Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Urakoinnin kompastuskivi ?  (Luettu 11864 kertaa)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Urakoinnin kompastuskivi ?
Urakoinnin ja tilojenvälisen rehu- yms kaupan onkelmaksi alkaa muodostua
maksuviiveet ja huonommas tapaukses luottotappio  :P

E-P:llä viljakaupas kuulemma edelläkävijän otteet, sopimusrahtari pui ja vie viljat
mennessään, tilittää aikanaan  ???

Luottoriski käänty toisinpäin, toisaalta jos "hired contractor" tarjoo koko viljelypaketin,
ei siitä lopputuotteesta paljoo maksamista jää  :P
Viljelijän osa on pelkkää tukien kuittalua ja pankolla makaamista  ::)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2532
  • Etelä-Karjala
Vs: Urakoinnin kompastuskivi ?

Viljelijän osa on pelkkää tukien kuittalua ja pankolla makaamista  ::)


-tähän olen pyrkinyt; ei vielä ihan ole onnistunut. Mutta jatketaan...
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Urakoinnin kompastuskivi ?
juu näitähän löytyy sellasia kans jotka viel maksaa jotta saavat viljellä toisten tukitilkkuja ;D ??? ::)
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

UCD

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1440
Vs: Urakoinnin kompastuskivi ?
Omatoimitäppärin konerikkojen paikkauskeikoille lähtöä kannattanee jokaisen itseään arvostavan urakoitsijan pohtia entistä tarkemmin.  8)

Turha muuten pokkuroida jonkun täppärin muutaman tunnin tähden, koska heti kun täppärin kones taas laulaa, niin toimeksiantoja ei kuulu... :D Ja jos ei laula, niin sitten ei enää ole rahaa edes korjauslaskuun.

Losers always whine about their best. Winners go home and f*ck the prom queen ....

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Urakoinnin kompastuskivi ?
Omatoimitäppärin konerikkojen paikkauskeikoille lähtöä kannattanee jokaisen itseään arvostavan urakoitsijan pohtia entistä tarkemmin.  8)

Turha muuten pokkuroida jonkun täppärin muutaman tunnin tähden, koska heti kun täppärin kones taas laulaa, niin toimeksiantoja ei kuulu... :D Ja jos ei laula, niin sitten ei enää ole rahaa edes korjauslaskuun.



Toisaalta ja toisaalta... onpa nuo monesti juuri sellaisia "markkinointikeikkoja", että niiden jälkeen on uusia asiakassuhteita syntynyt, ellei juuri tuolle asiakkaalle, niin naapurille. Olen itse melko nöyrästi lähtenyt ellei työtilanne ole vakiintuneiden asiakkaiden kanssa kireällä, periaate on ollut, että kaikki tehdään.

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Urakoinnin kompastuskivi ?
Jep jep, eikä koske ainoastaan urakoitsijoita, näkyy hyvin tuotantosuuntien väliset erot, kun yhdellä suunnalla hinnat laskee, niin jää isänniltä laskut pitkäksi. Ja kun taas suhdanteet paranee, niin eräpäivinä alkaa tulla suorituksia.
Yrittäjä on vaan paskamaisessa välikädessä, varsinkin jos raaka-ainetta ostaa viljelijöiltä ja jalostetun tuotteen myy viljelijöille. Eli on kahden viljelijän välissä. Tuotteet pitäis maksaa aikanaan ja oikealla hinnalla, että saa ostettua seuraavankin erän, mutta asiakaspuoli venyttää ja venyttää maksua.
Ei ole kiva toimia pankkina siinä välissä ja rahoittaa asiakkaiden toimintaa, mutta minkäs teet, ei kukaan ole yrittäjäksi pakottanut..
Ja toisaalta, kyllä maanviljelijöiden kanssa kaupanteko on sentään sieltä varmimmasta päästä, kuuden vuoden sisään mahtuu monta eräpäivän ylitystä jopa parilla kuukaudella, muttei yhtään saamatta jäänyttä euroa. Vaatii vaan pitkämielisyyttä ja asiakaslähtöisyyttä..
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Urakoinnin kompastuskivi ?
Omatoimitäppärin konerikkojen paikkauskeikoille lähtöä kannattanee jokaisen itseään arvostavan urakoitsijan pohtia entistä tarkemmin.  8)

Turha muuten pokkuroida jonkun täppärin muutaman tunnin tähden, koska heti kun täppärin kones taas laulaa, niin toimeksiantoja ei kuulu... :D Ja jos ei laula, niin sitten ei enää ole rahaa edes korjauslaskuun.



Toisaalta ja toisaalta... onpa nuo monesti juuri sellaisia "markkinointikeikkoja", että niiden jälkeen on uusia asiakassuhteita syntynyt, ellei juuri tuolle asiakkaalle, niin naapurille. Olen itse melko nöyrästi lähtenyt ellei työtilanne ole vakiintuneiden asiakkaiden kanssa kireällä, periaate on ollut, että kaikki tehdään.

