Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: iiro v - 11.07.16 - klo:18:09

Otsikko: n valtra
Kirjoitti: iiro v - 11.07.16 - klo:18:09
Etukuormaajan sähköohjaus takeltelee.Quikka.Valtran tikku.Kauhan kääntö välillä helteillä häviää.Korjaantuu räpsyttelemällä heilahduksenvaimentimen katkaisinta.Nyt hävisi kauhan irroitus- kiinitys. Missä vika?
Otsikko: Vs: n valtra
Kirjoitti: Latz - 11.07.16 - klo:21:02
Eikö tuo ole ominaisuus eikä vika. Virrat pois, virrat päälle. Toimii.
Otsikko: Vs: n valtra
Kirjoitti: JayZ - 13.07.16 - klo:08:37
Mikä Valtra kyseessä? Työntääkö se paineen silloin pikaliittimille (selecto3) kun kauhan kääntö häviää?
Otsikko: Vs: n valtra
Kirjoitti: jusu - 13.07.16 - klo:09:50
just sitä kans että olisko lisähydr ohjaukses vikaavikaa, juurikin jos kääntö ja lukitus temppuulee..

vaijeriversios tietääs jo sanua jotta kolomiopalan kohoras poikki vaikka päältä ehejä mutta olisko napis tai läpiviennis yms.. ja jos turpeen kans tekemisis niin jos seki on sillä valorasialla kytkentä ni otappa auki, just la ehtoolla kävin yhyren johorot korjaamas kunei pelannu, turvetta täynnä ja syöttöjohto poikki, yhyristi märiäs turpees mitates kaikkihi napoohi :D
Otsikko: Vs: n valtra
Kirjoitti: JayZ - 13.07.16 - klo:14:11
Helpoimmillaan siellä vaan jumittaa selecto3:sen magneettiventtiili. Jos se jää auki niin paine kiertää kauhan käännön ohi pikaliittimille.

Koneesta riippuen kannattaa katsoa liitokset kuormaimen vaakapalkille asti. Käsinojan liitos itse käsinojassa -> käsinojan johtosarjan liitos ohjaamossa -> kuormaimen johtosarjan liitos hytin alla oikealla -> kuormainsovitteessa oleva "pääpistoke" -> kuormaimen vaakapalkilla oleva venttiili mistä löytyy selecto3, softdrive ja kauhanvapaukset magneettiventtiilit.
Otsikko: Vs: n valtra
Kirjoitti: meidän Isä - 13.07.16 - klo:16:18
Helpoimmillaan siellä vaan jumittaa selecto3:sen magneettiventtiili. Jos se jää auki niin paine kiertää kauhan käännön ohi pikaliittimille.

Koneesta riippuen kannattaa katsoa liitokset kuormaimen vaakapalkille asti. Käsinojan liitos itse käsinojassa -> käsinojan johtosarjan liitos ohjaamossa -> kuormaimen johtosarjan liitos hytin alla oikealla -> kuormainsovitteessa oleva "pääpistoke" -> kuormaimen vaakapalkilla oleva venttiili mistä löytyy selecto3, softdrive ja kauhanvapaukset magneettiventtiilit.

Jos se on vallun omanventtiilinkautta, niin melkoselvää että se venttiili on rikki. Oliko korjaus n. 800e per kara. Kohta palaa uudestaan.
Siinä on taas suomi-insinööri päässyt oikeeeen näyttäään..

tosiaan, ei vika vaan ominaisuus. Ne hajoavat kaikki, samaan tapaan kuin advance mallien lohkot jotka pomppivat päälle pois mielensä mukaan.
Otsikko: Vs: n valtra
Kirjoitti: JayZ - 13.07.16 - klo:18:10
Helpoimmillaan siellä vaan jumittaa selecto3:sen magneettiventtiili. Jos se jää auki niin paine kiertää kauhan käännön ohi pikaliittimille.

