Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Paalinpyörittäjä - 05.12.13 - klo:21:58
-
Nyt on kaksi konetta nokka-akseli hoidossa etelä-pohojanmaalla ;)
Kovat on odotukset lämpötalouden ja ketävyyden ja kulutuksen ja ennenkaikkea ton nelipyttysen osalta liikkeellelähtömomentin paranemisen osalta :) Lisukkeena se, että alkaa öljyt pysyä puhtaana, ny ku öljyt vaihtaa ja käynnistää, niin ihan paskaa on heti ku noki lähtee kiertoon..
-
Että jotkut jaksaa noitten virityksien kanssa räpätä.
Ikuna ei ole tässä talossa viritelty aina on ostettu sopivan kokoinen ja hyvin on toimeen tultu.
-
Paljonko on kustannusarvio koneen ennallistamiselle? Mielestäni yhtä järkevä toimenpide kuin auton ruostesuojaus. Jatkaa koneen käyttöikää huomattavasti ja tuskin ainakaan alentaa jälleenmyyntiarvoa :D
-
Että jotkut jaksaa noitten virityksien kanssa räpätä.
Ikuna ei ole tässä talossa viritelty aina on ostettu sopivan kokoinen ja hyvin on toimeen tultu.
Tuskin tuossa projektissa on tehon lisäys päätarkoituksena.. se tulee vaan kaupan päälle ;)
-
Paljonko on kustannusarvio koneen ennallistamiselle? Mielestäni yhtä järkevä toimenpide kuin auton ruostesuojaus. Jatkaa koneen käyttöikää huomattavasti ja tuskin ainakaan alentaa jälleenmyyntiarvo :D
1000-1200 per kone.
Kolmes tuhannes tunnis alkaa oleen venttiilit paskana, jos ei oo päivitetty >:(
Itteeki vähä pelottaa ku toi 3000 ylitetty ja savuttavatkin niin pirusti, sitte kustannus nousee, jos menee paljo muuta osaa..
Tolle Sassille vois havainnollistaa tätä kierrätystä sillä ku laittaa letkun perseestä suuhunsa, niin vatsahan siinä menee sekaisin ja työhalut loppuu varmasti..
-
Paljonko on kustannusarvio koneen ennallistamiselle? Mielestäni yhtä järkevä toimenpide kuin auton ruostesuojaus. Jatkaa koneen käyttöikää huomattavasti ja tuskin ainakaan alentaa jälleenmyyntiarvo :D
1000-1200 per kone.
Kolmes tuhannes tunnis alkaa oleen venttiilit paskana, jos ei oo päivitetty >:(
Itteeki vähä pelottaa ku toi 3000 ylitetty ja savuttavatkin niin pirusti, sitte kustannus nousee, jos menee paljo muuta osaa..
Tolle Sassille vois havainnollistaa tätä kierrätystä sillä ku laittaa letkun perseestä suuhunsa, niin vatsahan siinä menee sekaisin ja työhalut loppuu varmasti..
Laitappa vaikka yyveellä kelle veit, jos et tähän halua laittaa!
-
Jos joku epäilee homman järkevyyttä niin kannattaa mennä kattoo jonkun vähintään 300 000 km ajetun nyky diesel henkilöauton imusarjaa.... luulen että tahtoo sen jälkeen poistaa ko. laitoksen koneesta ;)
-
Laitappa vaikka yyveellä kelle veit, jos et tähän halua laittaa!
Yv.
