Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mettäkärryn tekijöitä  (Luettu 5893 kertaa)

pappavolovo

  • Vieras
Mettäkärryn tekijöitä
Pankaas linkkiä tarjolle.
Tarttis saada HYVÄ kärry suurella kuormatilalla ja kunnon renkailla, ei millään pomppupalloilla.
Keskusliikkeitten ja lukuisten yksityisten jobbareitten tarjonta on kahlattu läpi eikä hinta/laatu oikein ole kohdannut.

matso

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 727
  • Vēnī, vīdī, vīcī.
Vs: Mettäkärryn tekijöitä
meinaatko vetävää mallia ja jos niin perällä vai hydraulivetoistako? :o

6350

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Mettäkärryn tekijöitä

realisti

  • Vieras
Vs: Mettäkärryn tekijöitä
olen pari vaunua teettänyt virossa, tosin ei vetäviä. Nuo edellisen linkin kamppeet on varmaan päteviä jos ettii ammattimaista vaunua, mutta useimmille riittänee 12tn kantavuus, 600-22,5 renkaat, jämerä kaksi palkkinen runko ja aisaohjaus.

erik

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1855
Vs: Mettäkärryn tekijöitä
Vanha ajokone katkaisuhoitoon??

pappavolovo

  • Vieras
Vs: Mettäkärryn tekijöitä
http://www.korpelankone.fi/index.php?pinc=3

http://powerforest.fi/koneet.asp?id=285&stage=2&picid=1&brand=JYSKY 12 AWD&cat=3

Jossei lompakko rajota, niin tuossa pari vaihtoehtoa..

Tuo Jysky vaikuttaisi lähinnä sellaiselta mitä tarttisin.

Mutta kun on sellainen ihan pieni rajoittava tekijä josta mainitsitkin. :-\

Veto ei ole välttämätön, helpot maastot.
Suuri kuormatila, hyvä vedettävyys sekä metsässä että tiellä, aisaohjaus, kuormaajan paikka kärryssä ja ainakin pari kpl siirrettävää pankkoa (ehkä myös teli) hyvän hinta/laatusuhteen lisäksi.

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: Mettäkärryn tekijöitä
http://www.korpelankone.fi/index.php?pinc=3

http://powerforest.fi/koneet.asp?id=285&stage=2&picid=1&brand=JYSKY 12 AWD&cat=3

Jossei lompakko rajota, niin tuossa pari vaihtoehtoa..

Tuo Jysky vaikuttaisi lähinnä sellaiselta mitä tarttisin.

Mutta kun on sellainen ihan pieni rajoittava tekijä josta mainitsitkin. :-\

Veto ei ole välttämätön, helpot maastot.
Suuri kuormatila, hyvä vedettävyys sekä metsässä että tiellä, aisaohjaus, kuormaajan paikka kärryssä ja ainakin pari kpl siirrettävää pankkoa (ehkä myös teli) hyvän hinta/laatusuhteen lisäksi.

Mikset tee itse mettäkärryä? Ei kait tuon kärryn tekemiseen, ainakaan mun mielestä mikää ruudin keksijä tarvi olla...

Jompero

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 706
Vs: Mettäkärryn tekijöitä
Ei oo ei ja tuo mainittu rajoittava tekijä yleensä lisää käden taitoja ;D

En tiedä noista pomppupallorenkaista mutta pomppiiko tuommonen kärry enää josa on suuri kuormatila ja kuormaaja nokalla? Pienempi kärry varmasti pompottaakin kovilla renkailla kun ei oo painoo

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Mettäkärryn tekijöitä
Mä ainakin suhtaudun kriittisesti noihin siirrettäviin pankkoihin ja pyöriin. Ei niitä kuitenkaan jaksa ruuvailla. Mun ajatus on se että kakspaalkkirunkoinen kärry neljällä pankkoparilla ja isoilla pyörillä missä nesteet sisällä on aika tukeva mettässä ja muutenkin monipuolinen.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

pappavolovo

  • Vieras
Vs: Mettäkärryn tekijöitä

Mikset tee itse mettäkärryä? Ei kait tuon kärryn tekemiseen, ainakaan mun mielestä mikää ruudin keksijä tarvi olla...

"Kokemuksesta" voin sanoa ettei siinä pääse palkoille.
Useimmat taitaa unohtaa että oman työn osuus kustannuksena ei ole verovähennyskelpoinen, eikä sis. edes väh. alv. ;D, toisin kuin ostovehkeissä, joka ainaki mun mielestä kaventaa mahdollista "säästöä" aika tavalla.

Jostain kun löytyisi tekijä jonka tuotteet eivät koe 200% arvonlisää kun laskussa komeilee jälleenmyyjän logo.

raipe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 345
Vs: Mettäkärryn tekijöitä

Mikset tee itse mettäkärryä? Ei kait tuon kärryn tekemiseen, ainakaan mun mielestä mikää ruudin keksijä tarvi olla...

"Kokemuksesta" voin sanoa ettei siinä pääse palkoille.
Useimmat taitaa unohtaa että oman työn osuus kustannuksena ei ole verovähennyskelpoinen, eikä sis. edes väh. alv. ;D, toisin kuin ostovehkeissä, joka ainaki mun mielestä kaventaa mahdollista "säästöä" aika tavalla.

Parhaiten voisi kai saada palkkansa kun ostaa kunnostuskelpoisen vaunun.
Telit on työläät rakennettavat,samoin etusermi ja kuormaimen sovitusosio.
Mikä vika on Patu-kärryissä esim.?Pienet pyörät tietysti niissä on mutta aika hyvin niillä kuljettaa.


Jostain kun löytyisi tekijä jonka tuotteet eivät koe 200% arvonlisää kun laskussa komeilee jälleenmyyjän logo.

PERSU

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 509
  • HUOMAA ITSENÄISYYS MITALIT
Vs: Mettäkärryn tekijöitä
Vanha ajokone katkaisuhoitoon??

MIKSI KATKAISTA

AJA AJOKONEENA

EI TARTTE OLLA NISKA MUTKALLA KU RAKTORISA

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4409
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Mettäkärryn tekijöitä
Paitsi jos on tieajoakin reilusti... siihen ajokones ei oikein natsaa.

kiiskita1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28
Vs: Mettäkärryn tekijöitä
Osta Tempo vetävänä(Työntävänä). Mahtuu puuta reilusti ja ryssän tykin pyörät on tosi hyvät metässä. Mulla ainakin kestäny hyvin, tukkia mahtuu 12m3 ja aina tolpat täynnä.

pappavolovo

  • Vieras
Vs: Mettäkärryn tekijöitä
Osta Tempo vetävänä(Työntävänä). Mahtuu puuta reilusti ja ryssän tykin pyörät on tosi hyvät metässä. Mulla ainakin kestäny hyvin, tukkia mahtuu 12m3 ja aina tolpat täynnä.

Ollut mielessä moinen. Kysyinkin loppukesästä Agrikymiltä vaan oli silloin jotain näyttelykiireitä hra Pirisellä.
Nyt näyttää olevan joku Ruotsalainen (Weidermann tjsp) edustuksessa.
Kenellä Tempo nykyään?