Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kesä- vai talvilaatua  (Luettu 8536 kertaa)

carhu

  • Vieras
Vs: Kesä- vai talvilaatua
ei se edes vuoda!   paska värkki... laita kuusankoskelle!      naapuri mansa kun valtun tankki vuotaa jostain ja ei löydä mistä....      liekö sammalta hiekkavalun seassa...?

Kolomessa vuotessa on vuotannu sen mitä on ollut vuotaa. Ei ääntä päästä , työmaiden hiljaisin kones.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20014
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Kesä- vai talvilaatua
Hyvin toimi talvilaatu tässä parina viime vuorokautena.
Näppejä ja varpaita alkoi vähän paleltaa, ei muuta vaivaa.

On se lumipisneksen solidaarisuus hienoo. Meikä ajaa
kahdentonnin yhdistelmällä ja tien takana toinen
kahdensadantuhannen yhdistelmällä. Silti morjestellaan
ihan kuin oltaisiin niinkö samaa porukkaa.


Morrrjes !

-SS-

Onko sulla ketjut?

Ei vaan olisko se 6 mm työkonenastat, edessä kuorma-autonastat.
Silenneitä olen paikannut ruuvinastalla. 2 - 3 kpl per ripa.
Kahdellakin menee jos on sopivasti eri kohdalla.

Vyörenkaassa on mukava painuma, jos kevittää lanaa sen verran,
että pyörät ovat maassa kunnolla kiinni. Jykevän terä alkaa painaa alaspäin
sitten kun siihen kertyy kuormaa, pienenmatkaa kun on suojalla menty, niin
etupyörät ei ohjaa jos yrittää nostaa, eikä terä enää maasta nouse,
naukuu vaan varoventtiili.

Etupainoja on 440 kg. plus painoteline 100 kg. 8210 Fordin apusylinteri.

Ketjut on sitten jotakin kattolumikasoja varten, se lumi
muuttuu pudottamisen jälkeen niin kivikovaksi, että pitää
rikkoa kasaa isommalla voimalla.

On OFA 11 mm 15-34 ja Trygg kevytketjut jos ei hotsita murskata
asfalttia.

-SS-

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: Kesä- vai talvilaatua
Hyvin toimi talvilaatu tässä parina viime vuorokautena.
Näppejä ja varpaita alkoi vähän paleltaa, ei muuta vaivaa.

On se lumipisneksen solidaarisuus hienoo. Meikä ajaa
kahdentonnin yhdistelmällä ja tien takana toinen
kahdensadantuhannen yhdistelmällä. Silti morjestellaan
ihan kuin oltaisiin niinkö samaa porukkaa.


Morrrjes !

-SS-

Onko sulla ketjut?

Ei vaan olisko se 6 mm työkonenastat, edessä kuorma-autonastat.
Silenneitä olen paikannut ruuvinastalla. 2 - 3 kpl per ripa.
Kahdellakin menee jos on sopivasti eri kohdalla.

Vyörenkaassa on mukava painuma, jos kevittää lanaa sen verran,
että pyörät ovat maassa kunnolla kiinni. Jykevän terä alkaa painaa alaspäin
sitten kun siihen kertyy kuormaa, pienenmatkaa kun on suojalla menty, niin
etupyörät ei ohjaa jos yrittää nostaa, eikä terä enää maasta nouse,
naukuu vaan varoventtiili.

Etupainoja on 440 kg. plus painoteline 100 kg. 8210 Fordin apusylinteri.

Ketjut on sitten jotakin kattolumikasoja varten, se lumi
muuttuu pudottamisen jälkeen niin kivikovaksi, että pitää
rikkoa kasaa isommalla voimalla.

On OFA 11 mm 15-34 ja Trygg kevytketjut jos ei hotsita murskata
asfalttia.

