Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kolmelitranen hilux  (Luettu 8742 kertaa)

ana111

  • Vieras
Vs: kolmelitranen hilux
HJ61 menee vaikka puuhuun.Lukkoakselit ja turbiini ajaa asiansa

Opelmies

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15580
Vs: kolmelitranen hilux
HJ61 menee vaikka puuhuun.Lukkoakselit ja turbiini ajaa asiansa

Ooppelikin menee puuhun ilman noita hitusvinkuloita.  :)

It ain't over till the fat lady sings

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: kolmelitranen hilux
HJ61 menee vaikka puuhuun.Lukkoakselit ja turbiini ajaa asiansa

Ooppelikin menee puuhun ilman noita hitusvinkuloita.  :)

Totta. :)
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Farmiake

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11
Vs: kolmelitranen hilux

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: kolmelitranen hilux
Sama kone kun 120-korisessa cruiserissa. Jollaseen tehtiin vuosi sitten meillä 8000e remontti. Ja joita on hajonnu muitakin. Ihan peruskone. Ottaisin ennemmin 2.5:sen.
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=11526

Juuri eilen otin Lantaruiskusta öljypohjan pois ja tutkailin sitä imusihtiä. Puhdas oli ja tiivisteistä päätellen oli ollut jo ennenkin auki.
Näissä on tullut muutamia täystuhoja juuri tuon suutinten tiivistevuodon tai suutinvian johdosta. Menee polttoaineet
öljyn joukkoon ja se mönjä tukitsee öljysihdin lopettaen voitelun. Takuuseen ovat kuulemma vaihtaneet niitä tiivisteitä ja ehkä suuttimiakin.
Kaikki menee huonoksi kun tulee kaikenmaailman, commonrailit, egr:t, ad-blue, m-tronic, autotune jne. jne  :'(
Oon vaatimaton!

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: kolmelitranen hilux
Sama kone kun 120-korisessa cruiserissa. Jollaseen tehtiin vuosi sitten meillä 8000e remontti. Ja joita on hajonnu muitakin. Ihan peruskone. Ottaisin ennemmin 2.5:sen.
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=11526

Juuri eilen otin Lantaruiskusta öljypohjan pois ja tutkailin sitä imusihtiä. Puhdas oli ja tiivisteistä päätellen oli ollut jo ennenkin auki.
Näissä on tullut muutamia täystuhoja juuri tuon suutinten tiivistevuodon tai suutinvian johdosta. Menee polttoaineet
öljyn joukkoon ja se mönjä tukitsee öljysihdin lopettaen voitelun. Takuuseen ovat kuulemma vaihtaneet niitä tiivisteitä ja ehkä suuttimiakin.
Kaikki menee huonoksi kun tulee kaikenmaailman, commonrailit, egr:t, ad-blue, m-tronic, autotune jne. jne  :'(

Ite käytin kanssa irti noin.250tkm... Tukossa oli... Eli sihtien väli täynä kovaa kanaskaa joka ei tullu pois muuta kun paineilmalla  ja brake cleanerilla... Tuli mukavasti öljyt, sihdin päältä kengille.... :D Saakelin Egr....
Nii se on...

roadman

  • Vieras
Vs: kolmelitranen hilux
Höh. Pajeron 3,2 400th km takan eikä mitään ole koneesta avattu. Pyörän laakerit etulevyt ja kytkin ja vauhtipyörä. siinä mitä laitettu.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: kolmelitranen hilux
Höh. Pajeron 3,2 400th km takan eikä mitään ole koneesta avattu. Pyörän laakerit etulevyt ja kytkin ja vauhtipyörä. siinä mitä laitettu.

Niin. Et kai oikeesti vertaa naperoa lantaruiskuun? :P
Oon vaatimaton!

Eerop

Vs: kolmelitranen hilux
Sama kone kun 120-korisessa cruiserissa. Jollaseen tehtiin vuosi sitten meillä 8000e remontti. Ja joita on hajonnu muitakin. Ihan peruskone. Ottaisin ennemmin 2.5:sen.
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=11526

Juuri eilen otin Lantaruiskusta öljypohjan pois ja tutkailin sitä imusihtiä. Puhdas oli ja tiivisteistä päätellen oli ollut jo ennenkin auki.
Näissä on tullut muutamia täystuhoja juuri tuon suutinten tiivistevuodon tai suutinvian johdosta. Menee polttoaineet
öljyn joukkoon ja se mönjä tukitsee öljysihdin lopettaen voitelun. Takuuseen ovat kuulemma vaihtaneet niitä tiivisteitä ja ehkä suuttimiakin.
Kaikki menee huonoksi kun tulee kaikenmaailman, commonrailit, egr:t, ad-blue, m-tronic, autotune jne. jne  :'(

Ite käytin kanssa irti noin.250tkm... Tukossa oli... Eli sihtien väli täynä kovaa kanaskaa joka ei tullu pois muuta kun paineilmalla  ja brake cleanerilla... Tuli mukavasti öljyt, sihdin päältä kengille.... :D Saakelin Egr....


Ei se egr tuota öljysihdin tukkeutumista aiheuta, suuttimien pohjatiivisteet vuotaa sylinteristä pakokaasua venttiilikopan alle näkymättömiin. Mersuissa sen saman tekee siihen venttiilikopan päälle kun suuttimet ei mene "piilossa" kuten toyotan moottoreissa..

