Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uusi vai käytetty rehukioski navettaan.  (Luettu 2987 kertaa)

Marttila

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 132
Olen pyöritellyt ruokinta laite ratkaisua kioskin ja appeen välillä.sanokaapas viisaammat uskaltaako käytettyjä kioskeja hommailla ja mitä niissä on se pahiten vikaantuva osa.jos uutta ostaisi niin millä merkillä hinta laadultaan paras ja toiminta varmin systeemi.käyttö ehkä vilja ja puolitiiviste tai sitten rahtarin mössöä.

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Uusi vai käytetty rehukioski navettaan.
Se, mitä kioskilla voi tapahtua, on: Muuntaja lakkaa pelittämästä, moottori palaa, kortti kärähtää, kaukalo kuluu puhki(muovinen). Ja näistä se viimeinen on meillä tapahtunut. Kolme kioskia, 12 vuotta,eikä niissä mitään vikaa vielä ole ollut, muuta kuin että kaukalot on vaihdettu kulumisen vuoksi. Jos kioski on vajaakäytöllä, tai jopa kokonaan käyttämättä, niin saattaa syöttölaite jämähtää kun rehu jumii.
Nämä kokemukset sinisestä.
Jos hankit, niin kannattaa olla yhteensopivat muun järjestelmän kanssa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Uusi vai käytetty rehukioski navettaan.
Mä olen vähän sitä mieltä että ruokintaan ei kannata laittaa mitään käytettyä osaa. Tähän on kaksi syytä. Ensiksi ruokinnan toimiminen on maidontuotannon yksi perus tukijaloista mikä ei saa ikinä rapautua, Toiseksi niin noi kioskihärpäkkeet on niin ilkeitä korjata ja vaihtaa että kun ne sinne navettaan laittaa niin ne kannattaa kerrasta laittaa kunnolla ja toimivat. Siksi uudet ja mielummin samanmerkkiset kun lypsyasema tai muu rehustuslaitos että ohjelmat osaa keskustella keskenään.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

mikasep

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: Uusi vai käytetty rehukioski navettaan.
Mä olen vähän sitä mieltä että ruokintaan ei kannata laittaa mitään käytettyä osaa. Tähän on kaksi syytä. Ensiksi ruokinnan toimiminen on maidontuotannon yksi perus tukijaloista mikä ei saa ikinä rapautua, Toiseksi niin noi kioskihärpäkkeet on niin ilkeitä korjata ja vaihtaa että kun ne sinne navettaan laittaa niin ne kannattaa kerrasta laittaa kunnolla ja toimivat. Siksi uudet ja mielummin samanmerkkiset kun lypsyasema tai muu rehustuslaitos että ohjelmat osaa keskustella keskenään.

Meillä on kyllä Lavalin ruokintarobotti vm. -96 ostettu käytettynä tonnilla vuonna 2006. Akut vaihdettiin tuolloin eikä mitään vikaa vielä (kop kop). Täyttöspiraaleja on kulunut jo pari puhki, mutta ne ostettiinkin uutena.



Mika

realisti

  • Vieras
Vs: Uusi vai käytetty rehukioski navettaan.
mulla on samanlaisia kokemuksia kuin mikalla, paitti että ostin vm.1997 lavalin tonnilla 2009 ja siihen on vaihdettu akkujen lisäksi rele ja lataushiilet. Eli kun asentaessa huoltaa niin ei paljon uudelle häviä luotettavuudessa.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Uusi vai käytetty rehukioski navettaan.
Joskus voi olla tarjolla sopivat kioskit. Pellonpajan myymät Nedapit olleet vuodesta 96 ja on toimineet luotettavasti. Kaukalot alkuperäiset, molemmat annostelu moottorit vaihdettu ja nyt laitetaan peltiosat uusiksi toisen kerran (nyt laitetaan rosteriset). Nämä ainakin olleet hyviä.
Oon vaatimaton!

CARINA2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 658
Vs: Uusi vai käytetty rehukioski navettaan.
Liian paljon on ollu murheita tuosa yhessäkin DeLavalin kioskisa.. Ostin uutena 2001. Vasta viimesen vuojen aikana jokseenki toiminu..