Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2]

Viestit - Rick

Vapaa sana / Vs: Tiennimikylttien pystytys
: 07.05.08 - klo:12:33
Niin vähän arvelinkin sekä kompassi ja retkieväät :)
Ihan asiaankin että pitäisikö laskea tuntihinnalla vaiko euroa per tolppa. Siirrot ja kulkemiset tulee ottaa kanssa huomioon kun etäisyydet vaihtelee aikapaljonkin ja tolppia on useita satoja.
On tässä hieman säätöä tuon ylimääräiseksi jääneen ryömintävaihteiston kanssa. Otin sen pois koneesta ja tilalle laitoin suorat perusrattaat (40km/h) sen takia kun ryömintä ja formula välitys ei sovi yhtäaikaa. Olen hieman tehnyt vaihtokauppaa Piirron kanssa tuon ryöminnän vaihdosta nopeutukseen. Piirto ei ole vielä toimittanut nopeutusta joten siksi.
Piirron Timolta saa välityksen, muualta et sitä saa. Kenelle se on asennettu , eivät siitä enää luovu. Itsellä oli tuollainen 5150 formula aikoinaan ja oli kyllä surku luopua siitä. Nopeus oli 2650 kierroksilla ja 38" renkailla 58km/h.
Kone kiertää helposti tuon 2800, en suosittele enempää koska venttiilistö on erilainen kuin jenkkien lava-autoissa ja kuorma-autoissa joissa Cumminnsin kone.
Itsellä on nyt MX 134 joka on perus 40 välityksellä ja kärryn vedossa on kaikkein ikävin nopeutta. Mäkeen sai sillä ihan toisenlaisen vauhdin ja poltto-ainetta kului huomattavan paljon vähemmän kun matkavauhdilla 50-55 km/h kierrokset oli 2000-2400 välillä.
Peräkärryssä on Scanian paripyöräteli paikallaan ja noissa kuorma-auton renkaissa on sama ilmiö kuin veneellä että se nousee tavallaan plaaniin 50 km/h vauhdin yläpuolella ja veto kevenee.
Kuulostaa että jonkin prioriteettilinjaston takaiskuventtiili on jumissa tai siellä on roska.
Ohjaus on ykkönen jarrut toinen ja niin edespäin, joka linjassa on oma venttiili.
Vuorollaan jokainen irti ja paineilmalla puhaltelua jolloin roska irtoaa. Muista että se toiminto joka ei toimi ei ole viallinen vaan joku niistä muista.
Tämä on ainakin toiminut säätyvätilavuuspumppuisissa Casen malleissa.
Paineet on helppo tarkastaa mittarilla mutta litratuotto onkin sitten eri juttu. Litratuottoa ei näe paineista.
Vapaa sana / Tiennimikylttien pystytys
: 06.05.08 - klo:19:48
Onko kukaan pystytellyt tiennimikylttejä?
Mitä mahtaa maksaa urakkana tiennimikylttien pystytys ja mitä kannattaa ottaa huomioon tarjouksessa?
Pyytävät tarjousta per kyltti hintana ja tarvikkeet saa valmiina.
Sivuja: 1 [2]