Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: realisti - 21.08.11 - klo:18:16

Otsikko: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: realisti - 21.08.11 - klo:18:16
kumpi olisi luotettavampi? molemmat 07-mallisia ja noin 4000h ajettuja, hintakin sama mutta deeressä uusi kuormain ja valtussa originaali. valtsussa enemmän sähkö (hydrauliikka) kumman noista sitten ottaisi. ???
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: 3070 E - 21.08.11 - klo:18:22
Eikös noi 07-08 vuotiset advancet oo just niit vikaherkkiä, viimiset tehdyt toimineetkin?? Juttua löytyy Murtolasta ja olen ne tännekkin joskus linkittänyt...
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: kyntaja - 21.08.11 - klo:19:29
Osta maasika.

Jos laitat Jd niin joudut vaihtaan VT paska aholle

Valtra ei tule muuten vaan kelpaamaan(tietysti syy vaihtaa kohta traktoria!!!!!)
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: jariman - 21.08.11 - klo:20:37
Eikös noi 07-08 vuotiset advancet oo just niit vikaherkkiä, viimiset tehdyt toimineetkin?? Juttua löytyy Murtolasta ja olen ne tännekkin joskus linkittänyt...
****  eiköhän ne johtosarjat ole jo vaihdettu kaikkiin,
         ongelmiahan aiheutti liian lyhyt johtosarja,
        kontaktiongelmia.
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: realisti - 21.08.11 - klo:21:24
Osta maasika.

Jos laitat Jd niin joudut vaihtaan VT paska aholle

Valtra ei tule muuten vaan kelpaamaan(tietysti syy vaihtaa kohta traktoria!!!!!)

nyt meni jotain meikällä ohi??? Ei niitä yleensä huvikseen olla vaihdettu(paitti se sulla oleva 7430 ;D) Varsin pitkään meillä yleensä koneet on eli luotettava pitäisi olla, 16 kertaa käynyt tuo vaihtoon lähtevä rempassa tänä vuonna että varmaan jollain muullakin rupeisi usko tuohon menemään.
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: AgerSilva - 21.08.11 - klo:22:51
Jontikka ilman muuta. Valmetit vaihtuu täälläpäin jontikoihin. Vähemmän vikaherkkiä  8)
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: Ojala - 21.08.11 - klo:23:04
kumpi olisi luotettavampi? molemmat 07-mallisia ja noin 4000h ajettuja, hintakin sama mutta deeressä uusi kuormain ja valtussa originaali. valtsussa enemmän sähkö (hydrauliikka) kumman noista sitten ottaisi. ???

Kumpikaan ei ole luotettava, osta uus Vario sillä ajat piiiiiiiitkään
ja LUOTETTAVASTI  8)
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: realisti - 21.08.11 - klo:23:28
kumpi olisi luotettavampi? molemmat 07-mallisia ja noin 4000h ajettuja, hintakin sama mutta deeressä uusi kuormain ja valtussa originaali. valtsussa enemmän sähkö (hydrauliikka) kumman noista sitten ottaisi. ???

Kumpikaan ei ole luotettava, osta uus Vario sillä ajat piiiiiiiitkään
ja LUOTETTAVASTI  8)

stana kun ei lompakko kestä.
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: hvinnamo - 21.08.11 - klo:23:55
kumpi olisi luotettavampi? molemmat 07-mallisia ja noin 4000h ajettuja, hintakin sama mutta deeressä uusi kuormain ja valtussa originaali. valtsussa enemmän sähkö (hydrauliikka) kumman noista sitten ottaisi. ???

Kumpikaan ei ole luotettava, osta uus Vario sillä ajat piiiiiiiitkään
ja LUOTETTAVASTI  8)

stana kun ei lompakko kestä.