-
Jos joku epäilee homman järkevyyttä niin kannattaa mennä kattoo jonkun vähintään 300 000 km ajetun nyky diesel henkilöauton imusarjaa.... luulen että tahtoo sen jälkeen poistaa ko. laitoksen koneesta ;)
asiahan on niin jotta nykyaikaisesta henkilöautosta tuota egr.ää ei kannata poistaa, sehän on sähköisesti ohjattu eikä siis nokka-akselilla toteutettu, egr.n jos meet poistamaan moottorin lämpötalous menee perseelleen ja kone käy kylmänä. kuvittelisin että pakokaasut ei ole se suurin synti, vaan huohotuskaasut jotka tuo öljyä imusarjaan, pakokaasujen takaisinkierrätyshän yleensä on melko minimaalista maantienopeuksissa moottorin ollessa lämmin. ja sinänsä tuo imusarjaan kertyvä töskä itsessään ei juuri aiheuta ongelmia, omaa kokemusta on saabin tiesseleistä joka omaa sukua lienee gm.lä'isiä, imusarja on monesti nuoissa ruman näköinen mutta hyvin harvinaista on että kantta tarvii irroitella alle 600000 kilometrin, mutta esimerkiksi bmw.nkin imusarjassa on läppiä jotka tuon karstan vääntäminä irtoilee ja särkee sitte turbon ja siitä sitten eteenpäin. elikkä imusarjan puhdistus joskus, lohkolämmitin tai webasto ja raskasta kaasujalkaa niin egr konekkin pelaa, tyhjänkäynti on myrkkyä. tuo nokka-akselihomma on taas sitte oma lukunsa ja isännät joittenka jontikat tyhjänkäyntiä käy lämpimäks;) ;D 8) ::)
-
Jos joku epäilee homman järkevyyttä niin kannattaa mennä kattoo jonkun vähintään 300 000 km ajetun nyky diesel henkilöauton imusarjaa.... luulen että tahtoo sen jälkeen poistaa ko. laitoksen koneesta ;)
asiahan on niin jotta nykyaikaisesta henkilöautosta tuota egr.ää ei kannata poistaa, sehän on sähköisesti ohjattu eikä siis nokka-akselilla toteutettu, egr.n jos meet poistamaan moottorin lämpötalous menee perseelleen ja kone käy kylmänä. kuvittelisin että pakokaasut ei ole se suurin synti, vaan huohotuskaasut jotka tuo öljyä imusarjaan, pakokaasujen takaisinkierrätyshän yleensä on melko minimaalista maantienopeuksissa moottorin ollessa lämmin. ja sinänsä tuo imusarjaan kertyvä töskä itsessään ei juuri aiheuta ongelmia, omaa kokemusta on saabin tiesseleistä joka omaa sukua lienee gm.lä'isiä, imusarja on monesti nuoissa ruman näköinen mutta hyvin harvinaista on että kantta tarvii irroitella alle 600000 kilometrin, mutta esimerkiksi bmw.nkin imusarjassa on läppiä jotka tuon karstan vääntäminä irtoilee ja särkee sitte turbon ja siitä sitten eteenpäin. elikkä imusarjan puhdistus joskus, lohkolämmitin tai webasto ja raskasta kaasujalkaa niin egr konekkin pelaa, tyhjänkäynti on myrkkyä. tuo nokka-akselihomma on taas sitte oma lukunsa ja isännät joittenka jontikat tyhjänkäyntiä käy lämpimäks;) ;D 8) ::)
Noin litran tipahtaa vag myllyissä kulutus kun egr tiputtaa pois pelistä. Alaväännöt kasvaa huomattavasti eikä tartte enää tapella juuttuvasiipisten ahtimien kanssa.
-
Nyt on kaksi konetta nokka-akseli hoidossa etelä-pohojanmaalla ;)
Kovat on odotukset lämpötalouden ja ketävyyden ja kulutuksen ja ennenkaikkea ton nelipyttysen osalta liikkeellelähtömomentin paranemisen osalta :) Lisukkeena se, että alkaa öljyt pysyä puhtaana, ny ku öljyt vaihtaa ja käynnistää, niin ihan paskaa on heti ku noki lähtee kiertoon..
Minä kun luulin että suurjättiviljelijä imppaa pierua???
