Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Puimuri??  (Luettu 2143 kertaa)

Peukalo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 855
Puimuri??
Joo mikä olis paree Sampo 680, Dronningborg 3000, vai JD 1033-1042? Käytettynä ostettava ilman historiatietoja.. Latvian kaverit ihailee sampoa 680, mitä meillä kokeilivat mutta varoittelin hieman, Esim terälaitteessa huima parannus -88 alkaen. Mut laittamista vissiin kaikissa. Dronningborg näyttää suht järeältä koneelta.

Tuo peura on samoissa hinnoissa kuin sampo tuolla latvian-liettuan seudulla. Ruotsista ja suomesta ja tanskasta vietyjä vehkeitä

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9828
Vs: Puimuri??
Ittellä hieman joskus kuumetta tuon ikä / kokoluokan puimureista. Jontikka taitaa olla ihan raudasta tehty, mutta heikolla hoidolla nekin on jo "loppu". Yhtä 1032 kävin jo pimeis kerran kattomaskin. Jos myyjän sanat, kuvat jne olis pitänyt vähänkään paikkaansa, niin senhän olis pitänyt olla "kuin uusi" reilulla 1000h:n mittarilukemalla. Paskat … elevaattorin pohjat paikattu laudalla ja rautalangalla, viljan tyhjennys putki roudarin teipillä ( vaikka on ylhäällä). Voi olla että tuota ei oltu kyllä huollettu ikinä mitenkään. Hytiskin oli joku öljy pötikkä jemmas, kait ihan tarpeeseen. Parista muusta samanlaisesta oon soitellut myyjälle. Eka sanoi, että ei mielellään Suomeen … oli jo Puolasta kyselty. Toisessa olin myöhässä, puolalaiset oli lyöneet eurot tiskiin. Siltikin kait ihan hyviä … jotenkin vaan oma mieltymys näin Volvon omistajana vois varaosien saatavuuden kannalta siirtyä noihin Porilaisiin. Itse uskottelin itselleni, että syksyllä olis ollut ostajan markkinat käytettyjen puimureiden osalta, mutta eipä tuo kesän "kato" tainnut vaikuttaa mitenkään tuohon tarjontaan. No Volvo jäi ehjäksi ja naapurin kans kait välit ihan OK, joten voi rahtipuintiinkin luottaa, jos laiskuus yllättää. Mutta ei se 680/MF 20 mikään poissuljettu ajatus ole vieläkään ;) Tai voi se olla 2035,2045 ,22 23 mikä lie kunhan on halpa ja hyvä. Joku MF16 ja 10 000euron pyynti vie kyllä kuumeen hyvin äkkiä :)