Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe JD 6420 käyntiääni  (Luettu 16070 kertaa)

MS

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
JD 6420 käyntiääni
Ostin muutama vuosi sitten 1000h ajetun 6420S JD:n (common rail). Alusta saakka on häirinnyt moottorin käyntiääni. Niin ruman hakkaavaa ja terävää moottorin ääntä en ole kuullut missään. Paikallinen huoltomies sanoo, että rumahan ääni on mutta normaali. Itsellä on myös 6210 jd ja siinä on ohjaamomelukin mielestäni selvästi pienempi, vaikka pitäisi olla päinvastoin. Mahtaako kellään muulla olla samoja tuntemuksia? Itse arvostan ohjaamon hiljaisuutta niin paljon, että tuo terävä-äänisyys todella jurppii.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: JD 6420 käyntiääni
En mä nyt tiedä mulla on monesti vielä oikea sivuikkunakin hiukan auki kun radio samat soittolistat rupee nyppimään  ;D  Aja valmeteilla hiukan aikaa ja palaa takaisin sinne jonnikan hyttiin niin taas on hiljasempaa tai pistät radion päälle sekin yleensä jonnikassa riittää peittämään moottorin äänet... Vai eikö tullut radiota ollenkaan mukana??

kiiskita1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28
Vs: JD 6420 käyntiääni
Sama juttu. 2009 6430 ja ruma on koneen ääni verrattuna entiseen 6420s:ään. Se ei ollu cr.

patron

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
Vs: JD 6420 käyntiääni
Ostin muutama vuosi sitten 1000h ajetun 6420S JD:n (common rail). Alusta saakka on häirinnyt moottorin käyntiääni.
Eikö olisi paljon huolestuttavampaa jos mitään ei kuuluisi :)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: JD 6420 käyntiääni
Timppa vois analisoida jonnua...........
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: JD 6420 käyntiääni
Ainoa neloskoneinen mikä sentään kuulostaa joltain  ;D   

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: JD 6420 käyntiääni
 Ootko tarkistanut pyöränpultit? Saattavat pitää ikävää resonanssiääntä jos siellä on yksi/muutama löysällä... Pulttien kiristäminen/vaihtaminen auttaa usein.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: JD 6420 käyntiääni
Timppa vois analisoida jonnua...........

Tuo on just sitä mitä jo olen sanonu.

Naurettavan rumaa örnötystä jonnikkaat pitää.

Se on niitten ominaisuus.

Kui mää ain olen paras?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: JD 6420 käyntiääni
Meillä korjattiin vanhemman Deeren kilinä ostamalla uusi hygieniasarja Peltoreihin  8)

Ja sitten kaadoin jotain mönjää tankkiin, en muista että mitä, ei kiinnosta eikä varmaan kiinnosta ketään muutakaan  8)

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: JD 6420 käyntiääni
Ostin muutama vuosi sitten 1000h ajetun 6420S JD:n (common rail). Alusta saakka on häirinnyt moottorin käyntiääni. Niin ruman hakkaavaa ja terävää moottorin ääntä en ole kuullut missään. Paikallinen huoltomies sanoo, että rumahan ääni on mutta normaali. Itsellä on myös 6210 jd ja siinä on ohjaamomelukin mielestäni selvästi pienempi, vaikka pitäisi olla päinvastoin. Mahtaako kellään muulla olla samoja tuntemuksia? Itse arvostan ohjaamon hiljaisuutta niin paljon, että tuo terävä-äänisyys todella jurppii.


Kyllä se sen common railin käyntiääni on paljon rouheampi, kuin noiden vanhempien koneiden, johtuen sen tekniikasta. Se uudempi säätää esim. ruiskutusennakkoakin lämpötilan mukaan.

Se vanhemmanpolven koneisiin kuuluva 6910 oli yksi hienoimpia koneita äänimaailmassa, kun puhutaan traktoreista.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: JD 6420 käyntiääni
En mä nyt tiedä mulla on monesti vielä oikea sivuikkunakin hiukan auki kun radio samat soittolistat rupee nyppimään  ;D  Aja valmeteilla hiukan aikaa ja palaa takaisin sinne jonnikan hyttiin niin taas on hiljasempaa tai pistät radion päälle sekin yleensä jonnikassa riittää peittämään moottorin äänet... Vai eikö tullut radiota ollenkaan mukana??

Ite kyllä joskus aukaisen oikeaa sivuikkunaa, jotta kuulee tasaisen mutta vaimean murinan. Naapurin kuutosperkinssi on kuin venäläinen panssarivaunu.
Nimim. JD 6320 Pr

 :D

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Vs: JD 6420 käyntiääni
Ih 1455 ni on kaikki laudalta käyntiäänen suhteen!

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: JD 6420 käyntiääni
  Kyllä seitensatasen Kirovetsin ääni,kun on vn kunnossa on kuin urkujen soitantaa..

 No,onhan siellä pyttyjäkin kaksin-kolminkertainen määrä näihin mopoihin..

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: JD 6420 käyntiääni
Ih 1455 ni on kaikki laudalta käyntiäänen suhteen!
No nyt olikin nelosen äänenstä juttua... 

Pro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: JD 6420 käyntiääni
En mä nyt tiedä mulla on monesti vielä oikea sivuikkunakin hiukan auki kun radio samat soittolistat rupee nyppimään  ;D  Aja valmeteilla hiukan aikaa ja palaa takaisin sinne jonnikan hyttiin niin taas on hiljasempaa tai pistät radion päälle sekin yleensä jonnikassa riittää peittämään moottorin äänet... Vai eikö tullut radiota ollenkaan mukana??

En mää nyt noinkaan sanois.. Vallun commonrail on niin nätti käyntinen, samaa sano johnnyn huoltomies ja pisti tupakaks, " ei näittein meidän koneiden kaa voi puhua vieressä jos kone on käynnissä"  8)
Tästä tähän.