-
Jos joku epäilee homman järkevyyttä niin kannattaa mennä kattoo jonkun vähintään 300 000 km ajetun nyky diesel henkilöauton imusarjaa.... luulen että tahtoo sen jälkeen poistaa ko. laitoksen koneesta ;)
asiahan on niin jotta nykyaikaisesta henkilöautosta tuota egr.ää ei kannata poistaa, sehän on sähköisesti ohjattu eikä siis nokka-akselilla toteutettu, egr.n jos meet poistamaan moottorin lämpötalous menee perseelleen ja kone käy kylmänä.
No ei todellakaan mene lämpötalous perseelleen. Jos on yli 10 km moottoritiematkaa edessä, on kovallakin pakkasella parempi avata nokkaa jo lähtiessä. Kyseessä on siis 1,9 l vapaasti hengittävä PSA diesel. Pakokaasun kierrätyksen poiston jälkeen vastaa kaasupolkimeen paljon hanakammin, polttoainettakin menee vähemmän. Tosin ajoin vain yhden tankkausvälin ennen poistoa, mutta sen jälkeen jokainen tankkausväli on mennyt pienemmällä kulutuksella.
-
Nyt on kaksi konetta nokka-akseli hoidossa etelä-pohojanmaalla ;)
Kovat on odotukset lämpötalouden ja ketävyyden ja kulutuksen ja ennenkaikkea ton nelipyttysen osalta liikkeellelähtömomentin paranemisen osalta :) Lisukkeena se, että alkaa öljyt pysyä puhtaana, ny ku öljyt vaihtaa ja käynnistää, niin ihan paskaa on heti ku noki lähtee kiertoon..
Onnittelut!
Oman 141:n nokka-akseli kävi Kylmäkoskella sorvissa reilu vuos aikaa, eikä muu harmita kuin se, ettei tullu käytettyä jo aikaisemmin.
Piti ensin vaihtaa uusi akseli, mutta Suolahdessa oli nokka-akselien hinta "jostain syystä" pompsahtanu. Sorvari taisi velottaa 120 eeroa jollen ihan väärin muista. En pitäny pahana.
Suurin kustannus oli koneen purkaminen sen verran, että sai akselin ulos ja uudelleenkasaus operaation jälkeen.
Kulutukseen paha mennä sanomaan, että vähenikö, mutta savutus väheni selvästi ja voimaa tuli lisää.
Ajotietokoneen mukaan kulutus pyörii välillä 1,2(tyhjäkäynti)-44(kaikki pelissä) litraa tunnissa.
Käytössä LTR:n ohjelma. Sekalaisessa ajossa pitkän ajan keskikulutus ajotietokoneen mukaan tällä hetkellä 8,8 litraa.
-
Jos joku epäilee homman järkevyyttä niin kannattaa mennä kattoo jonkun vähintään 300 000 km ajetun nyky diesel henkilöauton imusarjaa.... luulen että tahtoo sen jälkeen poistaa ko. laitoksen koneesta ;)
asiahan on niin jotta nykyaikaisesta henkilöautosta tuota egr.ää ei kannata poistaa, sehän on sähköisesti ohjattu eikä siis nokka-akselilla toteutettu, egr.n jos meet poistamaan moottorin lämpötalous menee perseelleen ja kone käy kylmänä. kuvittelisin että pakokaasut ei ole se suurin synti, vaan huohotuskaasut jotka tuo öljyä imusarjaan, pakokaasujen takaisinkierrätyshän yleensä on melko minimaalista maantienopeuksissa moottorin ollessa lämmin. ja sinänsä tuo imusarjaan kertyvä töskä itsessään ei juuri aiheuta ongelmia, omaa kokemusta on saabin tiesseleistä joka omaa sukua lienee gm.lä'isiä, imusarja on monesti nuoissa ruman näköinen mutta hyvin harvinaista on että kantta tarvii irroitella alle 600000 kilometrin, mutta esimerkiksi bmw.nkin imusarjassa on läppiä jotka tuon karstan vääntäminä irtoilee ja särkee sitte turbon ja siitä sitten eteenpäin. elikkä imusarjan puhdistus joskus, lohkolämmitin tai webasto ja raskasta kaasujalkaa niin egr konekkin pelaa, tyhjänkäynti on myrkkyä. tuo nokka-akselihomma on taas sitte oma lukunsa ja isännät joittenka jontikat tyhjänkäyntiä käy lämpimäks;) ;D 8) ::)
Noin litran tipahtaa vag myllyissä kulutus kun egr tiputtaa pois pelistä. Alaväännöt kasvaa huomattavasti eikä tartte enää tapella juuttuvasiipisten ahtimien kanssa.