Koneesta riippuen kannattaa katsoa liitokset kuormaimen vaakapalkille asti. Käsinojan liitos itse käsinojassa -> käsinojan johtosarjan liitos ohjaamossa -> kuormaimen johtosarjan liitos hytin alla oikealla -> kuormainsovitteessa oleva "pääpistoke" -> kuormaimen vaakapalkilla oleva venttiili mistä löytyy selecto3, softdrive ja kauhanvapaukset magneettiventtiilit.

Jos se on vallun omanventtiilinkautta, niin melkoselvää että se venttiili on rikki. Oliko korjaus n. 800e per kara. Kohta palaa uudestaan.
Siinä on taas suomi-insinööri päässyt oikeeeen näyttäään..

tosiaan, ei vika vaan ominaisuus. Ne hajoavat kaikki, samaan tapaan kuin advance mallien lohkot jotka pomppivat päälle pois mielensä mukaan.
Se nyt ihan riippuu miten se oireilee. Mikäli siellä on kauhan kääntö pimeänä kokonaan ja pikaliittimiinkään ei tule painetta niin etuventtiilin se sillon viittaa. Mallista riippuen siellä on joko Tanskalaista tai Saksalaista osaamista paikoillaan  ;)
Otsikko: Vs: n valtra
Kirjoitti: kylmis - 13.07.16 - klo:21:42
Helpoimmillaan siellä vaan jumittaa selecto3:sen magneettiventtiili. Jos se jää auki niin paine kiertää kauhan käännön ohi pikaliittimille.

Koneesta riippuen kannattaa katsoa liitokset kuormaimen vaakapalkille asti. Käsinojan liitos itse käsinojassa -> käsinojan johtosarjan liitos ohjaamossa -> kuormaimen johtosarjan liitos hytin alla oikealla -> kuormainsovitteessa oleva "pääpistoke" -> kuormaimen vaakapalkilla oleva venttiili mistä löytyy selecto3, softdrive ja kauhanvapaukset magneettiventtiilit.

Jos se on vallun omanventtiilinkautta, niin melkoselvää että se venttiili on rikki. Oliko korjaus n. 800e per kara. Kohta palaa uudestaan.
Siinä on taas suomi-insinööri päässyt oikeeeen näyttäään..

tosiaan, ei vika vaan ominaisuus. Ne hajoavat kaikki, samaan tapaan kuin advance mallien lohkot jotka pomppivat päälle pois mielensä mukaan.
Se nyt ihan riippuu miten se oireilee. Mikäli siellä on kauhan kääntö pimeänä kokonaan ja pikaliittimiinkään ei tule painetta niin etuventtiilin se sillon viittaa. Mallista riippuen siellä on joko Tanskalaista tai Saksalaista osaamista paikoillaan  ;)
Hmm. Oliko se niin, että tanskalaiset oli Danfossia? Tuttu on töissä kuorma-autopuolella ja joskus valittelin, että traktoreissa ei kestä Danfossin vermeet. Se ihmetteli sitä, koska raskaskonepuolella ne ovat olleet hyvin luotettavia vermeitä. Syynä ilmeisesti se, että 24v kestää, mutta 12v ei. Mikäs tämä saksalaisten venttiili sitten on? Rexroth? Kyllähän toi etukuormaajan vikaantuminen harmittaa jo etukäteen. Huoltomies siihen antoi jo jotain tuntiarvioita, mutta toisaalta on kyllä erittäin tarkka ja mukava tikku käyttää.
Otsikko: Vs: n valtra
Kirjoitti: iiro v - 13.07.16 - klo:22:32
Käännössä todennäköisesti liittimissä vikaa.Renaa ilmojen mukaan.Kauhan irroitus venttiilistä näkyy puuttuva venttiilin päästä sininen
"pullonkorkki"venttiilin päästä.Aiheuttaisko tuo sen venttiilin pimenemisen?
Otsikko: Vs: n valtra
Kirjoitti: JayZ - 14.07.16 - klo:02:21
Voi hyvinkin vaikuttaa toimintaan jos magneettiventtiilin kelan "hattu" puuttuu.

