Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: epehazi - 12.12.09 - klo:10:36
-
Onko Valtran uutuusmallit versu ja direct mistään kotosin? Kannattaako ottaa vaan ihan normaali valtra vai joku tämmönen versu/direct?
-
directistä en tiedä, mutta ainakin alkupään versulla meno oli melkoisen nykivää, tältä pohjalta suosittelen advancea.
-
Advancen valmistus taisi loppua marraskuun lopussa. Ainakin liikkeessä niin kertoivat.
-
Jaaha, sanoosin ettei näihin kannata muutamaan vuoteen hairahtua ::)
Samalla rahalla ostat Fendtin 200 300 400 700 800 tai 900 sarjalaasen ;D
-
Jemk:iä kusetettu... Itelle ainakin tulossa mahdollisesti advance malli. Eikä oo vielä koko konetta edes rakennettu...
-
Jaaha, sanoosin ettei näihin kannata muutamaan vuoteen hairahtua ::)
Samalla rahalla ostat Fendtin 200 300 400 700 800 tai 900 sarjalaasen ;D
esim jos ostat t 202 directin niin maksaako 200- sarjan fendt yhtä paljon kuin tuo 202 direct?
vai mitä tarkoitit tuolla vertauksella?
-
Oletteko ajaneet Valtran portaatonta ja jo aikasenmin markkinoilla ollutta portaatonta? Oliko katkeamatonta vetoa? mitä piditte? Miten hinta oikeasti?
-
Kyllä valtraa saa t-mallia classic/hiteck/advence/versu/direct... Aina uudet mallit vaatii pientä hiomista, sama se on jontikalla, alkuongelmia kaikilla merkeillä, varmasti fentissäkin. Aina kannattaisi ostaa vähän vanhalla teknikalla kone, koska niistä on lapsentaudit korjattu. Aina valitetaan kun ei ole esittelykoneissa vetoa tai laiskoja, joskus oli esittelytraktori ajossa, sen välisen ajan, kun oma joutu linjalta. Esittely kone oli saman tehonen, kuin tuleva kone, mut kun oma joutu,oli se eri pirteä kone. Lopullinen teho ja herkkyys tulee vasta jossain tuhannen tunnin seutuvilla. Varmasti nää uudet versiot on hyviä koneita, valtra pikkasen enemän miettii pohjolan pakkasia ja olosuhteita. Joskus joutuna reilun 20 asteen pakkasella kylmiltään käyntiin ja siitä varovasti heti liikkeele ja paanalle, koska joku ollut hädässä ja kiireesti vailla apua. Etelän maitten koneet, varmasti sanoneet, että keväämällä, kevää....tai lämmittetyssä tallissa pidettävä, ettei raukka palellu, joskus ajeltu 30 asteen pakkasella, ei oo tielle sen takia jääty.
-
Kyllä valtraa saa t-mallia classic/hiteck/advence/versu/direct... Aina uudet mallit vaatii pientä hiomista, sama se on jontikalla, alkuongelmia kaikilla merkeillä, varmasti fentissäkin. Aina kannattaisi ostaa vähän vanhalla teknikalla kone, koska niistä on lapsentaudit korjattu. Aina valitetaan kun ei ole esittelykoneissa vetoa tai laiskoja, joskus oli esittelytraktori ajossa, sen välisen ajan, kun oma joutu linjalta. Esittely kone oli saman tehonen, kuin tuleva kone, mut kun oma joutu,oli se eri pirteä kone. Lopullinen teho ja herkkyys tulee vasta jossain tuhannen tunnin seutuvilla. Varmasti nää uudet versiot on hyviä koneita, valtra pikkasen enemän miettii pohjolan pakkasia ja olosuhteita. Joskus joutuna reilun 20 asteen pakkasella kylmiltään käyntiin ja siitä varovasti heti liikkeele ja paanalle, koska joku ollut hädässä ja kiireesti vailla apua. Etelän maitten koneet, varmasti sanoneet, että keväämällä, kevää....tai lämmittetyssä tallissa pidettävä, ettei raukka palellu, joskus ajeltu 30 asteen pakkasella, ei oo tielle sen takia jääty.
kyllä ainakin deutzit on hyvin lähtenyt 98 vuoden kone mikä meillä oli ni kerran piti laittaa -30 asteen pakkasesta käyntiin ilman lämmityksiä ja hyvin lähti ;D -33 ilmoitetaan kylmä käynnistyksen käyntiin lämpötilaksi ;D luulen että menee helposti yli tuon -33 astetta mikä luvataan ;D
-
Onko sitten mitään järkeä tuossa kylmästä käyntiin repäisemisessä???