lähes litran putos SAABinkin kulutus kun egr ja hiukkassuodatin pois ja tehoa 40 hv ja vääntöä 70nm lisää.
-
Kyllä nuo häkäpöntöt olis pitäny insinörttien hylätä ja jättää vaan suunnitelma asteelle. Puhdasta ilmaa koneeseen ja savua pihalle :-X
-
Jos joku epäilee homman järkevyyttä niin kannattaa mennä kattoo jonkun vähintään 300 000 km ajetun nyky diesel henkilöauton imusarjaa.... luulen että tahtoo sen jälkeen poistaa ko. laitoksen koneesta ;)
asiahan on niin jotta nykyaikaisesta henkilöautosta tuota egr.ää ei kannata poistaa, sehän on sähköisesti ohjattu eikä siis nokka-akselilla toteutettu, egr.n jos meet poistamaan moottorin lämpötalous menee perseelleen ja kone käy kylmänä. kuvittelisin että pakokaasut ei ole se suurin synti, vaan huohotuskaasut jotka tuo öljyä imusarjaan, pakokaasujen takaisinkierrätyshän yleensä on melko minimaalista maantienopeuksissa moottorin ollessa lämmin. ja sinänsä tuo imusarjaan kertyvä töskä itsessään ei juuri aiheuta ongelmia, omaa kokemusta on saabin tiesseleistä joka omaa sukua lienee gm.lä'isiä, imusarja on monesti nuoissa ruman näköinen mutta hyvin harvinaista on että kantta tarvii irroitella alle 600000 kilometrin, mutta esimerkiksi bmw.nkin imusarjassa on läppiä jotka tuon karstan vääntäminä irtoilee ja särkee sitte turbon ja siitä sitten eteenpäin. elikkä imusarjan puhdistus joskus, lohkolämmitin tai webasto ja raskasta kaasujalkaa niin egr konekkin pelaa, tyhjänkäynti on myrkkyä. tuo nokka-akselihomma on taas sitte oma lukunsa ja isännät joittenka jontikat tyhjänkäyntiä käy lämpimäks;) ;D 8) ::)
Noin litran tipahtaa vag myllyissä kulutus kun egr tiputtaa pois pelistä. Alaväännöt kasvaa huomattavasti eikä tartte enää tapella juuttuvasiipisten ahtimien kanssa.
lähes litran putos SAABinkin kulutus kun egr hiukkassuodatin pois ja tehoa 40 hv ja vääntöä 70nm lisää.
hiukkassuodatin on ihan eri asia kuin egr...
-
Ensinnäkin. EGR tukkii imusarjan. Oli siellä mitä venttiileitä tahansa. Toisekseen, eihän moottoria pidä lämmittää polttoaineseosta lämmittämällä. Sehän on tehon haaskuuta. Eikä tää perkeleen maailma pelastu tämmösiä vihreitten nuolemis härpäkkeitä käyttäen. Luovutaan raakaöljystä ja tuotetaan polttoaine uusiutuvista hiililähteistä.
Enkä tarkoita mitään helvetin St1:n pirtupensaa, vaan synteettistä polttoainetta. Hitlerin malliin.
-
Mites pakokaasu testi katsastuksessa ,vieläkö menee läpi omien tuunauksien jälkeen ?