 Ai saumat repeää ja vuoret palaa siitä rahamäärästä jota se pitää sisällään?  ;D
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: Paalinpyörittäjä - 22.08.11 - klo:00:33
Tossa taannoin penkitettiin kyseisiä kamppeita ja jonnu pesi ännän ja huolella, toisaalta toista tonnia omapainoo enempi, notta soilla tahtoo jännittää pinnalla pysyminen..
Jonnu on kokomoottorilla ja silti taitaa olla pieniruokasempi ::)
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: Yodavaari - 22.08.11 - klo:08:28
Eikös noi 07-08 vuotiset advancet oo just niit vikaherkkiä, viimiset tehdyt toimineetkin??
Vaihtelevasti. On ollut yksilöitä joihin on vaihdettu syyläri jo kolmesti. Sähköissä häikkää riittävästi. Eräs lopenkyllästynyt urakoitsija olisi vaihtanut N:n vähän ajettuun 8000-sarjalaiseen. Eivät liikkeesä suostuneet. Haki moisen Englannista. Palasi usko kuulemma Valtraan kun sai 8950 ajettavaksi.
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: bobbari - 22.08.11 - klo:09:34
Osta maasika.

Jos laitat Jd niin joudut vaihtaan VT paska aholle

Valtra ei tule muuten vaan kelpaamaan(tietysti syy vaihtaa kohta traktoria!!!!!)

nyt meni jotain meikällä ohi??? Ei niitä yleensä huvikseen olla vaihdettu(paitti se sulla oleva 7430 ;D) Varsin pitkään meillä yleensä koneet on eli luotettava pitäisi olla, 16 kertaa käynyt tuo vaihtoon lähtevä rempassa tänä vuonna että varmaan jollain muullakin rupeisi usko tuohon menemään.
Ai onko se keltavanteinen ostos, jonka ostit talvella, alkanut temppuilemaan?   ??? ???
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: realisti - 22.08.11 - klo:10:36
Osta maasika.

Jos laitat Jd niin joudut vaihtaan VT paska aholle

Valtra ei tule muuten vaan kelpaamaan(tietysti syy vaihtaa kohta traktoria!!!!!)

nyt meni jotain meikällä ohi??? Ei niitä yleensä huvikseen olla vaihdettu(paitti se sulla oleva 7430 ;D) Varsin pitkään meillä yleensä koneet on eli luotettava pitäisi olla, 16 kertaa käynyt tuo vaihtoon lähtevä rempassa tänä vuonna että varmaan jollain muullakin rupeisi usko tuohon menemään.
Ai onko se keltavanteinen ostos, jonka ostit talvella, alkanut temppuilemaan?   ??? ???

vasta 16 kertaa se on särkynyt.
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: Matson^ - 22.08.11 - klo:13:46
Luetettavuudesta on hankala sanoa, riippuu niin millaisen yksilön sattuu kohdalleen saamaan. Enemmän olen ehkä pahaa lukenut advanceista kuin -30sarjan jontikoista, muutta tiedä nyt sitten.

Samaa valintaa tehtiin tuossa aika tasan vuosi sitten 6630-6930 premium vs n141-t171 advance, jontikkaan päädyttiin. Numerot oli 6630 -07 2400h kun löytyi niin sopivaan rahaan, vaikka isoperäistä olisikin tehnyt mieli.
Portaattomuus ja ajomukavuus nostivat peuran valmetin ohi heittämällä, eikä kyllä vielä oo tarvinnut katua. Jos jotain pitää omalta osa pitäisi sanoa luotettavuudesta, niin itse on jouduttu vaihtamaan viskon kytkin talvella ja nyt sunnuntaina vaihdoin korkeapainepumpun säätimen.

ps. hytinjouset tekisi mieli lisätä jälkeenpäin, alkuperäinen omistaja jättänyt nuukuuksissaan pois.. huonosti vaan löytyy osaa ainakaan käytettynä kolaripeleistä yms.. tuskin on kovin kummoinen homma?
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: retku - 22.08.11 - klo:15:22
Eikös noi 07-08 vuotiset advancet oo just niit vikaherkkiä, viimiset tehdyt toimineetkin?? Juttua löytyy Murtolasta ja olen ne tännekkin joskus linkittänyt...
****  eiköhän ne johtosarjat ole jo vaihdettu kaikkiin,
         ongelmiahan aiheutti liian lyhyt johtosarja,
        kontaktiongelmia.

