Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Lurppa - 05.02.13 - klo:07:41

Otsikko: NH T6080
Kirjoitti: Lurppa - 05.02.13 - klo:07:41
Terve,

Minkäläinen peli ois tomminen? 4000h ajettu
hyvillä varusteilla ja PC lootalla. Onko vielä
Huolettomia tunteja edessä?

Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: dmem - 05.02.13 - klo:09:19
Eihän tämä nyt sama ole, mutta mulla on ollut uudesta asti TM120 RC-laatikolla. Nyt 8000h mittarissa. Korjaus kulut alle 2000 euroa. Lähinnä pelkillä huolloilla selvitty.
Kyllä mä ainakin uskoltaisin ostaa.
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: Keninto - 05.02.13 - klo:20:53
Ei itsellänikään samanlaista konetta, mutta samaa sarjaa oleva T6020 EC vaihteistolla on kyllä toiminut kuin unelma. Ei ole muuta tarvinnut kuin ajaa ja huoltaa. Joten ei kait siinä, kuin kauppoja tekemään  ;)
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: Lurppa - 05.02.13 - klo:21:19
Ei itsellänikään samanlaista konetta, mutta samaa sarjaa oleva T6020 EC vaihteistolla on kyllä toiminut kuin unelma. Ei ole muuta tarvinnut kuin ajaa ja huoltaa. Joten ei kait siinä, kuin kauppoja tekemään  ;)


tollasen kyseisen koneen sais hollanista 40h ajettuna 45 tonnia! ei ois paha!
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: wolfheartscry - 05.02.13 - klo:21:39
PC-loota on tieajossa hiukan tehosyöppö jos ei ole 19 vaihteinen eli ylivaihdetta. Pakkeja on vaan 6 ja nopeinkaan ei kulje kuin reilua kymppiä kaasupohjassa. Suunanvaihto toimii tosin hyvin. Peltokoneena hyvä jos ei tarttee nopsaan pakitella. Ite ajellu TM:llä, joten vanhempaa tietoa. Alkuun oli joitakin sähkövikoja ja pääboksikin on kerran vaihdettu, kun vetovastustunnustelu lakkasi olemasta. Muutakin pikkuremppaa on jouduttu tekemään, mutta periaatteessa ollut edullinen ylläpitää, kun tunteja on jo reilu 12000. Laatikkoa ei ole tarvinnut availla eikä konetta. Öljyt on muistettu kyllä vaihtaa.
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: landehande - 05.02.13 - klo:21:47
Perinteisesti jo 50-luvulta lähtien majurien etupäät ovat heikkoa tekoa ja plotaavat kuin ajokoira jäniksen jäljissä.
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: Von Göpel - 05.02.13 - klo:21:53
Aika yleistä on TM sarjassa lootaviat ,laakeri menee ja sitten takapyörät maantiellä raahunaa,tunteja ei paljon tartte olla kun tuo tapahtuu 2500 riittää pahimmillaan.
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: Hell Angel - 05.02.13 - klo:21:53
Landehoo on oppinut jotakin lampailta: Kuka korjaa tänäänkin Fergua? "Mää"....
5 tunnin ajon jälkeen aika huonoon kuntoon on nimittäin päässyt: http://www.mascus.co.uk/agriculture/used-tractors-120-139-hp/massey-ferguson-6470-accident-brand-new/qkvgmolp.html (http://www.mascus.co.uk/agriculture/used-tractors-120-139-hp/massey-ferguson-6470-accident-brand-new/qkvgmolp.html)
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: JD6630 - 05.02.13 - klo:22:03
Ite ainakin tykkäsin 6050:sta sellaisella aivan pienellä tyyppauksella.
Yllättävän mukavan oloinen se hytti ainakin on, pidemmästä ajorupeamasta ei kylläkään tosiaan ole kokemusta kuten ei oikeista töistäkään.
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: Antidesantti - 06.02.13 - klo:18:04
Perinteisesti jo 50-luvulta lähtien majurien etupäät ovat heikkoa tekoa ja plotaavat kuin ajokoira jäniksen jäljissä.