Kylmis, joo Tanskalaiset on danfossia. Nelos-sarjan valtuissa on Bucherin lohkot edessä ja takana.
Otsikko: Vs: n valtra
Kirjoitti: meidän Isä - 14.07.16 - klo:10:08
Helpoimmillaan siellä vaan jumittaa selecto3:sen magneettiventtiili. Jos se jää auki niin paine kiertää kauhan käännön ohi pikaliittimille.

Koneesta riippuen kannattaa katsoa liitokset kuormaimen vaakapalkille asti. Käsinojan liitos itse käsinojassa -> käsinojan johtosarjan liitos ohjaamossa -> kuormaimen johtosarjan liitos hytin alla oikealla -> kuormainsovitteessa oleva "pääpistoke" -> kuormaimen vaakapalkilla oleva venttiili mistä löytyy selecto3, softdrive ja kauhanvapaukset magneettiventtiilit.

Jos se on vallun omanventtiilinkautta, niin melkoselvää että se venttiili on rikki. Oliko korjaus n. 800e per kara. Kohta palaa uudestaan.
Siinä on taas suomi-insinööri päässyt oikeeeen näyttäään..

tosiaan, ei vika vaan ominaisuus. Ne hajoavat kaikki, samaan tapaan kuin advance mallien lohkot jotka pomppivat päälle pois mielensä mukaan.
Se nyt ihan riippuu miten se oireilee. Mikäli siellä on kauhan kääntö pimeänä kokonaan ja pikaliittimiinkään ei tule painetta niin etuventtiilin se sillon viittaa. Mallista riippuen siellä on joko Tanskalaista tai Saksalaista osaamista paikoillaan  ;)
Hmm. Oliko se niin, että tanskalaiset oli Danfossia? Tuttu on töissä kuorma-autopuolella ja joskus valittelin, että traktoreissa ei kestä Danfossin vermeet. Se ihmetteli sitä, koska raskaskonepuolella ne ovat olleet hyvin luotettavia vermeitä. Syynä ilmeisesti se, että 24v kestää, mutta 12v ei. Mikäs tämä saksalaisten venttiili sitten on? Rexroth? Kyllähän toi etukuormaajan vikaantuminen harmittaa jo etukäteen. Huoltomies siihen antoi jo jotain tuntiarvioita, mutta toisaalta on kyllä erittäin tarkka ja mukava tikku käyttää.

Ei,  kun johtosarjat on kuraa,  niin kelat palaa huonon virransyötön takia.
Otsikko: Vs: n valtra
Kirjoitti: sänki - 14.07.16 - klo:15:49
Sanoit ,että Valtran tikku . Eikai vain olisi juurikin se ,joka siinä örveltää.Danfossin tekemä.
Otsikko: Vs: n valtra
Kirjoitti: MKR - 14.07.16 - klo:23:25
Vanhemmissa, kuten omassa on Sauer Danfoss, uudemmissa on Elobaun tekemä tikku. Sauer Danfoss tikuissa on varsi näkyvästi metallia, uudemmissa Elobaun tikuissa muovia päältä koko hoito. Valtran tiskiltä ei saakaan muuta kuin Elobauta. Voi korvata koko tikun esim. Egrolla, mutta vaatii aika lailla sovitusta. Tarviketta ei liene saatavissa?
Otsikko: Vs: n valtra
Kirjoitti: SamiT - 15.07.16 - klo:18:57
Saa noita pätkiviä tai pimenneitä Danfossin tikkujakin usein ehjättyä mutta mitään takuuta ei onnistumiselle ole. Siellä voi hapettua liikekontaktien liukupinnat tai sitten yhdessä oli keskiasennon mikrokytkin vaeltanut kinnikkeessään pois säädöstä.
Otsikko: Vs: n valtra
Kirjoitti: maamees - 18.07.16 - klo:10:24
Mulla teki joskus ännässä sellaista, että vaihteli kauhan käännön ja 3. toiminnan välillä. Eli lumiauran kääntö aktivoitui itsestään ja usein. (ikäänkuin nappi pohjassa vaikka ei ollutkaan). Kun piti kääntää kauhaa,  kääntyikin aura... vikana oli rele siitä oikeanpuoleisesta sähkökaapista.