Masu TÄYNNÄ vois Deutzista vähän sanoa. 42:n kertoi ne kohdat mitkä pitää tarkistaa. Moottorista kato onko kuiva ettei öljy käryä rivoilla koko ajan. Venttiilin nostajan kumit vuotelee ajan myötä. Moottoriöljyt pidettävä suht puhtaina, koska ilmajäähdytteinen. Leikkautumista ehkä ollut mullakin kun jos tukehtuu kuumana, niin ei tahdo jaksaa pyöräyttää heti. Termostaatin saa kesäkäyttöön pistokkeelta jatkuvaksi, siis moottorin flektin (tämä 42:n pakokaasutermari). Kovalla pakkasellakin moottori toimii hyvin, mutta moottoriöljykennoon (lämmityslaite) ei kierrä öljy ja siksi tarvii eberin just silloin kun on kylmä. Eberi yber tehokas jos toimii.
Etuakselin väljät katsottava, mulla oli navan ulkokooli hämäyskorjattu kempillä ja osa olisi maksanut keskolla 16000mk. Tilasin aikanaan Saksasta, maksoi 4tmk. Nyt tilaaminen purkaamoilta Saksasta onnistuu, koska niitä on purettu paljon. 8000 tunnissa vaihteensiirtäjät oli niin väljät että just keskelle säädettynä vaihteet meni päälle. Tosi lepposa hyvä vaihteisto, säätöohjeet ehkä jossain. Kaikki öljyt käy perään mulla suositus oli 10W-30. Itse käytän vielä yhdessä Deutzissa Mobil 426 märkäjarruöljyä, vaikka pakkoja ei ole ja jarruilla ulkopuoliset rummut.
Kiva kone jos on ehjä.
Mutmut HYVÄÄ VAPAHTAJAN RIEMULLISTA SYNTTÄRIPÄIVÄÄ kaikille!!
Lasten hankkimat lahjat odottaaaa. . .