***vika on danfossin lohkoissa. sähköpäädyt paskoja,liittimet paskoja, johtosarja paska ja kaiken päälle öljyvuotoja. yks paska se danfoss. nyt +3500h ajettuun 09 t151:een asennettiin keväällä -10 vuotinen versun lohko joka on nyt toiminut suht ok. kop.kop danfoss on myöntänyt tekovian (sähköviat ja letkujen vaikea kiinnitys/irroitus)...ihme! yleensä ei siltä virmalta apuja saa (cranabin sähkölohkot 02->)

yhdessä nosturissa mulla danfossin pöytä, sekin pätkii. sekin vaihtuu parkeriin kuukauden sisään... keleen danfoss!
----------

tuossa ännässä noiden päälle heikko etujousituksen tuenta ja etuakselin etuperissä on ollu häikkää.
----------

miinusta valtralle vielä huollosta, öljyn tarkistus perästä tehty mahdottomaksi, samoten öljyn lisäys.
kopissa ei ole säilytystilaa. koppi on hiljainen ja hydevivut on hyvät.
----------

30 sarjan jontikoissa on vähintään yhtäpaljon vikoja, eli en tiedä sitten onko yhtään parempi?

ite ostaisin sun tapausessa ttv deutsin.
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: Greenpwr - 22.08.11 - klo:17:24
Luetettavuudesta on hankala sanoa, riippuu niin millaisen yksilön sattuu kohdalleen saamaan. Enemmän olen ehkä pahaa lukenut advanceista kuin -30sarjan jontikoista, muutta tiedä nyt sitten.

Samaa valintaa tehtiin tuossa aika tasan vuosi sitten 6630-6930 premium vs n141-t171 advance, jontikkaan päädyttiin. Numerot oli 6630 -07 2400h kun löytyi niin sopivaan rahaan, vaikka isoperäistä olisikin tehnyt mieli.
Portaattomuus ja ajomukavuus nostivat peuran valmetin ohi heittämällä, eikä kyllä vielä oo tarvinnut katua. Jos jotain pitää omalta osa pitäisi sanoa luotettavuudesta, niin itse on jouduttu vaihtamaan viskon kytkin talvella ja nyt sunnuntaina vaihdoin korkeapainepumpun säätimen.

ps. hytinjouset tekisi mieli lisätä jälkeenpäin, alkuperäinen omistaja jättänyt nuukuuksissaan pois.. huonosti vaan löytyy osaa ainakaan käytettynä kolaripeleistä yms.. tuskin on kovin kummoinen homma?

 Siellä jousissa ihan kivasti menossa bittiä sinne ja tänne ja takasin, jos jouset laittaa, tietsikalle joutuu syöttämään jonkun toisen jousellisen rattor...kun jontikan runkonumeron että saa uudet komponentit peliin mukaan. Esim. tehtaalla asetettua rengaskokoa ei saa muutettua, että vois huijata autopoveria kovemmin kulkemaan...
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: hvinnamo - 22.08.11 - klo:17:58
Luetettavuudesta on hankala sanoa, riippuu niin millaisen yksilön sattuu kohdalleen saamaan. Enemmän olen ehkä pahaa lukenut advanceista kuin -30sarjan jontikoista, muutta tiedä nyt sitten.

