Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viikko lisää lomaa - Veetin pelihousujen kestokyky äärirajoille  (Luettu 4673 kertaa)

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Kasvavalla määrällä tiloja on 3-4 lomaoikeutettua ja systeemi jossa vaaditaan jo aika paljon erikoisosaamista. Samaan aikaa tiloja alkaa (ehkä pohjanmaata lukuunottamatta) olla aika harvassa.

Tältä pohjalta tuntuu aika haasteelta järjestää esim. 4 yrittäjän ja 200 lehmän tilalle aina 4 lomittajaa kerralla, tai edes 3 ja vielä niin että kaikki työt joku oikeasti osaa.

  http://www.iltalehti.fi/uutiset/201704242200108711_uu.shtml

  Toivottavasti maatalouslomittaja tutkinto on poistettavien listalla. Sellaista kukaan tarvitse.

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Kasvavalla määrällä tiloja on 3-4 lomaoikeutettua ja systeemi jossa vaaditaan jo aika paljon erikoisosaamista. Samaan aikaa tiloja alkaa (ehkä pohjanmaata lukuunottamatta) olla aika harvassa.

Tältä pohjalta tuntuu aika haasteelta järjestää esim. 4 yrittäjän ja 200 lehmän tilalle aina 4 lomittajaa kerralla, tai edes 3 ja vielä niin että kaikki työt joku oikeasti osaa.

  http://www.iltalehti.fi/uutiset/201704242200108711_uu.shtml

  Toivottavasti maatalouslomittaja tutkinto on poistettavien listalla. Sellaista kukaan tarvitse.

Ei semoistra ole viralisesti ollutkaan.
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Kasvavalla määrällä tiloja on 3-4 lomaoikeutettua ja systeemi jossa vaaditaan jo aika paljon erikoisosaamista. Samaan aikaa tiloja alkaa (ehkä pohjanmaata lukuunottamatta) olla aika harvassa.

Tältä pohjalta tuntuu aika haasteelta järjestää esim. 4 yrittäjän ja 200 lehmän tilalle aina 4 lomittajaa kerralla, tai edes 3 ja vielä niin että kaikki työt joku oikeasti osaa.

Mitä *****a yhteiskunnalle kuuluu työntekijöitten kustantaminen tissinkoittotiloille ??

No en minä ole ymmärtänyt miksi joilekkin pitää kouluruoka hautaan asti kustantaa veronmaksajien piikkiin!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

kihveli

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 560
Minä en ymmärrä miksi 4 yrittäjän tilalle edes pitäisi lomittaja kustantaa kun ne neljä voi lomittaa toinen toista.
Yksi aina lomalla ja kolme tekee työt.

antti-x

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2858
Minä en ymmärrä miksi 4 yrittäjän tilalle edes pitäisi lomittaja kustantaa kun ne neljä voi lomittaa toinen toista.
Yksi aina lomalla ja kolme tekee työt.

Niinhän se voi kyllä käytännössä toimia, paitsi että aika epäloogista ajatella että yhteistyötä tekeviä rangaistaan poistamalla heiltä tukimuoto joka säilytetään (ja nyt jopa kasvatetaan) yksin yrittävillä? Melkoinen rakennekehityksen jarru.

timotej

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 977
Minä en ymmärrä miksi 4 yrittäjän tilalle edes pitäisi lomittaja kustantaa kun ne neljä voi lomittaa toinen toista.
Yksi aina lomalla ja kolme tekee työt.

Niinhän se voi kyllä käytännössä toimia, paitsi että aika epäloogista ajatella että yhteistyötä tekeviä rangaistaan poistamalla heiltä tukimuoto joka säilytetään (ja nyt jopa kasvatetaan) yksin yrittävillä? Melkoinen rakennekehityksen jarru.
Tässähän päinvastoin lisätään lomitettavien joukkoon nämä yhteisyritykset! Heillähän ei ole aikaisemmin ole ollut lomia ollenkaan. Hyötyjiä uudistuksessa ovat nämä yhteisyritykset, yksin yrittävät sekä kaksinyrittäjien parisuhde! En todellakaan ymmärrä, että tästä voisi olla kenellekään haittaa. Päinvastoin, kyseessä on todella tervetullut uudistus varsinkin pariskunnille.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Minä en ymmärrä miksi 4 yrittäjän tilalle edes pitäisi lomittaja kustantaa kun ne neljä voi lomittaa toinen toista.
Yksi aina lomalla ja kolme tekee työt.