Artisti maksaa...
-
Onko sitten mitään järkeä tuossa kylmästä käyntiin repäisemisessä???
Artisti maksaa...
oot ihan oikeassa ei ihan heti viitsi josko ei ihan pakko ole ni laittaa käyntiin ;D piti vain joskus vuonna 2000 lähteä vetään jotaki ojasta ni sen takia piti laittaa käyntiin ihan pakosta... mut ajattelin vain kommentoida tuon zapen juttuun ku se meinaa ettei muut lähe käyntiin 8) et valperi lähtee ja pelaa... paremmin ku muut :D :D :D
-
Onko sitten mitään järkeä tuossa kylmästä käyntiin repäisemisessä???
Artisti maksaa...
Sanos vaan että parin tunnin päästä tullaan, ei sielä kukaan kuole :P
-
Kokkolan Konepäivillä tuossa taannoin kuulin sivukorvalla, että Versuissa ei taho laatikon automatiikka oikeen toimia. Suolahti kuulemma kusessa, elleivät saa toimimaan. Ja nämä on pelkkiä kuulopuheita!
-
Onko sitten mitään järkeä tuossa kylmästä käyntiin repäisemisessä???
Artisti maksaa...
Sanos vaan että parin tunnin päästä tullaan, ei sielä kukaan kuole :P
Eikös se pelastuslaitos ole kuitenkin se, joka hätätapauksia varten pääsääntöisesti on olemassa.
Mutta se pointti, että pitääkö koneen olla sellainen, että se 30 asteen paukkupakkasilla pitää lähteä käyntiin? Onhan se varmaan hienoa, mutta mielestäni ei tarkoituksenmukaista. Webasto kylkeen jos pitää mistä vaan lähteä. Pikkuisen on hydrauliikat kovilla joka tapauksessa.
Lämpimästä on niin mukava lähteä....ja lämpimään palata. ;)
-
Onko sitten mitään järkeä tuossa kylmästä käyntiin repäisemisessä???
Artisti maksaa...
Sanos vaan että parin tunnin päästä tullaan, ei sielä kukaan kuole :P
Niinpä jos on kärsivälisiä ihmisiä odottamassa, milloin tuo kiinnijuuttunut kuorma-auto saadaan pois tientukkona olosta. Eivät saata ymmärtää, että kuhan mie laitan traktorin piuhaan ja muutaman tunnin päästä tulen sinne auttamaan.
-
Oletteko ajaneet Valtran portaatonta ja jo aikasenmin markkinoilla ollutta portaatonta? Oliko katkeamatonta vetoa? mitä piditte? Miten hinta oikeasti?
Pari kertaa kokeillu, muttei ollu valmis viä silloin. Tuotantomallia en oo kokeillu, muttei kuulemma suurta eroa protoon. Tuntuuko aluevaihdot vielä, en tiedä eikä oikeestaan oo väliksikään. Konsernin aidolla portaattomalla ajan päivittäin eikä oo aikomusta vaihtaa direktiin.
-
Advancen valmistus taisi loppua marraskuun lopussa. Ainakin liikkeessä niin kertoivat.
Alkossa vai
-
Jaaha, sanoosin ettei näihin kannata muutamaan vuoteen hairahtua ::)
Samalla rahalla ostat Fendtin 200 300 400 700 800 tai 900 sarjalaasen ;D
esim jos ostat t 202 directin niin maksaako 200- sarjan fendt yhtä paljon kuin tuo 202 direct?
vai mitä tarkoitit tuolla vertauksella?
obama tarkoitti käsirahaa.. laittaa sen verran euroja tiskiin mitä valumöltti maksaa niin voi ostaa prentin velaksi.