Etupainotelinekö...?
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: landehande - 06.02.13 - klo:21:27
Landehoo on oppinut jotakin lampailta: Kuka korjaa tänäänkin Fergua? "Mää"....
5 tunnin ajon jälkeen aika huonoon kuntoon on nimittäin päässyt: http://www.mascus.co.uk/agriculture/used-tractors-120-139-hp/massey-ferguson-6470-accident-brand-new/qkvgmolp.html (http://www.mascus.co.uk/agriculture/used-tractors-120-139-hp/massey-ferguson-6470-accident-brand-new/qkvgmolp.html)
Mites sun voorrttis?  Ei oo kyljet päässy ruostuun..   ;)
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: landehande - 06.02.13 - klo:21:31
Perinteisesti jo 50-luvulta lähtien majurien etupäät ovat heikkoa tekoa ja plotaavat kuin ajokoira jäniksen jäljissä.

Etupainotelinekö...?
Voorrttit sulatetaan etupainoiksi!  ;)
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: Hell Angel - 06.02.13 - klo:23:40
Landehoo on oppinut jotakin lampailta: Kuka korjaa tänäänkin Fergua? "Mää"....
5 tunnin ajon jälkeen aika huonoon kuntoon on nimittäin päässyt: http://www.mascus.co.uk/agriculture/used-tractors-120-139-hp/massey-ferguson-6470-accident-brand-new/qkvgmolp.html (http://www.mascus.co.uk/agriculture/used-tractors-120-139-hp/massey-ferguson-6470-accident-brand-new/qkvgmolp.html)
Mites sun voorrttis?  Ei oo kyljet päässy ruostuun..   ;)

Mulla on vain mc joka on HD. Näin ollen traktorin pitää olla vain ja ainoastaan JD. Mutta Foordia on turha aliarvioida. Tonnisarjan kakkosversio on edelleen yksi maailman suurimmista legendoista kestävyydeltään. Sitä samaa sarjaa anteeksi nyt vain, oli myös Fergun 100-sarja..DC:tä mulla ei ole, mutta wc on.
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: landehande - 06.02.13 - klo:23:57
Landehoo on oppinut jotakin lampailta: Kuka korjaa tänäänkin Fergua? "Mää"....
5 tunnin ajon jälkeen aika huonoon kuntoon on nimittäin päässyt: http://www.mascus.co.uk/agriculture/used-tractors-120-139-hp/massey-ferguson-6470-accident-brand-new/qkvgmolp.html (http://www.mascus.co.uk/agriculture/used-tractors-120-139-hp/massey-ferguson-6470-accident-brand-new/qkvgmolp.html)
Mites sun voorrttis?  Ei oo kyljet päässy ruostuun..   ;)

Mulla on vain mc joka on HD. Näin ollen traktorin pitää olla vain ja ainoastaan JD. Mutta Foordia on turha aliarvioida. Tonnisarjan kakkosversio on edelleen yksi maailman suurimmista legendoista kestävyydeltään. Sitä samaa sarjaa anteeksi nyt vain, oli myös Fergun 100-sarja..DC:tä mulla ei ole, mutta wc on.
  Nyykärien etuakseleita on hajonnut tukussa etukuormaajakäytössä. Majureissa ei timmejä olkatappeja tunnettu kuin uutena.  Mutta kuluuhan kaikissa traktoreissa jotakin. Verkuissa renkaita. ;)
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: Hell Angel - 07.02.13 - klo:00:12
Landehoo on oppinut jotakin lampailta: Kuka korjaa tänäänkin Fergua? "Mää"....
5 tunnin ajon jälkeen aika huonoon kuntoon on nimittäin päässyt: http://www.mascus.co.uk/agriculture/used-tractors-120-139-hp/massey-ferguson-6470-accident-brand-new/qkvgmolp.html (http://www.mascus.co.uk/agriculture/used-tractors-120-139-hp/massey-ferguson-6470-accident-brand-new/qkvgmolp.html)
Mites sun voorrttis?  Ei oo kyljet päässy ruostuun..   ;)