-SS-

Se on naapurin lisäpainotettu viistonninen hyvillä kettinkeillä kova sana kun näitä uudempia lumityökonneita tieravista kiskotaan. Sinkki työntövarren korvakkoon ja keula pystyssä kohti Auringonnousua. Nuorin polvi konemiehiä vielä epäilee paikalletultuaan ettei se ny sillä lähe...
Saattaapi vetokoneen jäljet näkyä paikalla pitempäänkin,ja tuntua..  ;)

Karhula

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 475
Vs: Kesä- vai talvilaatua
Edelleenkin vaan kesälaadulla. Talvella ei tarvitse koneita juuri käynnistää. No lumitöitä saattaa olla mutta eihän niitä kovilla pakkasilla kukaan tee. Ja vähät metsähommat tehdään lauhoilla kevät keleillä. Aikoinaan kun kone piti saada talvellakin käyntiin joka päivä tuli toki talvilaatuakin käytettyä mutta ikinä sitä joka syksyistä tankintyhjäys ja suotimenvaihto jumppaa ymmärtänyt vaan aine vaan sitten tankatessa jossain vaiheessa vaihtui. Ei ole niin herkkähipiäisiä koneita vielä ollut ettei olisi pärjätty ilman moista vouhotusta.

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Vs: Kesä- vai talvilaatua
En minäkään suodattimia ole vaihtanut pitkiiiin aikoihin. Ajoissa melkein tyhjään tankkiin talvilaatu ja ei ole ollut ongelmia...

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8712
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: Kesä- vai talvilaatua
Ei sitä polttoainetta näin talvella pajon kulu, hieman lumitöitä ja muuta sellaista kotinurkissa. Veivattavalla tynnyripumpulla renki tyhjensi yhden traktorin tankin ja täytti sitten talvilaadulla. Siis ei ollut mitenkään merkittävä tapahtuma, ei laitettu ilmoitusta lehteen.  😄
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Kesä- vai talvilaatua
Kun nyt edes tulisi talvi,kesäpööllä mennään .Koneet ei ehdi jäähtymään kun on noita urakoita vielä,ja lämpötilat alle -10 ja ensiviikolle lupailee jo +5 astetta.Sellasta SAS keliä.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Kesä- vai talvilaatua
Hyvin toimi talvilaatu tässä parina viime vuorokautena.
Näppejä ja varpaita alkoi vähän paleltaa, ei muuta vaivaa.

On se lumipisneksen solidaarisuus hienoo. Meikä ajaa
kahdentonnin yhdistelmällä ja tien takana toinen
kahdensadantuhannen yhdistelmällä. Silti morjestellaan
ihan kuin oltaisiin niinkö samaa porukkaa.


Morrrjes !

-SS-

Onko sulla ketjut?

Ei vaan olisko se 6 mm työkonenastat, edessä kuorma-autonastat.
Silenneitä olen paikannut ruuvinastalla. 2 - 3 kpl per ripa.
Kahdellakin menee jos on sopivasti eri kohdalla.

Vyörenkaassa on mukava painuma, jos kevittää lanaa sen verran,
että pyörät ovat maassa kunnolla kiinni. Jykevän terä alkaa painaa alaspäin
sitten kun siihen kertyy kuormaa, pienenmatkaa kun on suojalla menty, niin
etupyörät ei ohjaa jos yrittää nostaa, eikä terä enää maasta nouse,
naukuu vaan varoventtiili.

Etupainoja on 440 kg. plus painoteline 100 kg. 8210 Fordin apusylinteri.

Ketjut on sitten jotakin kattolumikasoja varten, se lumi
muuttuu pudottamisen jälkeen niin kivikovaksi, että pitää
rikkoa kasaa isommalla voimalla.

On OFA 11 mm 15-34 ja Trygg kevytketjut jos ei hotsita murskata
asfalttia.

-SS-

Ok.

Noissa tienaurauksissa perälevyn kera tuottaa ongelmia etupään linjassa pysyminen, kun ei oo piikkejä etusissa ni menee poikittain.

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Dr.Who

  • Vieras
Vs: Kesä- vai talvilaatua
SAS kyllä tuonkin homman hallitsee ,ei mene nuhveltti poikittain ollenkaan.Kytkinrempan jälkeen nuhvi on ollut  sellanen että menee kuin rakkikoira kylkimyyryä ja soveltuu hyvin Saarijärven metsäpolkujen auraukseen,tai jotain sinne päin laappii.