuutemme tuloja joten c1  6-8cent/L  jos nyt ei ole aivan tuskainen pakko saada sitä kiintiötä
tässä lähes pätevä navetan/tuotantopihan suunnittelija
www.ariva.fi
itsekkin kokeitu hiekkapartta kylmäpihatossa 90-luvulla pelkkä sopivan hieno hiekka(melkein hiesu) toimi kuivana melko hyvin mutta kun kastui oi voi ja aina löytyi yksilöitä jotka halusivat kaivaa itsensä parteen joten ratkaisuksi päätyi valaa normaalit parret joihin silputtua olkea/kutterinpurua/turvetta tilanteen ja saatavuuden mukaan periaatteella mitä kylmempi sitä enemmän olkea parressa toimii mutta työllistää
melkein 10k€ vastaavaa sekoa halvempi joten hieman kiinnostaisi
Koneet, laitteet ja tekniikka / JF apevaunu
: 05.09.11 - klo:08:54
onko kellään kokemuksia jf-apevaunusta kokoluokassa n,20m3
tekeekö mitään?
lihakunnan sisällä on tuuletettu asioita menneenä talvena erittäin vahvasti ja saavutettu asioissa yksimielisyys
toivottavasti pystymme jatkossa ratkaisemaan asiamme ilman savon sanomien "häiriköitiä ja vääristelyä"

ja todetaan lopuksi hallinnossa on suoraselkäiset ja "munaa"omaavat henkilöt. kuopion sulkeminen ei ollut helppo päätös vaan taloudellisten realiteettien myöntämistä ja raakaa euroihin perustuvaa päätöksen tekoa
Kerro, mitä konkreettisesti on SS:n häiriköinti ja vääristely :)
Jos Kuopion sulkeminen on pelkästään taloudellisiin realiteetteihin perustuva, miksi se on ainoa vaihtoehdoista, jonka hintaa ei kerrota.   

Kyllä se hinta on lopulta kerrottu. Kauhajoki oli Atrialle kalliimpi vaihtoehto, koska sieltä piti myös kiinteistö ostaa. Kuopiossa se olisi ollut jo valmiiksi Atrian omistuksessa.
tontti ei ollut atrian
lihakunnan sisällä on tuuletettu asioita menneenä talvena erittäin vahvasti ja saavutettu asioissa yksimielisyys
toivottavasti pystymme jatkossa ratkaisemaan asiamme ilman savon sanomien "häiriköitiä ja vääristelyä"

ja todetaan lopuksi hallinnossa on suoraselkäiset ja "munaa"omaavat henkilöt. kuopion sulkeminen ei ollut helppo päätös vaan taloudellisten realiteettien myöntämistä ja raakaa euroihin perustuvaa päätöksen tekoa
Kerro, mitä konkreettisesti on SS:n häiriköinti ja vääristely :)
Jos Kuopion sulkeminen on pelkästään taloudellisiin realiteetteihin perustuva, miksi se on ainoa vaihtoehdoista, jonka hintaa ei kerrota.   

otetaampa esimerkiksi ss.n väitteet siitä miten eriarvoisesti a. maksaa vuokria lihakunta /itikka,kiinteistöjen arvoja samalla välillä yms.asioita joista osa ei välttämättä kuulu edes täläiselle palstalle saatikka sonta siioniin joka tuntui käyvän "yhden miehen sotaa" a.vastaan
kuopio vaihtoehdon hinta on kerrottu edustajistollekin tarpeeksi tarkkaan asian ymmärtämiseksi ja arvioituja kustannuksia tärkeämmäksi tekijöiksi nousevat tulevaisuuden tuottavuustekijät joita ei ruodita julkisuudessa
Hallintoon pitää saada pari suoraselkäistä MIESTÄ. Viimeksi ne katosivat kuin pieru saharaan ja jättivät selittelyt palkkajohdolle.  ;)

Itse kumminkin tekivät päätökset. Hallintoon pitää valita osaavia ihmisiä, joilla on myös munaa vielä vaikeatkin asiat läpi loppuun asti.
Mukavien, kaikille mieliksi höpisijöiden aika on osuuskunnissa ohi. Niitä valitaan kohta eduskuntaan...
Täysin samaa mieltä!
lihakunnan sisällä on tuuletettu asioita menneenä talvena erittäin vahvasti ja saavutettu asioissa yksimielisyys
toivottavasti pystymme jatkossa ratkaisemaan asiamme ilman savon sanomien "häiriköitiä ja vääristelyä"

ja todetaan lopuksi hallinnossa on suoraselkäiset ja "munaa"omaavat henkilöt. kuopion sulkeminen ei ollut helppo päätös vaan taloudellisten realiteettien myöntämistä ja raakaa euroihin perustuvaa päätöksen tekoa
Aa rehun omistaa kokonaan Kesko, kuluttajille halpaa lihaa pitää saada kauppoihin >:(
taitaapa a-rehun omistus olla kokonaan toisissa käsissä jos ei aivan viimeviikolla ole kauppoja tehty( a-rehun omistaa a-tuottajat+muut "aa.t")
tekeekö Tarvas 1056:lla ihan samat hommat 10 litralla tunti kuin se JD isommalla kulutuksella.1056 ei taida mennä tiellä 50ä,vai?.


ei siinä tehoero ole kuin n.25hv sama niittomurska kulkee kummallakin case ottaa n.12l kun nykyiselle pitää tarjota n.17l
(casessa kaasu lattiassa deeressä ei)

mutta oleellinen ero syntyi jd 6620 (50km/h) ja 6630 välillä
kulutus lisääntyi n.15-20% ja koneissa ei ole oleellisesti muuta eroa
kuin moottorin tyyppi
kertokaas te uudempien pakokaasunkierrättäjien omistajat noita kulutuksia ko tuntuu et pojat vaan kehuu vanhojen värkkien kulutusta itsekkin pitää todeta että case ih 1056 tekee töitä n.10 litralla tunnin ja jd 10 sarja pystyi samaan mutta jo jd 6620 pyrki kohti 20 litraa (13-17 l )
mutta tämä nykyinen päästöjä poltetaan löpöllä versio jd 6630 tyhjänä maantiellä 50km/h 24l/h perävaunun kanssa kuormasta riippuen 28-32l/h
aktiivisessa peltotyössä(niittomurska,aurat,haraa yms)18-22l/h
höpöstelyhommat mukaanlukien(kone käy reilua tyjäkäyntiä)vuoden saldo (mitattu) 1000h 15000l löpöä joten äly hoi
pakokaasujen puhdistus löpöä polttamalla tuntuu "hieman" järjettömältä
kyllä pitää liputtaa ulosvetäjän(tunkin) puolesta ongelmavasikoissa ei tarvitse repiä itseään henkihieveriin          mutta käytössä pitää olla myös järki ettei vedä heti ensimmäiseksi väkisin vasikkaa ja emää "rikki" vaan kiristää,löysää ,kääntää yms "neuvottelee" vasikan ulos
ja puhutaan kokemuksella poijitusketjuista avanttiin ja siltä väliltä
tähänastisista paras on ulosvedin (pelma)
tietenkin poijituspaikoissa on eroja kaikialle ei mahdu n.1.5m pitkä laite
Sivuja: [1] 2