-
Mites pakokaasu testi katsastuksessa ,vieläkö menee läpi omien tuunauksien jälkeen ?
Menee paremmin.
-
Eikös sakemanneilla ollut sotavuosina jo jotain busseja, joissa pakokaasua kierrätettiin hyötykäyttöön. ape voisi tietää ???
-
Mites pakokaasu testi katsastuksessa ,vieläkö menee läpi omien tuunauksien jälkeen ?
Menee paremmin.
Juurikin näin ;)
-
Mites pakokaasu testi katsastuksessa ,vieläkö menee läpi omien tuunauksien jälkeen ?
Menee paremmin.
Juurikin näin ;)
... paitsi, että... mitenhän tämän nyt muotoilisi... Autokatsastushan tukkii tämän mahdollisuuden vuonna 2015, jonka jälkeen kaikki nuo "tuunatut" autot jäävät sinne asemien pihaan :'(
-
Mites pakokaasu testi katsastuksessa ,vieläkö menee läpi omien tuunauksien jälkeen ?
Menee paremmin.
Juurikin näin ;)
... paitsi, että... mitenhän tämän nyt muotoilisi... Autokatsastushan tukkii tämän mahdollisuuden vuonna 2015, jonka jälkeen kaikki nuo "tuunatut" autot jäävät sinne asemien pihaan :'(
Jaa niinku millä tavalla??
-
Jos joku epäilee homman järkevyyttä niin kannattaa mennä kattoo jonkun vähintään 300 000 km ajetun nyky diesel henkilöauton imusarjaa.... luulen että tahtoo sen jälkeen poistaa ko. laitoksen koneesta ;)
asiahan on niin jotta nykyaikaisesta henkilöautosta tuota egr.ää ei kannata poistaa, sehän on sähköisesti ohjattu eikä siis nokka-akselilla toteutettu, egr.n jos meet poistamaan moottorin lämpötalous menee perseelleen ja kone käy kylmänä. kuvittelisin että pakokaasut ei ole se suurin synti, vaan huohotuskaasut jotka tuo öljyä imusarjaan, pakokaasujen takaisinkierrätyshän yleensä on melko minimaalista maantienopeuksissa moottorin ollessa lämmin. ja sinänsä tuo imusarjaan kertyvä töskä itsessään ei juuri aiheuta ongelmia, omaa kokemusta on saabin tiesseleistä joka omaa sukua lienee gm.lä'isiä, imusarja on monesti nuoissa ruman näköinen mutta hyvin harvinaista on että kantta tarvii irroitella alle 600000 kilometrin, mutta esimerkiksi bmw.nkin imusarjassa on läppiä jotka tuon karstan vääntäminä irtoilee ja särkee sitte turbon ja siitä sitten eteenpäin. elikkä imusarjan puhdistus joskus, lohkolämmitin tai webasto ja raskasta kaasujalkaa niin egr konekkin pelaa, tyhjänkäynti on myrkkyä. tuo nokka-akselihomma on taas sitte oma lukunsa ja isännät joittenka jontikat tyhjänkäyntiä käy lämpimäks;) ;D 8) ::)
Noin litran tipahtaa vag myllyissä kulutus kun egr tiputtaa pois pelistä. Alaväännöt kasvaa huomattavasti eikä tartte enää tapella juuttuvasiipisten ahtimien kanssa.
lähes litran putos SAABinkin kulutus kun egr ja hiukkassuodatin pois ja tehoa 40 hv ja vääntöä 70nm lisää.
hiukkassuodatin on ihan eri asia kuin egr...
jäi vahingossa ja sana pois korjattu.
-
Mites pakokaasu testi katsastuksessa ,vieläkö menee läpi omien tuunauksien jälkeen ?
Menee paremmin.