velaksi se on itsekkin ostanut, kehua lekuttaa käteisestä ;D ;D
-
velaksi se on itsekkin ostanut, kehua lekuttaa käteisestä ;D ;D
Perättömän tiedon levittäjä :P
ps: Hirtä ittes
-
velaksi se on itsekkin ostanut, kehua lekuttaa käteisestä ;D ;D
Perättömän tiedon levittäjä :P
ps: Hirtä ittes
paljonkoi saat lisähintaa maidosta kun ajat fendtillä? ;D ;D
-
Kyllä valtraa saa t-mallia classic/hiteck/advence/versu/direct... Aina uudet mallit vaatii pientä hiomista, sama se on jontikalla, alkuongelmia kaikilla merkeillä, varmasti fentissäkin. Aina kannattaisi ostaa vähän vanhalla teknikalla kone, koska niistä on lapsentaudit korjattu. Aina valitetaan kun ei ole esittelykoneissa vetoa tai laiskoja, joskus oli esittelytraktori ajossa, sen välisen ajan, kun oma joutu linjalta. Esittely kone oli saman tehonen, kuin tuleva kone, mut kun oma joutu,oli se eri pirteä kone. Lopullinen teho ja herkkyys tulee vasta jossain tuhannen tunnin seutuvilla. Varmasti nää uudet versiot on hyviä koneita, valtra pikkasen enemän miettii pohjolan pakkasia ja olosuhteita. Joskus joutuna reilun 20 asteen pakkasella kylmiltään käyntiin ja siitä varovasti heti liikkeele ja paanalle, koska joku ollut hädässä ja kiireesti vailla apua. Etelän maitten koneet, varmasti sanoneet, että keväämällä, kevää....tai lämmittetyssä tallissa pidettävä, ettei raukka palellu, joskus ajeltu 30 asteen pakkasella, ei oo tielle sen takia jääty.
eräänä talvena oli 505 valmetissa pelkkää kesäöljyä tankissa kun tuli kovat pakkaset.
oliko jotain -20 astetta niin kone kävi vielä tyhjäkäyntiä kesäöljyillä mutta ei jaksanut liikkua enää.
-
velaksi se on itsekkin ostanut, kehua lekuttaa käteisestä ;D ;D
Perättömän tiedon levittäjä :P
ps: Hirtä ittes
Joko ventit teherää tilausten perusteella? Vai onko ne vieläki semmoosia että saa hakia semmosen mitä kulloinki saattuu ikänää olemahan valamiina?
-
eikös monia traqktoreita tehdä valmiiksi kaikilla mausteilla joita ei tartte enää lisähinnoilla lunastaa?
-
Jemk:iä kusetettu... Itelle ainakin tulossa mahdollisesti advance malli. Eikä oo vielä koko konetta edes rakennettu...
Se on hyvä että täältä voi tarkistaa asioiden todenperäisyys. 8) Näin mulle kerrottiin Valtran liikkeessä että marraskuun jälkeen ei saa enää advance mallia, koska versun kanssa on liikaa päällekkäisyyksiä. Kaippa sitte oli tarkoituksena saada "vielä ehdit tilata kauppa". ;) Ei hassumpi kone, eikä tarjous, mutta kauppa nyt vaan jäi tekemättä.
-
eikös monia traqktoreita tehdä valmiiksi kaikilla mausteilla joita ei tartte enää lisähinnoilla lunastaa?
Siis kannatta maksaa mausteista mitä ei tartte? Eli maksaa turhasta. Väitteet lisähinnasta on va kateellisten puhetta, eräät valmistajat asentavat tilattuihin koneisiin ne ominaisuudet, jotka ovat asiakaalle tarpeellisia, jolloin koneelle on tod.näk. enemmän käyttöä ja pidemmäksi aikaa eli näinollen saat tarpeiden mukaisen työkalun jolloin tuntikustannus jää luonnollisesti alhaisemmaksi kuin muussa tapauksessa. Sentakia erään valmistajan vaihtokoneissa on tyypillisesti toista tuhatta tuntia per vuosi tulunna tuntei.
-
Advancen valmistus taisi loppua marraskuun lopussa. Ainakin liikkeessä niin kertoivat.
ppoja
Advacen valmistus loppuu keväällä, noista uusista jos hieroskelee kauppoja niin kannattaa suoraan Directiin kohdistaa, hinnanero olematon ja on merkin päätuote. Direct yllätti toimivuudellaan minutkin...
-
Ketkä on ajanut molenpia niin kertokaa erot. Veto tilanteessa tulee eroja.
-
Onko sitten mitään järkeä tuossa kylmästä käyntiin repäisemisessä???