Samaa valintaa tehtiin tuossa aika tasan vuosi sitten 6630-6930 premium vs n141-t171 advance, jontikkaan päädyttiin. Numerot oli 6630 -07 2400h kun löytyi niin sopivaan rahaan, vaikka isoperäistä olisikin tehnyt mieli.
Portaattomuus ja ajomukavuus nostivat peuran valmetin ohi heittämällä, eikä kyllä vielä oo tarvinnut katua. Jos jotain pitää omalta osa pitäisi sanoa luotettavuudesta, niin itse on jouduttu vaihtamaan viskon kytkin talvella ja nyt sunnuntaina vaihdoin korkeapainepumpun säätimen.

ps. hytinjouset tekisi mieli lisätä jälkeenpäin, alkuperäinen omistaja jättänyt nuukuuksissaan pois.. huonosti vaan löytyy osaa ainakaan käytettynä kolaripeleistä yms.. tuskin on kovin kummoinen homma?

 Siellä jousissa ihan kivasti menossa bittiä sinne ja tänne ja takasin, jos jouset laittaa, tietsikalle joutuu syöttämään jonkun toisen jousellisen rattor...kun jontikan runkonumeron että saa uudet komponentit peliin mukaan. Esim. tehtaalla asetettua rengaskokoa ei saa muutettua, että vois huijata autopoveria kovemmin kulkemaan...

 Joo, mut asiansa osaavalle nörtille, joka tajuaa jako-avaimistakin jotain, homma ei ole edes vaikea. Mutta niille maatalon pojille, jotka eivät ihan niin paljon ymmärrä biteistä, kuten minä, voi tulla jopa seinä vastaan.  ;)
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: Cutana - 22.08.11 - klo:19:00
Luetettavuudesta on hankala sanoa, riippuu niin millaisen yksilön sattuu kohdalleen saamaan. Enemmän olen ehkä pahaa lukenut advanceista kuin -30sarjan jontikoista, muutta tiedä nyt sitten.

Samaa valintaa tehtiin tuossa aika tasan vuosi sitten 6630-6930 premium vs n141-t171 advance, jontikkaan päädyttiin. Numerot oli 6630 -07 2400h kun löytyi niin sopivaan rahaan, vaikka isoperäistä olisikin tehnyt mieli.
Portaattomuus ja ajomukavuus nostivat peuran valmetin ohi heittämällä, eikä kyllä vielä oo tarvinnut katua. Jos jotain pitää omalta osa pitäisi sanoa luotettavuudesta, niin itse on jouduttu vaihtamaan viskon kytkin talvella ja nyt sunnuntaina vaihdoin korkeapainepumpun säätimen.

ps. hytinjouset tekisi mieli lisätä jälkeenpäin, alkuperäinen omistaja jättänyt nuukuuksissaan pois.. huonosti vaan löytyy osaa ainakaan käytettynä kolaripeleistä yms.. tuskin on kovin kummoinen homma?

 Siellä jousissa ihan kivasti menossa bittiä sinne ja tänne ja takasin, jos jouset laittaa, tietsikalle joutuu syöttämään jonkun toisen jousellisen rattor...kun jontikan runkonumeron että saa uudet komponentit peliin mukaan. Esim. tehtaalla asetettua rengaskokoa ei saa muutettua, että vois huijata autopoveria kovemmin kulkemaan...
Siinäpä sitä on taas urpaanilekentan alkua. Kas kun ei tarvitse advisooria
jo öljynvaihtoonki...
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: hvinnamo - 22.08.11 - klo:19:05
Luetettavuudesta on hankala sanoa, riippuu niin millaisen yksilön sattuu kohdalleen saamaan. Enemmän olen ehkä pahaa lukenut advanceista kuin -30sarjan jontikoista, muutta tiedä nyt sitten.

