Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hitsauskoneet  (Luettu 24183 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Hitsauskoneet
Telwin... Minulla on pikkuinen invertteri 168GE hintaluokassa 500€. Olen kyllä tykännyt siitä. Telwiniltä on myös plasmaleikkuri 60HF noin 1800€, täyttää tehtävänsä sekin. Jos migit toimivat yhtä hyvin niin voisin jopa hankkia.... tai en oikeasti. Kemppiä kehiin, tai Walliusta.

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Sakeaa savua vai huippuhitsiä?
Kempin pojat jaksaa mainita tämän KooÄmmän:n testin sivuillaan: ;D

http://www.kaytannonmaamies.fi/s/f/editor/attachments/Km_2009_9_4251.pdf
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9834
Vs: Hitsauskoneet
Micatronic AUTOMIG 273 MPS-4TF. Hinta kyllä yli tonnin...

Sama on mulla , mukava ja toimiva peli  ;D
Ihmettelen vaan miksi muut ei ole täällä tuota kehuneet, täälläpäin noita löytyy ammattimiestenkin verstaista  8)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Hitsauskoneet
Ääni Walliukselle. Itellä ollu 10 vuotta 240 ja ei moittimistä. Kuhan muistaa pysyä IKH-ketjun langoista erossa.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

jupe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 679
Vs: Hitsauskoneet
sen verran vanhaa miggiä loppuun ajaneena että sen parempaa palvelua ei voi saada varaosista kuin walliukselta saa.
Nyt sitten ostin saman merkin käytetyn takuullisen koneen. 450 A vesijäähdytys 10 välikaapeli ja hinta 2000€. on toi vesijäähdytys muuten eri hyvä homma kun kovemmilla virroilla hitsaa. eikä minusta paljoa kankeampikaan kuin kaasujäähdytys.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Hitsauskoneet
301 wallius on ihan hyvä peli. Vähä peltisemmän oloinen kuin kempit, mut toiminnassa ei moittimista. Myös binzelin poltin asiallinen yleiskahva.

Moni on migatronikin ristinyt vikatronikiksi, itte en näe syytä edes kokeilla noita tuontimerkkejä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Risto

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 195
Vs: Hitsauskoneet
[quote author

Moni on migatronikin ristinyt vikatronikiksi, itte en näe syytä edes kokeilla noita tuontimerkkejä.
[/quote]

Onko näin tosiaan? Itse olen kumminkin koehitsannut tuon kempin migat.. 150 A version, minusta se rätinä ja liimaaminen oli sitä mitä pitääkin. Esabin ranttuuteen langan laadusta olen loppuun asti kyllästynyt, pelaa kyllä uudella langalla ja puhtaalla spiraalilla. esa on 250 A kone markka ajalta, jolloin maksoi 8500mk

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Hitsauskoneet
301 wallius on ihan hyvä peli. Vähä peltisemmän oloinen kuin kempit, mut toiminnassa ei moittimista. Myös binzelin poltin asiallinen yleiskahva.

Moni on migatronikin ristinyt vikatronikiksi, itte en näe syytä edes kokeilla noita tuontimerkkejä.
ÄÄni walliukselle täältäkin. Tykkään että hitsaa tosi hyvin kun diodit on kunnossa ja ilman ylikuormitusta tai peltihommissa ne kestää pitkään.

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Hitsauskoneet
Ääni Walliukselle. Itellä ollu 10 vuotta 240 ja ei moittimistä. Kuhan muistaa pysyä IKH-ketjun langoista erossa.

Jup, itse käytän kirkasta lankaa, ei tule puteken sisälle töhkää, itse saumoissa en ole huomannut mitään eroa lankojen välillä ( yhtä surkeaa kummallakin)
Alkuperäisen kolvin vaihdoin heti Pinzeliin, vai pitäsikö sanoa oikein että " aitoon " pinzeliin. Siinä jäi kyllä walliuksen oma laadussa ihan eri vuosisadalle..

Viimeksi muokattu: 28.10.09 - klo:08:28 kirjoittanut Strimari

Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

jarski

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27
Vs: Hitsauskoneet
Käytössä walliuksen aw 50:nen millin langalla ja binzelin polttimella,suojakaasuna woikosken sk 20:nen.
Kone on toiminut todella hyvin vaikka säilytyspaikka on korjaamo jota lämmitetään vain kun on tarve,tietysti lankarulla täytyy ottaa pois koneen kitusista kun hitsaukset on tehty tai on pian entinen kela hitsausta ajatellen.

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Hitsauskoneet
Pannahas ny kuvakin sitten oikeen, kun tälläsin osten eilen uuden masiinan. Ja kahdesta en luovu; merkistä ja ..ööö...
http://kuvablogi.com/nayta/3145044/
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: Hitsauskoneet
40v on puikkokemppi palvellu, joku räkämikkiki nurkisa pyörii peltejä varten..oikeestaan en edes tarkkaan tiiä kuin kauan toi kemppi on ollu, vähintään 80-luvulta. no yks wannabe engineeri sitä vähä korjaili välillä mut vielä palaa puikko.. ;D
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Hitsauskoneet
Pannahas ny kuvakin sitten oikeen, kun tälläsin osten eilen uuden masiinan. Ja kahdesta en luovu; merkistä ja ..ööö...
http://kuvablogi.com/nayta/3145044/


Minulla on samanlainen tasasuuntaaja tuon em. 301:n kaverina.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

msan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 265
Vs: Hitsauskoneet
Meillä ammattikäytös Kemppi Kempomat 3200. On hyvä...melko kallis vaan. Sais olla eneekin tehoa, koska jos hitsaa piiiiitkää saumaa kovilla virroilla, meinaa pistooli kuumeta, ja alkaa takkuilemaan...ohuissa materiaaleissa aivan paras.

PS. Ikinä halpa ei ole hyvää....osta kunnon kones....tiedä vaikka saisit itelles bisneksiä....ja saahan sen vähennyksiin....Tilinpäätös ostoja on hyvä teherä loppuvuonna.....
Jos pistooli kuumenee liikaa, niin silloin kannattaa vesijäähdytteinen kone. Mutta harvoin normikäyttäjä törmää tähän. Itse törmäsin kun hitsattiin ritilöitä navettaan. Kempomat 3200 itselläkin käytössä ja kuluvien osien vaihtamisen lisäksi muuta remonttia ole tarvinnut.

ainiem

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Vs: Hitsauskoneet
Itsellä on tuo erfi mig 250. Kone toimii kuin junanvessa ;) ei ole mitään ihmeellisyyksiä taikka ylimääräistä (rikkoontuvaa) elektroniikkaa...