Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sirkka-Liisa oikeilla jäljillä  (Luettu 1437 kertaa)

minä-itte

  • Vieras
Sirkka-Liisa oikeilla jäljillä
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/nakoislehti/tiiserit/03/fi_FI/Lihantuotannon_kustannuskriisi/

Myytävään lihaan pitääkin saada pakollinen alkuperämaamerkintä, jotta kuluttajat osaavat ostaa hyvää liharotukarjan brassilihaa....ei suomalaista maiturotua. 

minä-itte

  • Vieras
Vs: Sirkka-Liisa oikeilla jäljillä
Joskus kauan sitten ei mm. Meksiko huolinut suomalaista lihaa, koska se oli maitorotuisen eläimen luitten ympäriltä kaluttua...vain liharotuinen kelpasi.

Suomessa oli vielä tuolloin runsas ylituotanto lihasta, koska kotieläintuotantoa lisättiin Kepulandiassa voimakkaasti vain siellä maksetuilla korkeillä lisähinta- ja investointituilla...Johannes Virolaisen viitoittamalla tavalla.

nAGGI-nYLYGGI

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1114
Vs: Sirkka-Liisa oikeilla jäljillä
Entäpä minä-itte? Syötkö koskaan maiturotuisen naudan lihaa, vai onko oltava ainoastaan biffilihaa?
Jos ei NH tuosta jontkosta mene yli, niin minä lupaan...

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Vs: Sirkka-Liisa oikeilla jäljillä
Jokaisen lihakilon mukanahan tulee myös viljaa muista se minä-itte.

Karjankasvattaja

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 155
Vs: Sirkka-Liisa oikeilla jäljillä
kuule suurin osa brassi lihasta EI OLE PIHVIROTUISITA ELÄIMISTÄ.
vaan paikallista rotua X HF

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65734
Vs: Sirkka-Liisa oikeilla jäljillä
eihän sillä ole mitään väliä!   joka naudasta tulee härkä kun se teurastamosta lähtee!     ainakin jossain tuolla!

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Sirkka-Liisa oikeilla jäljillä
minä itte ostaa aina halvinta lihaa joka on seilannut ainakin kerran maailman ympäri ja viimein saapunut suomeen ko ei ole muille kelvannut kyseiset erät ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Suuri Ajattelija

  • Vieras
Vs: Sirkka-Liisa oikeilla jäljillä
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/nakoislehti/tiiserit/03/fi_FI/Lihantuotannon_kustannuskriisi/

Myytävään lihaan pitääkin saada pakollinen alkuperämaamerkintä, jotta kuluttajat osaavat ostaa hyvää liharotukarjan brassilihaa....ei suomalaista maiturotua. 
Hyvä idea, mutta pienenä toiveena esitän, ettette siirry ulkolaisen lihan käyttöön ennen, kuin Kuopion teurastamotoiminta on siirretty Pohjanmaalle.