Samaa valintaa tehtiin tuossa aika tasan vuosi sitten 6630-6930 premium vs n141-t171 advance, jontikkaan päädyttiin. Numerot oli 6630 -07 2400h kun löytyi niin sopivaan rahaan, vaikka isoperäistä olisikin tehnyt mieli.
Portaattomuus ja ajomukavuus nostivat peuran valmetin ohi heittämällä, eikä kyllä vielä oo tarvinnut katua. Jos jotain pitää omalta osa pitäisi sanoa luotettavuudesta, niin itse on jouduttu vaihtamaan viskon kytkin talvella ja nyt sunnuntaina vaihdoin korkeapainepumpun säätimen.

ps. hytinjouset tekisi mieli lisätä jälkeenpäin, alkuperäinen omistaja jättänyt nuukuuksissaan pois.. huonosti vaan löytyy osaa ainakaan käytettynä kolaripeleistä yms.. tuskin on kovin kummoinen homma?

 Siellä jousissa ihan kivasti menossa bittiä sinne ja tänne ja takasin, jos jouset laittaa, tietsikalle joutuu syöttämään jonkun toisen jousellisen rattor...kun jontikan runkonumeron että saa uudet komponentit peliin mukaan. Esim. tehtaalla asetettua rengaskokoa ei saa muutettua, että vois huijata autopoveria kovemmin kulkemaan...
Siinäpä sitä on taas urpaanilekentan alkua. Kas kun ei tarvitse advisooria
jo öljynvaihtoonki...

 Joo, ei se kiintoavain käänny siinä pultissa, jos ei ole runkonumero syötetty tietokoneelle...
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: bobbari - 22.08.11 - klo:19:07
Kyllä sen autopoverinkin saa kulkemaan ja lujaa...    Kysykää pohjanmaan kavereilta.
6920 loikkii lähes seitsemääkymppiä.   :D :D
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: hvinnamo - 22.08.11 - klo:19:15
Kyllä sen autopoverinkin saa kulkemaan ja lujaa...    Kysykää pohjanmaan kavereilta.
6920 loikkii lähes seitsemääkymppiä.   :D :D

 Mihinäpäin sinne pitääs mennä notta kaveereita tierustelamahan?  :D
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: Matson^ - 24.08.11 - klo:14:53
Siellä jousissa ihan kivasti menossa bittiä sinne ja tänne ja takasin, jos jouset laittaa, tietsikalle joutuu syöttämään jonkun toisen jousellisen rattor...kun jontikan runkonumeron että saa uudet komponentit peliin mukaan. Esim. tehtaalla asetettua rengaskokoa ei saa muutettua, että vois huijata autopoveria kovemmin kulkemaan...

 Joo, mut asiansa osaavalle nörtille, joka tajuaa jako-avaimistakin jotain, homma ei ole edes vaikea. Mutta niille maatalon pojille, jotka eivät ihan niin paljon ymmärrä biteistä, kuten minä, voi tulla jopa seinä vastaan.  ;)
Onko näin? Tottakai siellä jonkinmoinen ohjainyksikkö/moduuli on joka haistelee hytin oikealle korkeudelle painon yms mukaan... muutta ettäkö se vielä keskustelisi jonkun muun moduulin kanssa? Eihän tuolle ole mitään säätöjä esim. command centterissä, joten kuvittelisi sen olevan aivan oma piirinsä.?. kai?  ???
Onhan toki esim, joissain autoissakin oma valokuitu-looppinsa joka kiertää about kaikkien purkkien kautta ja sitä kautta "keskusyksikkö" käskyttelee eri moduuleja, ja sinnekkin onnistuu lisätä väliin matskua, kunhan päivittää vain varustelistan samalla ;)

Hauska olisi saada kokemusperäistä tietoa, joltain homman jo tehneeltä!
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: Greenpwr - 24.08.11 - klo:22:41
Siellä jousissa ihan kivasti menossa bittiä sinne ja tänne ja takasin, jos jouset laittaa, tietsikalle joutuu syöttämään jonkun toisen jousellisen rattor...kun jontikan runkonumeron että saa uudet komponentit peliin mukaan. Esim. tehtaalla asetettua rengaskokoa ei saa muutettua, että vois huijata autopoveria kovemmin kulkemaan...