Mulla on vain mc joka on HD. Näin ollen traktorin pitää olla vain ja ainoastaan JD. Mutta Foordia on turha aliarvioida. Tonnisarjan kakkosversio on edelleen yksi maailman suurimmista legendoista kestävyydeltään. Sitä samaa sarjaa anteeksi nyt vain, oli myös Fergun 100-sarja..DC:tä mulla ei ole, mutta wc on.
  Nyykärien etuakseleita on hajonnut tukussa etukuormaajakäytössä. Majureissa ei timmejä olkatappeja tunnettu kuin uutena.  Mutta kuluuhan kaikissa traktoreissa jotakin. Verkuissa renkaita. ;)

Ei Verkuissa renkaatkaan paikallaan kestä, halpatyövoimalla wheel rimsejä; http://www.alibaba.com/countrysearch/TR/tractor-tire.html (http://www.alibaba.com/countrysearch/TR/tractor-tire.html)
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: nänninnyplääjä - 07.02.13 - klo:10:43
Landehoo on oppinut jotakin lampailta: Kuka korjaa tänäänkin Fergua? "Mää"....
5 tunnin ajon jälkeen aika huonoon kuntoon on nimittäin päässyt: http://www.mascus.co.uk/agriculture/used-tractors-120-139-hp/massey-ferguson-6470-accident-brand-new/qkvgmolp.html (http://www.mascus.co.uk/agriculture/used-tractors-120-139-hp/massey-ferguson-6470-accident-brand-new/qkvgmolp.html)
Mites sun voorrttis?  Ei oo kyljet päässy ruostuun..   ;)

Mulla on vain mc joka on HD. Näin ollen traktorin pitää olla vain ja ainoastaan JD. Mutta Foordia on turha aliarvioida. Tonnisarjan kakkosversio on edelleen yksi maailman suurimmista legendoista kestävyydeltään. Sitä samaa sarjaa anteeksi nyt vain, oli myös Fergun 100-sarja..DC:tä mulla ei ole, mutta wc on.
  Nyykärien etuakseleita on hajonnut tukussa etukuormaajakäytössä. Majureissa ei timmejä olkatappeja tunnettu kuin uutena.  Mutta kuluuhan kaikissa traktoreissa jotakin. Verkuissa renkaita. ;)
hölöhölö, ihan täyttä paskaa taas kerran.. :D
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: realisti - 07.02.13 - klo:10:50
Se nh:n etuakseleiden rikkoutuminen on osittain ainakin totta. Kahden eri tuttavan koneessa ollut kyseinen vaiva, tosin molemmat ts-malleja: ts90 ja ts115, tiedä sitten onko näitä vaivoja enemmänkin liikkeellä.
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: nänninnyplääjä - 07.02.13 - klo:10:56
Se nh:n etuakseleiden rikkoutuminen on osittain ainakin totta. Kahden eri tuttavan koneessa ollut kyseinen vaiva, tosin molemmat ts-malleja: ts90 ja ts115, tiedä sitten onko näitä vaivoja enemmänkin liikkeellä.
nyt sä sekotat mopot tähän keskusteluun.. :D
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: landehande - 07.02.13 - klo:12:11
Se nh:n etuakseleiden rikkoutuminen on osittain ainakin totta. Kahden eri tuttavan koneessa ollut kyseinen vaiva, tosin molemmat ts-malleja: ts90 ja ts115, tiedä sitten onko näitä vaivoja enemmänkin liikkeellä.
nyt sä sekotat mopot tähän keskusteluun.. :D
Ainahan kaiken saa korjattua, kun lisätään malmia. Niinku belarutseissakin.   ;)
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: landehande - 07.02.13 - klo:12:12
Se nh:n etuakseleiden rikkoutuminen on osittain ainakin totta. Kahden eri tuttavan koneessa ollut kyseinen vaiva, tosin molemmat ts-malleja: ts90 ja ts115, tiedä sitten onko näitä vaivoja enemmänkin liikkeellä.
On liikkeellä. Ei niihin uskalla etukuormaajaa tai -nostolaitetta laittaa töihin.
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: Hell Angel - 07.02.13 - klo:12:57
Se nh:n etuakseleiden rikkoutuminen on osittain ainakin totta. Kahden eri tuttavan koneessa ollut kyseinen vaiva, tosin molemmat ts-malleja: ts90 ja ts115, tiedä sitten onko näitä vaivoja enemmänkin liikkeellä.
On liikkeellä. Ei niihin uskalla etukuormaajaa tai -nostolaitetta laittaa töihin.