Kannataa vaihdella niitä öljyjä välillä ja mielellään vielä moottorinhuuhteluaineen kanssa, long life öljynvaihtovälit on perseestä.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: kolmelitranen hilux
Höh. Pajeron 3,2 400th km takan eikä mitään ole koneesta avattu. Pyörän laakerit etulevyt ja kytkin ja vauhtipyörä. siinä mitä laitettu.

On ollut sitten tuuria jos veto jokaiselle pyörälle on säilynyt  :o
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

roadman

  • Vieras
Vs: kolmelitranen hilux
Höh. Pajeron 3,2 400th km takan eikä mitään ole koneesta avattu. Pyörän laakerit etulevyt ja kytkin ja vauhtipyörä. siinä mitä laitettu.

On ollut sitten tuuria jos veto jokaiselle pyörälle on säilynyt  :o

Kaikki toimii ja on toiminut. Voimansiirron öljyt vaihdettu kerran vuodessa. oisko siinä se juju? kun on veto säilynyt. Kansia ovat noihin joutuneet uusimaan muttei ei tuohon. Tuo on Japanissa tehty ja uudemmat ovat täällä euroopassa. Moottori öljynsuodatinkin vetää litran öljyä. Uusissa semmonen lapsen-nyrkin kokoinen pallo. On muuten vedetty 2,5 T lavettiakin ihan täsysillä kuormilla ihan kunnioitettava määrä. Isot umpipakut parempia vetää, kun taka-akseli on lähelllä vetokoukkua niin ei ole herkkä heijaamaan ohjauksen vaikutuksesta, vaikka häviävätkin voimassa ja väännössä.
Perässä nyt vähän välystä. Huollon pojat ajeli ja tuumasvat kun ei anna ääntä, niin ei kun mutkasta tietä näkymättömiin.
Ikää jo 14 vuotta niin en enää mitään isoja remppoja tee vaikka muuten ois kunnossa.

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: kolmelitranen hilux
Sama kone kun 120-korisessa cruiserissa. Jollaseen tehtiin vuosi sitten meillä 8000e remontti. Ja joita on hajonnu muitakin. Ihan peruskone. Ottaisin ennemmin 2.5:sen.
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=11526

Juuri eilen otin Lantaruiskusta öljypohjan pois ja tutkailin sitä imusihtiä. Puhdas oli ja tiivisteistä päätellen oli ollut jo ennenkin auki.
Näissä on tullut muutamia täystuhoja juuri tuon suutinten tiivistevuodon tai suutinvian johdosta. Menee polttoaineet
öljyn joukkoon ja se mönjä tukitsee öljysihdin lopettaen voitelun. Takuuseen ovat kuulemma vaihtaneet niitä tiivisteitä ja ehkä suuttimiakin.
Kaikki menee huonoksi kun tulee kaikenmaailman, commonrailit, egr:t, ad-blue, m-tronic, autotune jne. jne  :'(

Ite käytin kanssa irti noin.250tkm... Tukossa oli... Eli sihtien väli täynä kovaa kanaskaa joka ei tullu pois muuta kun paineilmalla  ja brake cleanerilla... Tuli mukavasti öljyt, sihdin päältä kengille.... :D Saakelin Egr....


Ei se egr tuota öljysihdin tukkeutumista aiheuta, suuttimien pohjatiivisteet vuotaa sylinteristä pakokaasua venttiilikopan alle näkymättömiin. Mersuissa sen saman tekee siihen venttiilikopan päälle kun suuttimet ei mene "piilossa" kuten toyotan moottoreissa..

Kannataa vaihdella niitä öljyjä välillä ja mielellään vielä moottorinhuuhteluaineen kanssa, long life öljynvaihtovälit on perseestä.

Kyl se egr karstottaa öljyä ja sitä kautta kerää kanaskaa... Tosin pääsyy cruisereissa varmaan ainakin äkki kuolemissa toi mainitsemasi...
Fortella ajoin samalla kun käytin siivilät auki...
Kaverilla leikkas 150tkm ajettuna kiinni... Huollon neuvo oli et aja vaan tänne,joku härö ö-paine anturissa,ei ollu.
Kyseiset cruiserit silloin harvinaisia joskus 05 vuonna... Uusin meni kone...
Nii se on...

roadman

  • Vieras
Vs: kolmelitranen hilux
Niin ongelmahan on se suodatin kun se ei nokipartikkeleita pysty suodattamaan. Ainut ratkaisu tuohon joku linkomallinen öljyputsari.

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: kolmelitranen hilux
Niin ongelmahan on se suodatin kun se ei nokipartikkeleita pysty suodattamaan. Ainut ratkaisu tuohon joku linkomallinen öljyputsari.

Tai sitten Mitsubishin teollisuuskoneista löytyvä ohivirtaussuodatin. Siinä on varsinaisen öljynsuodattimen lisäksi toinen huomattavasti pienempireikäinen suodatin, minkä kautta menee joku 10% öljykierrosta. Oikein hienon suodattimen läpi kun ei pysty ajaa öljyä tarpeeksi nopeasti, niin tuolla keinoin on ratkaistu öljyn kunnollinen suodatus. Riittäähän sekin, jos joka 10. kierros suodatetaan vähän tarkemman siivilän läpi.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: kolmelitranen hilux
Tuommosia noi suodatinpaketteja jenkkipojat kehuilee... https://www.youtube.com/watch?v=tyiuELXy5qg  Toinen video: https://www.youtube.com/watch?v=4PCJdVUFT0Q

Viimeksi muokattu: 13.03.14 - klo:15:05 kirjoittanut zetor8045