Juurikin näin ;)
... paitsi, että... mitenhän tämän nyt muotoilisi... Autokatsastushan tukkii tämän mahdollisuuden vuonna 2015, jonka jälkeen kaikki nuo "tuunatut" autot jäävät sinne asemien pihaan :'(
Jaa niinku millä tavalla??
tulee tarkemmat mittaukset joilla voi mitata hiukkas päästöt.
-
Mites pakokaasu testi katsastuksessa ,vieläkö menee läpi omien tuunauksien jälkeen ?
Menee paremmin.
Juurikin näin ;)
... paitsi, että... mitenhän tämän nyt muotoilisi... Autokatsastushan tukkii tämän mahdollisuuden vuonna 2015, jonka jälkeen kaikki nuo "tuunatut" autot jäävät sinne asemien pihaan :'(
Jaa niinku millä tavalla??
Nämä saatuttamisenestosysteemit tsekataan myös, muutoinkin kuin pakoputkesta :o :o :o :o :o :o :o :o
-
Eli niin kuin ylimääräisten xenonienkin kanssa. Katsastukseen vehe kuntoon ja poistuessa omat systeemit päälle.
-
Mites pakokaasu testi katsastuksessa ,vieläkö menee läpi omien tuunauksien jälkeen ?
Menee paremmin.
Juurikin näin ;)
... paitsi, että... mitenhän tämän nyt muotoilisi... Autokatsastushan tukkii tämän mahdollisuuden vuonna 2015, jonka jälkeen kaikki nuo "tuunatut" autot jäävät sinne asemien pihaan :'(
Jaa niinku millä tavalla??
Nämä saatuttamisenestosysteemit tsekataan myös, muutoinkin kuin pakoputkesta :o :o :o :o :o :o :o :o
Niin no jos kunnolla on hommat tehty niin muutoksia ei huomaa... Hiukkaspäästötestit maksaa tällä hetkellä ainakin yli 1000€ kerta ja jos se noin paljon katsastus tulee maksamaan niin mä ajan vaikka katsastamattomalla vaikka tosin nyt ei oo enää vähäpäästöistä autoakaan onneksi ;D
-
Mites pakokaasu testi katsastuksessa ,vieläkö menee läpi omien tuunauksien jälkeen ?
Menee paremmin.
Juurikin näin ;)
... paitsi, että... mitenhän tämän nyt muotoilisi... Autokatsastushan tukkii tämän mahdollisuuden vuonna 2015, jonka jälkeen kaikki nuo "tuunatut" autot jäävät sinne asemien pihaan :'(
Jaa niinku millä tavalla??
Nämä saatuttamisenestosysteemit tsekataan myös, muutoinkin kuin pakoputkesta :o :o :o :o :o :o :o :o
Niin no jos kunnolla on hommat tehty niin muutoksia ei huomaa... Hiukkaspäästötestit maksaa tällä hetkellä ainakin yli 1000€ kerta ja jos se noin paljon katsastus tulee maksamaan niin mä ajan vaikka katsastamattomalla vaikka tosin nyt ei oo enää vähäpäästöistä autoakaan onneksi ;D
Mulle ihan sama, ei ole mitenkään minun ongelmani ;D
-
Agronet on useenmiten hauskaa luettavaa kun erilaaset "asiantuntijat" pyrkivät tunteella torpeedoimaan totuuksia :o
No leikki sijansa saakoon eikä kuskin nolous oo koneen vika... ;)
Samalla konehuollolla on tullu kätyä Paalinpyörittäjän kans. Rapiat kolometuhatta tiimaa on "noettomalla nokalla"päästelty pääaias urakointihommis. Seurauksena on ollu todellakin puhtaampi moottori, huollosta ei silti oo tingitty. Merkittävästi parempi alavääntö, turhat savumerkit jäivät pois(lienevät hiukkasiakin), hetkellisestä huippukulutuksesta pois 5l, 13hp lisää, ahtopaineet ennallaan, lämpökuormaa huomattavasti vähemmän...