Artisti maksaa...
oot ihan oikeassa ei ihan heti viitsi josko ei ihan pakko ole ni laittaa käyntiin ;D piti vain joskus vuonna 2000 lähteä vetään jotaki ojasta ni sen takia piti laittaa käyntiin ihan pakosta... mut ajattelin vain kommentoida tuon zapen juttuun ku se meinaa ettei muut lähe käyntiin 8) et valperi lähtee ja pelaa... paremmin ku muut :D :D :D
Sull on varmaan vakuutukset kunnossa? Ite en paljoa lähe ketään ojista repii. jos vaikka se vetopiste josta vetää jääkin siihen ketjun jatkoksi, niin sitten sitä vastuita selvitellään. Vastuuta ei poista se että auton omistaja itse laittaa se ketjun kiinni. vetäjä on aina vastuussa. Sitä varten on omat miehet ja kalusto joka hoitaa nuo hommat. Näillä hepuilla on kyllä vehkeet valmiina keli kuin keli.
Ennemmin haen autolla porukan pirttiin siksi aikaa lämpimään kuin rupeen niitten autoa ojasta repiin.
-
Kyllähän sen traktori ehtii roikan nokassa lämmetä ainakin sen aikaa että saa polttoainemaksun maksettua.
Auton hinaaminen kun ei ole maatalouden hommaa, ja jos on vieras auto niin ei ole myöskään maatalouden harjoittajan yksityistaloutta.
Helposti vielä ojaanajossa joku soittaa poliisinkin paikalle.
Kannattaa varoa erityisesti jos traktorilla osuu onnettomuuspaikalle, jos poliisi pyytää tai määrää hinaamaan, saattaa helposti unohtaa tuon polttoainemaksun suorittamisvelvollisuuden ja tulee tosi kallis hinauskeikka.
-
Kyllähän sen traktori ehtii roikan nokassa lämmetä ainakin sen aikaa että saa polttoainemaksun maksettua.
Auton hinaaminen kun ei ole maatalouden hommaa, ja jos on vieras auto niin ei ole myöskään maatalouden harjoittajan yksityistaloutta.
Helposti vielä ojaanajossa joku soittaa poliisinkin paikalle.
Kannattaa varoa erityisesti jos traktorilla osuu onnettomuuspaikalle, jos poliisi pyytää tai määrää hinaamaan, saattaa helposti unohtaa tuon polttoainemaksun suorittamisvelvollisuuden ja tulee tosi kallis hinauskeikka.
Se oliskin huippu. Määräisivät ensin hinaamaan ja rupeisivat sitten kirjottaan sakkolappua, kun ei ole polttoainemaksut maksettu. ;D
Vois jo rauhallisempikin kaveri hiiltyä.
-
Hevosmiehet tuli kerran talvikeleillä vaatiin traktorilla hinaamaan, vilkkaasti liikennöity valtatie, ja hevoskärry/auto yhdistelmä ois vielä pitänyt kääntää siinä ympäri. Näyttävät pitävän vakiona, jotta lähdetään ku he käskee, arvatkaa lähdinkö?
Noilla tuppaa asenne välillä olemaan kuin niillä kuuluisilla euroopan omistajilla.
Ajavat kärryineen tuossa paikallistiellä keskikaistaa. Ite en ole ruvennu pientareelle väistämään, traktorilla ainakaan. Luulevat että heitä väistetään, mutta kun sitten huomaavat ettei väistäkkään, niin on kapiini täynnä käsiä. ;D
-
Kyllähän sen traktori ehtii roikan nokassa lämmetä ainakin sen aikaa että saa polttoainemaksun maksettua.
Auton hinaaminen kun ei ole maatalouden hommaa, ja jos on vieras auto niin ei ole myöskään maatalouden harjoittajan yksityistaloutta.
Helposti vielä ojaanajossa joku soittaa poliisinkin paikalle.
Kannattaa varoa erityisesti jos traktorilla osuu onnettomuuspaikalle, jos poliisi pyytää tai määrää hinaamaan, saattaa helposti unohtaa tuon polttoainemaksun suorittamisvelvollisuuden ja tulee tosi kallis hinauskeikka.
Eikö laissakin sanota jotenkin, että tiellä kulkijan on tehtävä kaikkensa vaaraa aiheuttavan tavaran poistamiseksi jolloin traktorilla liikkuvan on hinattava auto sivuun jos se aiheuttaa vaaraa muulle liikenteelle. Samoiten taitaa olla jos joku tulee pyytämään apua nii perjaatteessa joutuu lähteen. Eri asia on sitten jos auto on 10 m jorpakossa katollaan niin sitten se ei enää aiheuta vaaraa, mutta esimerkiksi se heppakärry mikä on juuttunu mäkeen niin käsittääkseni on autettava siirrossa jos mahdollista.