 Joo, mut asiansa osaavalle nörtille, joka tajuaa jako-avaimistakin jotain, homma ei ole edes vaikea. Mutta niille maatalon pojille, jotka eivät ihan niin paljon ymmärrä biteistä, kuten minä, voi tulla jopa seinä vastaan.  ;)
Onko näin? Tottakai siellä jonkinmoinen ohjainyksikkö/moduuli on joka haistelee hytin oikealle korkeudelle painon yms mukaan... muutta ettäkö se vielä keskustelisi jonkun muun moduulin kanssa? Eihän tuolle ole mitään säätöjä esim. command centterissä, joten kuvittelisi sen olevan aivan oma piirinsä.?. kai?  ???
Onhan toki esim, joissain autoissakin oma valokuitu-looppinsa joka kiertää about kaikkien purkkien kautta ja sitä kautta "keskusyksikkö" käskyttelee eri moduuleja, ja sinnekkin onnistuu lisätä väliin matskua, kunhan päivittää vain varustelistan samalla ;)

Hauska olisi saada kokemusperäistä tietoa, joltain homman jo tehneeltä!

 Kysymällähän nuo selviää, etujousituksen kaipaa kaverikseen origis koppijousitus, mekaaninenkin tehty 6610:aan... APn 40>50 muunnosta joskus selvittelin, pittää yrittää herätä aamulla sen verran aikaseen, että kerkiipi...
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: icefarmer - 24.08.11 - klo:22:42
Siellä jousissa ihan kivasti menossa bittiä sinne ja tänne ja takasin, jos jouset laittaa, tietsikalle joutuu syöttämään jonkun toisen jousellisen rattor...kun jontikan runkonumeron että saa uudet komponentit peliin mukaan. Esim. tehtaalla asetettua rengaskokoa ei saa muutettua, että vois huijata autopoveria kovemmin kulkemaan...

 Joo, mut asiansa osaavalle nörtille, joka tajuaa jako-avaimistakin jotain, homma ei ole edes vaikea. Mutta niille maatalon pojille, jotka eivät ihan niin paljon ymmärrä biteistä, kuten minä, voi tulla jopa seinä vastaan.  ;)
Onko näin? Tottakai siellä jonkinmoinen ohjainyksikkö/moduuli on joka haistelee hytin oikealle korkeudelle painon yms mukaan... muutta ettäkö se vielä keskustelisi jonkun muun moduulin kanssa? Eihän tuolle ole mitään säätöjä esim. command centterissä, joten kuvittelisi sen olevan aivan oma piirinsä.?. kai?  ???
Onhan toki esim, joissain autoissakin oma valokuitu-looppinsa joka kiertää about kaikkien purkkien kautta ja sitä kautta "keskusyksikkö" käskyttelee eri moduuleja, ja sinnekkin onnistuu lisätä väliin matskua, kunhan päivittää vain varustelistan samalla ;)

Hauska olisi saada kokemusperäistä tietoa, joltain homman jo tehneeltä!
ei kait edes kuorma-autojen hytin jousituksiin oo vielä elektroniikkaa tar*****, henkilöautoissakin vain kalleimmissa on jousituksessa elektroniikkaa ni mitä sillä nyt sontareen hytin jousissa tehtäs :o
Otsikko: Vs: jd 6830 premium vs. valtra n141 advance
Kirjoitti: realisti - 26.08.11 - klo:00:20
Niin nyt tuossa pihassa rötköttää 6830 odottelemassa kuormaimen asennusta, suurin syy jontikan ostoon oli vaihdokin (ap) huono noteeraus muissa liikkeissä. 20h pyörähti mittariin meille tulon jälkeen, että paremmin alkoi kun ap:n kanssa se kun oli noilla tunneilla jo kaksi kertaa remontissa ;D