Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - Killeri 1.0

Ykköses oli kammioon asennettava rauta joka paransi kuivan tavaran paalaus ominaisuuksia. Kolomoses (voi olla kakkoseksi) on yksi tela enemmän enkä oo saanu mitään niin kuivaksi ettei kolmosella paalaisi. Ajan kuivat kyllä ilman silppuria.
Finni Datsunis oli samakokoinen muovinen propelli. Se pienennysholkki ei oo hyvä, sei keskitä kunnolla vaan ravistaa.
Koneet, laitteet ja tekniikka / Puhallin
: 27.04.16 - klo:13:18
Myydäänkö jossain uusia propelleja vanhan valmetin(602) puhaltimeen? Moottoreita kyllä saa mutta myös propelli on hajalla. Moottorin aksila on 6.3 mm.
Valtrat IKH ym on kyselty.
Meillä ei kelvannut vaikka perustettiin periaatteessa firma sitä varten. Kaikilla oli "omat lomittajat" ja tämä osakeyhtiö toimi työnantajana ja hoiti palkanmaksun yms. Siinä kiikasti se että meiltä olis pitäny keriitä lomittaja kunnallekki jos niillä tuli joku sairastapaus tms. Koska lomittajat olivat omia perheenjäseniä ei kellään ollu intoo lähtee vieraalla (olivat eläkeläisiä tai muualla töis). Jonku aikaa ne siittä nuputti ja sitte pienensi korvauksen n 10 euroon, ei sillä kyllä mitään työntekijää palakata( tai ainakaan makseta sivukuluja)
Tarvetta olis. 141 N:n takapyörän ja polttoainekanisterin väliin jää vain  turhan vähä tilaa. Renkaat on jotain 580/38, kuinka muilla onko saatu ketjut tarpeeksi kireelle jos tilaa on vain kämmenen vahavuus(hanska kädes). Vaikka kyllä se muovipönttö hetken kestää paukuttaa.
Joo, navetta reissulla huomasin että oikiat pa
rkit on myös pimeänä. Sulakkeen vaihdolla selevis
Mistähän löytäis valtra 141 n:n sähkökytkentäkaavion. Mukana tulleis papereis sitä ei ole. Toisaalta jos joku tietää syyn vikaan jossa työ valot ei pelaa vaikka sulakkeet on ehjät, ei tarttis koko kaaviota. Peruutettaessa takavalot syttyy normaalisti kun katkasija on vain päällä.
Mulla oli tuo 3tonninen noksu, ei kuitenkaan näyttö kestäny kun ajoon 2 krt mettäkoneella yli. Onneksi oli sen verran kestävä että hälytti siellä lumen alla raitis kun toisella puhelimella sitä etsin. Numerot sai pelastettua roikkaa pitkin tietokoneelle. Nykynen samsuni xkoveri on parantanu toimintaansa alun vaikeuksien jälkeen (samoja joita tuossa joku luetteli) Näyttö vain ei ole täysin naarmuuntumaton, aika raapoos siinä on vaikka on ollu ainoastaan taskussa.
Puhuttiinko siä koulutukses irtoaidoilla toteutusta sairas/poikimakarsinoista? Ittekki ilimottauduin koulutukseen mutta vattatauti iski polovet veteliksi.

kyllä ne irtoaidat käy kunhan vaan osoittaa on paikka joka on lämmitettävissä ja riittävän tilava.

Kylymäpihattohan on aina lämmitettävissä
Puhuttiinko siä koulutukses irtoaidoilla toteutusta sairas/poikimakarsinoista? Ittekki ilimottauduin koulutukseen mutta vattatauti iski polovet veteliksi.
Johonakin vaihees 100 sarjaan myytiin mettä ohjaamoa joka sisälsi mun mielestä lisätilan kengän kärjille toiseen lokasuojaan että kääntyminen onnistuisi tuolin kanssa.

Tuo mopon istuin on kyllä ajatuksena hyvä, mutta voi olla ainakin hankintapuiden ajossa työläs käyttää jos siirtämisiä on paljon (puita vähä paikassaan).

Ajattaminen on varmaan taloudellisin vaihtoehto, mutta ei vain tahdo joka kylällä olla heppulia joka pienen homman lähtis tekeen (en mä ainakaan lähde)
Koneet, laitteet ja tekniikka / Nestekaasu
: 03.04.12 - klo:18:10
Jaahans
Onko nestekaasuun niin tehokkaita polttimia että sais esim pyörän pultin punaaseksi, vai hohkaako lopuuksi koko napa? Vai onko rehdit kaasu pillit (happi+nestekaasu) ainoa vaihtoehto. Leikkaamiseen ei tietysti nk :sat ole.
Timperin startti makso jondeerellä 1500 joten ostin konehallilta kiinalaisen 80€. Pelas n 2viikkoo jona aikana sain alakuperääsen korijautettua pikkufirmas suurin piirtein kinukin hinnalla. Konehallilla ottivat pskan takaasi, kiittelin lainasta ja laitoon alakuperääsen kiinni.
1l per paali (sis niitto ja paalaus) toinen kone karhotti välis. Paalaaja mäkkäri ja veruri 141 N:ä. Heinä oli kuivaa ja huonoo.
Mihinä se 3 aksilaanen eniten sua viemistää. 2aksilaanen kusikärry täytyy ainaki tiellä pitää lukus ettei se muliahda ojahan. Voihan tuollaases lavetis olla eri systeemi kun pellolle tarkotetus ohojaavas telis.
Sivuja: [1] 2