-
Kyllähän sen traktori ehtii roikan nokassa lämmetä ainakin sen aikaa että saa polttoainemaksun maksettua.
Auton hinaaminen kun ei ole maatalouden hommaa, ja jos on vieras auto niin ei ole myöskään maatalouden harjoittajan yksityistaloutta.
Helposti vielä ojaanajossa joku soittaa poliisinkin paikalle.
Kannattaa varoa erityisesti jos traktorilla osuu onnettomuuspaikalle, jos poliisi pyytää tai määrää hinaamaan, saattaa helposti unohtaa tuon polttoainemaksun suorittamisvelvollisuuden ja tulee tosi kallis hinauskeikka.
Katkastaampas huhulta siivet. Eli kopsasin AKEN sivuilta;
Polttoainemaksusta on vapaa myös vastikkeetta suoritettava naapuri- yms. apu, esimerkiksi rikkoutuneen ajoneuvon hinaaminen sen käynnistämiseksi tai hinaaminen korjaamolle.
Linkki vielä koko tarinaan;
http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Polttoainemaksu/Maa-+ja+mets%C3%A4taloudessa+k%C3%A4ytett%C3%A4vien+traktoreiden+polttoainemaksuvapaus/Maa-+ja+mets%C3%A4talouden+harjoittajan+yksityistalous.htm
Tietysti tämä koskee vaan ilmaiseksi hinaamista.
-
Tietysti tämä koskee vaan ilmaiseksi hinaamista.
Tuo oli juuri se vaaranpaikka, eli jos ojasta nostettu tarjoaa jotain kymppiä palkkioksi ja poliisi sattuu näkemään, niin homma voi tulla kalliiksi.
-
Kyllähän sen traktori ehtii roikan nokassa lämmetä ainakin sen aikaa että saa polttoainemaksun maksettua.
Auton hinaaminen kun ei ole maatalouden hommaa, ja jos on vieras auto niin ei ole myöskään maatalouden harjoittajan yksityistaloutta.
Helposti vielä ojaanajossa joku soittaa poliisinkin paikalle.
Kannattaa varoa erityisesti jos traktorilla osuu onnettomuuspaikalle, jos poliisi pyytää tai määrää hinaamaan, saattaa helposti unohtaa tuon polttoainemaksun suorittamisvelvollisuuden ja tulee tosi kallis hinauskeikka.
eikös se ole eri asia jos virkavalta määrää?
-
eikös monia traqktoreita tehdä valmiiksi kaikilla mausteilla joita ei tartte enää lisähinnoilla lunastaa?
Siis kannatta maksaa mausteista mitä ei tartte? Eli maksaa turhasta. Väitteet lisähinnasta on va kateellisten puhetta, eräät valmistajat asentavat tilattuihin koneisiin ne ominaisuudet, jotka ovat asiakaalle tarpeellisia, jolloin koneelle on tod.näk. enemmän käyttöä ja pidemmäksi aikaa eli näinollen saat tarpeiden mukaisen työkalun jolloin tuntikustannus jää luonnollisesti alhaisemmaksi kuin muussa tapauksessa. Sentakia erään valmistajan vaihtokoneissa on tyypillisesti toista tuhatta tuntia per vuosi tulunna tuntei.
En nyt tajunnu varmaan mitä Ravenlord meinas tai mä tajuan Oksan väärin mutta aika moneen merkkiin saa "ostaa" teleskooppipeilit, radion, radiovalmiuden, vyötärövalot, ilmapenkin ja ilmastoininkin kalliimmissa jne mutta kun kauppaa ruvetaan vääntämään, sen voi vääntää tiettyjen merkkien kohdalla "alkaen hinnasta" ja saa silti nuo tavarat mitkä 90% traktorin ostajista muutenkin nykyään hankkii ikäänkuin kaupan päälle.
On siellä valumöltinkin kopissa kaikki johtosarjat ja katkaisijan paikat valmiina, ei ne niitä varta vasten kellekkkään asenneta tai jätetä asentamatta. ;D
Se nyt vaan on hinnallisesti tehokasta painaa hyvin varusteltua bulkkitavaraa, vaikka jossakin kaupassa joskus tulis takkiin niin iso linja pitää hyvin!
