Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3

Viestit - MP

Mikäs tässä nyt niin mättää, samoissa hommissa samoilla säännöillä. :o

Maanrakennus yms. kohteissa tämän toki ymmärtää.
Sen sijaan satunnaisissa pienemmän kaluston hommissa menee kovasti vaikeaksi. Liikennelupa sinänsä on kertainvestointi. Sen sijaan tämä jatkuvan "kouluttautumisen" rahastusmaatti edellyttäisi todella aktiivista urakointia.

Samanlainen ongelma tulee piirturin kanssa: yhteen koneeseen piirturin vielä laittaisi. Mutta kun pihassa on sesonkiluontoisen tuotantosuunnan vuoksi kolme konetta, joista kukin on parhaimmillaan omanlaisessaan hommassa, niin menee mahdottomaksi. Esim. Apuvalmetin reilun 10 vuotuisen mökkiläisranganajon vuoksi ei piirturia kannata laittaa mitenkään. Kuitenkin tuo työllistäisi hiljaisena aikana noin viikoksi. Vastaavasti jonkin veneen siirto tms. ovat pikku juttuina 0-bisneksiä erikoistua, mutta täytehommina ihan palkitsevia.

Mutta Suomessahan byrokratia ja sääntely ovat kaiken toiminnan elinehto..

..vai olisko sittenkin surma...


JK.

Yksi pakollisen kouluttautumisen vielä täyttämätön paikka kuitenkin olisi::

 Konetyöliiketoiminta: kustannuslaskenta ja kannattavuus

Kuitenkin käsittääkseni tämän säädöksen tarkoitus on (ainakin osittain) ajaa urakointia ammattimaisempaan suuntaan, pois "harrasteurakoinnista". Ei oikein käy järkeen että toiset saisi tehdä samoja töitä paljon helpommilla säännöillä, ei tarvitse olla SKAL-aktiivi että tämän ymmärtää.

Tosiaan, miksi traktoriyrittäjän pitäisi saada kilpailuetua kuorma-autoyrittäjää vastaan?
Mikäs tässä nyt niin mättää, samoissa hommissa samoilla säännöillä. :o
Tuossakin on ihan ketjulla toteutettu välitys joten olisi aika helppoa pienentää sitä, ehkä vielä hydraulimoottorien tilalle sopivat sähkömoottorit? Kuivalla hakkeella ei pitäisi olla ongelmia jäätymisen kanssa, tosin jos pressu on reikäinen/muuten vuotaa vettä sisään niin voi kyllä jäätyä.

Ja ulkona seisottaessa peitteelle kertyy vettä ja raami vääntyy aika herkästi.
Kone ei taida olla CATin öljyntestauksen piirissä joten ei ole väliä, vastaa aikapitkälti perus-32 hydrauliöljyä.
Siinä onkin näppärän näköinen koukkulavakärry ja kippauskulmaa ainakin riittävästi :D    http://services.mascus.com/product.aspx?did=tkk2&ctl=agriculture&prodid={1669a8f4-afdb-4ad9-b460-851a327106ee}&ctgn=agriothertrailers

Jaksaako lähteä kippi nousemaan kun on noin vaaterissa sylinterit?
Sylinterit punnertaa kumminkin lavan etureunasta, kun yleensä tuolta puolestavälistä ???
Paljonkohan noi tunkit haukkaa öljyä?

2toimiset tunkit niin ei kai hirveesti?
Eikö valtroissa ole vakiona lokasuojissa ihan näille ylileveän valoille tarkoitettu 2-napainen piskoke kummallakin puolella?

Missä Valtroissa näin on ollut? Tutkailin tuota hallissa makaavaa (n143) enkä siitä ainakaan yhtäkkiä löytänyt mitään pistokkeita lokasuojista. Mistä kohtaa lokasuojaa ne pitäisi löytyä?

siinä lokasuojanappien lähellä muistaakseni, jossei oo pistoketta valmiina niin pistokkeen paikka+johdot pitäisi löytyä sieltä takavalojen läheltä.
Eikö valtroissa ole vakiona lokasuojissa ihan näille ylileveän valoille tarkoitettu 2-napainen piskoke kummallakin puolella? ja kopissa takalasin alapuolella on sopivia pultteja joihin voi laittaa leveänvalojen kiinnitysraudat (niissä ne on tehtaaltakin, tosin ei kovin tukevanoloinen ratkaisu).