Akselin kantavuus noissa on huippuluokkaa. Rempat ovat niitä irtoavia sisuskaluja ja vuotavia stefoja. Mopoilusta puheenollen, TS90,100,110,115 ja M100,TM120, M125 ja 8160 ja 8260 lienevät sillä pienemmällä akselilla kaikki, seuraavassa luokassa pyörännavat jo isommat? Landehandelle muistinvirkistämiseksi oikea Fergumiesten harmi, 500-ja 600-sarjan nelivedot, unohtamatta 2000-sarjaa. Ja vielä 3000-sarjassa kun keinu pettää, niin sitten lyhyt murikka-akseli ja jopa etutasauspyärästö vaihtoon. Mutta Fergu on ikiliikkuja. Liikkuu se ainakin Fergumiehen mielessä, tv-sarjan aiheeksikin kävisi. " Mitä tänään remontoitaisiin?"
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: landehande - 07.02.13 - klo:13:56
Se nh:n etuakseleiden rikkoutuminen on osittain ainakin totta. Kahden eri tuttavan koneessa ollut kyseinen vaiva, tosin molemmat ts-malleja: ts90 ja ts115, tiedä sitten onko näitä vaivoja enemmänkin liikkeellä.
On liikkeellä. Ei niihin uskalla etukuormaajaa tai -nostolaitetta laittaa töihin.

Akselin kantavuus noissa on huippuluokkaa. Rempat ovat niitä irtoavia sisuskaluja ja vuotavia stefoja. Mopoilusta puheenollen, TS90,100,110,115 ja M100,TM120, M125 ja 8160 ja 8260 lienevät sillä pienemmällä akselilla kaikki, seuraavassa luokassa pyörännavat jo isommat? Landehandelle muistinvirkistämiseksi oikea Fergumiesten harmi, 500-ja 600-sarjan nelivedot, unohtamatta 2000-sarjaa. Ja vielä 3000-sarjassa kun keinu pettää, niin sitten lyhyt murikka-akseli ja jopa etutasauspyärästö vaihtoon. Mutta Fergu on ikiliikkuja. Liikkuu se ainakin Fergumiehen mielessä, tv-sarjan aiheeksikin kävisi. " Mitä tänään remontoitaisiin?"
[/color] Muttei niin pal ku  nyy-voortteja!
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: icefarmer - 07.02.13 - klo:16:23
Se nh:n etuakseleiden rikkoutuminen on osittain ainakin totta. Kahden eri tuttavan koneessa ollut kyseinen vaiva, tosin molemmat ts-malleja: ts90 ja ts115, tiedä sitten onko näitä vaivoja enemmänkin liikkeellä.
On liikkeellä. Ei niihin uskalla etukuormaajaa tai -nostolaitetta laittaa töihin.

Akselin kantavuus noissa on huippuluokkaa. Rempat ovat niitä irtoavia sisuskaluja ja vuotavia stefoja. Mopoilusta puheenollen, TS90,100,110,115 ja M100,TM120, M125 ja 8160 ja 8260 lienevät sillä pienemmällä akselilla kaikki, seuraavassa luokassa pyörännavat jo isommat? Landehandelle muistinvirkistämiseksi oikea Fergumiesten harmi, 500-ja 600-sarjan nelivedot, unohtamatta 2000-sarjaa. Ja vielä 3000-sarjassa kun keinu pettää, niin sitten lyhyt murikka-akseli ja jopa etutasauspyärästö vaihtoon. Mutta Fergu on ikiliikkuja. Liikkuu se ainakin Fergumiehen mielessä, tv-sarjan aiheeksikin kävisi. " Mitä tänään remontoitaisiin?"
[/color] Muttei niin pal ku  nyy-voortteja!
lohtu seon pienikin lohtu ;D ::) :-[ :-\
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: anpu - 07.02.13 - klo:21:43
Se nh:n etuakseleiden rikkoutuminen on osittain ainakin totta. Kahden eri tuttavan koneessa ollut kyseinen vaiva, tosin molemmat ts-malleja: ts90 ja ts115, tiedä sitten onko näitä vaivoja enemmänkin liikkeellä.
On liikkeellä. Ei niihin uskalla etukuormaajaa tai -nostolaitetta laittaa töihin.