Kyllä se on vähän niin kuin Weijjo asian ilmaisi.
Kun naapurin kotitarve täppärin 50 vuotta vanha sampo poikii pellolle ja sinne tulee ammati urakoija 2 vuotta vanhalla puimurilla jossa on 5-6 metriä leveä pöytä, niin saataa olla että seuraavanakin kesänä saapuu sama urakoitsia ajamaan kaikki sen täppärin sijaan.

Mulle itselle iski laiskuus kun en jaksanut enää rassata vanhaa puimuria ja kokeilin ammatilaista. Samalla rahalla mika olisi mennyt oman romun korjaamiseen ammatilainen pui kaikki.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Urakoinnin kompastuskivi ?
Konepuolella komppaan Terminaattoria, samat on kokemukset. Tuskastuin joitain vuosia sitten, kun rukiin vihneet täytti Verkun karheaksi kuluneet polkimet, eikä niitä saa puhtaaksi kuin päivän tai kaks meisselillä kronaamalla. Viis viimeistä vuotta on urakoitsija käynyt puimassa rukiit, ja saa käydä vastakin, jos ruista vielä joskus viljelen.
Sama homma kylvöjen kanssa, olis pitäny ostaa kylvökone ja kylvöön soveltuva traktori, totesin että olen melkein eläkkeellä ennekun ne tulee maksettua, jos vertaa urakkahintaan. Viimeiset kylvöt tein itse vuonna 1999 ja on ollut mielestäni meidän tilalla hyvä ratkaisu.
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Urakoinnin kompastuskivi ?
Näinhän se on, että urakoitsijalla useimmiten teetetään ne hankalimmat ja veemäisimmät hommat..
Mikään maatalousurakointi ei annan kohtuullista tuloa suomen lyhyessä kesässä.
Itte pyrin välttelemään rahtihommia parhaani mukaan, niin pysyy koneet kunnossa ja tili plussalla ;)

realisti

  • Vieras
Vs: Urakoinnin kompastuskivi ?
paikkauskeikat on tosiaan poikinut monesti pitkiäkin asiakas-suhteita esim.nykyisin suurin paalausasiakas teetti aluksi vain hehtaarin joka oli jäänyt paalaamatta kun hänen oma kone hajosi. Nyt samalle henkilölle paalattiin 49 hehtaaria, ja laskukin tuli maksetuksi eräpäivänä. Ei kannata suhtautua mitenkään halveksuvasti pieniinkään urakoihin. Tosin niitossa olen joskus käyttänyt 5€ kalliinpaa hehtaarihintaa kun toinen urakoitsija on soittanut illalla 10 jälkeen että tarttis saada luokoa kun oma kone hajosi.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Urakoinnin kompastuskivi ?
Näinhän se on, että urakoitsijalla useimmiten teetetään ne hankalimmat ja veemäisimmät hommat..
Mikään maatalousurakointi ei annan kohtuullista tuloa suomen lyhyessä kesässä.
Itte pyrin välttelemään rahtihommia parhaani mukaan, niin pysyy koneet kunnossa ja tili plussalla ;)

paljos paloi rahaa ennen kuin tajusit saman asian jonka itse olen aina tiennyt ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Paalinpyörittäjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6908
Vs: Urakoinnin kompastuskivi ?
Näinhän se on, että urakoitsijalla useimmiten teetetään ne hankalimmat ja veemäisimmät hommat..
Mikään maatalousurakointi ei annan kohtuullista tuloa suomen lyhyessä kesässä.
Itte pyrin välttelemään rahtihommia parhaani mukaan, niin pysyy koneet kunnossa ja tili plussalla ;)

paljos paloi rahaa ennen kuin tajusit saman asian jonka itse olen aina tiennyt ;D
Varmaan aika paljon ;D

Noo onhan urakointi helpottanut konekaluston hankintaa tulorahoituksella, mutta nyt kun kaikki on jo hankittuna vois keskittyä jo rahahommiin ja jättää urakoinnin ;)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Urakoinnin kompastuskivi ?
Eikös kaikkia koneita tarvikaan olla itsellä?  ???
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Urakoinnin kompastuskivi ?
Näinhän se on, että urakoitsijalla useimmiten teetetään ne hankalimmat ja veemäisimmät hommat..
Mikään maatalousurakointi ei annan kohtuullista tuloa suomen lyhyessä kesässä.
Itte pyrin välttelemään rahtihommia parhaani mukaan, niin pysyy koneet kunnossa ja tili plussalla ;)

Just tää vääristää tilannetta, jos huippulohkoilla yksikköhinta kohallaan, vatukossa ihan
pielessä.
Isännät ei taho ymmärtää et esim pyörröpaalaus on ihan eri juttua jos 16 kpl paalia/ha
tai 4 paalia /ha sit syletään taksaa  :P

Samoon paskalevitys, 500 kuutioo hyvällä senssillä ok tai sit kymmenen upotusta , 5 isoo
kivee ja pyörröpaalin puolikkaita paskan seassa... >:(
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Urakoinnin kompastuskivi ?
Ruiskutus on kans kivaa joskus, avo-oja pelloot, mettää ojis, umpiperä saraat, saatanan pehmeetä  ::)
Koita siinä sitte kustannustehokkaasti toimia niin oman saati isännän pussin kannalta...  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)