Ja tuosta "turhasta maksamisesta", veikkaan ettei taida ihan kahden kaverin voimin pyöriä valmetinkaan tilaushallinta ja projektointi....... :o
-
Tietysti tämä koskee vaan ilmaiseksi hinaamista.
Tuo oli juuri se vaaranpaikka, eli jos ojasta nostettu tarjoaa jotain kymppiä palkkioksi ja poliisi sattuu näkemään, niin homma voi tulla kalliiksi.
ei sitä tarjottua rahaa ole pakko ottaa vastaan.
-
Kyllähän sen traktori ehtii roikan nokassa lämmetä ainakin sen aikaa että saa polttoainemaksun maksettua.
Auton hinaaminen kun ei ole maatalouden hommaa, ja jos on vieras auto niin ei ole myöskään maatalouden harjoittajan yksityistaloutta.
Helposti vielä ojaanajossa joku soittaa poliisinkin paikalle.
Kannattaa varoa erityisesti jos traktorilla osuu onnettomuuspaikalle, jos poliisi pyytää tai määrää hinaamaan, saattaa helposti unohtaa tuon polttoainemaksun suorittamisvelvollisuuden ja tulee tosi kallis hinauskeikka.
eikös se ole eri asia jos virkavalta määrää?
Tuosta virkavallasta jos pyytää virka-apua niin voi ilmoittaa etukäteen tilanteen ja virka-apu pyynnöissä tuskin ovat tarkkoja näistä.
Joka syksy olen noita rekkoja joutunu jelppimään, tosin ei hinaus vaan liukkauden torjunnan merkeissä, milloinkaan ei salaiset siniset ole multa verolappuja tulleet kyselemään. Päinvastoin kiitelleet kun on saapunut paikalle sorakuorman kanssa.
Jos tilanne näyttää uhkaavalta niin käytäntö on seuraava. Ilmoitus hätäkeskukseen, ei lähimmälle isännälle ett tulisitko nykäsemään. Ensi vastuu noissa tilanteissa on ajoneuvon omistajalla merkitä paikka lisäonnettomuuksien estämiseksi, sitä varten jokaisessa ajoneuvossa on varoitus kolmiot. mielestäni niitä nykyisin saisi olla kaksin kappalein. virkavalta sitten aikanaan otta hommat hoitoon paikalle saapuessaan
-
Kyllähän sen traktori ehtii roikan nokassa lämmetä ainakin sen aikaa että saa polttoainemaksun maksettua.
Auton hinaaminen kun ei ole maatalouden hommaa, ja jos on vieras auto niin ei ole myöskään maatalouden harjoittajan yksityistaloutta.
Helposti vielä ojaanajossa joku soittaa poliisinkin paikalle.
Kannattaa varoa erityisesti jos traktorilla osuu onnettomuuspaikalle, jos poliisi pyytää tai määrää hinaamaan, saattaa helposti unohtaa tuon polttoainemaksun suorittamisvelvollisuuden ja tulee tosi kallis hinauskeikka.
Eikö laissakin sanota jotenkin, että tiellä kulkijan on tehtävä kaikkensa vaaraa aiheuttavan tavaran poistamiseksi jolloin traktorilla liikkuvan on hinattava auto sivuun jos se aiheuttaa vaaraa muulle liikenteelle. Samoiten taitaa olla jos joku tulee pyytämään apua nii perjaatteessa joutuu lähteen. Eri asia on sitten jos auto on 10 m jorpakossa katollaan niin sitten se ei enää aiheuta vaaraa, mutta esimerkiksi se heppakärry mikä on juuttunu mäkeen niin käsittääkseni on autettava siirrossa jos mahdollista.
Tietysti voi hinata jos on aivan varma ettei kyseisillä toimilla aiheuta lisää onnettomuuksia tai muita vaaratilanteita. Ongelma vaan on se ettei koskaan tiedä millainen Mäkinen tai Hirvonen sieltä seuraavaksi porhaltaa. On siinä vaan monta sudenkuoppaa ett tarkasti kannattaa harkita miten tai missä järjestyksessä toimii.
Tämä aiempi kirjoitus käsittelee enemmänkin noita tiehallinnon alaisia teitä. hiljaiset yksikkö ja yksityistiet ovat taas erimaailma.