Akselin kantavuus noissa on huippuluokkaa. Rempat ovat niitä irtoavia sisuskaluja ja vuotavia stefoja. Mopoilusta puheenollen, TS90,100,110,115 ja M100,TM120, M125 ja 8160 ja 8260 lienevät sillä pienemmällä akselilla kaikki, seuraavassa luokassa pyörännavat jo isommat? Landehandelle muistinvirkistämiseksi oikea Fergumiesten harmi, 500-ja 600-sarjan nelivedot, unohtamatta 2000-sarjaa. Ja vielä 3000-sarjassa kun keinu pettää, niin sitten lyhyt murikka-akseli ja jopa etutasauspyärästö vaihtoon. Mutta Fergu on ikiliikkuja. Liikkuu se ainakin Fergumiehen mielessä, tv-sarjan aiheeksikin kävisi. " Mitä tänään remontoitaisiin?"

Jos en nyt ihan väärin muista niin TS:ät voortin etuperällä kun M, TM ja 8X60 isot isolla ja pienemmät pienellä fiuden etuperällä ja näitä et saa rikki kuormaimella (pois lukien vetarit jos ryvet lukot päällä takaperin kuuppa täynnä mursketta). Omat 8160 rc Q970 5000h ja TM 150 pcss zuidberg 6500h. PC ehoton (suunnanvaihto toimii jouheasti), pakki on hidas mut on sillä pärjätty vaik pihojakin on aurattu. 

6080 on aika sama kuin TM 150/155 tosin eri moottorilla. Tollasta on haaveillu itekkin, kaverilla on sama vekotin nyt 2000h ilman isompia murheita (tehtaan jäljiltä tuppaa olemaan muttereita löysällä kuten myös sähköliittimiä). Kysele paikalliselta huoltomieheltä minkälainen koneen pitäjä edellinen omistaja, kertoo aika paljon koneen tulevaisuudesta.
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: Lurppa - 07.02.13 - klo:21:59
Kone ois ulkomailta hollanista :) joten
sen takia se varmaa pitäis käydä tsekkaamassa
ettei ostais sikaa säkissä. Kuvissa kylläkin näyttää
olevan hyvässä hapessa.
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: roadman - 08.02.13 - klo:07:23
Tiiä nyt mitä kestää nuo tm sarjan etupää. 6000h mittarissa ja noin 70-80 t/km takana maantieajoa Etukuormain kauhalla kesällä ja raskasta vetoa sorateiden tasauksia lukot aika ajoin päällä koko ajan. Talvella lumen aurausta 1t aura nokalla ja polanneterällä lsätään painoa etuakselille  polanteenpoistossa, eli käytännössä liikkumien tapahtuu etuvedon avulla. Hiekoituksessa hiekoitus 1 kuutio täynnä sepeliä eli 1,5T kuorma nokalla ja ajonopeus tiellä 20-40 km/h hiekoitus ja siirtoajossa. Tuohon työhön verrattuna en omatapuolestani moiti kestävyydestä. Laakerit näyttää olevan se heikko paikka. eivät ole kallit.
Otsikko: Vs: NH T6080
Kirjoitti: Parooni - 10.02.13 - klo:11:23
Kokemusta 6080 ja puma 160, hyviä traktoreita, enemmän tykkään casen ohjaamojärjestelystä, polttoaine maistuu kummallekkin, minusta ei mitenkään pieniruokaisia, puma pitäis lastuttaa keväällä, näkee sit tekeekö kulutukseen...toi pc loota on ihan hyvä varsinkin peltohommissa, portaaton mukavampi nurkkaajossa mutta raskaammissa vetotehtävissä tykkään enemmän pc laatikosta, miinusta hidas pakki, sitä tuskin tarvii ellei tee lumihommia, vaihteisto helppo kaliproida itse, paremmin toimii kuin esim valtran vastaava.