Sittemmin konetta on myös ohjelmoitu, työtehossa tuntuvalla tehonlisäyksellä pysytään edelleen kulutuksessa "tehtaan vakion " alapuolella. Nyttemmin ohjelmoinnilla on nostetun tehonkin kulutuksesta edelleen siivu pystytty niistämään pois.
Ihan kaikki tehoa tuovat woimamiehet eivät välttämättä koneen ja kuskin oloa helpota, voi käydä täysin päinvastaisestikkin... ;)
-
Koneet kotiutuivat nokka-akselihoidosta kuluneella viikolla ja paljoa ei ole vielä kokemusta puhtaalla hengityksellä varustetuista traktoreista, mutta alakierrosvääntö kasvoi oikein huomattavasti, savumerkit väheni ja kylmäkäynnistys sujui ilman että olis tarvinnu tartata akkua tyhjäksi ;)
Käyntiääni muuttui paljon nätimmäksi ja pieni tehopiikkikin huomattavissa..
Lämpötaloudesta ei voi vielä sanoa mitään ku kymppi pakkasta ja kulutuksesta ei tiedä vielä ajomäärän vähyyden takia, mutta panostus näyttää ainakin tällä tietoa tulevan nopeasti takaisin..
-
Koneet kotiutuivat nokka-akselihoidosta kuluneella viikolla ja paljoa ei ole vielä kokemusta puhtaalla hengityksellä varustetuista traktoreista, mutta alakierrosvääntö kasvoi oikein huomattavasti, savumerkit väheni ja kylmäkäynnistys sujui ilman että olis tarvinnu tartata akkua tyhjäksi ;)
Käyntiääni muuttui paljon nätimmäksi ja pieni tehopiikkikin huomattavissa..
Lämpötaloudesta ei voi vielä sanoa mitään ku kymppi pakkasta ja kulutuksesta ei tiedä vielä ajomäärän vähyyden takia, mutta panostus näyttää ainakin tällä tietoa tulevan nopeasti takaisin..
Ja mun koneille on aika varattuna...
-
Koneet kotiutuivat nokka-akselihoidosta kuluneella viikolla ja paljoa ei ole vielä kokemusta puhtaalla hengityksellä varustetuista traktoreista, mutta alakierrosvääntö kasvoi oikein huomattavasti, savumerkit väheni ja kylmäkäynnistys sujui ilman että olis tarvinnu tartata akkua tyhjäksi ;)
Käyntiääni muuttui paljon nätimmäksi ja pieni tehopiikkikin huomattavissa..
Lämpötaloudesta ei voi vielä sanoa mitään ku kymppi pakkasta ja kulutuksesta ei tiedä vielä ajomäärän vähyyden takia, mutta panostus näyttää ainakin tällä tietoa tulevan nopeasti takaisin..
Ja mun koneille on aika varattuna...
sama täällä :D
-
Miten nuo ventit? Onko niistä egr:riä poistettu esim. 415?
-
Miten nuo ventit? Onko niistä egr:riä poistettu esim. 415?
Jos se on ulkopuolisella egr-venttiilillä niinkuin deutsin 4-venttiilikoneet yleensä niin pelkkä sokea laippa riittää siinä pakosarjan ja egr-venttiilin välissä.. Yksikään anturi ei sitä haistele että meneekö sieltä pakokaasu läpi ainakaan deutz-fahrin traktoreissa...
-
Kukas niitä e-p:llä tekee, mullekki vois laittaa vaikka yyveenä tietoja.
-
Miten nuo ventit? Onko niistä egr:riä poistettu esim. 415?
Jos se on ulkopuolisella egr-venttiilillä niinkuin deutsin 4-venttiilikoneet yleensä niin pelkkä sokea laippa riittää siinä pakosarjan ja egr-venttiilin välissä.. Yksikään anturi ei sitä haistele että meneekö sieltä pakokaasu läpi ainakaan deutz-fahrin traktoreissa...
Joo, pelkällä laipalla pitäisi homma olla kunnossa.