Niinhän se voi kyllä käytännössä toimia, paitsi että aika epäloogista ajatella että yhteistyötä tekeviä rangaistaan poistamalla heiltä tukimuoto joka säilytetään (ja nyt jopa kasvatetaan) yksin yrittävillä? Melkoinen rakennekehityksen jarru.

  Siinä se sitten tuli, se kielletty sana. Tätä minä olen 15 vuotta yrittänyt selittää, miksi sosiaali- ja terveysministeriön pitää tukea ti######a (sensuroitu) Miksi ei samoin voisi tukea jotain parturikampaamo yrittäjää.

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Minä en ymmärrä miksi 4 yrittäjän tilalle edes pitäisi lomittaja kustantaa kun ne neljä voi lomittaa toinen toista.
Yksi aina lomalla ja kolme tekee työt.

Niinhän se voi kyllä käytännössä toimia, paitsi että aika epäloogista ajatella että yhteistyötä tekeviä rangaistaan poistamalla heiltä tukimuoto joka säilytetään (ja nyt jopa kasvatetaan) yksin yrittävillä? Melkoinen rakennekehityksen jarru.
Tässähän päinvastoin lisätään lomitettavien joukkoon nämä yhteisyritykset! Heillähän ei ole aikaisemmin ole ollut lomia ollenkaan. Hyötyjiä uudistuksessa ovat nämä yhteisyritykset, yksin yrittävät sekä kaksinyrittäjien parisuhde! En todellakaan ymmärrä, että tästä voisi olla kenellekään haittaa. Päinvastoin, kyseessä on todella tervetullut uudistus varsinkin pariskunnille.

 Tästä kärsii vanhukset, lapset, sairaat, ym. Heiltä se on pois. Koska siitä budjettiluokasta yritetään säästää 3 miljardia. Mutta kun kysymys on ti####a niin ei tarvitse säästää. Euroja on ettei paskalle taivu.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65691
mutta nepä kiertää taas kulutukseen tuota kautta... vanhukset ja lapset pitää net vain sukanvarressa..

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
mutta nepä kiertää taas kulutukseen tuota kautta... vanhukset ja lapset pitää net vain sukanvarressa..

 Lomituksesta ei tule piristystä talouteen, vai kärsimystä. Toista se on turvapaikan hakijoiden kanssa.

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/maahanmuutosta-yll%C3%A4tyspotkua-talouteen-bkt-nousi-0-2-prosenttiyksikk%C3%B6%C3%A4-1.185857

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Sepeteus nostaa vaan sen säästötilin tyhjäksi ja jakaa torilla tarvitseville. Nih nih.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

paalipoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 697
Eiköhän olisi paras jos siirryttäisiin kaikki itsejärjestettyyn lomitukseen ja silloin saa itse valita mieluisan lomittajan. Ja sillä vanhalla järjestelmällä että sai rahat suoraan maksaa lomittajalle

Köntys

  • Vieras
Eiköhän olisi paras jos siirryttäisiin kaikki itsejärjestettyyn lomitukseen ja silloin saa itse valita mieluisan lomittajan. Ja sillä vanhalla järjestelmällä että sai rahat suoraan maksaa lomittajalle

Eikös tissinkoittajat saa jo jotain hyvinvointitukeakin, vieläkö lomittajat pitää ton lisäksi?

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
 Se vanha järjestelmä oli paras. Naapurit lomitti toisiaan. Markat jäi kotiin.

Tuleva Tuottaja

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Eiköhän olisi paras jos siirryttäisiin kaikki itsejärjestettyyn lomitukseen ja silloin saa itse valita mieluisan lomittajan. Ja sillä vanhalla järjestelmällä että sai rahat suoraan maksaa lomittajalle
Eli meinaat että ilmoitetaan koska ollaan lomalla, hankitaan sopiva lomittaja, lomittaja kirjoittaa laskun jonka lähettää tilan isännän allekirjoittamana maksavalle taholle? Ei pöllömpi idea tarkemmin mietittynä
Muiden mielipiteillä ei ole väliä, kunhan on samaa mieltä kuin minä.