Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe mf 6255 tehot hukassa!  (Luettu 4410 kertaa)

masahiiri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 149
mf 6255 tehot hukassa!
mikähän tuota vekotinta vaivaa?  tonnin ulosotolla ei jaksa potkurisekoitinta pyörittää ku 600rpm,viime kesänä heleposti sen 1000rpm. kronoksen rullakarhia 320 leveä ku yrittää vetää tarpeeksi kovaa eli noin 15km/h nii rupee hyytyyn. kaikki öljyt ja suodattimet vaihettu.turbo toimii ainakin ahtopainemittarin mukaan.päällisin puolin konehuoneessa ei mitään epäilyttävää.

Viimeksi muokattu: 16.05.10 - klo:22:51 kirjoittanut masahiiri

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: mf 6255 tehot hukassa!
Liete jäykkää ja maat märkiä.

deksta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: mf 6255 tehot hukassa!
yhessä 3075 oli ahtopaineen tunnustelian kalvo pumpulta pykiny,oli semmonen voimattoman olonen. Turpolta tulee putki ruiskutuspumpulle, ja siitä se kansi joka on neljällä ruuvilla niin auki. sen kalvon keskellä olevan putken sisällä on pieni kuusiokoloruuvi josta voit lisätä syöttöä,kierros riittää. jos kalvo on pykiny pumpun kylestä numerot ylös ja tilaat kalvon jostain pumppu huollosta. no vähän sekavasti tuli.

masahiiri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 149
Vs: mf 6255 tehot hukassa!
ei oo sellasta kantta. kahella ruuvilla oleva löytyy mihin tulee turbolta putki ja lukeekin että AIR. sen kannen keskellä on kuusiokoloruuvi.

deksta

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 54
Vs: mf 6255 tehot hukassa!
otitko kantta pois? oliko kalvo ehjä?

Rick

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20
Vs: mf 6255 tehot hukassa!
Sama oire 1006 sarjan perkinssissä >:(. Tehot katosivat vähitellen, pitäisi olla 150 mutta ei varmaan kuin sata jäljellä ja kokoajan vaipuu.
Otin ja vein koneen pumppu huoltoon tänään. CAVilaisen nykyisin Delphin ongelma on juurikin tuo ahtopaineen liikuttama kalvo ja venttiili sekä sen jatkona oleva syötön muunnin akseli johon kuluu ura jonka seurauksena se alkaa takeltamaan. Käytännössä tuo järjestelmä toimii siten että imusarjasta tuleva ahtopaine(air) puristaa kalvoa alaspäin ja siellä kalvon alla oleva jousiventtiili liikuttaa tuota muunninakselia joka antaa lisää syöttöä moottorille. Mikäli akseli ei liiku ei kone saa soppaa riittävästi. Syynä voi olla pelkkä kalvon pykiytyminen joka on helppo ja halpa vaihtaa mutta mikäli akseli on kulunut niin siihen ei auta kuin pumpun purku atomeiksi. Samalla asennuskeikalla laitetaan syöttö maksimiin kun pumppu kerran joudutaan purkamaan. Syöttöä kun ei saa lisättyä muuten kuin sorvin avulla. Suuttimet tarkistetaan myös ja säädetään avauspaineet kohdilleen sekä puristuspaineet mitataan jolloin saadaan koko hyöty irti rempasta.
Katsotaan miten tuo kampe sitten kulkee kärryn kanssa.