Ja valoiksi ehdottomasti ledit koska talvikäyttöä noilla ei kuitenkaan ole, ikhlta ja muilta vastaavilta saa kohtuuhintaisia ~10cmx10cm ledilamppuja, eteenpäin oranssi ja taaksepäin punainen.
No henkilöautoilijat voi jonottaa mutta jos raskaita on useampi takana niin voisi ajaa bussipysäkille hetkeksi. Mutta enemmän ärsyttää pimeässä sadekelillä ilman valoja ajelevat traktorit jotka tulee 80 alueella aika yllättäen perä eellä vastaan.
Kiinnostava laite. Hieman epäilyttää tuo kiinnitys akselintumppiin ja nivelakseli perään. Tahtoo yli tonnin kierrokslla normi akselikin ravistaa, saati sitten moinen mukkelo kun booreissa vähänkin väljää. Toinen haitta jyrsinkäytössä että tarvii pakituksen kiinniottoon. Entäs jos ei ole ajovoimanottoa? Hypätäänkö aina kangen kanssa akselia pyörittelemään?

Muistaako joku, että kuka tekee suojakytkintä jarrulevyllä. Hydraulinen jarrun kiristys. Tarviis saada 1 3/4 tumppi juuri ja juuri kestämään.


tätä vissiin tarkotat? http://www.suokone.com/galleria/05-mericare/01-poc-clutch.html

Kyllä kiitos, en muistanutkaan että Suokone on tuon tehnyt. Pitääpä kysyä hintaa ja toimintaa molemmilta. Mitään kytkintä yleensä tarvita vaan parisataa heppaa sammuu tarvittaessa. Mutta kun tuli teräviä iskuja niin paljon, vaikka ei paljon kierrokset laskenut, niin koneen isommat tumpit pääsi murenemaan. Vaihdot työnä niin isoja, että kytkin hankkii hintansa.
Jos vaan pysyy nuo akselivärinät kurissa. Näyttäisi Suokoneen kytkin olevan hieman lyhyempi.
Suokoneen toimintaperiaate näkyy kuvissa, mutta onkohan jp:n sisällä ulosottopakka öljyssä vai mitä?

JP on ilmeisesti jonkinlainen nokkakytkin, kun pitää pysäyttää ja pyöräyttää akselia aavistus taakse
Kiinnostava laite. Hieman epäilyttää tuo kiinnitys akselintumppiin ja nivelakseli perään. Tahtoo yli tonnin kierrokslla normi akselikin ravistaa, saati sitten moinen mukkelo kun booreissa vähänkin väljää. Toinen haitta jyrsinkäytössä että tarvii pakituksen kiinniottoon. Entäs jos ei ole ajovoimanottoa? Hypätäänkö aina kangen kanssa akselia pyörittelemään?

Muistaako joku, että kuka tekee suojakytkintä jarrulevyllä. Hydraulinen jarrun kiristys. Tarviis saada 1 3/4 tumppi juuri ja juuri kestämään.

tätä vissiin tarkotat? http://www.suokone.com/galleria/05-mericare/01-poc-clutch.html
toi sovitekappale on mennyt kieroon aisaan osumisen johdosta?
Meillä 213 versu vm-12 tunteja n.2000h yksi ureapumppu laitettu.
163 versu vm-12 tunteja 1200h kytkimen ja moottorin välistä tippasee öljyä. meni vaihdossa 183 versuun.

tuliko halpoja tunteja?  ???
Onko tuollaista tullut kenellekään mieleen tehdä?

http://www.valtra.fi/images/eng5_2.jpg
Useasti tullut kuskattua ihan täyttäkin vauhtia... Yksi säkki kuormaajassa ja kärryillä loput niin on heti saanut kylvökoneeseen tai apulannanlevittimeen yhden säkin... Mitäs ihmeellistä tuossa edes on??

kuinka paljon ton lenkin pitäisi teoriassa kestää? kuitenkin routaheiton jälkeen se hyppää vähän ja aiheuttaa moninkertaisen kuormituksen, vaikka deutsissa olisi MAAILMAN PARAS kuormain.
http://taloon.com/nelioputki-ruostumaton-40x40x3-00-mm-1.4301-kevyesti-harjattu-pituus-6-m/LVI-1116122/dp?openGroup=6535

Varmaan tuosta hinnasta 60-100% paikasta riippuen. Jos siis uutta tavaraa.
Joo . Velotolta pitäis tulla tarjous näinä päivinä . Hyvä noistakin vertailla . Onkos hinnat laskemassa vai nousemassa ?

jotkut sijoittaa kultaan tai osakkeisiin, sorkkis rosteriin  ::)
Sivuja: [1] 2 3