Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra c150  (Luettu 24238 kertaa)

Marjanpoimija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: Valtra c150
Pingo! Pellit revenneet tukikumin ympäriltä! Ehjätty on mutta pauke jatkuu, kait ne tukikumit on loppu kun ainakin takapäässä ovat kummallisesti kallellaan! Tehtiin koneesta paperit ja käteltiin, muutamat viat korjataan myyjän piikkiin huollossa ja loput laittelen itse jonakin "tuiskupäivänä".

Hydrauliikan olen kytkenyt kokonaan pois päältä tieajossa, ettei haukkaa kauha tiehen virheliikkestä. Rohinaa ja jurinaa kuuluu hytin alta kun tyhjäkäynnillä hydrauliikkaa kuormittaa, muttei mitään sellaista että pumppais jatkuvasti vasten.

Jarrut menee myyjän piikkiin laitettavaksi, samoin ilmastointi. Voimaa katselen Akaan dieselin suutinhuollosta jollakin aikavälillä.

Kiitokset kaikille kommentoijille, ehkäpä joku muukin innostuu kokeilemaan ko. mallia. Ensivaikutelma moitteista huolimatta hyvä!

{o|o}

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 801
Vs: Valtra c150
Kiitos kiitoksista.

Katsoitko koripellit huolellisesti takakumien seutuvilta? Siellähän on tukeva L-rauta, jonka ympärille koripelti on pultattu.  Sielläkin pelti repeää, eli vaatii lisäpeltiä poskiinsa.  Jos kumi on kallellaan, mahtaako sen läpi menevä pultti on irti tai poikki?

Sikaheikki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15
Vs: Valtra c150
Voisiko jarruongelmaan olla ihan luoonnolinen selitys? En tiedä onko tämä päättelyä mutta itsellä olen huomannut paljon ajetussa Valtrassa sellaisen ilmiön: Kun koneen laittaa käyntiin ja samantien lähtee liikkeelle jää vasen jarru hieman kahlaamaan, huomaa varsinkin talvella liukkaalla. Jos antaa traktorin käydä muutaman sekunnin ylimääräistä ennen liikkeelle lähtöä että kaikki painevalot on sammunut niin sitten käsijarru ei jää laahaamaan. Miten toiminee tuo käsijarru, onko niin että tietyn ajan pitää painetta sille sylinterille kun ottaa jarrun pois ja jos ei aluksi ole vielä painettä tarpeeksi ei ehi kokonaan ottaa pois jarrua, viisaammat kertokoot meille muille...

Marjanpoimija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: Valtra c150
Pauke väheni hitsailun myötä vaan ei loppunut. Lisää hitsailua takakulmiin, ilmeisesti jälkikäteen valmistajan puolesta laitetut "vahvikkeet" olivat myös täynnä halkeamia ja repeämiä. Joutui kyllä silmiä hieraisemaan kerran ja parikin kun runkorakennetta tarkemmin tutkin! Aivan käsittämätöntä että on pitänyt materiaalivahvuuksissa mennä noin olemattomaan, hyttiä kannattalevat osat 2mm peltiä! Ja kuten sanottu haljenneen 2mm päälle on laitettu vahvikkeeksi toinen 2mm pelti joka myös on rikki!!! Aiemmissa viesteissä mainittu hyttiä kannattava L-mallinen rauta on tukikumiin vastaavasta alareunasta hyvinkin vahvaa levyä, mutta pystyosa taas pokattu 2mm pellistä. Ilmeisesti näiden hitsausliitos on antanut periksi niin, että vahva pohjarauta ja kumityynyt ovat kallellaan. Voipi olla että Vakolan hyttitesteissä ei menestystä enää irtoaisi. Hytin etuosassa myös vastaava heikko paikka, lattiatasossa noin 20cm hytin reunasta keskelle löytyy halkeamaa... Vissiin käytettävä koko kajuutta irallaan ja tehtävä kannakkeisiin uudet vahvikkeet.

Jarrut tarttuvat monesti vasta siinä vaiheessa kun on saanut täyden vauhdin tiellä päälle, pihassa pyörittelyssä ei huomaa mitään. Ensiapuna käänsin jarrun säätöruuveja auki vajaan kierroksen, pitoa riittää ja tarttuminen lähes poistunut. Tutkikoon huoltomies tarkemmin.

Uusi "ominaisuus" on hydrauliikan hiipuminen. Eli kylmillä öljyillä kaikki pelaa normaalisti, mutta öljyn lämmettyä 40-50 asteiseksi alkavat kaikki lohkot etukuormaajaa myöten takkuilla ja toimia todella hitaasti. Työliikkeen puolella tuntuu ahdistavan, vapaa lasku toimii normaalisti. Välillä vaiva menee itsekseen ohi ja hetken kaikki toimii. Huoltoon on aika varattu maanataille, mutta pitäs viikonloppu pärjätä koneen kanssa. Oisko arvauksia mistä tutkia?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Valtra c150
Joidenkin, korostan, joidenkin, ei kaikkien, kotimaisten konevalmistajien mielestä kantti korvaa ainevahvuuden...

Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Naturalis

  • Vieras
Vs: Valtra c150

Uusi "ominaisuus" on hydrauliikan hiipuminen. Eli kylmillä öljyillä kaikki pelaa normaalisti, mutta öljyn lämmettyä 40-50 asteiseksi alkavat kaikki lohkot etukuormaajaa myöten takkuilla ja toimia todella hitaasti. Työliikkeen puolella tuntuu ahdistavan, vapaa lasku toimii normaalisti. Välillä vaiva menee itsekseen ohi ja hetken kaikki toimii. Huoltoon on aika varattu maanataille, mutta pitäs viikonloppu pärjätä koneen kanssa. Oisko arvauksia mistä tutkia?
Pumppu sökö, kulutus tavaraa...
Hytin kiinnikkeissä takana on neljä reikää ylempänä molemmin puolin, niihin pultit ja isot prikat niin pysyy hytti matkassa...

Puuha-Pete

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7393
Vs: Valtra c150
Joidenkin, korostan, joidenkin, ei kaikkien, kotimaisten pienvuokraviljelijöiden mielestä koneen museoarvo korvaa  ajomukavuuden...

ilmankos.
Masu pipi...?...klikkaamalla 5000 euroa ; )) ja mistä Faariin rengas kaikkein halvimmalla? Sarka-museostako? YMPYRÄPUINTIA!!!

Ihan niin kuin minä ja Köntys Sarka-museossa ennustettiinkin!